Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het kamperen draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het kamperen draadje

Na een - slechts redelijke - vakantie in een huisje heb ik mdv weten te overtuigen dat met jongens in de leeftijd 3,5 en 7 kamperen waarschijnlijk leuk is (en voor ons rustiger, gewoon op een stoeltje buiten boekje lezen terwijl zij elkaar afbreken of de plaatselijke rivierloop verplaatsen.

Nu heeft mdv daarin ingestemd, maar ook een eis gesteld: eigen afsluitbaar sanitair (Ja, had ik haar maar niet op campingsite De Paal in Bergeijk moeten wijzen).

Enige tips? want ik wil als het ff kan naar Engeland of Zwitserland en uiteraard kan je daar niet vinden of ze daar dat soort sanitair hebben.

* Ja schat ik heb het gevraagd, maar kennelijk hebben ze het toch niet begrepen discussie bij een hurk toilet met wc-rol aan boom gespijkerd *

We hebben een vouwcaravan gekocht (voor een schraperprijs van 200 euro).

Kom maar op, ook al is het nog geen vrijdag.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Vouwcaravan op het nieuwjaarsvuur en voor 400 euro een ordinaire sleurhut met eigen privaat?

Als je toch al een trekhaak moet monteren voor die Alpenkreuzer, waarom dan niet all the way?
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Eigen sanitair heb ik nog niet vaak gezien, maar campings in Engeland zijn mooi schoon over het algemeen.
      In Italie hebben de grote familiecampings altijd prima voorzieningen die continue schoon gehouden worden.

Maar Steven je hebt gelijk, voor de kinderen is het erg leuk. Kunnen lekker met dat andere tuig spelen, terwijl jij van je koude biertje kan genieten.

Comment

Euhm....

http://www.depaal.nl/new/getcontent....d=faciliteiten

Dat is bloody well de meest luxe toiletcabine die ik ooit op een camping heb gezien. En er zit heus een deur met een slot voor hoor :-)

Ik zou niet weten waarom je liever op zo'n chemisch toilet in zo'n miniem plastic hokje van een caravan zou willen kruipen dan riant op de troon plaats te nemen in het publieke toiletgebouw.

Zolang ze het sanitair maar goed schoon houden, is er niets aan de hand.
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

ff stapje voor stapje. Jij hebt je vrouw overtuigd dat jullie gaan kamperen en met 3 ton zooi slepen? 't Is jouw idee dus? Om je welverdiende vakantierust in de waagschaal te stellen middels een vouwwagen van 200 euro (ik bedoel; wat kan er voor die prijs mis mee zijn?).... Je weet dat het wel eens regent in Engeland he?

Klopt dit tot zover?
          You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
            Euhm....

Dat is bloody well de meest luxe toiletcabine die ik ooit op een camping heb gezien.

Mooi ook met die doorgetegelde sierstreep. :))))))))))

[a] Stefan, val dood
            [b] Stefan. Die moet ook weg
            [c] Zeikopmerking over derrick plee
            [d] Zeikopmerking over fiat uno
            [e] Zeikopmerking over 520i
            [f] All of the above
            Last edited by SchnitzelStephan; 18-12-08, 14:54.

Comment

Jij liever dan ik.
              [/nog geen vrijdag mode]
              $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Dat deden wij in militaire dienst wel anders. Wij groeven gewoon een drollensleuf in de grond waar we boven gingen hangen ten tijde van grote boodschappen. Even een half uur door het bos wandelen voor de juiste privelokatie en scheppen maar! Zo ben je niemand tot last en daarbij is een lekkere boswandeling nooit weg natuurlijk ;-)
                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

*mompelt iets richting Stefan*
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ha, die Steven;

"ingestemd, maar ook een eis gesteld:"

+

= eigen afsluitbaar sanitair
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Ha, die Wildkakkert:

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                      gebruikelijk ranzig verhaal
                      Dat niveau lag jou ergens wel, hè?
                      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                        Ha, die Wildkakkert:

Dat niveau lag jou ergens wel, hè?
                        Mwa, volgens mij is staand poepen in het bos toch een niveau 'hoger' dan zo'n 'schijtstoel' ;-)
                        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

De Paal ziet er uit als een veel te grote camping met iets van 550 staanplaatsen, met allemaal jongen gezinnen, 2200 man dus waravan de helft adhd heeft. Voor een beetje rust is 150 plaatsen max, eigenlijk 100. En als je vrouw enkel de eis heeft eigen sanitair wat afsluitbaar is

fka v164

Comment

Mobiel schijthok*

Gr Jeroen

*Er zit een gat in de bodem om te kunnen ijsvissen, maar dat kun je natuurlijk ook voor andere dingen gebruiken.
                            Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                              Euhm....

Dat is bloody well de meest luxe toiletcabine die ik ooit op een camping heb gezien. En er zit heus een deur met een slot voor hoor :-)

Ik zou niet weten waarom je liever op zo'n chemisch toilet in zo'n miniem plastic hokje van een caravan zou willen kruipen dan riant op de troon plaats te nemen in het publieke toiletgebouw.

Zolang ze het sanitair maar goed schoon houden, is er niets aan de hand.
                              Juist, dit trok mdv dus over de streep. Deze hokjes zijn per staplek te huur (kost een paar centen, maar dan heb je ook wat), met eigen sleutel. Niet het risico dat een stomdronken Cm met sigaar nog rokend in de knar de lucht komt vervuilen iig.

Zelf hoeft het van mij niet. Beetje kleinere camping, op een wat afgelegen gebied en ik ben klaar.
                              Attached Files
                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Mooi gebied. Lekker diep in de Griesschlucht. En daarna even met de Wasserlatte tegen de Zweispitz aan, zie ik. Klinkt goed.

