Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Only in Holland, Only the Dutch

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Only in Holland, Only the Dutch

Leuk, wellicht iets te positief stukje over 'ons':

As time marches on, the Dutch will continue to perplex and astonish people throughout the world, although, paradoxically, they will carry on their cultural ideologies of striving to be just average and acting normal because that’s weird enough. People from all parts of the world will continue to envision Holland as this idyllic place full of fairy-tale images, tulips, windmills, cheese, picturesque landscapes and happy-go- lucky inhabitants. People will continue to envision the capital city, Amsterdam, as this insidious place where everyone is high on drugs, engaging in licentious street prostitution and killing their unborn and elderly.
    Lees verder
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Ja, mooi stuk. Ben alleen bang dat we er iets rooskleuriger vanaf komen dan dat we in werkelijkheid zijn.

Kennelijk is het de schrijver ook ontgaan dat "the Dutch" pas nog "NEE" tegen Europa hebben gezegd:

"...the Dutch are progressively looking forward and cooperating with their neighbors in working towards European integration that, they feel, will enhance the qualities of life for all of its members..."
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Och kom, we zijn goede buren toch? :)
      You know that reality is immaterial

Comment

Beetje té positief inderdaad.
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Het stuk gaat natuurlijk over jullie; de wereldwijze hedonistische kosmopoliete gummers die van alle culturen en wereldsteden thuis zijn en daarmee ambassadeur zijn van alles wat nederland groot gemaakt heeft. Zowel wat betreft niet-lullen-maar-poetsen alsook de overal ter wereld bejubelde Dutch Soft Skills. Natuurlijk niet over de kleindenkende krap-aan-modaal verdienende opelrijder die ook nog eens CDA stemt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
            Natuurlijk niet over de kleindenkende krap-aan-modaal verdienende opelrijder die ook nog eens CDA stemt.
            Zeg maar: het volk dat bij jou in de straat woont? :-)
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ahja, tot zover ons liberale gedoogbeleid, ons besef dat de Nederlandse aanpak de beste is en ons streven om het buitenland op te voeden:

111 Teletekst do 23 okt
              Coffeeshops rond Roosendaal dicht

` Bergen op Zoom en Roosendaal sluiten
              de coffeeshops in hun gemeenten,om een
              eind te maken aan de overlast door
              drugstoeristen.Het is de eerste keer
              dat gemeenten op deze manier breken met
              het gedoogbeleid.Op 1 februari gaat de
              maatregel in.Tot die tijd mogen klanten
              2 gram softdrugs per persoon kopen.

De acht coffeeshops in de twee plaatsen
              trekken elk jaar 1,3 miljoen bezoekers,
              vooral uit België.Wekelijks bestaat de
              toeloop uit 25.000 mensen.

De maatregelen die in de afgelopen
              jaren zijn genomen om de overlast te
              beperken,hebben volgens de gemeenten
              niet gewerkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                Zeg maar: het volk dat bij jou in de straat woont? :-)
                Yep, vooral die CDA-stemmers. :)

On a more serious note: Duitsland lijkt 'bourgondischer' maar is dat eigenlijk niet. Niet hier in NRW tenminste. Het 'werkvolk' is hier collectief depressief door de andere hierarchie leest waarop dit land geschoeid is ivm Nederland. Dus in zekere zin heb je nog gelijk ook.

Comment

Hmja, maar net als 'de' Nederlander eigenlijk niet bestaat (hoewel veel mensen wel voldoen aan het stereotype), bestaat dé Duitser natuurlijk ook niet.

Maar de kleindenkende, altijd negatieve, op 'den Staat' en 'die Bonzen' scheldende, slecht geklede, gepolijste velgen met overbreedte liefhebbende, in het openbaar bier drinkende, zondagmiddagvoetbalkijkende en behoorlijk te dikke doorsneeburger is dan wel weer een typisch Duits verschijnsel. :-)

(Godzijdank behoren die mensen dan weer niet tot de kringen waar jij en ik in verkeren hè, dat spreekt vanzelf).

