Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een poging tot oplichten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Is dit een poging tot oplichten?

Ik probeer een iPAQ te verkopen op Marktplaats; moet je kijken wat een rare berichtgeving...

laatste mailtje van van geinteresseerde:
    Van: wiggin luther [mailto:weggehaald ivm mogelijke spam]
    Verzonden: zondag 21 december 2008 15:11
    Aan: ZamBeZi
    Onderwerp: watting for you reply ::::: HP iPAQ rx1950 WiFi 3x gebruikt, incl. alu-casing, doos/boek

Hartelijk dank voor uw bericht, Zijn echt goed om te lezen van je snel, ik ben ok met de prijs, dus ik wil dat je het object verzendt naar mijn kleinzoon naar school, want ik ben de aanschaf van dit item als een verjaardagscadeau, dus ik hebben gedaan op de verzendkosten door middel van een vriendin en ze vertelde me dat kosten € 50,00 te sturen naar hem, dus de totale Ik betaal uw account is nu € 175,00 kunt u nu geef me de gegevens van uw bankrekening, zodat ik kan profiteren indien mogelijk vandaag. hieronder is de informatie die nodig is ..

Volledige naam:
    Bankrekening:
    Bank Name:
    Bank Plaats:
    IBAN:
    BIC:

Ik zal moeten wachten tot we u en de betaling zal geschieden zodra ik heb uw bank ........

Groeten.
    MR arcade WIGGINS

mijn eerste reactie:
    --- On Sun, 12/21/08, ZamBeZi wrote:
    From: ZamBeZi
    Subject: RE: Reactie op uw advertentie: HP iPAQ rx1950 WiFi 3x gebruikt, incl. alu-casing, doos/boek
    To: "'lutherwiggin'" <weggehaald ivm mogelijke spam>
    Date: Sunday, December 21, 2008, 12:16 PM
    Beste Luthers,

Apparaat is als nieuw; niet/nauwelijks gebruikt. Wel heb ik ‘m ooit aangesloten op m’n pc op het werk.
    Ik kom er net achter dat de synchronisatie/laadkabel nog op kantoor ligt. Aangezien ik tot na oud en nieuw vrij ben, kan ik ‘m niet eerder demonstreren. Ik hoop dat dit geen probleem is; als dat wel zo is, dan moet ik even kijken of ik een dezer dagen nog op kantoor terecht kan (moet wel kunnen denk ik).

Laat maar even weten wat je/u wilt.
    Prijs is 125 euro.

Gr. Dennis

zijn eerste reactie:
    Van: lutherwiggin [mailto:weggehaald ivm mogelijke spam]
    Verzonden: zondag 21 december 2008 12:25
    Aan: dennis
    Onderwerp: Reactie op uw advertentie: HP iPAQ rx1950 WiFi 3x gebruikt, incl. alu-casing, doos/boek

hallo verkoper.
    Hoe doe je vandaag? Ik ben geïnteresseerd in de aanschaf van dit object van u, Laat het me weten de huidige toestand en de exacte prijs die u wilt voor dit item ...
    Groeten,

Mr Luthers Wiggins

hello seller .
    How are you doing today? I'm interested in buying this item from you, Please let me know the present condition and the exact price you want for this item...
    Regards,

Mr. luthers wiggins .

Deze reactie is afkomstig van;
    Naam: lutherwiggin
    E-mailadres: weggehaald ivm mogelijke spam

Aangeboden: HP iPAQ rx1950 WiFi 3x gebruikt, incl. alu-casing, doos/boek

Prijs: € 125,00

Omschrijving: Betreft nagenoeg nieuwe PDA. Niet/nauwelijks gebruikt; 'was niet mijn ding
    Helemaal compleet met doos, boekjes, alle kabeltjes en een schitterende aluminium casing
    “You’re gonna need a bigger boat”

Lijkt veel op stinkende zaken.
    Die PDA is die met of zonder telefoon, ben niet zo thuis in de types en geen zin om te zoeken :-)
    "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
    BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Tsja, je weet zelf het antwoord al dunkt me.

