Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Even een goed woordje voor de Politie!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Even een goed woordje voor de Politie!

Zaterdagavond was ik samen met een vriend van mij op weg naar een feestje in Alkmaar. Wij reden op een 80km per uur weg met een respectabele 110 km per uur op de klokken.

Achter mij zat een Poolse 5-serie E34. Die Pool gaat inhalen. Prima want er was geen tegenligger te zien. Hij haalt mij met een zeer gering snelheidsverschil in en inmiddels kwam er een tegenligger aan. Nadat hij mij al ruim gepasseerd was bleef hij op de linkerbaan rijden. Ik liet mijn gas los want de tegenligger kwam nu snel dichterbij.

Pool blijft links rijden en ik zie de tegenligger gaan remmen, ik begin nu ook te remmen omdat ik dacht dat het een frontale klapper zou gaan worden. Tegenligger stuurt inmiddels zijn auto half de berm in om een klapper te vermijden. Pool mist op 10 cm na de auto en rijdt voor minimaal 50% op de linker weghelft.

Hierna flink aftand gehouden en 0900-TUIG gebeld. Gemeld dat ik achter een Pool reed die ofwel lam ofwel onder invloed van drugs was. Toen de Pool voor het stoplicht stond hingen de bijrijders met blikken bier uit het raam en waren ze aan het schreeuwen als mongolen. Echt super kansloos.

We reden de stad in en ondertussen had ik de receptioniste aan de lijn die een auto op pad stuurde. Op een gegeven moment kwam de politieauto ons tegemoet (en die zag natuurlijk die Poolse 5-serie niet) dus ik seinde met mijn lichten op aanraden van de receptioniste.

In mijn achteruitkijkspiegel zag ik een correct uitgevoerde handremtruc en een paar seconden later werd ik ingehaald door de Politie. De Politie reed de Pool klem voor het stoplicht. Daarna ben ik gepasseerd en doorgereden. Werd later terug gebeld met de melding dat de Pool niet gezopen had. Ze maakten echter wel zeeeeeeeeer regelmatig ongelukken mee met dronken Poolse bestuurders en vroegen daarom ook om vooral te blijven bellen.

Saillant detail, ik belde niet hans-free natuurlijk ;-)

Die tegenligger op die B-weg moet zich echt helemaal de pleuris zijn geschrokken. Normaal ben ik niet zo'n beller maar dit was echt zo'n focking lompe actie dat ik echt serieus het idee had dat het verderop fout zou gaan.

Ja, ik ben bang de gestage daling van het aantal verkeersdoden in Nederland tot staan wordt gebracht door dit soort acties van importbouwvakkers.

Comment

In de ogen van velen ben je nu een NSB'er. Beetje andere weggebruikers verlinken....

Top actie trouwens!
      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
        Ja, ik ben bang de gestage daling van het aantal verkeersdoden in Nederland tot staan wordt gebracht door dit soort acties van importbouwvakkers.
        Valt nogal mee: http://www.swov.nl/cognos/cgi-bin/pp...xV3PrUznogCfgH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
          In de ogen van velen ben je nu een NSB'er. Beetje andere weggebruikers verlinken....
          Nee, da's alleen maar als je je eigen landgenoten verlinkt.
          Z3 Coup 2.8, E36 325i Coup, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Appels en peren opmerking.
            Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
              Appels en peren opmerking.
              Weet ik wel ;)

Comment

Weet ik wel ;)
                Mooi.. :-)

Comment

De juten zullen wel gedacht hebben "Nou als HIJ belt over roekeloos weggedrag, dan zal er INDERDAAD wel wat aan de hand zijn!"

:-))
                  "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Ja. De telefoniste wilde waarschijnlijk al uit gewoonte beginnen met, "Nee meneer, we hebben nog niets gehoord van de OvJ en weten niet wanneer u uw rijbewijs terugkrijgt." :-)
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Hahahaha!

Which reminds me, dat Hoger Beroep duurt lekker lang! Geen nieuws is goed nieuws!

Zal eens aan mijn advocaat vragen of er geen termijnbepaling is waarbuiten ze zich diskwalificeren om een zaak voort te zetten. Dat zou wel ff lekker zijn namelijk ;-) Heb ik ook geen proeftijd meer.

