Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vogels

Nou ben ik absoluut geen vogelaar, maar toch vind ik het erg leuk als koolmeesjes, mussen en merels bij ons in de tuin komen.
    Heel af en toe komen er 2 putters langs en af en toe wat andere soorten die ik eerst in het vogelboek (ja, die heb ik dan wel) moet opzoeken. :-)

Maar ik zat net even tv te kijken en wilde de gordijnen dichtdoen toen ik bij de buren een ijsvogel op de schutting zag zitten!
    En dat is toch wel heel erg gaaf!!
    Hij dook steeds in de vijver en had op het laatst iets te pakken, want toen vloog hij weer terug naar het natuurgebied hierachter.
    Heel gaaf om te zien, dat zo'n schuw en zeldzaam vogeltje ook bij mensen in de tuin gaat vissen.

Hier wat foto's (gewoon vanuit mijn huis genomen dus) :

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Jezus, jij hebt écht niks te doen vandaag hè? :-)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Die had ook wel in het "Gespot" draadje gemogen! :-)

Comment

Laat eens weten wanneer je ex minister Vogelaar op een schutting spot :-)
        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Waarbij ik me dan weer afvraag: wanneer krijgt CM het weer enorm druk op zijn werk zodat hij wat minder achter zijn pc zit?
          www.carscoffeecigars.nl

Comment

Is de buurman, cq. eigenaar van de vijver met goudvissen, ook net zo blij als jij bent?
            "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

gaaf zeg! Daar heb je minder moeite voor hoeven doen dan ik.....ik heb in Zuid Afrika zeker 3 uur op mijn buik en hurken gelegen/gezeten om een foto te kunnen maken.
              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

De hamvraag blijft natuurlijk:

Waarom doe je overdag de gordijnen dicht als je tv gaat kijken?
                Vertel, welke film was het?
                "Shaving Ryan's Privates"?
                "In Diana Jones"?
                "Glad He Ate Her"?

Of heb je nog een plasma.... :P
                Last edited by Roald; 30-11-08, 19:51.

Comment

Bij ons in de werkplaats vond ik dit weekend een koolmeesje die zich met zijn dikke vette reet in een smalle steigerpijp had genesteld. Morsdood, dom beest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
                    De hamvraag blijft natuurlijk:

Waarom doe je overdag de gordijnen dicht als je tv gaat kijken?
                    Vertel, welke film was het?
                    "Shaving Ryan's Privates"?
                    "In Diana Jones"?
                    "Glad He Ate Her"?

Of heb je nog een plasma.... :P

lol :-)
                    het wordt al vroeg donker tegenwoordig en ik zat James Bond te kijken wat ik laatst had opgenomen. (Dus niet James Kont ofzo. ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

<obligate gummengrapreflex>

... of Moby's Dick
                      Das Butt
                      Schindler's Fist
                      A Clockwork Orgy
                      Forrest Hump
                      For Your Ass Only
                      enz...

</oggr>
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht

... of Moby's Dick
                        Das Butt
                        Schindler's Fist
                        A Clockwork Orgy
                        Forrest Hump
                        For Your Ass Only
                        enz...

</oggr>
                        Ja, zo blijft er voor CM niks meer over om te posten natuurlijk..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                          Ja, zo blijft er voor CM niks meer over om te posten natuurlijk..
                          You say it like it's a bad thing
                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

ROFLOL @draadje
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGB Bekijk bericht
                              Waarbij ik me dan weer afvraag: wanneer krijgt CM het weer enorm druk op zijn werk zodat hij wat minder achter zijn pc zit?
                              Moet ik deze opmerking 'pikken'....ik zou zeggen 'vlieg eens op'.

:-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht

... of Moby's Dick
                                Das Butt
                                Schindler's Fist
                                A Clockwork Orgy
                                Forrest Hump
                                For Your Ass Only
                                enz...

</oggr>

Is dat niet de DVD collectie van John die ooit in de uitverkoop ging? :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                  Nou ben ik absoluut geen vogelaar, maar toch vind ik het erg leuk als koolmeesjes, mussen en merels bij ons in de tuin komen.
                                  Heel af en toe komen er 2 putters langs en af en toe wat andere soorten die ik eerst in het vogelboek (ja, die heb ik dan wel) moet opzoeken. :-)

Maar ik zat net even tv te kijken en wilde de gordijnen dichtdoen toen ik bij de buren een ijsvogel op de schutting zag zitten!
                                  En dat is toch wel heel erg gaaf!!
                                  Hij dook steeds in de vijver en had op het laatst iets te pakken, want toen vloog hij weer terug naar het natuurgebied hierachter.
                                  Heel gaaf om te zien, dat zo'n schuw en zeldzaam vogeltje ook bij mensen in de tuin gaat vissen.
                                  Mooi hè? Gisteren zat er ook een bij mijn ouders in Wageningen in de tuin. Snel verrekijker gepakt om even goed te kijken. Helaas geen fotootje kunnen maken, maar hij zag er ongeveer uit zoals die jij gefotografeerd hebt Harry :-). Mijn vader zei dat hij er de laatste tijd wel meer gespot heeft. Vroeger was dit een hele zeldzame vogel in Nederland, maar wellicht door klimatologische veranderingen tegenwoordig vaker in Nederland te zien.

