Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een poging tot oplichten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Bats. Zo zien aan het overweldigende aantal reacties op je post ben je hier de enige. :-)

Ik kreeg deze binnen. Zou ik reageren? Twijfel. Ze vinden me zó goed! ;-)
    Datum: 10 mei 2017

— Privé en Vertrouwelijk —

Hallo meneer / mevrouw,

Wij zijn opzoek naar mensen die ons team willen en komen versterken.
    Daarbij zijn wij ontzettend onder de indruk van jou ervaring en zouden graag willen dat je zo snel mogelijk komt solliciteren.

Wij bieden u aan:
    • Startsalaris van €7.550 per maand
    • U kunt gewoon lekker thuiswerken
    • Een behoorlijk goed bonussysteem
    • Flexibele uren die altijd goed uitkomen voor jou
    Eventueel meer informatie over de vacature van het bedrijf is beschikbaar.
    Hier vind je die informatie.

Kom zo snel mogelijk solliciteren raden wij aan omdat er maar slechts een aantal vrije banen beschikbaar zijn.

Hier solliciteren

Met vriendelijke groeten,

Personeelszaken
    Uitschrijven? Klik dan hier
    ​​​​​​

Comment

• Ik zie dat de linkjes in mijn berichtje hier ook geplaatst zijn. Ik zou, als ik jullie was, daar niet op klikken...... Lijkt me verstandiger :-)))

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
        Wij bieden u aan:
        • Startsalaris van €7.550 per maand
        Haak ik al af, daar kom ik mijn bed niet voor uit zeg... :-)
        "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brahma Bekijk bericht
          Bats. Zo zien aan het overweldigende aantal reacties op je post ben je hier de enige. :-)..
          Ik zie het en dat maakt me eigenlijk alleen maar nieuwsgieriger wat dat nou geweest is.
          Omdat ze wat uitdagende teksten had (je moet me niet bellen, niet netjes dat je de telefoon er zo maar op gooit) zou het ook iemand kunnen zijn die me uit de tent wil lokken. Misschien zijn er wel schimmige radioprogramma's die dat doen (ja ik roep ook maar wat).

Oh ja, solliciteren kan toch geen kwaad?
          Groeten,
          Bats

wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
          *klopt zelf op schouder* --- TSM
          Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
          Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
          Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
          de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
          Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
          Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

• Wel raar verhaal hoor Bats.
            Gaat qua gevoel richting oplichting, maar wat zouden ze dan willen of kunnen? Of willen ze weten of je thuis bent?
            Of idd een mafkees gewoon.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

• Alternatieve theorie: bats heeft een lokale jonge deerne besprongen en die valt hem nu lastig voor alimentatie. De Gummen paper trail is bats zijn CYA richting MdV.

Maar het kan ook gewoon een mafkees zijn idd. :)
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Dezelfde mail kreeg gisteren een collega tijdens de lunch binnen op zijn telefoon en hij zei nog het volgende. “Dat er nog mensen zijn die erop klikken”.
                Het was een aanleiding voor een hoop grappen en dus toch nog ergens goed voor.
                8.2 met supercharger?

Comment

• Hallo,

Op 25 Juli hebben wij u informatie gestuurd dat u geselecteerd bent als BotPlus tester.

Wij zoeken 20 testers die onze revolutionaire software willen testen, en de winsten mogen houden.

Vandaag is uw laatste kans om uw email te bevestigen en een investeringsoftware tester te worden.

Bekijk de video en ontdek de simpele tactieken waarmee u €1.148,00 per dag kunt verdienen!

BELANGRIJK: Open voor de volgende 20 personen

Vul de vragen in om te zien of u kwalificeert.

Vriendelijke groeten,
                  Richard van Deursen

Eindelijk, het schip met geld gaat binnen varen ;-)

1100 euro per dag, daar kun je toch niet voor blijven werken!

Comment

• Ha, die Gummers;

ook een manier om ermee om te gaan:

Scherven brengen gelul.

Comment

• HIj past hier niet, maar deze van James vond ik ook erg leuk.

