Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Frogertjes; geen cent te makken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De Frogertjes; geen cent te makken

Gelet op de hoge kijkcijfers en de lovende kritieken (én de verkoop van de formule aan het buitenland), vraag ik mij af of ik nou de enige ben die het concept van het programma walgelijk vind!?

Nederland kijkt en masse naar twee -en ik chargeer bewust- omhooggevallen Jordanezen, die zich op proleterige wijze verbazen over de armoede van hun tijdelijke buurtgenoten.

Diezelfde buurtgenoten blijven voor de rest van hun leven in die armoede zitten en de Frogertjes doen het voor de TV even een maand rustig aan in de wetenschap dat ze daarna weer in hun tonnen kostende limousine naar hun miljoenen kostende villa kunnen rijden.

Voor de goede orde: ik ben niet links, ik gun de Frogertjes heus hun succes en rijkdom, maar ik vind dit programma-concept echt heel fout.

Ken het niet, leg het eens even uit.
    Rock on. RS.

Comment

Deze opmerking ga je nog lang bezuren. :)
      You know that reality is immaterial

Comment

Maar het is toch voor het goede doel, allemaal
        fka v164

Comment

Ha, die Frankie;

Hier hetzelfde gevoel; een beetje sociaal survivalen te meerdere eer en glorie van het eigen imago in de wetenschap dat na afloop van het gedoe de sjampoepel en zalm thuis alweer klaar staan. Oh ja, de voedselbanken (schandvlek op het blazoen van de samenleving naar mijn mening) worden er ook nog mee geholpen....
          Scherven brengen gelul.

Comment

Ik heb het nog niet gezien en het interesseert me ook weinig.
            Maar misschien is het wel een keer grappig om de Frogers in hun natuurlijke habitat te bekijken. Als je René met zijn gouden Breitling in zijn Bentley ziet rijden, krijg je toch een beetje het gevoel dat er iets niet klopt.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
              Oh ja, de voedselbanken (schandvlek op het blazoen van de samenleving naar mijn mening) worden er ook nog mee geholpen....
              Zolang de voedselbank klanten hun voedselbank maaltijd voor hun door de gemeente betaalde flatscreen kijkend naar de door de gemeente betaalde kabel TV in hun door de door de gemeente betaalde wasmachine schoongewassen, door de gemeente betaalde kleren op hun door de gemeente betaalde bank zitten op te eten denk ik dat we met voedselbanken de verkeerde weg zijn ingeslagen.
              Last edited by geelhoed; 27-10-08, 12:07.
              $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Gelukkig maar dat er nog andere tv-zenders zijn.....
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Geelhoed;

Ik denk dat het ontstaan van voedselbanken niet zozeer een ingeslagen weg is, maar uit goede bedoelingen (eerder dan uit noodzaak) zijn geboren.
                  Ik ben dan ook van mening dat het fenomeen eigenlijk geen plaats zou mogen hebben in een welvarende maatschappij.
                  Scherven brengen gelul.

Comment

Dat heeft het ook niet. In nederland hoef je geen armoede te lijden.
                    Er zijn voldoende subsidies en voorzieningen, en als je die zelf niet weet te vinden in de 24 uur dat je per dag thuis zit dan is er altijd de gemeentelijke sociale dienst die je de weg wijst.

Maar dan lopen we tegen het probleem aan. Dan kan je geen Levi's meer kopen, een mobieltelefoonabonnement afsluiten of de nieuwste quadcore op je bureau hebben staan. Tering naar de Nering.

Voedselbanken zijn mijns inziens fout omdat men de kontzitter (hoeveel Oostblokkers komen hier in de kassen werken?) daardoor een excuus geeft.
                    Tevens is het kleine verschil in bestedingsruimte van een bijstandtrekkermet al zijn subsidies en een minimumloner te klein.

Begrijp me niet verkeerd, een armlastige moet je helpen. maar je moet het niet overdrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Magic Frankie Bekijk bericht
                      Gelet op de hoge kijkcijfers en de lovende kritieken (én de verkoop van de formule aan het buitenland), vraag ik mij af of ik nou de enige ben die het concept van het programma walgelijk vind!?
                      Zo walgelijk dat ik zelfs niet de trailers om dit schandalige programma aan te prijzen uit kan zien.

