Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een poging tot oplichten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Deze is heel kras: mijn broer ontvangt net van de firma Shoosmiths uit Engeland (kennelijk bestaat dat echt) een Engelse brief per post, op zijn huisadres, waarin wordt gezegd dat hun klant in 2008 een auto aan hem heeft 'gebailed'.

Ondertussen heeft hij niet betaald, of hij even 23,393.30 wil overmaken.

Bijgevoegd is een Lease Purchage Agreement van Audi Finance, met zijn naam en geboortedatum, maar met een adres in Essex. De auto betreft een A4 2.0 TDI SE, en zijn handtekening, althans hij lijkt er op, staat er ook op.
    Dat ziet er allemaal griezelig echt uit. Volgens mij is het laatste wat je moet doen er even een belletje aan wagen.
    Groeten,
    Bats
    Last edited by bats; 14-05-14, 15:42.
    wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
    *klopt zelf op schouder* --- TSM
    Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
    Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
    Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
    de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
    Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
    Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

• Ik neem even aan dat je broer nog nooit gehoord had van Shoosmiths, die klant of die specifieke Audi A4?

Bizar inderdaad. Ik zou er ook niet op reageren.
      Forza!

Comment

• Nee, hij weet van niks. Hij heeft nooit een A4 gehad en ik denk dat hij een jaar of 12 was toen hij voor het laatst in Engeland was.
        Op de papieren staat trouwens dat hij getrouwd is, wat niet zo was en is, en dat hij 8 jaar bij iets of iemand een loondienstverband had. Wat volgens mij nu niet zo is, en in 2008 al helemaal niet.

Het lijkt me voor de hand te liggen dat iemand zijn naam en geboortedatum heeft gebruikt om een auto te leasen. Om zijn naam en adres is het ze immers niet te doen, want dat hebben ze al, en ik denk dat de gemiddelde keniaan ook wel weet dat niemand zo maar even 23K pond overmaakt.

Als de claim echt is, en dat bedrijf gaat er echt achter aan, dan voorzie ik trouwens best wat ellende voordat de lucht weer geklaard is.
        Groeten,
        Bats
        Last edited by bats; 14-05-14, 15:43.
        wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
        *klopt zelf op schouder* --- TSM
        Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
        Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
        Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
        de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
        Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
        Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

• Hier ook weer wat binnen:

Attention.

International Monetary Fund United Kingdom and France are releasing a Loan of Two Million, Six Hundred Thousand GBP (2,600,000.00 GBP) to setup small business due to the economic recession in some country and you have been selected as one of the lucky recipient of the above state amount.

Respond back for further instructions to receive this Loan.

Mr. Andrew Gates.
          Assistant To Head of Delegation.
          (Program Coordinator).
          International Monetary Fund.
          Email: [email protected]

Een volhoudertje:

I am Heather Walker,This is my Third Email to you,I am at the end of the road, and about to donate a huge amount through you. I promise that your assistance would be rewarded. Please reply back to me for more information. Remain Blessed

We gaan rentenieren:

From: LARAISSE, Esserhini
          Sent: Friday, April 25, 2014 10:15 PM
          To: LARAISSE, Esserhini
          Subject: Hi
          You just won 1,350,000.00Euro in the year life-changing fortune, email: [email protected] for more info.
          Laraisse Esserhini,
          Publicity Crew.

Even invullen lijkt me:

GOOD DAY,

I HAVE REGISTERED YOUR ATM WITH DHL THIS MORNING AND WE AGREED UP THAT THE DELIVERY OF YOUR $1.8 COMPENSATION ATM WILL TAKE OFF TOMORROW.SO CONTACT THEM WITH YOUR FULL INFO

(1) FULL NAMES:------------
          (2) PHONE LINE:--------------
          (3) COUNTRY AND ADDRESS:-----------

TEL: (+229 98913791
          EMAIL: ( [email protected] )

THANK YOU,
          MRS PAMELA

Kassa:

This Email is to bring to your notice that you have been personally accredited sole beneficiary to Late Engr Andreas .J. Gunnarsson deposited sum of
          6,143,728.00 US Dollars PLEASE CONTACT FOR MORE DETAILS.
          Thanks,
          Mrs. Barbara Kimberly Gunnarsson

Een linke, want met Word bestandje erbij wat ik maar niet zal openen:

Dear Customer,

You have a package with FedEx. Kindly view the attached file for detail.
          Contact E-mail: [email protected]

Echt, de miljoenen vliegen me om de oren:

This is to officially inform you that an Inter-Switch ATM-Card Valued at
          $2,500 000.00 USD has been accredited in your favor by the Inter Switch ATM Organization.Your Personal Identification Number is ATM-8222.contact Mrs. Susan Turner ([email protected]) with the following information's;

FULL NAME: DELIVERY ADDRESS: MOBILE NUMBER: COUNTRY: OCCUPATION: SEX:
          This is to ensure that you receive your ATM-CARD grant Award on time to avoid delay.

Direct Mobile number :+233249290073
          Senator Miller Berebaum

Supported By :Gaming Commission of Ghana
          Address: No. 5 Lagos Ave., East Legon
          Postal address: PMB 195 KIA
          City: Accra
          Region: Greater Accra

En natuurlijk de nodige van de ING en ABN........
          Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen,,,,,,,,

Comment

• Deze had ik nog niet eerder gezien:

--
            www.facebook.com
            Gefeliciteerd,

Zoals we vieren onze 10 jaar van Journey en Global Communication internet we zijn blij aan te kondigen aan je facebook account que je zijn willekeurig geselecteerd als begunstigde van $ 1.000.000,00 USD in de 2013 Facebook Account van het Jaar winnaar} {Grote Beloningen.

E-mail ons de details hieronder: [email protected]
            1) facebook gebruikersnaam:
            2) Aanwezig Land van herkomst:
            3) Bedrag gewonnen: $ 1.000.000,00 usd

Eduardo Saverin
            Program Coordinator,
            Facebook Rewards Program,
            +1-209-300-9000
            www.facebook.com
            Alle rechten voorbehouden 2014.

Comment

• Permanent Delegation of the European Union to the United Nations Office
              Rue du Grand-Pré 64,
              CH-1211 Geneva,
              Geneva,
              Switzerland.

Our Ref: SV/CP/EU2014

Your Ref: EU COMPENSATION PAYMENT

Dear Beneficiary,

We have been having a meeting for the past two months on the Global
              Economic and political Crisis and also the Natural Disasters all over
              the world which ended few days ago with the INSTITUTIONS OF THE
              EUROPEAN UNION,President of the European Union,Herman Van Rompuy and
              the Arab League.

The European Union in collaboration with the United Nations
              Organization and the United States Of America,has agreed to COMPENSATE
              each scam victim,with the sum of USD$500,000,00(Five Hundred Thousand
              United States Dollars) Only and any other fees they owe you if
              mentioned.These include every foreign contractors that may have not
              received their contract payment and people that had an unfinished
              transaction or international businesses that failed due to Government
              policies or the Global Economic/political Crisis, and those affected
              by any form of Natural disaster.

Your name and email address was listed among the victims and that is
              why we are notifying you.These funds are preloaded in an ATM CARD for
              security purpose.

For verification and delivery of the ATM CARD,You are hereby advised
              to contact THE TREASURY DEPARTMENT OF STANDARD CHARTERED BANK:
              Email address: [email protected],With a Reconfirmation of
              your: Full Name,Age,Residential Address,Marital Status,Occupation and
              Telephone Number:

EUROPEAN UNION [EU]
              MAKING THE WORLD A BETTER PLACE!

Sincerely,
              Jose' Manuel Barroso
              European Union Commission.
              De EU gaat 500.000 Amerikaanse Dollars voor iedere slachtoffer van oplichting betalen! Ik heb gelijk maar mijn creditcard gegevens doorgestuurd en voor de zekerheid ook maar mijn adres enzo. Want wie wil er nou geen 500.000 dollar?

Comment

• Congrat! Your mobile number was selected as a winner of £2,000,000.00 with Winning No. E27GWX6-14 on FREE LOTTO. Email: [email protected] for claims

Wow.

