Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vvdg

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zo dan, wat een verschil !

Comment

• Die laatste foto komt van de Funda site. Tja, je moet er ‘even’ doorheen kijken. :-)

Ik ben eerst in gesprek gegaan met hoveniers en tuinontwerpers en daar kwamen stevige kostenramingen uit. Echt niet normaal wat een pecunia dat monetair ging kosten. Daarom maar besloten de transformatie in eigen beheer te doen. Een aantal klussen uitbesteed (o.a. straatwerk) en voor de rest gewoon zelf aan de gang gegaan.
      Uiteindelijk minstens zo tevreden met het eindresultaat, LOL.
      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Dat ziet er prima uit Eddieee! Wat een metamorfose! Jouw pad, links op de foto heeft mij wel op een idee gebracht. Wij gaan de bestrating in de tuin ook met een steen in een dergelijke beige kleur opfrissen. Ik heb eergisteren net wat tegels en zand besteld voor het eerste gedeelte.

Alleen vond ik het een grote steenmassa worden om het pad langs de schuur twee stenen breed te leggen. Omdat ik geen betere oplossing wist toch zo maar gepland.

Jij hebt echter wel een betere oplossing: het pad met beige tegels links op jouw foto is 1 tegel breed, met aan weerszijden een strook grint er langs. Ziet er veel beter uit. Dank je voor deze visuele voorzet!

Comment

• Netjes gedaan idd! Echt een megaverschil.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Thanks! We zijn zelf ook blij dat we nu van de tuin kunnen genieten.

Brahma: ook ik heb er over zitten nadenken, omdat ik visueel niet alleen maar grijstinten wilde en zocht naar iets dat contrasteert. Deze tegels van 90x90 in een beige/zandkleur sprongen er voor ons echt uit.
            Kleine tip, om de tegels op te sluiten raad ik je aan om kunststof grindmatten te gebruiken onder het grind. Ik heb die op maat geslepen en aan weerszijden van de tegel geplaatst. Hiermee blijven de tegels beter op hun plek, net als het grind en er zit ook nog eens worteldoek onder.
            Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Nette tuin Eddieee! Die zitkuil, de vuurkorf.... het schreeuwt allemaal om een Gummen BBQ. Hoeveel woagens passen er op je oprit? :)
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik ben heul slecht in BBQ-en.... ;-)

De oprit is niet van batsiaanse proporties, maar een auto of wat kan er wel op. Dus, vind het prima om de zitkuil te openen voor gummers, hoor. Banden trappen en ouwehoeren onder het genot van een hapje en drankje is altijd prima.

Comment

• Da's het mooie van Gummen. Je hoeft zelf niks te kunnen, gewoon de spullen klaarzetten en die haantjes verdringen zich allemaal rond de BBQ om te laten zien wie Flame Meister d'n Irste is. :)

Nu was het maar een geintje natuurlijk, je vrouw ziet zo'n peloton lelijke autisten al aankomen in haar nette zitkuil. Maar eigenlijk is het geen slecht idee om weer eens zoiets te doen! Waar en hoe moeten we dan maar even kijken, misschien eens een draadje aan wagen straks.
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Nou ja, de zitkuil is nog niet opgeknapt, dus daar kan het. Maar waag het niet om binnen de plee te bevuilen, dan krijg je het hier aan de stok met GF. :-)))

Da's waar, gewoon worsten met saus en een paar traytjes Schultenbrau klaarzetten, dan ben ik klaar, hahaha.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                      Nou ja, de zitkuil is nog niet opgeknapt, dus daar kan het. Maar waag het niet om binnen de plee te bevuilen, dan krijg je het hier aan de stok met GF. :-)))

Da's waar, gewoon worsten met saus en een paar traytjes Schultenbrau klaarzetten, dan ben ik klaar, hahaha.
                      En een gat achterin de tuin graven om EddieGF niet boos te maken dan ;-)

Comment

Thanks! We zijn zelf ook blij dat we nu van de tuin kunnen genieten.

Brahma: ook ik heb er over zitten nadenken, omdat ik visueel niet alleen maar grijstinten wilde en zocht naar iets dat contrasteert. Deze tegels van 90x90 in een beige/zandkleur sprongen er voor ons echt uit.
                        Kleine tip, om de tegels op te sluiten raad ik je aan om kunststof grindmatten te gebruiken onder het grind. Ik heb die op maat geslepen en aan weerszijden van de tegel geplaatst. Hiermee blijven de tegels beter op hun plek, net als het grind en er zit ook nog eens worteldoek onder.
                        Die grindmatten ken ik, en was ik ook van plan te gaan gebruiken. Bij ons worden het dan 60x60 tegels met aan weerszijden 30 cm grind. In de grote vlakken wil ik het in een of ander patroon gaan combineren met zoiets als hieronder (dezelfde beigetint als de tegel) of juist grijze of grijs-bruine tegels. Nog tekenen en denken, dus :-)

mosaic_casablanca_lr_0.jpg?itok=lyiNP0iP.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrankS Bekijk bericht

