De sleutels van ons huis hebben we nog niet, maar de barbecue is alvast gekocht...

Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Patsenmetjebarbecue-draadje
Collapse
X
-
Drie gasbranders, en daardoor heel regelmatig gebruikt. Kip, steak, hamburger, zowat alles wat we vroeger in de pan deden, komt nu op dit ding terecht.
Comment
-
Echte barbeque is met kool en echt vuur. Niet deze gas dingen. De Weber als op de plaatjes is the real thing! Gas BBQ is voor mietjes (heb ik en anderen als zo vaak gezegd hier). Gisteren weer lekkere BBQ van een Weber bij GJ, beetje weinig saus voor CM/TM maar wel erreugh lekkerTegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AJB Bekijk berichtEchte barbeque is met kool en echt vuur. Niet deze gas dingen. De Weber als op de plaatjes is the real thing! Gas BBQ is voor mietjes (heb ik en anderen als zo vaak gezegd hier). Gisteren weer lekkere BBQ van een Weber bij GJ, beetje weinig saus voor CM/TM maar wel erreugh lekker
Gas-BBQ is als voorwielaandrijving zeg maar, leuk, en het lijkt er een beetje op, maar het is het toch nét niet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
Drie gasbranders, en daardoor heel regelmatig gebruikt. Kip, steak, hamburger, zowat alles wat we vroeger in de pan deden, komt nu op dit ding terecht.
Wordt vanavond weer opgestookt ;)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk berichtHa, die Ruud;
PauperBBQ? Ha!
Roest krijgt geen kans en schoonmaken kan niet eens, helemaal top :-)fka v164
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk berichtWat hij zegt!!!
Gas-BBQ is als voorwielaandrijving zeg maar, leuk, en het lijkt er een beetje op, maar het is het toch nét niet...
Ja, met paard en wagen kom je ook een eind.....Veritatis simplex oratio est
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk berichtJa, met paard en wagen kom je ook een eind.....
Comment
-
Niet echt een actiefoto, maar deze stond toevallig in mijn telefoon....Attached Files2006 Volvo V70 2.4 (170pk)
Comment
-
kom op zeg,zo'n ding moet vlammen hoor..en nee het vlees lag er niet meer op.http://www.youtube.com/watch?v=xr8SPP8fOLA
Comment
-
:).........Attached Files
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TOES Bekijk berichtkom op zeg,zo'n ding moet vlammen hoor..en nee het vlees lag er niet meer op.http://www.youtube.com/watch?v=xr8SPP8fOLA
Doet mij een beetje denken aan de open haard in het ooit gehuurde Centerparcshuisje...
In plaats van 1 geperstzaagselblokuitdekampwinkel de hele zak openhaardhoutvanhettankstation in de open haard geflikkerd en aangestoken.
Ja, dat club-weekend met de SMART eigenaren was erg leuk.... ;-)Veritatis simplex oratio est
Comment
-
Ik heb geen oerervaring nodig, geen nare walm en ook geen as. Doe mij maar gemak, dus een gasBBQ.
Welke barbecue te kopen?Dit is al uw eerste beslissing. Bent u ervan overtuigd dat er niets gaat boven de smaak en geur door briketten gegrild vlees? Bent u er trots op om het vuur aan te steken en dit goed te houden terwijl u kookt? Heeft u deze "oer ervaring" nodig?
Wilt u een perfect vuur door een druk op de knop? Waardeert u de juiste temperatuur instelling welke gas barbecues u kunnen bieden? Wilt u eigenlijk de gehele briketten gedoe en na afloop het as vermijden?
Wanneer u behoort tot het briketten of gas barbecue "kamp" dan heeft u geluk. Smaak testen bewijzen dat er geen smaak verschillen zijn tussen de twee. De keuze is dus strikt persoonlijk. Bedenk wat u wilt met uw barbecue—wilt u iedere avond barbecuen of enkel bij speciale gelegenheden? Zijn de kosten een probleem? Ondanks dat gas barbecues in aanschaf duurder zijn, zijn zij op de lange termijn toch goedkoper. Beide een geweldige keuze—Koop wat het beste bij u past!Je gaat het pas zien als je het door hebt
Comment
-
Ok, dus de een koopt hier een nog mooiere BBQ dan de ander.