Comment

Gezellig ook, zo tussen de Zwitsers (whats in a name....)

Comment

Mmmm...

Ik moest verschrikkelijk naar het toilet tijdens een wandeling in de sneeuw, dus ging ik maar op de camping waar we langs kwamen.

Man, dit was alsof ze het hele spul dagelijks vernieuwen, zo schoon. Ik durfde thuis bijna niet meer naar het toilet.

Was in Engelberg, Zwitserland.
                                    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                                      Mmmm...

Ik moest verschrikkelijk naar het toilet tijdens een wandeling in de sneeuw, dus ging ik maar op de camping waar we langs kwamen.

Man, dit was alsof ze het hele spul dagelijks vernieuwen, zo schoon. Ik durfde thuis bijna niet meer naar het toilet.

Was in Engelberg, Zwitserland.
                                      Laat je schoonmaakster in plaats van 1x in de twee maanden eens maandelijks komen, een wereld van verschil! ;-)
                                      Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                      ----------------------------------------------------------------------------
                                      '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                      '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                      '00 BMW E39 528iA Touring
                                      '06 BMW Z4M Roadster
                                      '96 BMW E36 328i trackracer
                                      '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Ja, Zwitsers staan onder andere bekend om hun properheid (Asterix en Obelix is een betrouwbare bron, toch?).

Daarom is Frankrijk voorlopig uit den boze.

Comment

Alvast even een schop voor Jaspers 2015 vakantie.

Hier een foto uit de toekomst. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gaaf, zo'n klassieke Espace!

En wat een knus draadje. Had ik nog niet eerder ontdekt!

*zoekt foto's van de vouwwagen*
                                            Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Ik kan leven met een camping als vakantielokatie in een goed klimaat, waar dan ook nog een beetje normaal publiek komt en niet alleen maar Neckermannvolk. En wij er iets kunnen huren met eigen keuken/sanitair. Prima, da's een werkbaar compromis. Maar echt hobbymatig kamperen, daar heb ik wel zo'n ontzettende grafhekel aan.
                                              Kamperen is een (geen)geldkwestie. Vakantie van studentenbudget. En wie dat anders ziet, is echt knettergek.

Comment

Zal ik daar serieus op ingaan...?

Comment

Doe maar als je terug bent van het toiletgebouw.

Comment

Oké. 't Is een pure centenkwestie, Snietzel! Daarnaast vind ik hotels na een paar dagen stomvervelend. Mooie vakantiehuizen met privé-zwembad hou ik langer vol, maar ook daar mis je tóch dat genoegen van het veroveren van de mooiste plek op de camping; de jaloerse blikken op jouw smetteloze De Waard; het huwelijksgeluk wanneer je samen binnen een half uur in de stromende regen de Smitveld hebt opgezet... Echt. Kamperen is het mooiste dat er is!

Comment

Nee
                                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Af-grij-se-lijk. Nog afgezien van de hele voorbereiding. Geen grotere hel dan een auto moeten inpakken met hele kampeerinrusting. Ik doe dat echt nooit meer. En dan moet je thuis alle vogelstront weer van zo'n kuttent af krabben.

Comment

Echt een vakantie voor onderwijzers, gepensioneerden en overheidsvolk dat de tijd heeft voor dat alles.

Comment

Zijn ook vaak linkse mensen, die kampeerders.

Comment

Op van die duurzame natuurcampings wel ja. Dubbel zo afgrijselijk. Met in iedere De Waard tent 3 krijsende montessori neukfouten. Met zo'n stel natte tosti's op bergschoenen als ouders waar je van de achterkant niet ziet wie de vrouw is. Hij doet iets overbodigs in ict advies aan de overheid en zij is parttime beleidsassistent bij een waterschap. Zoiets.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                                                Oké. 't Is een pure centenkwestie, Snietzel! Daarnaast vind ik hotels na een paar dagen stomvervelend. Mooie vakantiehuizen met privé-zwembad hou ik langer vol, maar ook daar mis je tóch dat genoegen van het veroveren van de mooiste plek op de camping; de jaloerse blikken op jouw smetteloze De Waard; het huwelijksgeluk wanneer je samen binnen een half uur in de stromende regen de Smitveld hebt opgezet... Echt. Kamperen is het mooiste dat er is!
                                                                lol, sure. :-)
                                                                Het gaat puur om het geld.
                                                                Zo goedkoop mogelijk zo lang mogelijk als een gypsie zien te overleven tussen de Vinex-tenten en Caravans.
                                                                En je voelen alsof je de hoofdrolspeler bent van 'Into the wild', maar dan WEL overleven i.p.v. die loser die de brug niet kan vinden.

Leuk man, hele dag regen en dan met je natte meuk in die De Waard tent kruipen waar het alleen maar natter en kouder wordt.
                                                                MdV alle hoeken v/d tent laten zien, kan weer niet of alleen heel stilletjes, anders kijken de buren zo raar de volgende ochtend.
                                                                En idd met die pleerol ferm in de oksel geduwd the fameuze walk of shame doen richting toiletgebouw.
                                                                Echt ideaal man dat kamperen.

Als het zo fijn is, waarom wonen mensen dan niet altijd in zo'n fokking tent met een Dixie voor de ritssluiting?
                                                                Is echt veeeeel fijner dan een echt huis! Dat het goedkoper is, is natuurlijk helemaal niet belangrijk.
                                                                Zwervers hebben meestal ook geld zat, maar slapen gewoon liever in het vondelpark omdat het veel fijner is.

[/end rant ];-)
                                                                Last edited by Harry; 29-10-14, 16:15.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                                                X