Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inleveren dat papiertje, graag, voor iedereen beter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Inleveren dat papiertje, graag, voor iedereen beter

Eergisteren in zw-Friesland ging er voor mijn ogen bijna een ML400 over de kop omdat de bocht tov de snelheid was ingeschat als zeg maar een rechte weg. De sukkel was kennelijk dermate geschrokken van zijn gebrek aan stuurmanskunsten dat hij de rest van de weg vervolgde 20km/u onder de toegestane snelheid.

Vanochtend in de weidse en overzichtelijke polder hier vond een Oma in haar Panda kruispunten dermate eng dat zij zoooo langzaam ging rijden dat de stoplichten wel weer op rood moesten springen, en dan vervolgens de verkeerde rijbaan oprijden.
    (De jonge deerne achter haar, en voor mij, zou ook haar papiertje mogen inleveren volgens de wetten van het verkeersrecht, maar eigenlijk juist niet, langs de vaart, zonder vangrails, maar mét bomen, met haar knie de aftandse alto besturen terwijl ze haar lange blonde haren in een staart vlechtte ;-)
    fka v164

Tja, zoals m'n schoonvader bijvoorbeeld.
    De beste man is 84 en half blind, kan amper meer lopen maar rijden doet die nog steeds.
    Schoonmoeder zijn z'n ogen.
    Heb het al vaak gezegd, maar eigenwijs dat die ouwetjes zijn.
    Een gevaar op de weg, mijn dochter mag iig van mij en m'n vrouw niet met hem meerijden.
    2 x ouwe premium meuk
    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Ik zat zaterdagavond achter zo'n brommobiel, die rotondes nam met ca. 5km/uur. Achter me zat Politie.

Op een gegeven moment splitst de weg zich, maar dat ding bleef rechts rijden en...
      ging ineens de linkerbaan op, om linksaf te slaan.
      Oma werd niet aangehouden door de Politie. Punt is natuulijk dat je erop kunt anticiperen, want je hebt gelijk door dat daar een regelrechte ramp achter het stuur zit. Probleem wordt het als de ergernis van de automobilisten erachter te groot wordt.

Ik zat onlangs nog bij iemand in de auto, die een beetje het prototype is van wat je tegenwoordig op de weg ziet:

78km/uur op de teller op een 100km weg. Als er dan een auto voorbij komt, heel hard schelden: ik reed toch echt 80 hoor, mijnheer!.

Op een gegeven moment rijd je dan een dorp in. De teller blijft boven de 60km. Dan let ik op de bestuurder, die geen moment op zijn teller kijkt.
      Dan de 30km-zone in. Nou, je kunt het wel raden.

Dat is nou echt een probleem vind ik: dat soort mensen vindt dat er véél te hard wordt gereden overal. Maar zelf hebben ze geen idee hoe hard ze gaan.

Zo is er bij ons in de straat pas weer een VVE vergadering geweest. Voor de 8-ste keer werd erop gewezen dat er veel te hard wordt gereden.

Wie stond er op, en zei een groot voorstander te zijn van stapvoets rijden?
      Juist, degene die zelf altijd met grote voorsprong het hardst door de straat rijdt.

Dat werd dus opletten...
      Een dag later reed 'ie weer voorbij. Heeft hij ook maar énig idee hoe hard hij zelf rijdt? Nee dus...
      Last edited by NoTVR; 09-06-08, 15:10.
      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Komt me bekend voor. Die types die overal 70 rijden, egal of ter plekke 30 danwel 130 een goed idee is, dat zijn idd de ergsten
        You know that reality is immaterial

Comment

Lag gisteren een Mitsubishi Carisma in de sloot bij Pijnacker, vlak langs een 50 kph rechte weg. Makes you wonder wat er in godsnaam gebeurd moet zijn om je auto daar in de sloot te rijden.
          2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Working...
          X