Comment

• Ik word moe van die Roemeense types op parkeerplaatsen die je behulpzaam wijzen een vrije plek die je al had gezien. En als je uitstapt vragen ze twintig euro voor een kinderproject. Het zal mijn fenomenale mensenkennis wel zijn, maar ik heb een vaag vermoeden dat die centjes daar nooit terechtkomen.
                        VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Dat geld gaat regelrecht naar Alfa 33 rukhokken voor in de garage. Leer mij die roemenen kennen.
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WimD Bekijk bericht
                            Ik word moe van die Roemeense types op parkeerplaatsen die je behulpzaam wijzen een vrije plek die je al had gezien. En als je uitstapt vragen ze twintig euro voor een kinderproject. Het zal mijn fenomenale mensenkennis wel zijn, maar ik heb een vaag vermoeden dat die centjes daar nooit terechtkomen.
                            *wats* Dat zal ze leren die Hoermenen :-)
                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• "3 dagen om te betalen

Gоеdеmiddag,

Ik wil niеmand vеrооrdеlеn еn ik dеnk niеt dat hеt vеrkееrd is оm jеzеlf van tijd tоt tijd tе bеvrеdigеn maar als jе naastеn hiеr gеtuigе van zijn is dit natuurlijk ееn grоtе sсhandе.

Ik hоu jе al ееn tijdjе in dе gatеn оmdat ik jе gеhaсkt hеb dооr middеl van ееn trоjan virus in ееn advеrtеntiе ор ееn роrnо wеbsitе. Indiеn jе hiеr niеt bеkеnd mее bеnt zal ik dit еvеn tоеliсhtеn. Eеn trоjan virus gееft jе dе vоllеdigе tоеgang еn соntrоlе оvеr ееn соmрutеr, оf еlk andеr aррaraat. Dit hоud in dat ik allеs ор jе sсhеrm kan ziеn еn jе сamеra еn miсrоfооn kan insсhakеlеn zоndеr dat jij hiеrvan ор dе hооgtе bеnt. Zо hеb ik ооk tоеgang gеkrеgеn tоt al jе соntaсtреrsоnеn.

Ik hеb ееn vidео gеmaakt waarор tе ziеn is hое jij jеzеlf bеvrеdigt ор dе linkеr hеlft van hеt sсhеrm еn ор dе rесhtеr hеlft ziе jе dе vidео waar jij naar kееk. Mеt ееn druk ор dе knор kan ik dеzе vidео dооrsturеn naar allе соntaсtреrsоnеn van jе еmail еn sосial mеdia.

Als jе dit wil vооrkоmеn maak jе ееn bеdrag van 500 еurо оvеr naar mijn bitсоin adrеs.

Staр 1: Ga naar www.соinbasе.соm еn maak ееn aссоunt aan.
                              Staр 2: Bеvеstig jе aссоunt d.m.v. jе рasрооrt оf ID.
                              Staр 3: Stоrt hеt gеld ор jе соinbasе bitсоin aссоunt via jе сrеditсard оf rеkеning.
                              Staр 4: Vеrzеnd dе bitсоins naar оndеrstaand bitсоin adrеs:

1EESuVx8Z5qKePJax5pYsWsh9vCG6ZcQLd

Zоdra dе bеtaling binnеn is wis ik dе vidео еn hооr jе nооit mееr van mij. Ik gееf jе 3 dagеn dе tijd оm dе bеtaling оvеr tе makеn. Daarna wееt jе wat еr gеbеurt. Ik kan hеt ziеn als jе dе еmail hеbt gеlеzеn.

Aangiftе dоеn hееft gееn zin, dеzе еmail is namеlijk ор gееn еnkеlе maniеr tе traсеrеn еn mijn bitсоin adrеs ооk niеt. Ik maak gееn fоutеn. Als ik еraсhtеr kоm dat jе tосh aangiftе hеbt gеdaan оf dit bеriсht mеt iеmand andеrs hеbt gеdееld zal dе vidео dirесt vеrsрrеid wоrdеn.

Hеt dеlеn van dit bеriсht zal еr natuurlijk ооk vооr zоrgеn dat andеrеn dit gaan kорiеrеn еn dan kоm jе vanzеlf wееr aan dе bеurt.

Dе grоеtеn!"

Hm, OK .
                              4 dagen verstreken...
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

• M'n schoonouders hadden m ook allebei... Die hebben maar snel overgemaakt, want dat soort beelden wil je niet verspreid hebben...
                                privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Verstandig ;)
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

• Ben wel benieuwd hoeveel email Gaas heeft gehad.
                                    privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• Jij ook al? Ik ben al 3 dagen naar die webcam aan het zoeken,maar kan hem nergens vinden. Vond het ook al knap dat ie die er op had weten te zetten.