En nog zo'n bevolkingsgroep die hier sinds 1990 al is uitgestorven, maar vooral in Berlijn nog zeer aanwezig: de extreemlinkse kraker. Zo'n ongewassen punker die het verdomt om te werken, zonder scrupules z'n hand ophoudt voor een uitkering, huizen kraakt en onder de antinazi-graffiti spuit. Van die figuren die op 1 mei traditioneel op de vuist gaan met de Mobiele Eenheid en daardoor de hele buurt op die dag tot een slagveld maken, waarbij complete bushokjes als wapen dienen en het Golf III'tje van de bejaarde op de hoek in de fik worden gestoken omdat de kraker vindt dat die auto hét symbool is van grootkapitalisme (ik verzin 't niet). Zo'n type dat halfdronken je urenlang probeert vol te lullen met eindeloze dogmatiek, die er aan het einde altijd op neerkomt dat hij arm is en anderen rijk en dat dit niet eerlijk is. Maar als je 'm dan vertelt dat ie net als die anderen gewoon een baan moet zoeken, dan kun je met 'm op de vuist gaan.

Wat ik een dezer jaren ook nog eens doe, als ik zo'n type erop betrap dat ie in onze buurt een auto in de fik steekt.

Comment

Hmja, maar net als 'de' Nederlander eigenlijk niet bestaat (hoewel veel mensen wel voldoen aan het stereotype), bestaat dé Duitser natuurlijk ook niet.
                    Nee, daarom beperk ik het ook al tot NRW; hoe het in Beieren is, weet ik niet. Bepaalde 'virtues' uit het (lovende) artikel zijn wel nederlands natuurlijk, maar daar zijn eerder enkele verlichte geesten uit de nederlandse geschiedenis voor verantwoordelijk dan het nederlandse volk.

Maar de kleindenkende, altijd negatieve, op 'den Staat' en 'die Bonzen' scheldende, slecht geklede, gepolijste velgen met overbreedte liefhebbende, in het openbaar bier drinkende, zondagmiddagvoetbalkijkende en behoorlijk te dikke doorsneeburger is dan wel weer een typisch Duits verschijnsel. :-)
                    Vul het nog ff aan met 'in het bezit zijnde van slonzige hondekop met snor' en het is inderdaad compleet. Man, wat heb ik de schurft aan zulk volk. IQ 80 en je zal het weten ook. En slecht gekleed is dan ook HEEL SLECHT GEKLEED. En een charisma, man man man...

(Godzijdank behoren die mensen dan weer niet tot de kringen waar jij en ik in verkeren hè, dat spreekt vanzelf).
                    Euh, helaas. Kleine op school, en dan kom je als ouders het hele maatschappelijke spectrum tegen. We vinden het leerzaam. :)

En nog zo'n bevolkingsgroep die hier sinds 1990 al is uitgestorven, maar vooral in Berlijn nog zeer aanwezig: de extreemlinkse kraker. Zo'n ongewassen punker die het verdomt om te werken, zonder scrupules z'n hand ophoudt voor een uitkering, huizen kraakt en onder de antinazi-graffiti spuit. Van die figuren die op 1 mei traditioneel op de vuist gaan met de Mobiele Eenheid en daardoor de hele buurt op die dag tot een slagveld maken, waarbij complete bushokjes als wapen dienen en het Golf III'tje van de bejaarde op de hoek in de fik worden gestoken omdat de kraker vindt dat die auto hét symbool is van grootkapitalisme (ik verzin 't niet). Zo'n type dat halfdronken je urenlang probeert vol te lullen met eindeloze dogmatiek, die er aan het einde altijd op neerkomt dat hij arm is en anderen rijk en dat dit niet eerlijk is. Maar als je 'm dan vertelt dat ie net als die anderen gewoon een baan moet zoeken, dan kun je met 'm op de vuist gaan.

Wat ik een dezer jaren ook nog eens doe, als ik zo'n type erop betrap dat ie in onze buurt een auto in de fik steekt.
                    I pull a blanc here. Ik ken ze wel uit wageningen (maar dan wat vredelievender), maar niet in deze vorm in NRW. Die worden door bovengenoemde types gelijk op hun muil geslagen denk ik. :)
                    Last edited by SchnitzelStephan; 23-10-08, 14:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                      Euh, helaas. Kleine op school, en dan kom je als ouders het hele maatschappelijke spectrum tegen. We vinden het leerzaam. :)
                      Ah. Balen. Maar het is goedkoper dan de dierentuin hè. :-)

Comment

En minstens zo 'interessant...' :)

Comment

Hier maar:

Metro brengt het nieuws van de dag, maar dan nét even anders. Mensgericht en verrassend. We inspireren, informeren en prikkelen miljoenen lezers.

Comment

* Ziet Stephan een vakantie naar Kroatie boeken
                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Als ik nou echt een keer een naar links komende bulgaarse vrachtwagen niet meer aangeremd krijg, en het ziet er uit als Opatija als ik wakker word, dan klaag ik niet. :)

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