Na de Tokkies dacht ik dat we niet lager konden zakken maar helaas blijkt ik me daar weer maar eens in vergist te hebben.
                      Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AJB Bekijk bericht
                        Zo walgelijk dat ik zelfs niet de trailers om dit schandalige programma aan te prijzen uit kan zien.

Na de Tokkies dacht ik dat we niet lager konden zakken maar helaas blijkt ik me daar weer maar eens in vergist te hebben.

Tjongejonge....

Overdrijven is ook een kunst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                          Dat heeft het ook niet. In nederland hoef je geen armoede te lijden.
                          Er zijn voldoende subsidies en voorzieningen, en als je die zelf niet weet te vinden in de 24 uur dat je per dag thuis zit dan is er altijd de gemeentelijke sociale dienst die je de weg wijst.

Maar dan lopen we tegen het probleem aan. Dan kan je geen Levi's meer kopen, een mobieltelefoonabonnement afsluiten of de nieuwste quadcore op je bureau hebben staan. Tering naar de Nering.

Voedselbanken zijn mijns inziens fout omdat men de kontzitter (hoeveel Oostblokkers komen hier in de kassen werken?) daardoor een excuus geeft.
                          Tevens is het kleine verschil in bestedingsruimte van een bijstandtrekkermet al zijn subsidies en een minimumloner te klein.

Begrijp me niet verkeerd, een armlastige moet je helpen. maar je moet het niet overdrijven.
                          Ehhm, de Sociale Dienst? Sinds wanneer staat die bekend om hun klantvriendelijke, meedenkende, servicegerichte instelling? Ik denk dat juist de mensen die de voedselbanken nodig hebben niet in de categorie "Levi's, iPhone, QuadCore" vallen en dat blijkt ook wel als je de verhalen van het betreffende buurtje hoort.

Wat ik wel over een kam wil scheren is dat het mij opvalt hoeveel verstokte rokers er in dit soort programma's zitten. Ik zou dan zeggen: stop met roken, het scheelt je bakken met geld iedere week en je gezondheid gaat met sprongen vooruit.
                          ------------------------------------------------
                          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                            Wat ik wel over een kam wil scheren is dat het mij opvalt hoeveel verstokte rokers er in dit soort programma's zitten. Ik zou dan zeggen: stop met roken, het scheelt je bakken met geld iedere week en je gezondheid gaat met sprongen vooruit.
                            En dan hun laatste pleziertje wegnemen? En ons bovendien nog langer met dat soort mensen opzadelen, nee joh in het voedselpakket en veel ook :-)
                            fka v164

Comment

Jep! Van Nelle en Amstel danken hun bestaan aan deze buurten. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

lol!!! De post van v164 stond er nog niet toen ik reageerde.
                                Van Nelle it is dus. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                                  Ik denk dat juist de mensen die de voedselbanken nodig hebben niet in de categorie "Levi's, iPhone, QuadCore" vallen en dat blijkt ook wel als je de verhalen van het betreffende buurtje hoort.
                                  Ter illustratie was mijn beeld wat overtrokken.

Dus geen Calve Pindakaas van de Appie maar Panda Pindakaas van de Aldi.

Om maar even een cup-a-soup spreuk te verkrachten: Armoede is een keuze

Comment

Pindakaas test
                                    Verkrijgbaar bij

1 AH Pindakaas naturel Albert Heijn € 0,80 7,1
                                    2 Panda Pindakaas Aldi € 0,48 6,2
                                    3 De Ruijter Pindakaas Alg. verkrijgbaar € 0,90 6,2
                                    4 C1000 Pindakaas C1000 € 0,80 6,0
                                    5 Calvé Pindakaas Alg. verkrijgbaar € 1,20 5,6
                                    6 Fred & Ed Pindakaas Alg. verkrijgbaar € 1,80 5,2
                                    7 Krekeltje Pindakaas (biologisch) De Natuurwinkel € 1,78 4,8
                                    8 PCD Pindakaas Alg. verkrijgbaar € 0,55 4,6
                                    9 Euro Shopper Pindakaas Albert Heijn € 0,49 3,6
                                    10 Biorganic Pindakaas (biologisch) Alg. verkrijgbaar € 1,75 2,4

sowieso geen Calvé aldus het Kassa testpanel :-)
                                    fka v164

