Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rente kinderspaarrekeningen VS gewone spaarrekeningen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rente kinderspaarrekeningen VS gewone spaarrekeningen.

Ok; zit even te dubben (en heb een tekort aan exacte Excel kennis om het goed te berekenen).

We hebben voor drie kinderen 3 Postbank Groeirekeningen. Betalen € 50,- per maand en je "krijgt" 2,4% en op de 5de, 10de en 18de verjaardag van het kind 20% over de tot dan opgebouwde rente per periode.

Stel als we dat geld bij Argenta wegzetten (hoogste gemiddelde rente afgelopen 3 jaar) ad 4,5% of bij NICB ad 5,2%.

Waar krijgen we de hoogste opbrengst?

Laten we voor het gemak een voorbeeld kind nemen wat instapt bij 2 jaar en uitstapt bij 21 jaar.

Iemand?

Ha, dat Kleintje;

Wat mag zo'n adviesje kosten? ;-)
    Scherven brengen gelul.

Comment

Hehehehehhe

Goede planning is wel wat waard....bedragen zijn echter te klein :-)

Comment

Maakt niet uit hoor, ik vraag geen provisie meer maar een net uurtarief ;-)
        Let's kick some ass and chew bubblegum...
        ----------------------------------------------------------------------------
        '71 Alfa Romeo Giulia Super
        '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
        '00 BMW E39 528iA Touring
        '06 BMW Z4M Roadster
        '96 BMW E36 328i trackracer
        '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Jij hebt geen kids :p

Comment

Lijkt me vrij eenvoudig ook zonder een spreadsheet. Je krijgt 2,4% en over het totaal van de rentebijschrijvingen (en dus niet over het ingelegde saldo zoals ik jouw post lees), komt er nog 20% bij. Dus 20% over die 2,4%, maakt eigenlijk 2,88%. Klopt wellicht niet helemaal omdat je op je 10e wellicht (?) ook 20% krijgt over het bedrag wat je op je 5e kreeg, en op je 18e ook weer, dus het is dan iets beter dan 2,88% maar heel veel scheelt het niet.

Comment

Wat V4 zegt, klopt wel. De incidentele 20% weegt niet op tegen de structureel 3% hogere rente.

V4's uurtarief is overigens een 2CV geloof ik. :)
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Dan meteen de volgende vraag: waarom is de rente op kinderspaarrekeningen zo f-ing laag dan? Zo duur is dat suffe beertje wat ze erbij geven toch niet? :-)
                fka KawaZZtra

Comment

De banken die hoge(re) rentes geven gaan failliet...ofzo

:-)
                  '06 BMW Z4M Roadster

Comment

Wat weet JIJ daar nou weer van? :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Je krijgt 2,4% per jaar....en natuurlijk rente op rente.

Dan krijg je op je 5de 20% over de bijgeschreven rente tot je 5de. Op je 10de krijg je weer 20% over de bijgeschreven rente van je 5 tot je 10de (en niet over startdatum tot je 10de).

Kijk; Banken geven nooit iets kado. Dus mijn gevoel zegt ook gewoon...Icesa....eh...NICB...of Argenta.

Comment

NIBC? mwoahhhh
                        '06 BMW Z4M Roadster

Comment

Ik meer vertrouwen in Argenta..... Maar wat is er...Moehaw? Inside info?

Comment

Och, als zelfs IJslandse banken enige maanden terug geen vertrouwen hadden in NIBC, en dus van een overname afzagen, tja, dan zegt dat wel wat :)
                            Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Ik maakte dit eens mee, en tikte het als een onderstreping van mijn ongeloof over het gebrek aan rekenvaardigheid van het "plebs" al eens.

Na de reacties gelezen te hebben mag u bij deze mijn ongeloof promoveren tot verbijstering.
                              En voor de goede lezer staat de oplossing er nog in ook.

Ik ging voor een spaarrekening voor mijn zoon naar de bank, de beste man die mij het zou uitleggen werkt bij een bank dus dan zou je verwachten dat hij wel iets met cijfers kan.
                              Hij raadde mij dus een Pardoes rekening aan, want dan krijg je 2,5% rente en elke 5 jaar over het hele bedrag nog eens 5%, en als hij 18 werd nog een keer 5%. Dat moest ik nemen want hij had het voor zijn dochtertjes ook.

Een gewone spaarrekening geeft 4,5% rente en geen bonussen. Ik vertel de beste man dat ik dan de gewone rekening wel wil. Hoezo dan dan loop je die 5% toch mis? Ik leg hem uit dat 1.045^18 groter is dan 1.025^18*1.05^4. Maar dat geloofde hij niet. Pakt zijn rekenmachine erbij, en tikt ongelogen 18 keer 1.045 * in en herhaalt dat voor de Pardoesrekening. Uit zijn voorbeeld kwam een verschil van 1200 euro.

Zo meneer, u werkt zeker met cijfers? Dat u dat direct ziet? Ja, de meeste klanten nemen die rekening voor de cadeautjes die erbij zitten.
                              $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

:-). Mijn gevoel is dus juist...dat we bij de PB in iedergeval verkeerd zitten....

Argenta verlaagd vandaag zijn rente....

Comment

Niet dat ik me er in verdiept heb, maar zijn die percentages gegarandeerde percentages? Dus zelfs als de ECB de standaard rente naar 0% verlaagd?
                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Weet ik ook niet.

Comment

Working...
                                    X