Comment

Vannacht staan we te werken, even een brug van 1200ton 15m verschuiven :-) aan de rand van de schilderswijk achter NS Hollands Spoor. Dan maak je wat mee hehehe. Los van het feit dat Hagenezen enorm asociaal volk zijn en gewoon je wegafzetting ondersteboven rijden liep er ook enorm veel tuig ruzie te zoeken (sorry voor de woord keuze).

Dus zo komen er 3 mannen en een vrouw uit een land waar de mensen met dikke lippen wonen al kissebissend aangelopen. En jahoor trekken duwen. Krijgt de grootste een duw, die stond voor de stoeprand dus draait over zijn hakken achterover. Wij horen 25m verderop gewoon pats van zijn kop op de betonnen trotoirtegels, klimt de kleinste er bovenop en begint me hem toch finaal in elkaar te beuken.

Wij de schuifoperatie gestopt en schreeuwen, wat begin je vanaf 6meter hoogte zonder ladder want je zit op een eilandbrug. En die gast rammen ongekend rotgezicht. Die vent bewoog al niet meer vanaf het moment dat hij geland was............

112 gebeld. gelijk door verbonden. Signalement afgegeven, na 1 minuut politie ter plaatse, ik gaf nog aanwijzingen waar de daders heenrenden, en gelukkig de dader lag binnen 30sec gestrekt op de grond en werd afgevoerd, en 2minuten hierna ambu ter plaatse om het slachtoffer te verplegen. De ambu heeft zeker 15minuten op de plaats gestaan voor ze vertrokken met sirene aan. Was niet best denk ik.

Maar goed, superkorte aanlooptijd van de politie en wat ik tegen de telefoniste vertelde werd gelijk doorgebriefd. Politie kwam aan, ik geef door de telefoon door dat de eerste man slachtoffer is, wagen 1 stopt gelijk, wagen 2 grijpt de daders, super kort lijntje, mooi resultaat.

Gewoon goed.

E
                        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Mooi zo.
                          Zal ook wel moeten in zulke wijken overigens...

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                            Maar goed, superkorte aanlooptijd van de politie
                            Kuch, dat politiebureau ligt dan ook 200 meter van het station af. En de politie is wel wat gewend in schilderswijk.
                            When men were men

Comment

De A9, vanavond. Ik rijd met zo'n 130 op de linkerbaan, een kilometer of 2 van de afslag Amstelveen. Plots achter mij, een Mercedes E-klasse. Ineens was-ie er, dus hij zal wel rap zijn gegaan. Echt een meter achter me, links-rechts wevend.

Nou ben ik de beroerdste niet, maar ik ben een rijtje auto's die 90-100 rijden aan het inhalen, kan dus niet zomaar naar rechts. Achter me beginnen de lichtsignalen. Alsof ik hem niet zie...

Na een 300 meter duik ik naar rechts, eigenlijk nog in een te klein gat want ik moet remmen, maar goed, laat maar gaan die sukkel.

De Mercedes passeert me, en METEEN erachteraan snerpt een zilvergrijze Golf hoog in de toeren er achteraan, rechts naar de baan voor me, de Mercedes voorbij, WOP, links ervoor en hoppekee, de lampenwinkel aan. POLITIE-VOLGEN.

Gnah, justice is served. :)

Aangezien de Mercedesmeneer dezelfde afslag werd afgedirigeerd als ik moest, kon ik nog even waarnemen dat-ie zich behoorlijk zat op te vreten bij 't stoplicht. Achter de KLPD-Golf.

Dus, well spotted, KLPD-heren, hopelijk leert de klootzak er wat van.
                              Mini Cooper Clubman
                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

De Mercedes passeert me, en METEEN erachteraan snerpt een zilvergrijze Golf hoog in de toeren er achteraan, rechts naar de baan voor me, de Mercedes voorbij, WOP, links ervoor en hoppekee, de lampenwinkel aan. POLITIE-VOLGEN.
                                Mooi he die onopvallende R32's
                                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
                                  Hahahaha!

Which reminds me, dat Hoger Beroep duurt lekker lang! Geen nieuws is goed nieuws!