Comment

Donders! Is mijn geestelijke armoede zo groot dat ik geen goed voorbeeld kan verzinnen? Misschien moet ik ook een serie krijgen :)

Comment

heerlijk dit soort tv, ik mis nog steeds niks hoor ik al wel.
                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Het enige wat mij altijd opvalt is dat de mensen die op bijstandsniveau zitten altijd een godsvermogen aan honden- en kattenvoer uitgeven omdat ze een dozijn huisdieren hebben. Zie je ze staan in de supermarkt, met euroshopper halve liters pils, karig budgeteten, en 25 blikken Whiskas omdat die k*tkat niets anders zou willen vreten. Het is een kwestie van prioriteiten stellen en idd de tering naar de nering zetten. Dat schijnt nogal lastig te zijn...
                                          2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

was al gemeld dat ze ook nog eens de zakken vullen met dat programma?
                                            net zo goed dat la froger met hart in actie in de weer is ,zielige landgenoten helpen (nix mis mee op zich) maar dat wordt door adverteerders bekostigd en mevrouw krijgt een vorstelijk honorarium
                                            het lijkt heel sociaal , maar het is gewoon ordinair zaken doen met een gratis "feel good" imago voor nix erbij

maar zo zijn er meer
                                            marco borsatootje of ruud gullit die voor de postcode loterij met arme negertjes voetbalt en erg sociaal lijkt maar wel een ton buitenom de camera's toucheert
                                            het mag allemaal natuurlijk, maar als je werkelijk sociale motieven hebt en al geld genoeg hebt hoef je er natuurlijk geen filmsterren salaris voor te hebben/vragen
                                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

So what, er is geen kijkplicht he......

Spruitjesgeur begint een beetje de overhand te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                net zo goed dat la froger met hart in actie in de weer is ,zielige landgenoten helpen (nix mis mee op zich) maar dat wordt door adverteerders bekostigd en mevrouw krijgt een vorstelijk honorarium
                                                het lijkt heel sociaal , maar het is gewoon ordinair zaken doen met een gratis "feel good" imago voor nix erbij

maar zo zijn er meer
                                                marco borsatootje of ruud gullit die voor de postcode loterij met arme negertjes voetbalt en erg sociaal lijkt maar wel een ton buitenom de camera's toucheert
                                                het mag allemaal natuurlijk, maar als je werkelijk sociale motieven hebt en al geld genoeg hebt hoef je er natuurlijk geen filmsterren salaris voor te hebben/vragen
                                                Het is commerciële TV, so what? Al krijgt Froger er een half miljoen voor. Marco Borsato ontvangt jaarlijks ook zoiets als ambassadeur van Warchild. Door de publiciteit levert hij een veelvoud aan extra inkomsten voor de organisatie op. Win-win situatie.
                                                2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                  Spruitjesgeur begint een beetje de overhand te krijgen.
                                                  Spekjes erbij, champignonnetje, niks mis met spruitjes :-)
                                                  fka v164

Comment

Ha, die Gummers;

"Spruitjesgeur begint een beetje de overhand te krijgen."

[noteert 'heeft geuren-TV' in W220L's stalkfile]
                                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                                                      Het is commerciële TV, so what? Al krijgt Froger er een half miljoen voor. Marco Borsato ontvangt jaarlijks ook zoiets als ambassadeur van Warchild. Door de publiciteit levert hij een veelvoud aan extra inkomsten voor de organisatie op. Win-win situatie.
                                                      laat dat veelvoud maar weg
                                                      de meeste van die organisaties zijn berucht om hun hoge kosten , er blijft maar weinig op voor de mensen over waar het voor bedoeld is

