Ik ga overheerlijk chocolafonduen, met dank aan Ome John :-)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Eten met kerst
Collapse
X
-
Ha, die Ton;
Hier Tweede Kerstdag net zoiets; dochter (14) zorgt voor dessert en zoon (16) wil uitgebreid Italiaans koken. Geen spanning echter, want het is ze beiden wel toevertrouwd. Ik zorg dat de glazen tijdig gevuld en geleegd worden....Scherven brengen gelul.
Comment
-
-
Hansv,
De dames staan al wel vaker in de keuken, maar we hoorden nu al iets van 5 gangen e.d. En met vooral de ongeremdheid van de jongste in gedachten hebben we zo onze bedenkingen of het allemaal wel op tijd op tafel komt en of de hoeveelheden die van een vol weeshuis evenaren cq overtreffen:-) Moeders mompelde al iets tegen me van : "ik geloof dat ik toch maar eens ga zitten vissen wat ze willen maken" Waarop vaders antwoordde: ''t Zou toch een verrassing zijn wat we op tafel krijgen? Nou dat zal ongetwijfeld gaan lukken!!!"
:-)
Comment
-
-
Zo moet het lukken... :)
Tomaten voor gazpacho en salade
Paprika geel 1
Paprika rood 1
Kaas 1 pakje O. A.
Bieslook 1 pot
Bietjes kilo
Azijn flesje
Avocado 1 stuk
Sjalotten 2 netjes
Basilicum 1 pot
Tomatenpuree 1 tube
Rozijnen 1 zakje
Eieren 24
Meel pak
Ham 10 plakken
Koriander 1 pot
Mierikswortel 1 wortel
Kaviaar 1 potje
Knolselderij 1 knol
bonenkruid 1 pot
garnaaltjes 1 pakje
Vanille 4
Boter 3 pakken
Room 7
Lente ui 1 bosje
Eend 5 stuks filet
Aardappel 2 kg
Citroengras 1 pak
Pruimen 1 zak/unit
Spek 1 stuk
Muenster eentje
Citroenen 3 stuks
Melk pak
Witte choco 1 plak
Munt 1 pakje
Gelatine 1 pakje
Bruine choco 1 plak
Peren 5 stuks
Amandelspijs 150 gram
ananas 1
paling gerookt 1
scampi's 50 stuksYou know that reality is immaterial
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk berichtSchoonpa gaat weer Duits koken.
En dat is goed. Héél goed. *maakt alvast een knoopje los*
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Starred Bekijk berichtWaarom eet men tijdens kerst eigenlijk zoveel?
Eh, niet meer dan anders, wel andere dingen.....Veritatis simplex oratio est
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk berichtEh, niet meer dan anders, wel andere dingen.....
Soms lijkt het op een 'wie kan het meeste vreten' festijn, maar gelukkig boeit me dat minder. Kwaliteit vóór kwantiteit tegenwoordigJe gaat het pas zien als je het door hebt
Comment
-
-
burgermans caravan feesje
geh kacken junge !"ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
"dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
"Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
"Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk berichtHa, die Ton;
Hier Tweede Kerstdag net zoiets; dochter (14) zorgt voor dessert en zoon (16) wil uitgebreid Italiaans koken. Geen spanning echter, want het is ze beiden wel toevertrouwd. Ik zorg dat de glazen tijdig gevuld en geleegd worden....Rij gezond, rij een kiwi.
Comment
-
Comment