Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ode aan de Ierse Setter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ode aan de Ierse Setter

Laat ik nog trachten dit Ierse karakter te omschrijven, hoewel het zeer moeilijk is dit typische Ierse onder woorden te brengen. Ze zijn zacht, vriendelijk en aanhankelijk, zoals een jachthond meestal is, maar daarnaast hebben zij een onberekenbare impulsiviteit, een zin voor onafhankelijkheid en een trots in hun karakter, die sommigen zo moeilijk schijnt de Ier iets te leren. Met harde dwang is bij hen, evenals bij het Ierse volk niets te bereiken, doch voor hem die de Ier begrijpt en hem kan leiden, is er geen betere kamaraad dan deze half-duvel-engel denkbaar"

bijna 7 jaar lang mocht dit schitterende ras deel uitmaken van ons gezin. Totdat een maagtorsie en de bijkomende complicaties hem zo uitputten dat de geest nog wel wilde maar het lichaam zodanig gesloopt was, dat vroeg in de avond de spirit uit zijn ogen verdween. Daarna was het snel over.

GVD, 6 jaar is gewoon veel te vroeg. Het is maar een hond, maar hij was zo ons, paste zo bij ons gezin(voor degenen die mij prive kennen, snappen dat zeer zeker).

Dit is zeker niet ons jaar.
    Vanavond een Ierse fles er door heen jagen.
    Peace is a lie, there is only passion.
    Through passion, I gain strength.
    Through strength, I gain power.
    Through power, I gain victory.
    Through victory, my chains are broken.
    The Force shall free me.

Het is maar een hond....

Ja, maar toch sterkte gewenst.
    Veritatis simplex oratio est

Comment

he klote man! Een hond kan inderdaad zo vreselijk deel van het gezin uitmaken.

Sterkte
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Hoi Peter,

Wat een rot bericht. We hebben wel een idee wat de hond voor jullie gezin betekent. Wat zullen jullie die "rooie ier" missen. Moet voor jullie Ivar ook heel erg zijn. Overigens, een hele fles van het ierse spul is wel wat veel.
        2008 was we heel heftig voor jullie, gelukkig duurt dit jaar nog maar even......

Sterkte vanaf de Bartelmeetweg.

Comment

Altijd rot, je hond af moeten geven, ik ken het.
          Sterkte, Peter.

Comment

maag torsie is toch te opereren ? niet goedkoop maar het is mogelijk
            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Klopt maar hij was al zo verzwakt, dat de dierenarts al een operatie onverantwoord vond. Hij was al 2 keer gesondeerd, en de periode daarna sloopte al zijn krachten. Toen er daarna nog een darminfectie volgde was het snel gebeurt. Ik ga er van uit dat de dierenarts de juiste expertise heeft.
              Peace is a lie, there is only passion.
              Through passion, I gain strength.
              Through strength, I gain power.
              Through power, I gain victory.
              Through victory, my chains are broken.
              The Force shall free me.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Don Pedro Bekijk bericht
                Klopt maar hij was al zo verzwakt, dat de dierenarts al een operatie onverantwoord vond. Hij was al 2 keer gesondeerd, en de periode daarna sloopte al zijn krachten. Toen er daarna nog een darminfectie volgde was het snel gebeurt. Ik ga er van uit dat de dierenarts de juiste expertise heeft.
                nou ja dierenartsen zijn ook maar mensen die fouten kunnen maken
                maar idd je moet uitgaan van zn expertise
                evengoed rot allemaal ,als je veel om zon beest geeft
                aan de andere kant geeft een nieuwe pup weer veel plezier en zal het leed verzachten..wedden?
                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Peet,

Deze ronde hebben we nog even niet doorgezet, maar wellicht over een maand of 6,7 hier een nest met net zo'n eigenwijs ras.:-) Misschien wel wat voor jullie?

Comment

Working...
                  X