dit is geen filantropie of sociaal welzijnswerk....
                                                      maar vorstelijk betaalde bezigheids therapie voor verveelde bekende nederlanders
                                                      waarom moeten de zakken zo royaal gevuld worden van mensen die toch al steen rijk zijn met geld uit een pot die bedoeld is voor armen?
                                                      als men werkelijk zo begaan is met die armen kan het ook wel voor nix , net zo goed als al die collectanten die ook niets krijgen voor hun vrijwilligers werk
                                                      en het doen uit goedbedoelde motieven of naief opertunisme

de meeste donateren voor misplaatste afkoop van het geweten met geld wat niet op de plek van bestemming komt maar in de zak van narcistische rijke bn ers verdwijnt

kan je die rel nog herinneren van die deeltijd directeur van de hart stichting?
                                                      een cardioloog die iets van 3 ton toucheerde per jaar voor een paar uurtjes vergaderen in de week?
                                                      de anonieme dokter werd nog met pressie van staking van de collectanten onder druk gezet
                                                      maar als je leuk kan voetballen of een paar zinloze liedjes je steenrijk schnabbelt , dan is het allemaal zo goed werk wat ze doen voor de organisatie dat honoraria geen rol meer speelt

betrokkenheid of vrijgevigheid is goed , alleen wordt dat wat minder oprecht als daar enorme bedragen voor gevraagd worden buiten het zicht van de camera's

nog zon "betrokken " charlatan

"Op het eerste gezicht klinkt het allemaal zo nobel. Bono lanceerde het merk Red om geld in te zamelen voor de goede zaak. Bekijk de video hierboven en je gaat bijna vanzelf mee in het verhaal van de betrokken rockster. Bekijk ook dit en dit spotje: bekende sterren ondersteunden zijn actie. Marketingwise was het echter een flop: de campagne kostte 100 miljoen dollar en leverde slechts 18 miljoen dollar op. Au! Reden voor marketingexperts als Rob Frankel om genadeloos af te rekenen met Bono. "

veelvoud ? je bedoeld andersom zeker? 100 miljoen aan leuke feestjes uit de collecte pot en maar 18 miljoen binnen halen

Wereldverbeteraar Bono is boos op Nederlandse kunstenaar Frans Smeets. Watskebeurd? Frans heeft een sculptuur gemaakt van de roodharige haarverver Bono. Dit werkt getiteld: 'Jezus loves you too' beeldt Bono af getooid in een Nike-Jezus gewaad en met een Em

treffend neergezet zou ik zeggen
                                                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ik kwam dat Froger-vrouwtje een tijdje terug tegen bij de Shell-pomp bij Schiphol.
                                                        Nog een ouwere kop dan op TV.
                                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Motroos heeft wel gelijk in deze. Ik ben niet op de hoogte van de financiële beslommeringen van al die organisaties, maar de perceptie is wel dat zo'n soort volk het gratis doet - hoogstens voor onkosten - en voor het goed van de wereld en zo. Noem het 'iets terugdoen voor de maatschappij', maar zeker niet voor bakken geld. dat ze er honoraria tegenover zetten van tig euro is gewoon not done. Maarja, dat hebben we in meerdere draadjes de afgelopen weken mogen posten. Blijkbaar is de enige manier om 'er nog te geraken' in de wereld dingen doen die 'not done' zijn.
                                                          Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                            Ha, die Gummers;

"Spruitjesgeur begint een beetje de overhand te krijgen."

[noteert 'heeft geuren-TV' in W220L's stalkfile]

Eh Hans, kleine correctie.

Geuren-laptop dan he... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht

maar zo zijn er meer
                                                              Heeft Borsato zich ook laten betalen voor War Child? Bron? Van Gullit was het inmiddels bekend, maar van Borsato heb ik dergelijke geluiden nog niet eerder gehoord.

Groet
                                                              GJ

Comment

Terug naar de voedselbank:
                                                                Een tijdje geleden heb ik hier een documentaire over gezien. Staat er in de kast 25 pakken van de een of andere mix voor zalm en zo. Droog commentaar: "Tja, daar hebben we dus niet zo veel aan. We kunnen ons de zalm niet veroorloven."

Zo stonden er wel meer produkten die de industrie kwijt moest, maar niet echt handig waren voor de personen in kwestie.
                                                                ---------------------------
                                                                Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Working...
                                                                X