Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe Zalmnorm.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De nieuwe Zalmnorm.

Ha, die Gummers;

Nog helemaal geen commentaar hier op de beloning van Zalm als bestuurder van De Bank?
    Ik vind het nogal een bedrag; als hij accoord was gegaan met een (iets) lager salaris dan hij bij DSB kreeg had dat in mijn ogen een goed signaal afgegeven. Natuurlijk vraagt die klus kennis & kunde, maar twee of drie Balkjes plus bonus was voor zo'n semi-overheidsfunctie toch ook knap beloond geweest? En het argument dat hij de verantwoordelijkheid draagt voor zoveel arbeidsplaatsen zegt mij niet zoveel; mochten die onverhoopt toch (deels) verloren gaan is het niet Gerrit Zalm zelf die daar de directe financiële consequenties van zal ondervinden.
    Scherven brengen gelul.

Tja, if you pay peanuts you get monkeys, zou ik zeggen? Zalm zegt zijn relatief rustige en ongetwijfeld goedbetaalde baan op om aan zo'n klus te beginnen, en ik snap best dat een financiële stimulans kan helpen om de beste man over de streep te trekken?
    Let's kick some ass and chew bubblegum...
    ----------------------------------------------------------------------------
    '71 Alfa Romeo Giulia Super
    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
    '00 BMW E39 528iA Touring
    '06 BMW Z4M Roadster
    '96 BMW E36 328i trackracer
    '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

5 balkjes om precies te zijn.
      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
        Tja, if you pay peanuts you get monkeys, zou ik zeggen? Zalm zegt zijn relatief rustige en ongetwijfeld goedbetaalde baan op om aan zo'n klus te beginnen, en ik snap best dat een financiële stimulans kan helpen om de beste man over de streep te trekken?
        Ha, dat Boertje;

Ik denk dat de ware beloning voor een klus als deze nooit enkel in de salariëring kan worden uitgedrukt. De credits die Zalm hiermee kan vergaren zullen hem op termijn vast geen windeieren leggen. Iets meer van de 'no cure, no pay' gedachte had ik hier wel op zijn plaats gevonden, er is immers toch sprake van een behoorlijk financiëel belang voor de staat en dus ons allemaal.
        Scherven brengen gelul.

Comment

Tsja, hoeveel had hij bij DSB en hoe graag wil je hem hebben? De rest is geneuzel in de marge van eeuwig zure mensen als Agnes Kant en Paul Tang (wat een loser is dat trouwens, maar daar start ik nog wel een keer een draadje over. Hint: hij is woordvoerder belastingen van de PvdA).

Groet
          GJ

Comment

Zulke hoge salarissen zijn ongepast. Zeker in deze tijden. Het feit dat de lutsers het zelf niet in de gaten hebben geeft wel aan hoe ziek het hele systeem is.
            All you need to remember is the number '70' .

Comment

Wel heerlijk om te zien dat bij de eerste de beste mogelijk waar ze een beetje klem komen te zitten politiek Den Haag zijn eigen Balkenende-norm over de schutting gooit.

Een Steve Jobs arrangement had overigens wel passend geweest hier. Geef hem een leuk pakket aandelen en zet hem voor €1 op de loonlijst. Doet 'ie het goed dan loopt 'ie binnen als een malloot.
              ------------------------------------------------
              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                Zulke hoge salarissen zijn ongepast. Zeker in deze tijden. Het feit dat de lutsers het zelf niet in de gaten hebben geeft wel aan hoe ziek het hele systeem is.
                Ik weet redelijk zeker dat in de branche zijn salaris zelfs laag is te noemen. Zeker als je bedenkt dat hij één van de grotere banken gaat bestieren. Het is maar welke referentie je gebruikt. Ik vind het in elk geval niet bovenmatig.

Groet
                GJ
                Last edited by GJ; 27-11-08, 13:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                  Ha, die Gummers;

Nog helemaal geen commentaar hier op de beloning van Zalm als bestuurder van De Bank?
                  Ik vind het nogal een bedrag; als hij accoord was gegaan met een (iets) lager salaris dan hij bij DSB kreeg had dat in mijn ogen een goed signaal afgegeven. Natuurlijk vraagt die klus kennis & kunde, maar twee of drie Balkjes plus bonus was voor zo'n semi-overheidsfunctie toch ook knap beloond geweest? En het argument dat hij de verantwoordelijkheid draagt voor zoveel arbeidsplaatsen zegt mij niet zoveel; mochten die onverhoopt toch (deels) verloren gaan is het niet Gerrit Zalm zelf die daar de directe financiële consequenties van zal ondervinden.
                  "Ha, die Motroos;

Krijg je ook weer allerlei andere discussies van; van bovenaf voor iedereen bepalen wat verkwistend, overbodig, elementair of bovenmodaal is heeft toch ook alweer de geur van betutteling in zich."
                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                    Wel heerlijk om te zien dat bij de eerste de beste mogelijk waar ze een beetje klem komen te zitten politiek Den Haag zijn eigen Balkenende-norm over de schutting gooit.