Hamvraag:
Wat gooien we erop?
Hoe maken jullie je eigen saté e.d.? Je gaat me toch niet vertellen dat je 1000 euro of meer stukslaat op een high-tech BBQ om er vervolgens saté van de C1000 op te leggen??
Kom maar op met die heerlijke recepten dus!!!!
Groeten Roald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk berichtAch, ik heb de barbecue alleen voor de pats gekocht.
Net als eigenlijk alles wat ik bezit........
;-)
Komop, even serieus...
Okay, ik begin:
Saté Ayam
Ingredienten:
1 kilo kip-filet
1 grote gesnipperde ui
1 grote teen knoflook
1 eetlepel ketoembar
˝ eetlepel djinten
1 theelepel koenjit
1/2 theelepel laos
2 theelepels sambal trassie
1 eetlepel bruine suiker/of een schijf gula djawa (palmsuiker)
˝ kopje santen (kokosmelk)
sap van 1 limoen
10 eetlepels ketjap (kaki tiga, te krijgen bij o.a. de Jumbo)
2 eetlepels gembersiroop
snufje zout
peper
Bereiding:
Kip in niet al te grote stukken snijden (ca. 2 x 2 cm).
Zout en peper doe je over de kip
Doe alle andere ingrediënten in een beker en met de staafmixer een mooie marinade van maken.
Hierna doe je alles bij het vlees en weer goed mengen. Laat dit minstens een halve dag
maar liever 1 nachtje in het vlees intrekken .
Saté-stokjes van tevoren in het water leggen, dan verbranden ze niet.
3 stukjes kip op een stokje (saté betekent 3 etages oftewel 3 stukjes vlees)
Daarna op gloeiend houtskool rustig roosteren (als het echt niet anders kan mag een gas-BBQ ook ;-) )
En dan eens een keer GEEN pindasaus op de sate!!!!!!
Hete ketjapsaus
Ingredienten:
2 teentjes knoflook fijngemaakt
2 theelepels sambal badjak
8 eetlepels ketjap Kaki tiga
1/2 eetlepel citroen sap
4 sjalotjes
klein scheutje arachide-olie
Bereiding:
Knoflook fijn maken, sjalotjes snipperen.
Alles bij elkaar doen, doorroeren en minstens een uurtje laten staan.
En geloof me, haal nou eens die ketjap Kaki tiga.
Net als dat je autobanden en autobanden hebt, heb je ketjap en ketjap!
Deze moet je hebben, geloof me...
Groeten Roald.Last edited by Roald; 19-06-08, 14:04.
Comment
-
Marinade : teentjes knoflook , koriander, djintan, sambal, olie, ketjap manis, gembersiroop en dan lekker laten staan in de koelkast. ( een dag van te voren)
Rundvlees haal ik bij een bevriende slager, hij heeft een aantal mooi "blonde"koeien lopen.. ;-) ( runderhaas oid is erg lekker).
Gevogelte e.d haal ik bij de Hanos/ Sligro-Ven...
Mooie plakken tonijn, niet te dik ( 150/200 gram per persoon..), peper, olijfolie, even laten intrekken, kort grillen aan beide kanten, serveren met geroosterde sesamzaadjes, scheutje ketjap over de tonijn, goeie chili-saus( TOKO !!), toefje wasabipasta op het bord en sushi gember als laatste op de tonijn leggen...
Zoiets ???Veritatis simplex oratio est
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk berichtDe Jumbo....
Nee, de echte Indische Toko, daar moet je de benodigdheden voor sate halen...
Klopt, doe ik ook altijd, maar daar heeft niet iedereen zin in.
En steeds meer supermarkten verkopen deze heerlijke ketjap, vandaar ;-)
P.s.
Deze chilly sauce heb ik meestal.Last edited by Roald; 18-06-08, 20:32.
Comment
-
Koop je een barbecue, gooi je er een saté op! Nederlanders! :D
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk berichtKoop je een barbecue, gooi je er een saté op! Nederlanders! :D
Een enkele keer, Belg..... ;-)
Meestal gaat er vis ( in de ruimste zin...) op de barbecueVeritatis simplex oratio est
Comment
Comment