Warrige transactievoorstellen + dito taalgebruik = oplichting.

Comment

Dat je het nog vraagt...... ;-)
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Moeten wij hem inkoppen of doe je dat zelf? :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Advance_fee_fraud

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
            Dat je het nog vraagt...... ;-)

tsja; eigenlijk heb je gelijk... typisch gevalletje open deur

dit is alleen mijn allereerste ervaring op dit vlak, terwijl ik toch al bijzonder veel heb gekocht en verkocht via marktplaats

spam krijg ik genoeg, maar op deze manier via MP is mij dus vreemd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
              Lijkt veel op stinkende zaken.
              Die PDA is die met of zonder telefoon, ben niet zo thuis in de types en geen zin om te zoeken :-)
              Is zonder telefoon: http://www.pdashop.nl/product/19487/hp-ipaq-rx1950.html

Ooit gekocht omdat m'n Palm VX kapot ging, maar toen kreeg ik een GSM van de baas die ook handig is met agenda en adressen en in de carkit altijd oplaadt. Hiermee werd deze compleet overbodig; ik heb er zo goed als niets mee gedaan. Ik was ook gewend van die Palm met monochroomschermpje dat zo'n ding na 3 maanden in m'n koffer gewoon nog spanning had... Ik wist wel dat je dat met dit soort apparaatjes kan vergeten, maar ik heb er zelf gewoon de routine niet voor zo'n ding in gebruik te houden...

Comment

Lijkt wel alsof de mails oorspronkelijk uit een andere taal komen en door een vertaal programma zijn gehaald.
                Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Hele bekende scam, ze gaan soms niet eens in op hetgeen er te koop staat, zijn algemeen opgestelde verhaaltjes, en heel slecht vertaald... Vaak willen ze oom nog eens meer betalen dan de vraagprijs, alsof er ook maar EEN iemand is die geld weggeeft...

Gewoon negeren, niet op reageren...
                  "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Ha, die ZamBeZi;

Niet naar al dat geleuter luisteren; go for the money!
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                      Ha, die ZamBeZi;

Niet naar al dat geleuter luisteren; go for the money!
                      LOL!

het zal ook wel een beetje doelgroep-gerelateerd zijn; ik koop en verkoop al jaren modelvliegspulletjes via MP zonder dit gezeik (hooguit een paar dromers van 13 met een Hotmail-adres als je een vliegtuigje te koop zet met iets te veel kleur), maar met gadgets is dat dus een heel ander verhaal...

ondertussen heb ik trouwens exact het zelfde verhaaltje van een ander ontvangen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ZamBeZi Bekijk bericht
                        geef me de gegevens van uw bankrekening, zodat ik kan profiteren indien mogelijk vandaag. hieronder is de informatie die nodig is
                        Tsja deze zin zegt al genoeg hè ;)

Jammer dat je ze op één of andere manier niet terug kunt pakken

Comment

wat ALS je je bankgegevens geeft? Ik bedoel...ze kunnen daar toch niks mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boris - Djurre Bekijk bericht
                            wat ALS je je bankgegevens geeft? Ik bedoel...ze kunnen daar toch niks mee?
                            De truuk is:

- zij 'storten' centjes op jouw rekening
                            - jij stuurt de shit op
                            - cheque waarmee betaald is, is ongedekt, centjes worden weer netjes van je rekening gehaalt
                            - sjaak heeft gadget en jij lekker niets + je hebt nog eens betaald voor de verzendkosten

Zo dus.