Een Steve Jobs arrangement had overigens wel passend geweest hier. Geef hem een leuk pakket aandelen en zet hem voor €1 op de loonlijst. Doet 'ie het goed dan loopt 'ie binnen als een malloot.
                    Dat is fiscaal niet aantrekkelijk. Kosten ivm het verstrekken van aandelen zijn niet aftrekbaar in de vennootschapsbelasting.

Groet
                    GJ

Comment

ha leuk belasting advies windhandel ..... wel gratis gelukkig
                      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Functie van Zalm levert normaalgesproken minimaal het dubbele op, en dan heb ik het nog niet over de extra benefits die Zalm niet krijgt (die bonus die hij in het vooruitzicht heeft is ook geen vetpot namelijk, marktrelatief gezien).

Dus, in die zin doet onze Gerrit het voor de helft van het geld, vind ik een schappelijke gedachte hoor... Heb het zowieso niet op die "Balkenende-norm", salarissen van onze regering heeft uberhaupt geen enkele invloed op de kosten van ons bestel, dus doe maar lekker martkconform, misschien krijgen we dan eens een keer wél goede mensen op dat pluche daar...
                        "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

No cure no pay vind ik overigens wel een goed dwangmiddel.

Salarissen bij een bank vind ik iets anders dan salarissen in zorginstellingen. Vooral vanwege de verhouding in salarissen tussen personeel en management in zorginstellingen en het wanbeleid wat wordt gevoerd door 't management, terwijl 't personeel vaak wel haar best doet. Bij banken is dat anders, daar verdient 't personeel ook voldoende en wordt hard werken vaak beloond. In zorginstellingen wordt hard werken niet beloond.

Daarom: Al verdient Zalm 2 miljoen, het zal me jeuken, als 'ie zijn geld maar oplevert. De vraag is of je voor minder geld een betere vent/vrouw kunt vinden in 't bankwezen waar mensen ook voldoende vertrouwen in hebben en naar luisteren.

Comment

Ha, die Gummers;

"Balkenende-norm over de schutting" is hier formeel niet van toepassing omdat De Bank bedrijfsrechtelijk gezien natuurlijk nog steeds een private onderneming is.

GJ: dus als ik het goed begrijp werkte Zalm bij DSB ook maar voor een schamel loontje? En kon Bos gewoon niet beter krijgen vanwege dat magere salarisbod van vijf Balkjes plus bonus?

Motroos; ik zei je toch al dat het allemaal discussie uitlokt; mooi toch? ;-)
                            Scherven brengen gelul.

Comment

Ik betrap zeewater (CWATR) regelmatig op links communistische gedachtegoed.....................ben ik nu de enige ?

Feit is gewoon dat als iemand miljoenen waard is hij daar een deel aan verdient.

Blijft natuurlijk wel een feit dat we op deze wijze ons westerse kastensysteem gebasseerd op IQ en kunde, aardig in stand houden.

So be it, je weet wat je te doen staat.

Er is niemand die je verbied de handen uit de mouwen te steken.

Geld ligt op straat, vooral in tijden van krisis kun je je meerwaarde redelijk eenvoudig aantonen bewijzen en verankeren.

:-)

Iemand al uitgerekend hoeveel modaaltjes hij gaat verdienen hehehehe

E
                              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                Iemand al uitgerekend hoeveel modaaltjes hij gaat verdienen hehehehe

E
                                Voldoende om zo'n 530d op te halen. ;-))

Groet
                                GJ

Comment

GJ: dus als ik het goed begrijp werkte Zalm bij DSB ook maar voor een schamel loontje? En kon Bos gewoon niet beter krijgen vanwege dat magere salarisbod van vijf Balkjes plus bonus?
                                  Geen idee Hansv. Als je goed leest zie je dat ik een vraagteken gebruik als ik het over zijn salaris bij DSB heb. Ik weet niet wat hij daar verdiende/verdient, maar ik acht het zeker niet onmogelijk dat hij een salarisachteruitgang heeft geaccepteerd toen hij de baan bij ABN/Fortis aannam. wat ik bedoel te zeggen is, dat je zonder dat te weten eigenlijk niet echt een uitspraak kan doen over de gemaakte afspraken (een beetje als discussiëren over een kranteartikel zonder allefeiten te hebben, iets waar jij juist altijd tegen waarschuwt! ;-) ).

Groet
                                  GJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                    ha leuk belasting advies windhandel ..... wel gratis gelukkig
                                    Tsja, aan wie zou ik de factuur à EUR 460 per uur in dit geval moeten richten? ;-))

En het mag dan windhandel zijn (en daar zit een kern van waarheid in), het resultaat gaat voro bedrijven wel om echte knaken.

Groet
                                    GJ

Comment

Heerlijk zo'n monoloog op zijn tijd.

Comment

Volgens mij pakte Tha 'G' 450k van ome Scheringa.

Hij blijft grofweg hetzelfde verdienen toch?

Anyway, voor competente mensen moet je lappen. En als ik zo eens kijk naar de afgelopen twee jaren ABN/Fortis dan kan het geen kwaad als ze een keer iemand met competenties aantrekken.

Comment

Ha, die GJ;

Ik had hetzelfde als Rutger begrepen, namelijk dat hij zo'n beetje hetzelfde gaat vangen. Als je het zo bekijkt is het natuurlijk in feite een teruggang in salaris. ;-)
                                          Maar ik had het toch slimmer gevonden als er voor wat meer teurghoudendheid was gekozen; het blijft toch ook een soort politieke benoeming.
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                            Tsja, aan wie zou ik de factuur à EUR 460 per uur in dit geval moeten richten? ;-))

En het mag dan windhandel zijn (en daar zit een kern van waarheid in), het resultaat gaat voro bedrijven wel om echte knaken.

Groet
                                            GJ
                                            tuurlijk gaat het om echte knaken,maar wel ten koste van anderen, want de begroting moet toch sluitend zijn , dus is het tarief hoger dan nodig voor de rest van de sulletjes die moeten betalen

kijk als belasting wetgeving en wetgeving in het algemeen wat simpeler en doeltreffender zou zijn
                                            dan heb je a minder ambtenaren nodig voor handhaving/controle
                                            b een lager algemeen belasting tarief voor iedereen omdat bedrijven zich geadviseerd door pennelikkers als jij zich niet meer kunnen onttrekken aan belasting via schimmige constructies
                                            c en de windhandelaars die nu ten nadele voor het algemene belang voor schandalige uurtarieven ,kunnen zich eindelijk nuttig maken met echt werk waar mensen echt wat productiefs aan ervaren .... billenwassen in bejaarden tehuisen voor een goed maar normaal salaris bijvoorbeeld , wat betaald kan worden omdat er gewoon genoeg geld bijeen gebracht wordt door ons allen ipv het schandalige fooitje van nu bijvoorbeeld

maar ik snap je wel hoor .. tis makkelijk geld verdienen voor je baas
                                            gelijk heeft ie vanuit zijn gezichtspunt
                                            tis alleen jammer dat die parasitaire bezigheid mogelijk kan blijven door een incompetente overheid
                                            Last edited by motroosje; 27-11-08, 14:46.

Comment

"Originally Posted by GJ
                                              Tsja, aan wie zou ik de factuur à EUR 460 per uur in dit geval moeten richten? ;-))"

hoe het mogelijk is, dat je voor financiele dienstverlening 460 euro/uur durft te vragen
                                              terwijl je prive je spaargeld op icesave hebt gestald?

een beetje bescheidenheid en discretie over dat uurtarief ,zou je in dit licht wat meer sieren ,vriend
                                              Last edited by motroosje; 27-11-08, 15:02.

Comment

You know that reality is immaterial

Comment

Motroosje, iets in mij zegt dat GJ's opmerking sarcastisch was.

En je hebt helemaal gelijk in je betoog, met dien verstande dat GJ slechts een gat vult. Doet hij het niet dan doet een ander het wel.

PatMan kwam uiteindelijk ook tot die conclusie. In plaats van permanent tegen de kar aanschoppen kan je uiteindelijk maar beter meerijden.

Heb altijd medelijden met die schoppers. Want ze hebben zo vreselijk gelijk, maar gaan altijd zo enorm hard op hun bek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
                                                    Motroosje, iets in mij zegt dat GJ's opmerking sarcastisch was.

En je hebt helemaal gelijk in je betoog, met dien verstande dat GJ slechts een gat vult. Doet hij het niet dan doet een ander het wel.

PatMan kwam uiteindelijk ook tot die conclusie. In plaats van permanent tegen de kar aanschoppen kan je uiteindelijk maar beter meerijden.

Heb altijd medelijden met die schoppers. Want ze hebben zo vreselijk gelijk, maar gaan altijd zo enorm hard op hun bek.
                                                    hij was niet sarcastisch.. die tarieven worden lachend gerekend aan bedrijven
                                                    ik begrijp waarom de bedrijfstak er is
                                                    en ja patman ,is natuurlijk zelf uiteindelijk de ruggegraatloze lucht bakker , niet ik , maar ja dat is ie ook altijd al latent geweest...meewaaien op hype's
                                                    medelijden hoef je niet met me te hebben, heb mn natje en droogje ,meer ambieer ik niet
                                                    en zolang ik mn ziel niet hoef te verkopen, zie ik niet in waarom ik op mn bek (moet) gaan

trots vermelden dat je (je baas want loonslaaf ) 460euro/uur rekent voor financiele dienstverlening
                                                    en dan prive je spaargeld op icesave zetten
                                                    tja...... , laat zn klanten het maar niet horen

Comment

[TM] Mijn GF is bij ons het natje, zei ik droogjes. [/TM] :)
                                                      Mini Cooper Clubman
                                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Patman een ruggegraatloze luchtbakker? Gaan waar het geld gaat, verdorie!

Alhoewel, die pa's zaad... :D

Verhip, het lijkt ofdat Jasper patman achterna gaat!
                                                        2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                                          Ik betrap zeewater (CWATR) regelmatig op links communistische gedachtegoed.....................ben ik nu de enige ?

E

Blijkbaar wel.... :-)

Noem 't maar communistisch....met sommige dingen ben ik zo rechts als de pest. Ik heb ook altijd gezegd dat er geen enkele politieke partij is waarbij ik me thuis voel.

Ja, ik vindt dat zulke exorbitante salarissen niet kunnen. Vergeet niet dat er een hoop belastingscenten in de monetaire misaire wordt gepompt. Een groot gedeelte daarvan komt terecht bij zakkenvullers. Dat geld dat hr. Bos zo joviaal uitdeelt moet wel door belastingbetalers worden opgehoest.

Dan hoor je topbestuurders van banken zeggen dat ze de huidige ellende niet hadden zien aankomen of onderschat hebben.... en dat zit dan op zo'n topfunctie en verdient miljoenen? GTFOH!

Comment

Ha, die CWATR;

Kleine correctie; Bos deelt als zodanig geen geld uit, maar bankgaranties en de winst die er bij een latere verkoop van De Bank wordt gemaakt komt de belastingbetaler juist ten goede.
                                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                              hij was niet sarcastisch.. die tarieven worden lachend gerekend aan bedrijven
                                                              ik begrijp waarom de bedrijfstak er is
                                                              en ja patman ,is natuurlijk zelf uiteindelijk de ruggegraatloze lucht bakker , niet ik , maar ja dat is ie ook altijd al latent geweest...meewaaien op hype's
                                                              medelijden hoef je niet met me te hebben, heb mn natje en droogje ,meer ambieer ik niet
                                                              en zolang ik mn ziel niet hoef te verkopen, zie ik niet in waarom ik op mn bek (moet) gaan

trots vermelden dat je (je baas want loonslaaf ) 460euro/uur rekent voor financiele dienstverlening
                                                              en dan prive je spaargeld op icesave zetten
                                                              tja...... , laat zn klanten het maar niet horen
                                                              Ik moet hier toch niet het verschil tussen economen en (fiscaal) juristen uit gaan leggen, hè motroos?

Ok, dan toch maar: de ene kan niet rekenen en de ander kan niet schrijven (you do the math)

Comment

Ha, die CWATR;

Kleine correctie; Bos deelt als zodanig geen geld uit, maar bankgaranties en de winst die er bij een latere verkoop van De Bank wordt gemaakt komt de belastingbetaler juist ten goede.
                                                                Oh? Dus Hr. Bos doet de staatsschuld niet oplopen?

Comment

Working...
                                                                X