Comment

Er stond laatst een artikel in de AD dat o.a. ijsvogels steeds meer de steden en dorpen opzoeken.
                                    In Parijs kun je ze ook tegenkomen bijvoorbeeld.

Dus of er veel meer zijn, weet ik niet, maar de kans dat je ze ziet is wel groter geworden.
                                    Erg leuk inderdaad!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

kennis van me maakt in Amsterdam de mooiste foto's van ijsvogels.
                                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Er ligt bij ons in de tuin een dode vogel. Is die toevallig ook familie van de ijsvogel? :-)

Comment

Zonder enig vermoeden liep ik gister naar de buurtsuper toen ik deze menigte spotte. Uit gesprekken met enkele vogelaars bleek me dat mensen uit het hele land opeens zijn afgereisd naar Oegstgeest om deze vogel te zien. Het grappige is wel dat de vogel al twee weken in de buurt rondfladdert. Ik weet nu niet meer wie de rare vogel is.
                                          www.carscoffeecigars.nl

Comment

De Witkruintapuit!

Haha.
                                            I fart in your general direction

Comment

De ornitholoog

"Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Even dit draadje kapen.

In een (hoge) boom die in de tuin van de buren staat hebben een stel Eksters hun nest gebouwd. Hartstikke leuk, alleen maken die beesten een pokkeherrie vanaf het moment dat de zon opkomt. Dat kost me zoveel slaap dat ik visioenen van luchtbuksen werkelijkheid zie worden. Alleen mag je ze niet meer afschieten. Voor het legertje killerkatten dat hier in de tuinen jaagt zijn ze absoluut niet bang. Sterker nog, ze zijn zó agressief, dat onze eigen theemuts regelmatig door die krengen opgejaagd wordt... wat te doen? Een Oehoe aanschaffen?

Comment

Nep-oehoe kopen? http://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/1200 De reviews zijn lovend :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                                    Even dit draadje kapen.

In een (hoge) boom die in de tuin van de buren staat hebben een stel Eksters hun nest gebouwd. Hartstikke leuk, alleen maken die beesten een pokkeherrie vanaf het moment dat de zon opkomt. Dat kost me zoveel slaap dat ik visioenen van luchtbuksen werkelijkheid zie worden. Alleen mag je ze niet meer afschieten. Voor het legertje killerkatten dat hier in de tuinen jaagt zijn ze absoluut niet bang. Sterker nog, ze zijn zó agressief, dat onze eigen theemuts regelmatig door die krengen opgejaagd wordt... wat te doen? Een Oehoe aanschaffen?

Dit is er een voor het ''land van kneuzen en mietjes'' draadje. Man, doe je raam dicht of zo :-)
                                                    ''Thank God for the internet experts''

Comment

Ik zou zeggen HTFU en die kat van je erbij :P
                                                      يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Tssssss, ik had drones die springladingen in 't nest droppen verwacht, of andere heldhaftige ingenieuze McGyver-oplossingen van de zelfbenoemde stoere mannen hier. Maar nee, 'doe je raam dicht' en 'HTFU'.

Die nep-uilen zijn wel cool, trouwens. Let's give it a try!

Comment

Beschieten met waterballonnen. ( katapult met miniwaterballonnen, voor iedereen leuk)
                                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Waarschijnlijk zijn ze over een week of wat alweer klaar want dan zijn de jongen uitgevlogen. Daarna moet je alleen zorgen dat ze niet op dat nest terugkomen. Katapult zoals w220 zegt of SuperSoaker ofzo.
                                                            ------------------------------------------------
                                                            We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Over vogels gesproken. Ik vind het juist heerlijk wakker worden 's ochtends met zo'n orkest aan vogeltjes.
                                                              Ik zit nu ook een beetje vogels te spotten hier in de tuin.
                                                              Sommigen maken een meertonig geluid als een soort synthesizer. Ik ben nu op zoek naar een app als shazam voor vogels.

Comment

Scud, merels zijn gek op rozijnen en blijven ook iedere keer terugkomen, bij ons al een jaar of wat hetzelfde mannetje en vrouwtje.
                                                                En komen ze zelfs het jong " showen".
                                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
                                                                X