Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een poging tot oplichten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Naja, geen Audi voor de deur scheelt alweer Bats.

Maar ik heb laatst ook op een soortgelijke manier spullen verkocht, geen enkel probleem, keurige gasten.
    Belde een kwartier van te voren dat ie al in de buurt was.
    Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bats Bekijk bericht
      Geen idee of het een poging tot oplichten is, dus het is het echt een vraag. Ik heb op marktplaats een grasmaaier te koop gezet, tikje scherp.
      Na een kwartier krijg ik telefoon van een pool die uitstekend Engels spreekt met een Oostblok accent. Hij bied wat lager , maar prima, en wil ook wel wat meer bieden. Hij zegt dat het zijn beroep is tuinmachines (in Nederland) te kopen, en morgen of overmorgen is hij weer in Nederland. Of hij mijn adres vast mag.
      Ik zeg hem van niet, en dat hij maar moet bellen als hij daadwerkelijk in Nederland is.
      Hij gaat akkoord en belt nog, of niet natuurlijk.
      Is dit een poging tot oplichting? Of kan dit heel goed bonafide zijn? Ik heb geen zin in een stel Polen die hier de boel systematisch leeg komen roven natuurlijk.
      Groeten,
      Bats
      Mijn Octavia heb ik verkocht aan Polen.

W203 c220 cdi van bekende verkocht aan Serviërs.

Ze komen met 2 of 3 man. Beetje bandjes schoppen.

Bij de Pool kwam er later dezelfde dag nog iemand met een oprijwagen aanrijden. Naar GWK gegaan gelijk geld op echtheid laten controleren. Vrijwaring gekregen van GWK en wegwezen.

Bij de Serviërs zijn ze in hun auto gaan slapen (no fucking joke) volgende dag kwam iemand met oprijwagen, bij GWK de zooi overgeschreven (geld laten controleren weer uiteraard) en weg waren ze.

Beide groepjes waren overigens ieder dag / week / maand aan het reizen om auto's op te halen. Zo zal het ook met tuinmachines gaan.

En als je het niet vertrouwd dan verkoop je het op een drukke plek, desnoods laat je het geld door een tankstation oid laten controleren. En anders neem je w220 mee ofzo :)

Comment

• Vraag meteen even of ze die kuub stenen van Cobraman meenemen, Bats. :-)
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Ik had laatst een pallet stenen over, nieuw in de verpakking. Dat was mijn eigen schuld, want ik had ze gekocht om een muur te laten metselen die ik later toch niet wilde. Je wilt niet weten hoeveel moeite ik heb moeten doen om ze weg te geven, voor niks bedoel ik.
          Maar dat waren dan ook geen waaltjes natuurlijk;-)
          Op marktplaats heb ik mijn vaste nummer gezet, en nu zijn er van die pipo's die een sms-je sturen dat ze interesse hebben. En dan word ik gebeld door de KPN die dat sms-je voorleest. Superirritant. Wat moet ik ermee dat je interesse hebt, of er 'belang' bij hebt?
          Een vrouw uit Hilversum belde mij en wilde langskomen. Ik weet niet waarom, maar ik vroeg of ze dan wel een aanhanger meenam. Dat deed ze niet, ze wil hem in de kofferbak doen van een Astra. Ik heb maar gezegd dat ze niet hoeft te komen.
          M.a.w. Er gaat weer eens een wereld voor me open.
          Groeten,
          Bats
          wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
          *klopt zelf op schouder* --- TSM
          Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
          Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
          Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
          de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
          Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
          Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

• Heb ik ook gehad met de dakpannen die ik over had na plaatsing van een dakkapel.
            "Gratis af te halen en wel zelf sjouwen" op MP gezet. Mijn god, dat was de moeilijkste verkoopdeal ooit. Heeft maanden geduurd.