Lees ook deze url: http://en.wikipedia.org/wiki/Advance_fee_fraud daar staat echt een boel in over het hoe en wat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                              De truuk is:

- zij 'storten' centjes op jouw rekening
                              - jij stuurt de shit op
                              - cheque waarmee betaald is, is ongedekt, centjes worden weer netjes van je rekening gehaalt
                              - sjaak heeft gadget en jij lekker niets + je hebt nog eens betaald voor de verzendkosten
                              ok
                              maar als Sjaak dus geld wil, zal ie wel eerst al die meuk moeten verpatsen die hij in z'n brievenbus vindt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ZamBeZi Bekijk bericht
                                ok
                                maar als Sjaak dus geld wil, zal ie wel eerst al die meuk moeten verpatsen die hij in z'n brievenbus vindt...
                                Die zet ie weer op eBay of Marktplaats natuurlijk ;)

Comment

gaat over Luther Wiggin ([email protected] is hij een opliichter of niet

fuck he lijkt die man wel die mij laptop wilden koopen maar he heeft hij jou dan opgelicht? want die mail die hij naar mij toe stuurden was

Bank Transfer Payment has been made!!!- >>>: Acer TravelMate 7520 met 5 jaar fabriek garantie‏
                                  Van: Luther Wiggin ([email protected])
                                  Verzonden: woensdag 14 januari 2009 14:10:37
                                  Aan: jeffrey

Hoe gaat het met je vandaag?, Dit is om u te informeren dat ik heb gedaan de betaling van 570,00 euro, dus controleer je email zeer goed en je bulk map om te zien of de betaling is goedgekeurd en de bevestiging is naar u, omdat ik net ontvangen een bevestiging en ook geld in mindering is gebracht op mijn account, Als u hebt ontvangen van de bevestigingsmail Kindly ga naar het postkantoor en het schip de items via EMS, UPS, Skynet Express, TNT Easy Express, TPG EXPRESS MAIL en weer terug naar mij met alle details van de overbrenging (tracking-nummer). Hoop je begrijpt en hoop te horen van u afgelopen. En weer bulderen is het verzendadres voor mijn kleinzoon:

hieronder is het adres dat s. ..
                                  ============================
                                  Naam: Fabelurin Tayo
                                  Adres: NO 3 Jima straat, wuse zone 6,
                                  Staat: FCT Abuja.
                                  Land: Nigeria 23409
                                  Telefoon number.2348054234303

Bedankt en ik hoop terug te lezen van je afgelopen.
                                  Haar leuke zaken te doen met je ..

--------------------------------------------------------------------------------
                                  From: jeffrey
                                  To: [email protected]
                                  Sent: Wednesday, January 14, 2009 2:22:06 PM
                                  Subject: RE: watting for your reply >>>: Acer TravelMate 7520 met 5 jaar fabriek garantie

jeffrey cools

--------------------------------------------------------------------------------
                                  Date: Wed, 14 Jan 2009 04:01:08 -0800
                                  From: [email protected]
                                  Subject: Re: watting for your reply >>>: Acer TravelMate 7520 met 5 jaar fabriek garantie

what is your full name >>??

From: jeffrey <[email protected]>
                                  Sent: Wednesday, January 14, 2009 12:45:51 PM
                                  Subject: RE: watting for your reply >>>: Acer TravelMate 7520 met 5 jaar fabriek garantie

hoi mij Bankrekening:
                                  Bank Name:postbank nv
                                  Bank Plaats:postbus 1800 1000bv amsterdam
                                  IBAN:ml62ingb0002632842
                                  BIC:ingbnl2a

dan word het 570 gr jeffrey cools laat even weten als het geld gestort is

Date: Wed, 14 Jan 2009 02:21:37 -0800
                                  Subject: Re: watting for your reply >>>: Acer TravelMate 7520 met 5 jaar fabriek garantie

below is the mailing address ...
                                  ============================
                                  Name: fabelurin tayo
                                  Address: NO 3 jima street , wuse zone 6 ,
                                  State: FCT Abuja.
                                  Country: Nigeria 23409
                                  Telephone number.2348054234303

Sent: Wednesday, January 14, 2009 10:16:55 AM

hallo als u uw gegevens geeft waar ik de laptop naar toe kan stuuren dan stuur ik het op als ik het geld binnen heb gr jeffrey cools