Comment

• Die kreeg ik gisteren ook, leuk man, jij ook gefeliciteerd!

Comment

• Wat ga jij er mee doen? Ik heb net mijn handtekening gezet voor de bouw van een vrijstaand pand langs de Amstel. En voor een 760i Shooting break die in Italie zal worden gebouwd. Net ook maar een FF besteld en een optie op een jacht genomen. Anders is het zo kaal voor de deur....

Comment

• Het is slechts 2 miljoen pond.

Dus dan wordt het een schuur aan de Amstel, een 760iL in standaardtrim en een veredelde sloep. ;)
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oh.. Laat dan maar zitten...

Comment

• misbruik van identiteit

@ Bats,
                          Ik denk dat het verstandig is met deze informatie aangifte te doen bij de politie.
                          Wanneer die Shoosmiths naar de rechter gaat en bij vonnis de claim wordt toegewezen
                          hoeven ze maar naar een Nederlandse deurwaarder te gaan om te executeren.
                          Een afschrift naar die Engelse firma sturen kan geen kwaad.
                          Wordt de naam van Shoosmiths misbruikt dan zijn ze daar ook geinformeerd over het misbruik.

Comment

• image.jpg

Tjeetje, goeie service van de bank...
                            Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                              Congrat! Your mobile number was selected as a winner of £2,000,000.00 with Winning No. E27GWX6-14 on FREE LOTTO. Email: [email protected] for claims

Wow.
                              En hier ook. Hebben ze een database met mobiele gumnummers gehackt?
                              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Ik krijg tegenwoordig al hele verhalen:

Urgent Attention !!!!

I am Lieutenant General Peter A. Blay the Presidential Special Initiative. I am mailing you in respect, of the present development going on here in my country GHANA. I decided to contact you, after much investigation which was carried out by the Bureau of National Investigation (BNI) and also with the Ghana Police Service, in order to make sure that our country is free from those fraudulent activities, which are going on here in Africa and for our country to also bear a good name.

The Airport Authority detected some trunk boxes after been scanned, the authorities detected that the boxes contains funds and Gold on your name and email that has been tempered on, they were been smuggled into the country by foreign Personnel who were on transit from Brazil. These men were trying to enter the country with the trunk boxes, when the airport authority detected that these boxes contains, some huge amount of United State Dollars. After much investigation we found out that these men were among the men, spoiling the good name of Africa. They opened up to us that, they actually work with a Lotto company before their dismissal and used the opportunity to perpetuate their crimes, they told us that the funds inside the boxes was won by you, but now they planned to turn back on you and decided to take the money all to themselves out of the country.
                                We later found out on the investigation that was carried out, these men are truly members of a well established organization in Brazil.

As I write you this mail now, the three(3) men that were caught are now in the custody of the Ghana Police Service over here in our country Ghana, while we are trying to track the others left, because they have proved to us that they belong to one organization. That is why we have to reach you by your email address that was tagged in the boxes, so we can make arrangement on the delivery of the recovered boxes by a United Nation Diplomatic Personnel.

Your urgent response will be very much appreciated as soon as you have received this email. Thank you for your kind attention, for us to make sure our beloved country Ghana, bears a good name. Please you are to provide this below information's..

A: FULL NAMES:.........
                                B: ADDRESS:.........
                                C: DIRECT CONTACT PHONE NUMBER:.........
                                D: COUNTRY:.........
                                E: SCAN COPY OF ANY PASSPORT OR ID CARD:.........

This information will be required, by the authorities in Ghana to draft the new change of ownership in your name as the rightful owner of the funds in our custody and also to verify the information given to us because the documentations covering the boxes have been tampered on.

Please to remind you, don't belongs to scammers or any act of fraudulent on internet. I will give more information to you as i await your response immediately.