Comment

• Die Pool belt net weer en is in de buurt zegt hij. Dat doet hij snel als hij gisteren nog in Polen zat. Nu is er iemand op een uurtje rijden die me na het melken belt of de maaier er nog is, en dan langs komt. Dat voelt wat beter, anders in godsnaam maar die Pool en zijn hopelijk echte euro's.
              Groeten,
              Bats
              wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
              Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
              Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
              Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
              Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
              Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

• Polen is niet zo ver rijden Bats.. ;)

Comment

• Prachtig, doet mij denken aan een stel een paar medelanders uit niet nader te benoemen land rond de evenaar die 25m2 tegels (6cm dikke best wel zware) kwamen ophalen, ook voor niets dus niet duur, doen we iemand en plezier mee denk je dan. Ik had al de tering in want 3 man was niet op komen dagen, en maandag kwam de stratenmaker, het was zondagmiddag, anders moest ik zelf nog aan de slag om die zooi aan de weg te zetten en het grofvuil bellen. Het liep anders......dit keer kwam er een meneer.

"Woeaar liggen ze daan" vraagt die man "terwijl hij er met zijn maat 52 in teenslippers bovenop staat".

Nou eh daar "wijzend naarbeneden naar onze oprit in Vianen", mijn lachen onderdrukkend, kwam daar een antwoord......."ok doeaar had ik niet op gerekend hoor"

Beetje snuivend uit zijn neusgaten die nog groter werden dan ze al waren begon hij aan de klus, echt dom was hij niet, na 2 tegels had hij de tering in en belde hij twee vrienden.
                  Joellie gaan mij nu helpen.
                  Snel volgde er een conversatie over percentages door de telefoon, het laat zich al raden, dit was gouden handel.
                  Binnen 2 minuten verschenen er 2 donker gekleurde vetkleppen die nog meer de tering inkregen toen ze die oprit nog zagen liggen.
                  Zuchtend steunend en kreunend alsof ze een waterput van 3 kilometer diep moesten uitgraven begonnen ze aan de voor hun nagenoeg onmogelijke opgave.

De tandem-asser achter zijn omgekatte en 4ton teruggedraaide Vectra uit 200 voor Christus werd vol gesjouwd. En er werd gesjouwd. En gelachen. We hebben zelfs nog koffie voor ze gemaakt. Een van die mannen, of eigenlijk was het een knecht van de eerste die ter plekke was, zegt "dat gaat niet goed met die tandem asser" en inderdaad dat ging niet goed. De achterwielen van die Vectra hingen bijna los in de lucht, dus die voorman begint te schelden alsof het zijn dagelijkse beroep is. Die gasten tillen nu ook voorin de aanhanger wat tegels.......

Ondertussen bekijk ik dat eens van en afstand, en zie die tandem asser zowat de banden plat drukken, nou ja logisch ook volgens mij waren het bij aanleg ooit 4 pallets van 800kg elk ongeveer.
                  Die gasten rijden na nog een kop koffie weg, de koppeling van de vectra begon al te stinken.
                  De eerst drempel, ca 50m van ons huis, verloren ze het neuswiel van de aanhanger, de de volgende dag hoorde ik van onze achterbuurman dat ze de rotonde verderop, uren lang geblokkeerd hebben omdat er een wiel was afgebroken en ze die aanhanger weer half leeg gestapeld hebben in een andere aanhanger. Dus ik heb de tranen op de wangen, zelden zo gelachen.

Maar wij waren er vanaf :)
                  Zet hem op Bats.

:)
                  Last edited by TSM; 23-09-14, 10:25.
                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Rofl!
                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• Nou, het melken was gedaan en die man komt met zijn vrouw hier, aardige, rustige vent. Wij gaan naar de schuur en ik begin uit te leggen hoe je zo'n ding start, en ik start hem. Dat starten ging wel, maar hij sloeg niet aan, heb ik echt nog nooit gehad en het is niet bepaald bevorderlijk voor mijn bloeddruk. En die vent kijkt natuurlijk bedenkelijk, wat ik wel begrijp.