Date: Wed, 14 Jan 2009 00:33:46 -0800
                                  Subject: watting for your reply >>>: Acer TravelMate 7520 met 5 jaar fabriek garantie

Hartelijk dank voor uw bericht, Zijn echt goed om te lezen van je snel, ik ben ok met de prijs, dus ik wil dat je het object verzendt naar mijn kleinzoon naar school, want ik ben de aanschaf van dit item als een verjaardagscadeau, dus ik hebben gedaan op de verzendkosten door middel van een vriendin en ze vertelde me dat kosten €120,00 te sturen naar hem, dus de totale Ik betaal uw account is nu € 570,00 kunt u nu geef me de gegevens van uw bankrekening, zodat ik kan profiteren indien mogelijk vandaag. hieronder is de informatie die nodig is ...

Volledige naam:
                                  Bankrekening:
                                  Bank Name:
                                  Bank Plaats:
                                  IBAN:
                                  BIC:

Ik zal moeten wachten tot we u en de betaling zal geschieden zodra ik heb uw bank .........

Groeten..
                                  MR arcade WIGGINS

Sent: Tuesday, January 13, 2009 8:57:18 PM
                                  Subject: RE: Reactie op uw advertentie: Acer TravelMate 7520 met 5 jaar fabriek garantie

hallo de laptop is in een perfect staat en zo als je al gelezen hebt krijg je intotaal 5 jaar gerantie er bij Acer TravelMate 7520 met 1 jaar fabriek garantie 2 jaar schadengerantie tegen diefstal waterschaden en stoot schaden en nog 1 jaar instalatie gerantie en softwaren gerantie van 1 jaar normaal betaal je voor zo een laptop 600 a 750 euro omdat er met 1 jaar fabriek garantie 2 jaar schadengerantie tegen diefstal waterschaden en stoot schaden en nog 1 jaar instalatie gerantie en softwaren gerantie van 1 jaar bij zit mij vraagprijs is 500 euro maar mag weg voor 450 euro gr jeffrey

Subject: Reactie op uw advertentie: Acer TravelMate 7520 met 5 jaar fabriek garantie
                                  Date: Tue, 13 Jan 2009 20:41:34 +0100

Hallo verkoper, zal ik graag willen weten hoe de conditie van je object en de uiteindelijke prijs die u bereid bent te verkopen, antwoord terug. bedankt

Mijnheer luther wiggin

Hello seller , i will like to know the condition of your item and the final price you are selling it,reply back . thanks

Mr luther wiggin

Deze reactie is afkomstig van;
                                  Naam: luther.wiggin
                                  E-mailadres: [email protected]

Plaats nog een advertentie op Marktplaats

Als u deze e-mail als spam (ongewenste reclame) wilt melden, stuur dit bericht dan door naar [email protected].

Belangrijke tips van Marktplaats..nl voor veilig handelen!
                                  Kopen en verkopen via internet is handig, voordelig en heel erg leuk. Het is echter wel belangrijk om veilig te handelen. Lees hier alle tips van Marktplaats.nl
                                  Handel in persoon: u weet precies met wie u zaken doet!
                                  Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo!
                                  Wees voorzichtig als een (ver)koper woonachtig is in het buitenland, niet in persoon wil handelen en wil betalen met bijvoorbeeld Western Union Bank, MoneyGram of cheques.
                                  Wij raden u af artikelen op te sturen naar het buitenland of grote bedragen over te maken naar iemand die u niet kent!

P.S. wist u dat... u tegenwoordig ook Diensten en Vakmensen kunt vinden op Marktplaats.nl? Voor alle klusjes in en om het huis, van Aannemer tot Zonweringinstallateur.

De advertentie:

Aangeboden: Acer TravelMate 7520 met 5 jaar fabriek garantie
                                  Prijs: Bieden
                                  Omschrijving: Acer TravelMate 7520 met 1 jaar fabriek garantie 2 jaar schadengerantie tegen diefstal waterschaden en stoot schaden en nog 1 jaar instalatie gerantie en softwaren gerantie van 1 jaar de beller is sneller

Processor Turion 64 X2 Mobile Technology (TL-60) 2 GHz

Display 17 in. WXGA+ lcd Active Matrix

Operating System Microsoft Windows Vista ultimate

Processor Manufacturer AMD

Processor Type Turion 64 X2 Mobile Technology (TL-60)

Processor Speed 2 GHz

Memory
                                  Installed RAM 2 GB
                                  Max Supported RAM 4 GB
                                  Installed Cache Memory 1024 KB

Hard Drive
                                  Hard Drive Capacity 80 GB
                                  Storage Controller Type Serial ATA

CD / DVD
                                  CD / DVD Type Dual Layer DVD±RW/DVD-RAM

Display
                                  Display Tech WXGA+ lcd Active Matrix
                                  Display Size 17 in.
                                  Display Color Support 24-bit (16.7 million colors)
                                  Display Max. Resolution 1440 x 900

Video
                                  Graphic Processor ATI MOBILITY RADEON HD 2400 XT
                                  Installed Video Memory 256 MB
                                  Audio
                                  Audio Output Type Headphones • Sound card • Speaker(s) • Line Out
                                  Audio Input Type Integrated Microphone • Line In (3.5mm) • Microphone
                                  Operating System
                                  Platform PC
                                  Technical Features
                                  Expandability 1 x SD Card Slot, 1 x Memory Stick Card Slot, 1 x MMC Card Slot, 1 x Memory Stick PRO, 1 x xD Card Slot
                                  Expansion Ports 4 x USB 2.0, 1 x IEEE 1394a (FireWire), VGA out, RJ-11 (modem), RJ-45 (NIC), S-Video out
                                  Security Features Kensington Lock Slot, Bi-level Password, BIOS Password
                                  Special Features Integrated Video Camera • 5-in-1 Card Reader
                                  Input Method 4-Way Scroll Button • Keyboard • Touchpad • Embedded numeric keypad • 3 Easy Launch Buttons
                                  Networking
                                  Networking Type Integrated 10/100/1000 Network Card • Infrared Port • Integrated Wireless LAN
                                  Data Link Protocol Ethernet • Fast Ethernet • Gigabit Ethernet • Hi-Speed USB • IEEE 802.11b • IEEE 802.11g
                                  Modem
                                  Modem Type Fax / Modem
                                  Analog Modulation Protocol ITU V.92
                                  Battery
                                  Battery Run Time 4 Hours
                                  Battery Technology Lithium ion
                                  Dimensions

Width 40 cm
                                  Depth 29 cm
                                  Height 4.3 cm
                                  Weight 3.79 k

Groep: Computers en Software
                                  Rubriek: Laptops en Notebooks
                                  Datum plaatsing: 13-01-09
                                  Advertentienummer: 221279346
                                  Link naar advertentie: http://link.marktplaats.nl/221279346

Omhoogbellen: Deze advertentie opnieuw bovenaan de rubriek?
                                  - Bel naar: 0900-41 11 111 (€ 1,30 per gesprek)*.
                                  - Toets de code in: 221 279 346 #

* Belgische adverteerders bellen naar: 0903-42040 (€ 1,50 per minuut). Bellers met een Prepaid telefoon of een pulse telefoon kunnen geen gebruik maken van deze dienst.

Comment

Ik weet niet wiens Nederlands slechter is, dat van Jeffrey of dat van dat online vertaalprogramma dat die Nigeriaan gebruikt. :)

Maarreuh, dezelfde truc dus. Je hebt de laptop toch nog niet opgestuurd of zo he?
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Altijd lachen dat flashen van accounts met ongedekte cheques.

En zoals Japser opmerkte: je hebt die fleptop toch niet verstuurd he? Zoja, dan ben je hem dus gewoon kwijt inc die 570 euro-flappen want die gaan gewoon net zo hard weer van je rekening af als dat ze er op gezet zijn en natuurlijk de verzendkosten die je 'voor je rekening' hebt genomen.

