Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het OMG wat is dat vies (eten) draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het OMG wat is dat vies (eten) draadje

Ik weet niet of we zoiets al hadden, maar ik heb nu toch een ervaring die ik ff wil delen.

Ik ben al lange tijd fan van diverse (bijna alle) smaken fisher mans friends. Toen ik in Noorwegen een smaak zag liggen die we hier niet hebben (blackcurrant) heb ik die ook eens meegenomen.

Maar ik weet nu waarom het bij ons niet verkocht wordt. Wat is dat een gore combinatie zeg.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Stimorol meloen en blackcurrant kauwgom. Man, ik ga bijkans weer over m'n nek nu ik er weer aan denk. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

sowieso lijkt me menthol met een fruitsmaak erbij geen topcombinatie.
      Forza!

Comment

Sommige van die snoepjes hebben in het buitenland dezelfde naam en smaaknaam, maar zijn qua smaak heel anders.

Gatver, wat kan je daarmee op je bek gaan.

Comment

Het wordt tijd dat PACO weer eens een half bedorven kroket neemt, prachtig was dat, een halve dag lang live verslag van z'n anti-peristaltische avonturen :-)

Comment

Arroz de Cabidela......, een duidelijke favoriet van NAS en mijzelf, waarbij ik 's ochtends wakker werd van de kip die zijn laatste adem uitblies.

**bwelgh!**
            Let's kick some ass and chew bubblegum...
            ----------------------------------------------------------------------------
            '71 Alfa Romeo Giulia Super
            '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
            '00 BMW E39 528iA Touring
            '06 BMW Z4M Roadster
            '96 BMW E36 328i trackracer
            '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
              Het wordt tijd dat PACO weer eens een half bedorven kroket neemt, prachtig was dat, een halve dag lang live verslag van z'n anti-peristaltische avonturen :-)
              Hoho, ik heb niet gespouwd die dag, maar ik zat er niet ver vanaf.
              God, wat was dat ding ranzig...

*kijkt beetje sip naar net aangebroken biologisch yoghurtje*
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                Arroz de Cabidela......, een duidelijke favoriet van NAS en mijzelf, waarbij ik 's ochtends wakker werd van de kip die zijn laatste adem uitblies.

**bwelgh!**
                O, mijn god.

Die staat met stip op nummer 1. Onder het toeziend oog van een 85-jarig Portugees Oma-tje (die het gerecht met veel liefde heeft gemaakt) die troep naar binnen proberen te werken, gebarend dat het toch wel heeeeel lekker is terwijl je je ontbijt van 4 uur terug weer voelt opkomen. Yummie.

De top 5 wordt in no particular order vervuld door snert, rabarber puree, varkershersenen (Bulgarije) en vissenogen (China).

Comment

Hey, niks mis met een goeie erwtensoep!

Echt vies: met een ENORME kater langoustines met zelfgemaakte mayonaise, beiden liefdevol toebereid door een bejaarde franse kennis van mijn ouders, moeten eten ('s middags, als ontbijt...) van je sociale geweten, terwijl het ook nog eens 35 graden buiten is en de zon onbarmhartig je kater aan het opzwepen is.
                  Last edited by SchnitzelStephan; 11-12-08, 15:58.
                  You know that reality is immaterial

Comment

Ik heb ooit couscous met het vlees van schapenkop gehad... how about them apples?

Het bedorven trio van zalm dat ik eerder dit jaar had was niet zozeer goor terwijl ik het at (alhoewel niet echt smakelijk, wat dus een duidelijk waarschuwing was) maar had een desastreuze aftermath die ik niet snel vergeten zal. Hiermee werd een zeer lange spouwloze periode afgesloten met een ongeëvenaarde kots & diarree-sessie, die werd vooraf gegaan door zweten, koude rillingen en ondraaglijke maagkrampen.

Oh, en ik houd ook niet van gebakken lever.
                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

EN toen zijn we 's avonds nog uit eten geweest. Leuk. Frankrijk Zuidwest kust. Nog net voor het seizoen. Lange boulevard met restaurants. Alles leeg. Eentje vol. Mooi. Die moeten we hebben. We hadden bij de wijn al op moeten staan en weg moeten lopen. Dat had echt niet gebotteld mogen worden.

Affijn, tegen beter weten in. Doe de rog maar en de salade als voorgerecht.

Dat laatste was dan totaal fantasieloos, maar iig niet bedorven. Maar de Allerhande recepten zijn er 3-sterren materiaal bij.

Toen kwam de rog. Met wat bonken aardappel, wat hompel wortel en wat stronken nog wat. Maar die rog dus. Zelfs door de snijdend zure 'sauce au vinaigre deframboises' heen, was nog te proeven dat ie totaal, maar dan ook totaal heen was. Twee minihapjes waren genoeg om nog 24 uur beroerd te zijn. En hele rare gewaarwordingen in het toiletgebouw de volgende dag. /cue kamperendraadje.
                      You know that reality is immaterial