Zal eens aan mijn advocaat vragen of er geen termijnbepaling is waarbuiten ze zich diskwalificeren om een zaak voort te zetten. Dat zou wel ff lekker zijn namelijk ;-) Heb ik ook geen proeftijd meer.
                                  Jezelf quoten, als ultiem brevet van onvermogen. Nog niks gehoord van OvJ oid. Gaat goed denk? Voorwaardelijk zit er straks op en dan moet het Hoger Beroep nog? Dat zou wel een beetje raar zijn?

Comment

Ik zwijnde trouwens behoorlijk, gisteren. Ging met een ATR-faehige 150 in het uur door de Schipholtunnel (zij het in een TOTAAL non-ATR-faehige auto), en ging fluks een baantje naar rechts voor een aanstormende motorfiets.

... bleek zo'n witte met striping te zijn. Eek. :)

Een rustig manend handgebaar viel mij ten deel, en dat was het dan. Pfoe, kan ook met een leuke boete aflopen zoiets.
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                      Een rustig manend handgebaar viel mij ten deel.

Beetje een handgebaar van het type Rutger avatar wellicht? :-)

Nou ja, als je zo onder de bekeuring uit kan komen he...
                                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
                                        Jezelf quoten, als ultiem brevet van onvermogen. Nog niks gehoord van OvJ oid. Gaat goed denk? Voorwaardelijk zit er straks op en dan moet het Hoger Beroep nog? Dat zou wel een beetje raar zijn?
                                        Tsja, was natuurlijk de goden verzoeken. Gisteren post ... Er ligt een brief voor mij klaar. Aan het font van de brief weet ik al waar die van is ;-)

Ik ga 'm zowiezo niet halen want ze bezorgen 'm daarna gewoon alsnog alleen hebben ze dan geen bevestiging of jij 'm wel gezien hebt. Boeien!

Maar dat wordt dus wr een gang naar de Rechtbank om NOG EEN KEER afgefakkeld en als klein kind terecht te staan.

Comment

http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=3946

*thumbs up*
                                          You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                            *proest*

Comment

die 100%knoeier beurs is van oktober vorig jaar. Hoe kom je daar nu ineens bij? :)
                                              Forza!

Comment

Ik heb geen flikker te doen dus ging ik even in de flitsservice archieven graven.

Hoe weet jij dat? :)

Comment

staat boven aan het artikel Sherlock. ;)
                                                  Forza!

Comment

Overheen gekeken. Ik was te druk met die fotos van mooie auto's. :)

Comment

*BUMP* (bijna 8,5 jaar geleden alweer.. )

Gisteren tokkelde ik met de M3 met 138 op de teller door de trajectcontrole van A2 Vinkeveen - Abcoude. Eind van de trajectcontrole daar is altijd een mooie verbreding van de snelweg, vaak veel ruimte en een mooi moment om even door te halen in 4 - 5 - 6. Dit keer echter met publiek, ik had een KLPD-V70 over het hoofd gezien.. ai.

Ik moest de eerste afrit er al af, en zag ze toen pas in m'n spiegel aankomen. Daarna stocijns rond de juiste snelheid natuurlijk en hopen dat het 'politie volgen' bordje niet aan zou gaan. Bij het eerste stoplicht stilstaan. V70 buigt af en komt naast mij staan. Vrouwelijke KLPD'ster maakt een gebaar om het raam te openen - ik doe dat - en vraagt 'meneer, op de A2, wat is daar de maximumsnelheid?' 130 mevrouw. "en hoe hard ging u?" .... te hard?. "Zeker ja. Wilt u voortaan op uw snelheid letten?" en ze reden door.

Mazzeltje verwacht ik, omdat het waarschijnlijk lastig meetbaar is geweest, maar toch fijn dat het zo opgelost werd. Duimpje omhoog wat mij betreft.
                                                      Forza!

Comment

Allemaal leuk natuurlijk, maar was ze lekkh?
                                                        :)
                                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Het was niet Sofia Vergara als je dat bedoelt :)
                                                          Forza!

Comment

Toch wel na 19.00 uur he ;)

Comment

Ja :) was na 19.00u. Ik rijd er vaak genoeg om dat niet meer fout te doen.
                                                              Forza!

Comment

Working...
                                                              X