Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rijnlandse model

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Rijnlandse model

Kwam net op Z24 de referentie naar het Rijnlandse model tegen.

Ik kan me herinneren over een boek gelezen te hebben Angelsaksen vs Rijnlanders (http://www.managementboek.nl/boek/97...ap_jan_brouwer), maar ik wist niet dat 'het Rijnlandse model' zo'n begrip was.

Heel interessant: http://www.rijnlandmodel.nl/
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Rijnlandmodel een begrip? Sinds wanneer dan?

Da's toch zo'n geitenwollensokken-gedachte, met liefde en de ontwikkeling van je menselijke geest meer geld verdienen, tja... Een sociale vorm van bedrijven en managen.

Volgens mij werkt dat niet.
      "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Geen idee of het niet werkt. Heeft in de laatste 20 jaar een Nederlandse onderneming überhaupt volgens dit model geprobeerd te opereren?

Comment

Rabo zegt dus van wel. Net als de Triodos bank.

Qua cultuur: Unilever en Shell worden wel genoemd als bedrijven die succesvol zijn omdat ze aan de ene kant de harde, commerciele Angelsaksische cultuur hebben en aan de andere kant de zachtere, socialere en meer op consensus gerichte Nederlandse cultuur.

Comment

Ha, die Panda;

"cultuur: open en feminine"

Hm, klinkt eigenlijk wel geil....
            Scherven brengen gelul.

Comment

Als het nou het 'Krakow model' geheten had, wel ja. :)
              You know that reality is immaterial

Comment

Working...
              X