Dus trek ik de kap los en ik zie weinig brandstof in het filter. Dat filter trek ik er uit en vervolgens scheurt dat hele filter door midden. Die gaat het zo natuurlijk niet meer doen en mijn bloeddruk stijgt verder. Maatje gebeld die mij met dit soort dingen wel vajker helpt en ik had geluk dat hij vakantie had, hij kwam direct, terwijl de kopers geduldig wachtten.

Hij had een nieuw brandstoffilter bij zich en monteerde dat. Nog steeds niks, waarop hij de boel begon te slopen. Luchtfilter er af, bougie eruit en weet ik wat. Bleek de bougie niet te vonken en het luchtfilter sterk vervuild. Hij ging op pad voor een nieuw filter en een nieuwe bougie en uiteindelijk wilde hij starten. Ondertussen kwamen er nog 2 mensen die ik had gezegd eerst te bellen voor ze zouden wegrijden omdat ik hem waarschijnlijk verkocht had. Die belden dus niet, maar kwamen gewoon, waarbij ze mij dan de schuld gaven dat ze voor niets een lange reis hadden gemaakt. Daar kan ik dus niks mee.
                      Nou ja, gelukkig was de koper wel zo sportief om er om te lachen en de maaier gewoon mee te nemen tegen gewone nederlandse euro's.
                      Groeten,
                      Bats

Comment

• Volledig Bats waardig dus !
                        Ik ga redelijk stuk hier om de humor van de schijnbare eenvoudige dingen van het leven.

Comment

• Verkopen a la Bats style in optima forma dus. 😄
                          The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

• Beetje saai maar ze verzinnen steeds weer wat nieuws...

De webwinkel heeft voor u een incasso ingepland. Gaat u akkoord met deze afschrijving?

Dan hoeft u geen verdere stappen te ondernemen. De automatische incasso wordt verwerkt op

23 september 2014. Gaat u niet akkoord met deze incasso? Druk dan op Annuleren

bestelling
                            leverancier

bol.com b.v. inzake bol.com

Kenmerk
                            7420650344
                            datum
                            23-09-2014
                            omschrijving
                            bol.com bestelling 7420650344
                            bedrag
                            EUR 158.99

En dan is er een button met annuleren....

Veiligheid | Toegankelijkheid | Privacy | Disclaimer ABN AMRO

Comment

• Uhhm, ja, hier maar.

Deze autohandelaar garandeert 80% van de aankoopwaarde retour bij inruil op een minimaal gelijkwaardige auto bij hen over drie jaar...

In de Algemene Voorwaarden zie ik op het eerste gezicht niets vreemds, of het moet zijn dat de afleveringskosten (€990) nogal fors zijn.

Wat is het addertje?
                              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Her addertje is dat ze over 2 jaar niet meer bestaan.

Comment

• Ow hoi via Linkedin :)

From Desk of Musa Abdullah
                                  Auditor General (adb bank)
                                  Accra Ghana West Africa

Please, I wish to implore for your cooperation to transfer (52,500,000 USD) to your account, I am Mr.Musa Ahmed Abdullah (Msc, Bsc), the chief auditor of a prime bank here in Accra Ghana West African. a national of your country and a former Director (SOBEGI GHANA) an Oil & Petroleum distribution company base in Accra Republic Ghana in West Africa, Here in after shall be referred to as my client. On 9th October 2010, My client died at Saint Thomas Hospital Accra Ghana as a result of the Benin Flooding which killed 43 people and 360,000. were seriously affected. The same disaster took away the life of his only son and wife on 28th October2010,

Read more details about the Benin Flood on this web:http://www.voanews.com/english/news/...105278753.html After several inquiries to your embassy to locate any of my clients extended relatives proved unsuccessful. I track his last name over the Internet, hence I contacted you to assist in repatriating the money and property left behind by my client before they get confiscated or declared unserviceable by the bank These huge deposits were lodged particularly with African Development Bank Accra Branch,

This is a floating fund in a dormant account opened in our branch in 1998 by a foreigner whom I have discovered, was one of death victims of Benin Flood. I am imploring for your cooperation to edit your information in the account files as his next of kin since you share the same surname with the deceased and from your country of origin, thus I can work out the release of the account balance to you as an inheritance after which you will return 60% to me.