Dat de rest van het verhaal wel klopt na 2 weken vakantie kan die pipo niet weten.(overigens fap ik alleen op een zo goed als harde alfa 33 met een Tatjana playboy de laatste 2 dagen,dus zou wel benieuwd zijn wat mijn contactpersonen daar van vinden)
                                      Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

• Mijn moedertje van 78 heeft hem ook gekregen. Op fluisterende toon vertelde ze dat ze zo'n nare mail had ontvangen. Nou ja. Niks aan de hand dus maar kan me voorstellen dat W wel even betaald want ik wil dat allemaal niet zien als FB vriendje he. :-).

Comment

• Ik heb die rukmail ook gekregen! Onzin natuurlijk, mijn Alfa 33 heeft helegaar geen webcam.
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• "Dear Brahma

I am Paul Karase, attorney to late Mr. A. T. Brahma, possibly your relation because of the same last name with you, who passed away in a car accident in Togo alongside his wife and only daughter. He left behind a considerable deposit with a bank here in my country, before his death. I have been asked to produce a next of kin before the assets would be declared as ABANDONED and returned to government.
                                            I have in my possession legal documents that could give you the legal rights for the claim. Send me your sincere thoughts about this mail so that we can get started with the process. I await your cooperation.
                                            Paul"

Wat een geluksvogel ben ik toch. Een verloren familielid terugvinden (weliswaar dood) en als beloning ook nog een erfenis. Ik ga vast een leuke auto uitzoeken :-)

Comment

• Deze is wel goed geprobeerd:

Dear [...]
                                              On March 28, 2018, you added a email address : [email protected]

Didn't make this update?

If you didn't add or update this email, log in to your PayPal account and review your information as soon as possible. If you notice any unusual activity, please contact us immediately by clicking the Help Center link at the bottom of this email.

Sincerely,
                                              PayPal
                                              VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Goed dat je de link erin laat staan. Kan ik ook meteen even m'n account checken ;)
                                                Forza!

Comment

• Ha, die Gummers;

Vanochtend twee reacties gekregen op Marktplaats-advertenties. Op de artikelomschrijving na identiek van inhoud: mevrouw gaat van beide artikelen akkoord met de vraagprijs, betaalt verzendkosten en vraagt mijn bankgegevens en telefoonnummer. Reacties zijn tussen halfvier en vier uur vanochtend verzonden door iemand die twee dagen actief is op Marktplaats. Heb teruggemaild met het voorstel de spullen als één pakket te versturen en met de opmerking dat ik vanwege werk en slechte ervaringen in principe geen telefoonnummer afgeef. Nog geen bankgegevens gestuurd. Ben benieuwd.
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

• Hansv,

Gaat de richting op van een oplichtingsmehtode die de laatste paar dagen sterk opduikt: nadat je telefoonnummer en bankgegevens hebt doorgestuurd, krijg je een bericht op je telefoon per sms dat er een automatische incasso van bv 2500,- euro per maand is ingesteld. Met een linkje kun je deze incasso ongedaan maken. En daar gaat het mis natuurlijk.

gr.

Comment

• Ha, die Saabv4;

Zoiets vermoed ik hier ook mee te maken te hebben. Benieuwd of er een reactie komt.
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

• Als je geen rekeningnummer met telefoonnummer hebt doorgegeven, zul je waarschijnlijk niks meer horen.

Als je ze beide hebt doorgemaild is de kans groot dat je het SMS bericht krijgt waar ik het over had. Een SMS (daar hadden ze je mobiel nummer voor nodig) die van de bank af lijkt te komen met de melding van de incasso. En de button naar de 'bank-login' om het ongedaan te maken....

Comment

• Hier ook een bijzonder poging tot fraude. Ik kreeg een pakketje aangeboden op mijn adres, maar op een andere (voor mij vreemde) naam. Beetje vreemd natuurlijk, dus retour gestuurd naar afzender (Otto in dit geval)
                                                          Later op de avond kwam er iemand aan de deur om het pakketje op te halen, met een krom verhaal over dat ze het adres verkeerd had ingevuld tijdens het bestellen.

Echter had ik al van Otto zelf gehoord dit het vaker voorkomt en fraude betreft. Die mensen kopen dan op rekening, laten op willekeurig adres bezorgen, en de factuur die later volgt halen ze gemakshalve niet meer op. Maar die openstaande post staat dan wel jouw adres... Gelukkig dus even gebeld met otto en meteen retour gestuurd.

