Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

May and Ramsey

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• May and Ramsey

Dit is zo geniaal!!!!

May lijkt in Top Gear totaal niet op te kunnen boksen tegen de studiovullende ego's van Hammond en Clarkson. Maar hier is ie dus de grote bek van Ramsey compleet de baas met werkelijk de overtreffendste trap van understated humor. Hij heeft nog geen 10 procent van de tijd aan het woord, maar zijn humor is zo fantastisch!!! Engelsen hebben zulke gave humor!!

You know that reality is immaterial

Ha, die Stefan;

Ik had dit filmpje al eens gezien en heb er opnieuw heerlijk om gelachen. Helemaal te gek dat hij Ramsay in de cooking contest verslaat. Was trouwens altijd al mijn favoriet bij het TG-trio.
    Scherven brengen gelul.

Comment

Wat een slechte verliezer die Ramsey.

Ik respecteer zijn kookkunst en drive, maar als persoonlijkheid op TV vind ik het een enorme lutser. Continu dat gescheld en dat afzeiken... zeer vermoeiend
      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Woeha. :-)

Alleen al dat eerste deel, waar ze walvissenlul eten.

"You disappoint me, Ramsey", en dan dat slokje wijn en dat droge gezicht, terwijl de ander kotsend over een emmer hangt. Hehehehe.

Anyway!

Stefan.

Nu we het toch over koken hebben. Je herinnert je misschien het draadje over het traditionele kerstmenu voor vijf Berlijnse vriendinnen, op het oude gummen. Jij verzon vorig jaar voor mij een toetje van geconfijte en vervolgens in pannenkoekendeeg gefrituurde perenschillen. Als resultaat kon ik aan het eind van de avond de vochtige plekken van onze eetkamerstoelen wissen, zo zeer viel dat in de smaak.

't Menu staat dit jaar weer op de planning, en natuurlijk is het toetje weer aan mij. Voor ik in de boeken duik: jij nog een idee?
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
          Ik had dit filmpje al eens gezien en heb er opnieuw heerlijk om gelachen. Helemaal te gek dat hij Ramsay in de cooking contest verslaat. Was trouwens altijd al mijn favoriet bij het TG-trio.
          Yep, is volgens mij al van een tijdje geleden, dit filmpje. Maar goed, May speelt toch altijd een rol op tv. In Top Gear de nerd, tegenover Oz Clarke juist de boertige autoliefhebber, etc.

Dus hoe authentiek is dit?
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Dat IJslandse hapje is echt niet te doen trouwens....(Brennivin wel :-))

ps. met moeite binnengehouden...
            Last edited by Boertje; 30-11-08, 00:32.
            Let's kick some ass and chew bubblegum...
            ----------------------------------------------------------------------------
            '71 Alfa Romeo Giulia Super
            '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
            '00 BMW E39 528iA Touring
            '06 BMW Z4M Roadster
            '96 BMW E36 328i trackracer
            '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Ha, die Dutch;

Ik vind dat de 'rollen' van May opvallend veel overeenkomst vertonen en hij juist door zijn tegenspelers steeds anders lijkt. Hij komt op mij altijd erg ongekunsteld over. Maar altijd onveranderlijk utterly Britsh, natuurlijk....
              Scherven brengen gelul.

Comment

Leuk! Ik kreeg afgelopen TG ook al een beetje het idee dat het imago van James May een 'boost' kreeg op een of andere manier. Dit doet hij ook briljant.

Misschien dat er op een of andere manier toch een beetje regie achter zijn herstellend imago zit. En het is verder gewoon een pure vent, wat mij altijd wel aanspreekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                  Woeha. :-)
                  Anyway!

Stefan.

Nu we het toch over koken hebben. Je herinnert je misschien het draadje over het traditionele kerstmenu voor vijf Berlijnse vriendinnen, op het oude gummen. Jij verzon vorig jaar voor mij een toetje van geconfijte en vervolgens in pannenkoekendeeg gefrituurde perenschillen. Als resultaat kon ik aan het eind van de avond de vochtige plekken van onze eetkamerstoelen wissen, zo zeer viel dat in de smaak.

't Menu staat dit jaar weer op de planning, en natuurlijk is het toetje weer aan mij. Voor ik in de boeken duik: jij nog een idee?
                  Ja, heb ik. Als je het niet erg vindt, dat we met kerst beiden hetzelfde nagerecht eten. :)

Dit ding.

Laat dat chocoding weg, dat lijkt de 5e keer proberen pas ergens op. Ik draai er een citroenvanille roomijs bij waar een scheutige hoeveelheid cranberries op cognac doorheen gaan (die al een maand of 8 staan te 'trekken'*). Iig geen 'waterijs' erbij doen, dat kan never nooit niet tegen die ananas op. Haal gewoon het duurste vanille ijs wat je vinden kan. Zoet wijntje erbij kan je ook vergeten, tenzij je heel veel geld er aan uit wilt geven. Een goeie niet te droge champagne (wel echte, geen cremant of sekt) kan er gek genoeg wel bij. Zelf drinken we er de El Bulli variant van de Whisky Sour cocktail bij.

Het is ff wat werk, maar dat kun je - moet je - 24 uur van tevoren doen. Op het moment supreme is alles snel klaar. Borden ff lauw maken in de oven en ijs in een apart bakje of glas serveren. Dat 'monteren' van de saus met koude (vriesvak!) boter echt de allerlaatste seconde, als de rest al op de borden ligt...

*al is CM nog zo snel, de ignoreknop achterhaalt hem wel...
                  Last edited by SchnitzelStephan; 30-11-08, 11:25.

Comment

Hmm. D'r zijn er helaas een paar bij die niet zo van ananas houden. :-)

Maar ik ga nog wel even verder snuffelen op die site. Dank!
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Wat ook altijd goed is, is gewoon een perfecte creme-brulee. Lukt altijd, kan met voorbereiding, is niet duur, je kan ff met de brander spelen. :-)

En is wat makkelijker met de wijnkeuze...

6 dl room, 8 eierdooiers, 80 gram suiker, 2 vanillebonen, wat verse citroenschil does the job

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                        Ik vind dat de 'rollen' van May opvallend veel overeenkomst vertonen en hij juist door zijn tegenspelers steeds anders lijkt.
                        Dat zou natuurlijk kunnen. Maar de nerdige karaktertrek die hij in TG altijd tentoonspreidt, kom je in het bijzijn van Oz Clarke toch niet tegen. Dan is hij veel 'platter', meer een Clarkson. Van de drie TG-presentatoren zou je van May sowieso verwachten dat die de wijnliefhebber van de drie is, dus hoe goed die wijnserie ook is, zijn gedrag daarin kwam voor mij niet overeen met de May die ik uit TG ken.

Misschien is de May uit James May's Big Ideas wél de echte. :)
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Gek genoeg is juist Clarkson een redelijke wijnkenner, en toch alleszins liefhebber. Zo zie je maar weer, 't zijn net acteurs. :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                          X