Comment

ik zag gisteren op Animal Planet of Discovery Planet een kerel een oog van een buffel opeten.............zoiets goors heb ik nog niet eerder gezien.
                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Met mijn assistente en één van 'mijn' kunstenaars was ik een paar jaar geleden te gast bij een Italiaans collega. Daar werden wij na aankomst in het schilderachtige kustplaatsje gefêteerd op een uitgebreid diner met veel vis en allerhande schelpdieren. De 'aftermath' leek op die van Paco, met dit verschil dat ik er na één grondige sessie op het toilet, wat uiteraard in de badkamer stond van het appartement (met zeezicht) wat wij gedrieen deelde en ons zo genereus ter beschikking was gesteld, verlost was van zweet aanvallen en helse pijnen in de maag/darmstreek. Het toilet was de rest van de dag onbegaanbaar terein. Vol goede moed traden wij vervolgens de zaterdag tegemoet om na een licht ontbijt (veel koffie) en een ultra korte bespreking op kantoor toch vooral mee te gaan voor de lunch, thuis in de keuken. Die lunch was geweldig en er kwam geen eind aan. Na een uur of 3 op atelier bezoek (met een fabuleus uitzicht vanuit de bergen op zee, je kan het slechter treffen) waar goede afsprken gemaakt konden worden, op naar nog een atelier bezoeken en stadbezichtiging. Waarna we toch echt mee moesten naar hét restaurant der regio specialiteiten, van de vader van een der kunstenaars. Wat ik nu weet is dat regionale specialiteiten betekend dat je van afval probeerd gerecten te maken, tripe bijvoorbeeld, pens maar ook iets van darmringgetjes (het was zeker geen clalamaris :-) de helft van de gerechten die avond passen stuk voor stuk in dit draadje thuis....

Bij een bezoek twee jaar later, wat zo ongeveer hetzelfde verliep heb ik me beperkt tot de overheerlijke linzen en wijn :-)
                          fka v164

Comment

Langs de autoweg vanuit Parijs naar Nederland zag ik zo'n heerlijke worst op het menubord staan... 'Andouillette' heete het beestje...mmm... Zag er lekker uit!

omfg........
                            Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Heb je wel eens die dingen proberen zelf klaar te maken? OMG wat een stank.
                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Rauwe inktvis bij het onbijt. Goed gepeperd. Eens maar nooit weer.
                                Ik vraag me altijd nog af, wat ik doe als ik dit voorgeschoteld krijg:
                                Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.
                                When men were men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                  ik zag gisteren op Animal Planet of Discovery Planet een kerel een oog van een buffel opeten.............zoiets goors heb ik nog niet eerder gezien.
                                  Deze gast zeker...Bear Grylls. Gast moet eens iets aan zijn tafelmanieren gaan doen ;-)

2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Hoe het heet weet ik niet, maar het was een Pools broodgerecht. Een grijs/witte drillerige glibberige massa met korrels. De aanblik ervan deed mij al gruwen. Toch maar uit beleefdheid een hap genomen. De prullenbak stond gelukkig vlakbij.

Mijn god, wat was dat ranzig.

Comment

inderdaad, die Floris. GADVERREDAMME
                                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WhiteRallye Bekijk bericht
                                        Hoe het heet weet ik niet, maar het was een Pools broodgerecht. Een grijs/witte drillerige glibberige massa met korrels. De aanblik ervan deed mij al gruwen. Toch maar uit beleefdheid een hap genomen. De prullenbak stond gelukkig vlakbij.

Mijn god, wat was dat ranzig.
                                        Zit het hier bij?
                                        Ik vind Zurek en Pierogi zelf erg lekkere Poolse gerechten. Bigos lijkt me iets minder.

Typisch Poolse gerechten
                                        Barszcz is een van de bekendste soepen in Polen. Het is een rode bietensoep.

Naast Barszcz is er nog een bekende soep in Polen, namelijk Zurek. Deze lichtzure soep is gevuld met aardappel en worst en soms ook met andere ingrediënten zoals kaas en ei.

Hét nationale gerecht is bigos. Dit is een zuurkoolgerecht met varkensvlees, witte kool, spek, uien, paddenstoelen en soms ook gedroogde pruimen. Bigos wordt vaak in een rond uitgehold brood geserveerd. De bovenkant wordt van het brood losgesneden en dient als deksel.

Poolse pierogie zijn deegkussentjes gevuld met hartige of zoete inhoud. Voorbeelden van vullingen zijn kaas, vlees, kool, paddenstoelen, zoete kwark of fruit.

Polen is echt een land voor zoetekauwen! Marzurek is een bekende lekkernij, dit is een chocoladekoek met noten. Ook kun je gluhwein of warm bier met honing, suiker en kaneel drinken in Polen. Overal op straat zijn zoete broodjes, cake en koekjes te koop voor erg weinig geld!

Goedkoop eten in Polen in een Melkbar

In Polen vind je de zogeheten melkbarretjes of bar mleczny, waar je heel goedkoop kunt eten. In deze restaurantjes in Polen bestel je bij de kassa en geef je jouw bonnetje af bij de keuken waarna je eten snel klaar is. De naam melkbar komt uit de tijd dat er vooral melkproducten op de menukaart stonden.

De melkbarretjes werden vroeger gesubsidieerd door de overheid. Op deze manier konden ook de arme mensen in Polen goed voedsel kopen. Tegenwoordig kun je naast melk ook veel andere gerechten bestellen in de melkbar. Er wordt in deze restaurantjes vaak geen alcohol geschonken. Neem wel een woordenboek mee, want de gerechten op de menukaart zijn in het Pools!

Wodka
                                        Naast typisch Poolse gerechten is er natuurlijk ook dé nationale drank van Polen: Wodka! Er zijn veel verschillende soorten wodka. Krupnik, Poolse honingwodka, is een echte aanrader. De drankcultuur in Polen is de laatste jaren sterk veranderd. Dronken de Polen vroeger vooral wodka en later bier bij het eten, nu drinkt men vaak buitenlandse wijn. De Poolse wijn is erg fruitig.
                                        Vakantie Polen > meer informatie

Bekijk onze restaurantpagina's om erachter te komen waar je in Krakau en Warschau deze typisch Poolse gerechten kunt eten! Wij hebben voor jou de leukste restaurants uitgekozen!

Comment

Working...
                                        X