Mevrouw droop meteen af na de mededeling dat het pakket alweer weg was. Maar dit gaat heel gemakkelijk in haar voordeel kan ik mij voorstellen. Zeker wanneer het pakketje wordt bezorgd terwijl je niet thuis bent en de bezorger het bij je voordeur zet.
                                                          Forza!

Comment

• Ondertussen zijn er nog 2 pakketten op dezelfde manier langsgekomen, van Wehkamp in dit geval.
                                                            Wehkamp heeft na mijn verhaal het account van deze persoon geblokkeerd, maar irritant is het wel.
                                                            Forza!

Comment

• Wat een doorzichtige truuk. Waarschijnlijk is dit in de hele straat bij jou? Wel een goede tip: alleen een onbekend pakket aannemen als NIET jouw huisnummer erop staat.

Comment

• Ook een leuke:

My name is Lainey. 1900iJ2002 is one of your pass, isn't it?

I have the recording of your webcam which shows your nasty sexual actions and video you watched on the xxx video because that website was infected with my malware. You are actually looking engaging in the video.

We have all of your mail as well as facebook friends because my malware gave me access to them.

I will email your recording to your friends unless you send me 3000 USD via B I T C O I N S within the next 24 hours to the below address:
                                                                B I T C O I N Address: 1EG54dd4jLR15Ti97odXNP8NUF6ramkPL3
                                                                Please Copy and Paste address because it is case sensitive.

Once money is received by me, I will destroy your video and every bit of details I have about you. If I do not receive the money, I will email your recording to every contact of yours. Just think regarding the awkwardness you will definitely get. Keep in mind if you happen to be in a romance, how it is going to affect?

Want proof? Reply "Yes", and I'll email your recording to seven of your email contacts.

Yours truly
                                                                Lainey Garau

Comment

• Die heb ik in het nederlands gekregen. Je kan niet eens meer rustig zitten te gazen op een thuiswerkdag!

Hallo,
                                                                  Ik hou jе аl ееn tijdjе in dе gаtеn omdаt ik jе gеhасkt hеb door middеl vаn ееn trojаn virus in ееn аdvеrtеntiе oр ееn рorno wеbsitе. Indiеn jе hiеr niеt bеkеnd mее bеnt zаl ik dit еvеn toеliсhtеn. Eеn trojаnnvirus gееft jе dе vollеdigе toеgаng еn сontrolе ovеr ееn сomрutеr, of еlk аndеr арраrааt. Dit houd in dаt ik аllеs oр jе sсhеrm kаn ziеn еn jе саmеrа еn miсrofoon kаn insсhаkеlеn zondеr dаt jij hiеrvаn oр dе hoogtе bеnt. Zo hеb ik ook toеgаng gеkrеgеn tot аl jе сontасtреrsonеn.
                                                                  Ik hеb ееn vidеo gеmааkt wааroр tе ziеn is hoе jij jеzеlf bеvrеdigt oр dе linkеr hеlft vаn hеt sсhеrm еn oр dе rесhtеr hеlft ziе jе dе vidеo wааr jij nааr kееk. Mеt ееn druk oр dе knoр kаn ik dеzе vidеo doorsturеn nааr аllе сontасtреrsonеn vаn jе еmаil еn soсiаl mеdiа.
                                                                  Als jе dit wil voorkomеn mааk jе ееn bеdrаg vаn 1000 еuro ovеr nааr mijn bitсoin аdrеs (Als jе dat niеt wееt, zoеk mеt Googlе "Bitсoin koреn").

Bitсoin adrеs: 1MxYxzd6eEBthFsPuCVWSUa7YT1SiUnfAd
                                                                  Zodrа dе bеtаling binnеn is wis ik dе vidеo еn hoor jе nooit mееr vаn mij. Ik gееf jе 72 uur dе tijd om dе bеtаling ovеr tе mаkеn. Dааrnа wееt jе wаt еr gеbеurt. Ik kаn hеt ziеn аls jе dе еmаil hеbt gеlеzеn.
                                                                  Aаngiftе doеn hееft gееn zin, dеzе еmаil is nаmеlijk oр gееn еnkеlе mаniеr tе trасеrеn еn mijn bitсoin аdrеs ook niеt. Ik mааk gееn foutеn. