Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gummen goes goed doel?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gummen goes goed doel?

Klein ideetje.

In december kun je één avond helpen aanpakken in het sorteercentrum van TNT Post. Dat kan in Amsterdam, Dordrecht of Zwolle. Je moet dan van 18:00 tot 24:00 uur werken en je loon van die avond gaat niet naar jou, maar naar het World Food Programme van de Verenigde Naties.

Is trouwens een serieus goed doel - wij schrijven er indirect nog wel eens voor.

Is een iniatief van TNT Post en het wordt ieder jaar een groter succes. Er zijn nu al bedrijven die met alle medewerkers daar een avond gaan staan.

Ideetje voor een gummen-meeting? Doen we ook eens iets sociaals terug voor onze driekeermodaaltjes. Maandagavond 22 december zou bijvoorbeeld goed kunnen, wat mij betreft.

Dutch, wat zeg jij, zullen wij?
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Coulrofilische Pavlov reactie: "werk je de pleurus voor de Codex Alimentarus" :)
    You know that reality is immaterial

Comment

Waarom laten ze die hongerkinderen niet overvliegen zodat ze zelf hun eigen voedsel bij elkaar kunnen verdienen? :-)
      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
        Klein ideetje.

In december kun je één avond helpen aanpakken in het sorteercentrum van TNT Post. Dat kan in Amsterdam, Dordrecht of Zwolle. Je moet dan van 18:00 tot 24:00 uur werken en je loon van die avond gaat niet naar jou, maar naar het World Food Programme van de Verenigde Naties.

Is trouwens een serieus goed doel - wij schrijven er indirect nog wel eens voor.

Is een iniatief van TNT Post en het wordt ieder jaar een groter succes. Er zijn nu al bedrijven die met alle medewerkers daar een avond gaan staan.

Ideetje voor een gummen-meeting? Doen we ook eens iets sociaals terug voor onze driekeermodaaltjes. Maandagavond 22 december zou bijvoorbeeld goed kunnen, wat mij betreft.

Dutch, wat zeg jij, zullen wij?
        op zich een nobel idee
        maar ze kunnen dat geld betr in durex stoppen om het probleem structureel op te lossen
        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Even kutten en peesten:

Voor die mensen die nog niet eerder hebben meegedaan:
          Dit geld wordt gebruikt om kinderen in Malawi te voorzien van één warme maaltijd per dag wanneer zij naar school gaan. Wanneer jij 1 avond werkt, wordt het bruto salaris wat je verdiend zou hebben als uitzendkracht, netto gestort naar het WFP. Van dit gestorte salaris van 1 vrijwilliger kunnen twee kinderen in Malawi bijna een jaar lang een warme maaltijd per dag krijgen, en mogen ze naar school.

Als de dag daar is dat je hebt afgesproken om te komen werken in ons sorteercentrum, meld je jezelf met een geldig legitimatiebewijs (geen rijbewijs) om 17.45 uur aan. Dit legitimatiebewijs is echt nodig om de betaling te kunnen laten plaatsvinden! Om 18.00 uur zullen we dan met alle deelnemers een warme maaltijd nuttigen, waarbij je ondertussen een stukje opleiding krijgt over wat wij doen en hoe we dat doen. Je krijgt een paar werkschoenen voor die avond omdat de veiligheid natuurlijk bovenaan staat. Om 19.00 uur gaan we dan met z’n allen de werkvloer op. Tijdens zo’n avond werken hebben we 1x pauze. Om 24.00 stoppen we met werken. We zullen dan met elkaar nog wat drinken en napraten over wat je er van hebt gevonden.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Je moet toch wel een aardige befkoning zijn om al die postzegels te likken hoor ;-)

Comment

Ach Cobraman, doe me een genoegen, en houd even je mond?

Alsof jij ooit in je leven iets altruïstisch zou doen.

Comment

1 warme maaltijd per dag?

Waarom niet 3 keer per dag broodjes of Raw Food?

Ik ben dan een lang weekend weg, maar misschien dat we op de terugweg kunnen afbuigen.

Comment

Leuk werk om te doen trouwens (voor een avondje), ik heb van mijn 18-23e in zo'n sorteercentrum gestaan tijdens de kerstperiode.

Ik ben dit jr alleen op vakantie in die periode..
                  Let's kick some ass and chew bubblegum...
                  ----------------------------------------------------------------------------
                  '71 Alfa Romeo Giulia Super
                  '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                  '00 BMW E39 528iA Touring
                  '06 BMW Z4M Roadster
                  '96 BMW E36 328i trackracer
                  '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Leuke actie, en gevoelsmatig aardiger dan het simpelweg storten van geld.

Amsterdam is zeker aan het Bornhout, in Havens West?
                    Paar jaar gelden kwam ik daar regelmatig met mijn avondhobbyklusje om pakketten te lossen.

Comment

Hè shit, dan lig ik al hier, zal kijken of ik het kan verzetten ;-)

Comment

Nou, Dutch en ik gaan.

Jasper? Kleintje? W220? Is vast lachen.

Comment

Zéker als je er CM bijhaalt :D
                          2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

CM in een Amsterdams sorteercentrum vol Marokkanen? Dat durft ie niet.

Comment

Waarom in zo'n sorteertcentrum gaan staan ipv direct geld storten voor dat doel? En wat doet TNT extra? Verdubbelen?

Dan pik je ook niet eens een de bijverdienste af van een armlastige student.
                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Als jullie voor 'stempeldozen' zorgen dan neem ik wel mijn eigen 'stempel' mee :-)

Comment

TNT betaalt je loon. Dat je vervolgens dus afstaat aan dat goeie doel (dat het inderdaad ook met eigen geld ondersteunt). En medewerkers en directie van het bedrijf zelf doen ook mee, over de hele maand december verdeeld.

Van bijverdienste afpakken is geen sprake: ze kunnen in december nu al niet genoeg mensen krijgen, omdat studenten er blijkbaar niet willen werken.

Los daarvan vond ik het wel een mooi idee dat je *werkt* voor een goed doel, ipv simpelweg even een bedragje over te boeken. Want dat kunnen we allemaal.

Maar ik heb het zo onderhand al door, hier... veel kritiek en cynische reacties, om maar vooral niet te moeten zeggen 'heb er geen zin in'. Maar toen dat filmpje van dat Rotterdamse voedselbank-bijstandsvrouwtje voorbijkwam, die zei dat ze geen begrip had voor armoede in de Derde Wereld, toen was gummen te klein. :-)

Comment

brun, dat is toch het gemak van internet? Lekker anoniem, niemand doet me wat.
                                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Tsja, ik zit de hele maand december in Zuid-Afrika. Ik zal ff wat patat laten bezorgen in een Township. Doe ik ook wat.

Comment

Van dit gestorte salaris van 1 vrijwilliger kunnen twee kinderen in Malawi bijna een jaar lang een warme maaltijd per dag krijgen, en mogen ze naar school.
                                        Tering. Dat zet het wel ERG in perspectief. :(

Leuk, en vooral mooi idee, brun. Maandag 22 december... ga het proberen. 18:00 in A'dam is wel wat moeilijk normaal gesproken, maar wie weet kan ik e.e.a. verzetten. Kom er nog op terug.
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja ja! :)

Comment

*hand on heart*

ZOU ik in de buurt wonen, deed ik mee. Lijkt me wel lachen, en goed doel dan als neveneffect. Ik bedoel, je ziet iedere sorteerbak 6 dikke discrete enveloppen met R. Z. te De Meern voorbijkomen. Kan niet missen.

mr
                                            en politiekcorrecte gummen pr natuurlijk
                                            /mr
                                            You know that reality is immaterial

Comment

mr

ik zeg lekker niks
                                              zeik de boel even lekker af hiero
                                              maar kom stiekum toch opdagen
                                              wil dat wel eens zien
                                              een peloton van die carriere bukkers
                                              met gewetensvrees
                                              die zo vlak voor de kerst met john lennon op de achtergrond
                                              even hun goeie daad doen voor het jaar
                                              om de volgende dag in die leasebak van twaalf bijstandsmaandinkomens
                                              weer lekker naar het kerstontbijt op de zaak scheuren
                                              want als je na 8 uur komt is al het goeie spul al opgevroten door die andere bukkers
                                              heb ik me laten vertellen
                                              ik doe er niet aan mee
                                              doe mijn eigen ding wel en niet omdat een ander het wil
                                              sta daar straks in een hoekje
                                              geniepig foto's te schieten
                                              van die bolle met een paar bezwete werkschoenen aan
                                              waar tot 6 uur khalid nog in rondsjokte
                                              en die soldeerboutfapper die kennelijk
                                              een paar uber hotels in zwitserland te veel gapakt heeft
                                              dat ie zich zo gewroegd voelt

de stalkfiles zullen nooit meer hetzelfde zijn!

/mr

:)
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja, het lijkt me ook serieus leuk. Ik probeer nog wat vrienden mee te krijgen.

Zou gaaf zijn als je d'r bij was Jasper :-)

(en think about it: je hebt daarmee voor heel 2009 de totale ammunitie, geschikt om elke sociaal-bewogen discussie hier op gummen op puur moreel gezag te winnen)
                                                Last edited by brun; 27-11-08, 16:17.

Comment

Oh, die illusie heb ik niet hoor, brun. Motroos vindt vast wel weer een belastende quote in een of ander Google Archive linkje. Bovendien ben ik sinds SmurfGate moreel gecorrumpeerd, daar heb ik me maar bij neergelegd. :)
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

TNT betaalt je loon. Dat je vervolgens dus afstaat aan dat goeie doel (dat het inderdaad ook met eigen geld ondersteunt). En medewerkers en directie van het bedrijf zelf doen ook mee, over de hele maand december verdeeld.

Van bijverdienste afpakken is geen sprake: ze kunnen in december nu al niet genoeg mensen krijgen, omdat studenten er blijkbaar niet willen werken.

Los daarvan vond ik het wel een mooi idee dat je *werkt* voor een goed doel, ipv simpelweg even een bedragje over te boeken. Want dat kunnen we allemaal.

Maar ik heb het zo onderhand al door, hier... veel kritiek en cynische reacties, om maar vooral niet te moeten zeggen 'heb er geen zin in'. Maar toen dat filmpje van dat Rotterdamse voedselbank-bijstandsvrouwtje voorbijkwam, die zei dat ze geen begrip had voor armoede in de Derde Wereld, toen was gummen te klein. :-)
                                                    Ik snap je redenatie niet: als ik geld zou overmaken naar een goed doel dan heb ik er toch ook voor gewerkt? Of krijg jij je salaris voor niks?

Dan zou mijn tijd beter besteed zijn om mijn eigen werk te doen, omdat ik dan sneller die poen bij elkaar krijg dan in zo'n koud sorteercentrum te gaan staan. En TNT helpen, daar heb ik helemaal niks mee. Kun je beter met een paar gummers een vrijwilligersorganisatie gaan helpen, die hebben geen poen en kunnen zonder mensen helemaal niks.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik heb gewoon een natuurlijke achterdocht tegen grote bedrijven die dit soort initiatieven ontplooien waar duidelijk veel zelfbelang bij zit. Daarbij heb ik inmiddels aardig wat first-hand knowledge de laatste tijd hoe het eraan toe gaat bij hulporganisaties en daar word ik niet vrolijk van.

Neemt natuurlijk niet weg dat dit geen excuus moet zijn om helemaal niks te doen, alleen zou zoiets als dit me niet aanspreken. Even los van jouw goede bedoelingen. Dan nog liever wat in de gummenpot storten en een waterpomp projectje ergens sponsoren.
                                                    Of wat dacht om bij de gaarkeukens te staan? Oude van dagen pap voeren?

Of nog beter: taxi-ritjes voor bejaarden (Mercedes is RWD!).
                                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ik heb 't helaas alleen uit tweede hand...

Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Hmja Paco, maar als ik me niet vergis, klom jij altijd als eerste op de barricades zodra iemand iets goedbedoelds opzet en iemand anders meteen roept wat er allemaal niet aan deugt, zonder zelf iets te doen.

Geeft niet hoor, het verbaast me alleen.

Ik bedoel: ik vraag alleen maar of gummers zin hebben een avondje bij te klussen en die verdienste af te staan aan een goed doel.

Je mag ook gewoon 'nee' zeggen hoor, je hoeft je niet te rechtvaardigen. :-)

Vind het mooie aan dit project trouwens dat we het WFP-project in Malawi kennen, en regelmatig mensen spreken die er daadwerkelijk wérken, en je precies kunnen vertellen wat er gebeurt en vooral: wat er niet gebeurt.
                                                        Last edited by brun; 27-11-08, 16:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                          Ik heb 't helaas alleen uit tweede hand...

http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Crisiskaravaan
                                                          Ok Dutch, dat is meer Zapruder-style "The Big Fokking Picture, weet je wel, fokking mongool" ;-)
                                                          Maar dat bedoelde ik nog geeneens niet. Meer hoeveel geld er intern aan de strijkstok blijft hangen en hoezeer sommige mensen het ware doel van de organisatie kwijt zijn of het gebruiken voor hun politieke ambities.

Zal er hier niet over uitwijden, is niet mijn bedoeling het draadje te kapen.

Comment

Hmja Paco, maar als ik me niet vergis, klom jij altijd als eerste op de barricades zodra iemand iets goedbedoelds opzet en iemand anders meteen roept wat er allemaal niet aan deugt, zonder zelf iets te doen.

Geeft niet hoor, het verbaast me alleen.

Ik bedoel: ik vraag alleen maar of gummers zin hebben een avondje bij te klussen en die verdienste af te staan aan een goed doel.

Je mag ook gewoon 'nee' zeggen hoor, je hoeft je niet te rechtvaardigen. :-)

Vind het mooie aan dit project trouwens dat we het WFP-project in Malawi kennen, en regelmatig mensen spreken die er daadwerkelijk wérken, en je precies kunnen vertellen wat er gebeurt en vooral: wat er niet gebeurt.
                                                            Doe ik ook niet. Ik zeg gewoon meteen dat ik het niks vind en ben zo beleefd dat ook toe te lichten ;-)

En wat dat laatste betreft: dan ben je misschien in de positie iets effectievers op te zetten dan via TNT. Missschien zou ik dan nog interesse hebben ook...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                              En wat dat laatste betreft: dan ben je misschien in de positie iets effectievers op te zetten dan via TNT. Missschien zou ik dan nog interesse hebben ook...
                                                              Neuh, want ik heb er het karakter niet voor om zelf een goed doel op te zetten. Geef ik eerlijk toe. Los daarvan vind ik serieus dat het TNT/WFP-project daar heel aardig functioneert. Het heeft een politiek behoorlijk stabiel land uitgezocht en het houdt zijn eigen doelen beperkt. Al wat ze doen, is schooltjes bouwen voor kinderen, waarbij die kinderen op diezelfde school ook te eten krijgen. Zo bestrijden ze de honger én zorgen ze ervoor dat de ouders een reden hebben om hun kinderen naar school sturen in plaats van ze naar voedsel te laten zoeken.

Veel meer dan dat is het niet.

Natuurlijk blijft er altijd ergens iets aan de strijkstok hangen, maar zo lang het maar een klein deel is, wat maakt het dan uit? En natuurlijk heeft het bedrijf een eigen motief bij zo'n project: het genereert supergoede publicatie, en dat is pure winst.

Maar ook dat stoort me niet zo. Sterker nog: misschien is dat wel de beste manier. Mensen zijn van nature egoïstisch, en doen alleen iets als ze er zelf ook beter van worden. Als een bedrijf zijn eigen belang dan vergroot door iets goeds te doen, dan heeft dat aan het eind misschien nog wel meer resultaat dan wanneer je het van vrijwilligersorganisaties moet hebben.
                                                              Last edited by brun; 27-11-08, 16:49.

Comment

Fair enough.
                                                                Alleen had ik het niet over "wat" dat aan de strijkstok blijft hangen. Aardig "wat", zeg maar.

Tell you what: als jij die dikke Brabo uit Amstelveen - die nu al schijnbewegingen begint te maken omdat 'ie eigenlijk geen zin heeft - meekrijgt in dat kouwe postsorteerhok én foto's maakt van een zwetend en rood aangelopen bankierskop omdat 'ie nog nooit zo hard heeft moeten werken in zijn leven, dan leg ik 50 euro neer voor dat goede doel.
                                                                Deal?

Dus Jasper, maak die dag maar mooi vrij

Comment

Working...
                                                                X