Gelukkig trappen er nooit mensen in dit soort scams. Zeker niet als je iets naar Nigeria moet versturen.

(En daarom dat dit soort shit zo lucratief is, er blijven steeds malloten bij komen die er in trappen).
                                      Last edited by _Arthur; 14-01-09, 17:31.

Comment

Hahaha..Nigeria.....

Zo snel het woord 'Nigeria' valt, dan weet ik.....wegwezen.
                                        Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Weet je wat 't irritante is van al deze gasten. Dat als je een keertje iets wilt kopen via marktplaats, van een particulier, dat je dan al snel zoiets hebt: joh, vraagprijs is ok, ik betaal verzendkosten, geef je me rek. nr. en ik maak het over. Stuur daarna maar op naar Cav's casa.

Dat die mensen dan vervolgens niets meer van zich laten horen! Ze vertrouwen je gewoon niet. En ik woon niet eens in een Roelvink bungalow! :)

Comment

Jeffrey, hou die laptop maar ff lekker in huis ;-)

Als ie al weg is. Dan is ie nu weg. En zit er een of andere Nigeriaan met te dikke vingers op te tikken by now.

Comment

Ja, Jeffrey reageert dus niet meer he. Die heeft net z'n laptop opgestuurd.
                                              Forza!

Comment

Dat mensen, ondanks alle waarschuwingen nog instinken zeg...

Comment

Nou, massa's :) Een collega is zo mooi van z'n GSM afgekomen *proest*
                                                  Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ik zit net ff dat Wiki artikel te lezen. Een goede scammer heeft 2 uit 1000 raak. Met de gautomatiseerde manier van spam versturen heb je daar al snel een dagtaak aan!

Comment

LOL, wie heeft een account 'jeffrey' aangemaakt? KOTC? Relsmurf?

Zie ook de reply in Jeffrey tekst van Marktplaats: "Belangrijke tips van Marktplaats..nl voor veilig handelen!
                                                      Kopen en verkopen via internet is handig, voordelig en heel erg leuk. Het is echter wel belangrijk om veilig te handelen. Lees hier alle tips van Marktplaats.nl
                                                      Handel in persoon: u weet precies met wie u zaken doet!
                                                      Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo!
                                                      Wees voorzichtig als een (ver)koper woonachtig is in het buitenland, niet in persoon wil handelen en wil betalen met bijvoorbeeld Western Union Bank, MoneyGram of cheques.
                                                      Wij raden u af artikelen op te sturen naar het buitenland of grote bedragen over te maken naar iemand die u niet kent!"

ROFLOL als je dan een laptop naar Nigeria verstuurd. Dan verdien je 't om geflest te worden mijns inziens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
                                                        ...als je dan een laptop naar Nigeria verstuurd. Dan verdien je 't om geflest te worden mijns inziens.
                                                        Ja, ik kan mij daar alleen maar bij aansluiten, hoe dom kun je zijn...
                                                        "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Luther wiggin

haha deze man probeert het ook bij mij.
                                                          Ik doe nog steeds alsof ik niks doorheb naar hem en mijn nokia n96 al heb opgestuurd. Ook heeft hij via via mailtjes gestuurd alsof hij van de FBI en de VN zou zijn. heel geestig allemaal natuurlijk, maar daar is de man toch echt aan het verkeerde adres bij mij.

Morgen ga ik een drol versturen naar fabelurin tayo in nigeria. Hij regelt t maar, die verzendkosten boeien mij geen reet.

cheers

p.s. google voor de grap maar eens "powerbook prank"

Comment

Wat doen al die eendagsvliegen hier op 't forum?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                                              Wat doen al die eendagsvliegen hier op 't forum?

Die komen waarschijnlijk hier vandaan....
                                                              2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht

Die komen waarschijnlijk hier vandaan....
                                                                Had al zoiets verwacht, was alleen te lui om het te controleren ;)

Comment

Working...
                                                                X