Please dont read this and ignore it,

Honest Regards,
                                Lieutenant General Peter A. Blay
                                Chief of Army Presidential Special Initiative,Republic Of Ghana.
                                Reply to this email only: [email protected]

Comment

• Via google wel een FB account te vinden, maar nep?
                                  Ze wil graag vriendjes worden:

Bonjour,
                                  J'aimerais faire votre
                                  connaissance pour une amitié sincère. si vous êtes
                                  intéressé, prière de me
                                  répondre: [email protected]
                                  Cordialement,
                                  Jacqueline Hernández

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Berto Bekijk bericht
                                    Via google wel een FB account te vinden, maar nep?
                                    Ze wil graag vriendjes worden:

Bonjour,
                                    J'aimerais faire votre
                                    connaissance pour une amitié sincère. si vous êtes
                                    intéressé, prière de me
                                    répondre: [email protected]
                                    Cordialement,
                                    Jacqueline Hernández

Tuurlijk, zij heeft natuurlijk ook gehoord van al die dollars en het goud dat jij binnenkort uit Ghana gaat krijgen ;-)

Comment

• Nou, ik ben aan de beurt. 135 euro via Paypal van mijn rekening afgeschreven. Mazzel dat ik gewoon onderstaande mail kreeg:

PayPal-logo 15 aug 2014 00:35:13 PDT
                                      Transactiereferentie: xxxxx
                                      Beste scuderia,

U heeft €134,99 EUR overgemaakt naar Trion Worlds, Inc. ([email protected])

Webwinkel
                                      Trion Worlds, Inc.
                                      [email protected]
                                      Instructies voor webwinkel
                                      U heeft geen instructies ingevoerd.
                                      Omschrijving Prijs per eenheid Hvh Bedrag

€134,99 EUR 1 €134,99 EUR
                                      Subtotaal €134,99 EUR
                                      Totaal €134,99 EUR
                                      Betaling €134,99 EUR
                                      Kosten worden op uw creditcardafschrift getoond als PAYPAL *TRIONWORLDS.
                                      Betaling overgemaakt aan [email protected]

Factuurreferentie: xxxxx

Problemen met deze transactie?
                                      In ons Actiecentrum kunt u tot maximaal 45 dagen na uw PayPal-betaling een geschil openen voor een in aanmerking komende transactie. Meer weten over Kopersbescherming?

Heeft u vragen? Ga naar Hulp op www.paypal.com/nl/help.

We verzoeken u niet te reageren op dit e-mailbericht. Dit e-mailadres wordt niet gecontroleerd en u ontvangt geen reactie. Als u hulp nodig heeft, kunt u inloggen op uw PayPal-rekening en rechtsboven op iedere PayPal-pagina op Hulp klikken.

U kunt e-mails in platte tekst in plaats van HTML-berichten ontvangen. Log in op uw PayPal-rekening als u uw berichtgevingsvoorkeuren wilt wijzigen. Ga naar uw profiel en klik op Rekeninginstellingen.

Copyright © 1999-2014 PayPal. Alle rechten voorbehouden.

PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.
                                      Société en Commandite par Actions
                                      Gevestigd te: Luxemburg, 22-24 Boulevard Royal, 5ème étage, L-2449
                                      RCS Luxembourg B 118 349
                                      Even gecheckt met de kinderen of er misschien aankopen zijn gedaan, hoewel ik al wist dat dit vrijwel onmogelijk is via mijn paypal account.
                                      Ik heb mijn creditcard gekoppeld aan paypal, dus wel link dat dit zo kan. Ze moeten mijn wachtwoord hebben gekraakt middels "brute force" oid en vervolgens de overschrijving op Trion Worlds, Inc. gedaan.

Rondje googlen leert dat Trion Worlds, Inc. dit vaker flikt. Of althans, via Trion Worlds, Inc.

Ik heb een geschil aangemaakt bij Paypal, wachtwoord gewijzigd en mijn creditcard ontkoppeld. Ben benieuwd.

Comment

• Via PayPal komt het meestal wel goed hoor.
                                        Krachtige partij.
                                        Kan alleen wel even duren allemaal.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ja, neem ik ook aan hoor.

Maar ik heb wel die CC losgekoppeld, want daar zit een vrij hoge limiet op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                            Maar ik heb wel die CC losgekoppeld, want daar zit een vrij hoge limiet op.
                                            Ook maar even gedaan, wegens dezelfde reden.

Comment

• Verstandig.

Ik kwam dit nog tegen over Trion.
                                              Obscuur bedrijf, denk ik.

Trion Worlds, Inc. ([email protected])

Webstore : Trion Worlds is an alias for Pabo adult entertainment
                                              Trion Adult Worlds, Inc. NSFW
                                              [email protected]

Trion Worlds uses this alias to ....

NOW, big discount for Powerdriller 2000 turbo, from 189 for only 134,99

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Ik wil de printscreen zien, scuderia...:-))))

Comment

• LOL @ Harry!

Sucks Scud, ben ik ook altijd behoorlijk huiverig voor. Gelukkig net nieuwe CC, deze gegevens heeft nog niemand :)
                                                  '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

• <scuderiadesktop_met_zes_livejasmin_tabs.jpg>

Er heeft weer iemand een uitschieter gemaakt tijdens het gazen, en per ongeluk een elektrische melkboer besteld. :)
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Heb ook maar meteen mijn cc losgekoppelt.

Comment

• [email protected] Harry

Als ik niet op mijn werk had gezeten, had ik wat livejasmin screenshots hier gedumpt ;-)

Comment

• Van een iets andere orde, op de radio heb je nu constant die webuyanycars.com reclame. Je weet gewoon dat eigenlijk oplichting is. Niet in de letterlijke zin van het woord. Maar het schuurt er wel tegenaan.
                                                          Kijk, ook zonder te Googlen weet je dat je never nooit niet het bedrag van de online taxatie gaat ontvangen. Is zelfs al op te maken uit de commercial zelf.

Toch voor de gein even gekeken naar wat inet reacties. En zoals verwacht, veel negatieve reacties van halve zolen die ter plaatse een 3 keer zo laag eindbod krijgen als dat de online taxatie doet geloven. Maar ik zie dat wanneer je je auto daar fysiek aanbiedt, je ook echt taxatiekosten van 50 of 75 euro moet betalen. En wanneer je zo wanhopig bent je auto aan die toko te verkopen, je ook nog eens geld moet betalen om je geld te kunnen krijgen. Onder het mom van transactiekosten. WTF?

Verder zou deze tent dochter zijn van BCA en auto's doorschuiven naar e Jet Cars van deze wereld. Wat uiteraard niet verrassend is.

Comment

• Deze reclame viel mij ook al op; je moet eens goed luisteren; er zijn twee verschillende reclames.

Eentje waarin er inderdaad gesproken wordt over een online taxatie, controle door een "vriendelijke medewerker" (mwoehahahah) en dan wordt de overeengekomen prijs direct overgemaakt. En dan versie 2, waarin de controle door de medewerker niet genoemd wordt.

Als je geleid door versie twee je auto wilt verkopen, snap ik ergens wel dat je pissed kunt worden. Als je niet goed nadenkt voordat je erin trapt. Wat dus 99% niet doet ;)
                                                            Last edited by Toon van Driel; 15-08-14, 16:58.
                                                            '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

• Echt heel attent van de Aegon;

Geachte gebruiker,

Uw AEGON rekening zal binnenkort verloopt,
                                                              Wij raden u aan uw account te upgraden naar schorsing te voorkomen.
                                                              Open de bijlage op uw account bij te werken.

Met vriendelijke groet
                                                              AEGON Klantenservice Help Desk

Comment

• Nou, ik heb daar gewerkt he. En dit klinkt wel authentiek eigenlijk, qua taalniveau. :)
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                                                  Echt heel attent van de Aegon;

Geachte gebruiker,

Uw AEGON rekening zal binnenkort verloopt,
                                                                  Wij raden u aan uw account te upgraden naar schorsing te voorkomen.
                                                                  Open de bijlage op uw account bij te werken.

Met vriendelijke groet
                                                                  AEGON Klantenservice Help Desk
                                                                  De google vertaalmachine is ook niet alles :-)
                                                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Working...
                                                                  X