Please do not be afraid, It is not the first of its kind in financial institution, It is always an opportunity, I am very sure of this with no doubt to my confidence and besides this is my professional career which I can’t afford to put to risk if I am not sure of this.

I seek your consent to present you as the next of kin of the deceased since you have the same last name so that the proceeds of this account valued at $52.500.000 million dollars can be paid to you and then you and me can share the money 60% to me and 40% for you. All necessary legal documents to back up this claim are available. Your honest cooperation to enable us achieve this project is required. Please reply as soon as possible and do not entertain any fear, I am the one that is going to work it out please.

I guarantee that this will be executed under a legitimate arrangement that will protect you from any breach of the law.I will need the following information from you to and do not reply via this media, reply only on my personal email ([email protected]) for confidential reasons, so that I will send more details to you.

Please regarding moral justification, I wouldn’t want you to consider this a Haram; I have intentions to donate to the less privileged and partly to Zekat, It is better than giving it back to the bank, please provide your full contacts informations as stated below for the formalities of transfer of the fund to your bank account without any delay.

Your Full Name:__________
                                  Address: _______________
                                  Your Age:______________
                                  Occupation and Position:______________
                                  Your Telephone, and Mobile for Communication Purpose:_____________

I await your urgent reply then I will give you more details on how to proceed immediately.

Best Regards,
                                  Mr.Musa Ahmed Abdullah

Comment

• Datum: 31-10-2014
                                    Factuurnummer: 65241812
                                    Betreft: Overschrijding bundel

Geachte klant,

Ondanks onze eerdere pogingen is het niet gelukt het geld van uw rekening af te schrijven.

Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven, verzoeken wij u
                                    de rekening van €52,50 te betalen met de zogeheten 3V Card Voucher.
                                    U betaalt vooraf de waarde van uw voucher, daarna ontvangt u een 19-cijferige code waarmee u via onze website kan betalen.

3V voucher kopen

Na de aankoop van een 3V voucher ontvangt u een unieke 19-cijferige code die u dient te activeren op onze website.

Activeer uw 3V voucher

Zodra de betaling is voltooid zult u binnen 3-5 werkdagen een bevestiging thuis ontvangen van de betaling.

Indien wij de 19-cijferige code niet binnen de door ons gestelde termijn van u ontvangen, dan zien wij ons genoodzaakt de vordering uit handen te geven aan onze gerechtsdeurwaarders.
                                    Een incassobureau kan geen beslag leggen op uw goederen, maar een deurwaarder kan dit wel. Alle hieruit voortkomende kosten zullen voor uw rekening komen.

Hoogachtend,

Jan van Veld
                                    Directeur T-Mobile
                                    Dit is een automatisch genegeerd e-mailbericht. Reacties, vragen en opmerkingen
                                    toegezonden aan de afzender van dit e-mailbericht zullen daarom niet worden beantwoord/behandeld

Comment

• Ha, dat Kleintje;

Gewoon je rekening op tijd betalen, druif!
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

• Nee Ei. Heb geen T-Mobile... Daarnaast is de betaal methode ook vreemd.

Comment

• Ha, dat Kleintje;

Een mens is wat hij eet, meneer Pappie....
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

• Ben wel benieuwd waar die links naartoe gaan.
                                            Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                                              Nee Ei. Heb geen T-Mobile... Daarnaast is de betaal methode ook vreemd.
                                              Betaal nou maar gewoon, pauper

Comment

• Kan op Google niks vinden behalve een site die uit de lucht is van Klachtenkompas.nl. Die hit is van januari 2014.