En een gat achterin de tuin graven om EddieGF niet boos te maken dan ;-)
                          * visual van een gummer die ongegeneerd in een kuil achter de zitkuil zit te schijten *

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht

Die grindmatten ken ik, en was ik ook van plan te gaan gebruiken. Bij ons worden het dan 60x60 tegels met aan weerszijden 30 cm grind. In de grote vlakken wil ik het in een of ander patroon gaan combineren met zoiets als hieronder (dezelfde beigetint als de tegel) of juist grijze of grijs-bruine tegels. Nog tekenen en denken, dus :-)

mosaic_casablanca_lr_0.jpg?itok=lyiNP0iP.jpg
                            Een vlakverdeling met die patroontegels is ook heel mooi. Kan ook prima met grote tegels en/of in combinatie met ouderwets gebakken klinkertjes bijvoorbeeld.
                            Dat uitzoeken en tekenen is al een leuke klus!

Comment

* visual van een gummer die ongegeneerd in een kuil achter de zitkuil zit te schijten *
                              Vast één van de broodschrijvers. "Ik ben zzp'er he, dus dit is SIDBZT, hahaha!"
                              Mini Cooper Clubman
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• netraam.jpg
                                Mini Cooper Clubman
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Deze BMW voor je zien staan en het kenteken doet je aan SIDBZT denken. Is dat VVDG of niet ?

IMG_3916.jpg

Comment

• Op de A9 ingehaald worden door een Transit met aanhanger.

"CM foods horecaspecialiteiten"

Hoeveel saus ????
                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

• https://www.telegraaf.nl/nieuws/1553...ervan-genieten

Een bos te koop in NH. Dacht meteen aan TSM; die kan er mooi zijn eigen mountainbike gebied van maken. ;-)))

Comment

• Ja das lachen, dat is het zogeheten Ananasbos. Vraag mij niet waarom die naam (groeit geen ananas), maar het is hier vlak bij waar ik woon, ben er vroeger nog wel met enige regelmaat geweest.

Ik ben bang dat je er heel weinig aan hebt en dat een kapvergunning lastig wordt ;-)) Mountainbiken overigens ook !
                                        Zweven is een ongekende ervaring, leve de hydraupneumatiek !
                                        Ja Jappen roesten nog steeds !

Comment

• Oei oei. Er is in Friesland iemand voor de wagen gekomen :-(
                                          Dat bericht lezen en dan heel even denken dat naast het Fierljeppen en de Elfstedentocht ook het JMMNVDWK tot de Friese folklore begint te horen :-(( Ik ben echt VVDG.

https://nos.nl/l/2397964

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door slimenslecht Bekijk bericht
                                            Ja das lachen, dat is het zogeheten Ananasbos. Vraag mij niet waarom die naam (groeit geen ananas), maar het is hier vlak bij waar ik woon, ben er vroeger nog wel met enige regelmaat geweest.

Ik ben bang dat je er heel weinig aan hebt en dat een kapvergunning lastig wordt ;-)) Mountainbiken overigens ook !
                                            Dacht al dat dat ook bij jou in de buurt is.
                                            Los van VVDG ben ik heel benieuwd wie zoiets koopt.

Comment

• Hier in de trein zitten twee jonge gozers uit India, ratelen de hele tijd in die taal. En ik moet constant aan alle Bombay TV-filmpjes uit het verre Gummen-verleden denken :-))
                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• "...... Met je huur pand!"

Mini Cooper Clubman
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Het is offline! Maar wow, 7 miljoen filmpjes: http://www.bombay-tv.net/

... daar zaten minstens een miljoen Gummen-grappen bij. :-)
                                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Wat doet Jasper tussen dit bijzondere gezelschap
                                                    (Dat Pieter O. er onterecht tussen staat, dat staat los van de vraag)
                                                    You do not have permission to view this gallery.
                                                    This gallery has 1 photos.
                                                    fka v164

Comment

• Ha, die V164;

Het lukt me niet om de samenhang tussen al die koppies en logootjes te ontdekken.
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

• Beetje vreemde collectie ja. Rechtse en/of dwarse mensen?

Mijn lookalike op circa 10 uur in de buitenring neem ik aan?
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik zie denk ik ook de braboneger?? :)

Mini Cooper Clubman
                                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Complotdenkers / -verspreiders is de overeenkomst meen ik.
                                                            En idd 10uur, die kop was ik al eerder tegengekomen en moest toen echt even twee keer kijken, hmm, eh, oh nee, pfieuw :-)
                                                            fka v164

Comment

• Het is blijkbaar heel makkelijk om zo'n plaatje te genereren. Google image:

Google-image.PNG
                                                              Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Jeep Wrangler 2.8 CRD (2018)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                                Ik zie denk ik ook de braboneger?? :)
                                                                Ja joh, lijken allemaal op elkaar hè..

Maar het is Bryan Roy.
                                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

• Haha, dat is nu ik de context weet wel logischer. :)

Ik zat op mijn telefoon te turen en had hem niet herkend nee.
                                                                  Mini Cooper Clubman
                                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                  X