Maar ik heb dus geen T Mobile. Heb sinds het begin der tijden KPN.

Comment

• Jaja. Straks ga je nog beweren dat dit een poging tot oplichten is.

Comment

• Ik plak het maar even hier...
                                                    http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaa..._blind___.html

Chapeau voor Stevie dat ie voelt dat er wat zijn kant op gaat vallen he... ;-)

Comment

• Ha, die Gummers;

Ook maar hier: http://www.nrcq.nl/2014/11/12/hoe-grolsch-supermarkten-boos-maakt-met-3-centiliter-minder
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

• Nou, deze is vast en zeker echt ;-)

INTERNATIONAL POLICE
                                                        (INTERPOL)
                                                        RC-32657, COTONOU INTERNATIONAL AIRPORT COMMAND,
                                                        COTONOU BENIN-REPUBLIC

Telephone: +229 66762200

Attention: Please,

This notification email is coming to you from Benin Interpol Command and please immediately you receive this message do let us know because we need to carry on with this imporster's work accordingly,

We are written to let you know that we have three gentlemen arested in the Western Union yesterday names DR SMITH DAYE and Mr. Isaac John Uba and one of them by Name SHERRY KLEIN HEITLER came from Nigeria while his name he told you was not SHERRY KLEIN HEITLER because they has there scam names and through our investigation we discovered your email address from them which proof that they have scammed you so much money and still trying to scam you more money for noting.

be very careful to this irregularities so that you will not fall victim. and in case you are already with anybody or office claiming to be from ATM card office in Benin republic, you are further advised to stop further contact with them and contact Dr.Ayo Frank the Manager of ATM office Benin republic with this email: [email protected] ) Note that the only money you have to pay to the ATM office is only 150 Euro been the shipment fee of the card to your home address, so contact them and ask for the receiver information for the 150 Euro to receive your ATM card before XMAS holidays.

Thanks,

Chief Hon, Philip Water
                                                        The inspector general
                                                        INTERPOL BENIN
                                                        Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen,,,,,,,,

Comment

• Heb je je pinpas via Marktplaats aan Beninianen verpatst? Voor slechts EUR 150 sturen ze hem terug. Echt waar. Nog voor de kerst (al vergeten ze het jaartal erbij te vermelden).

En ik vraag me af of SHERRY KLEIN HEITLER ook een snorretje heeft (en niet in het kader van Movember...)

;-)
                                                          The American economy is getting so bad that Americans have started emailing Nigerians asking for help with wiring money.

Comment

• Ik kwam net dit tegen: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_d...miljard__.html en moest gelijk aan dit draadje denken ;-)
                                                            All you need to remember is the number '70' .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                                                              Ik kwam net dit tegen: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_d...miljard__.html en moest gelijk aan dit draadje denken ;-)
                                                              Ja, die past hier ook wel.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roger Bekijk bericht
                                                                Heb je je pinpas via Marktplaats aan Beninianen verpatst? Voor slechts EUR 150 sturen ze hem terug. Echt waar. Nog voor de kerst (al vergeten ze het jaartal erbij te vermelden).

En ik vraag me af of SHERRY KLEIN HEITLER ook een snorretje heeft (en niet in het kader van Movember...)

;-)
                                                                Tis een rechter:

JHeitler-photo2.jpg

SHERRY KLEIN HEITLER ADMINISTRATIVE CHIEF JUDGE SURROGATE COURT, 152 GENESEE ST, AUBURN, NY 13021-3464, USA

Comment

• Ha, die Gummers;

KÖT! Had ik een 'Belangrijke beveiligde bericht van ABN AMRO' in mijn map 'ongewenste mail', heb ik hem toch gedelete. Wat nu?
                                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                                                  X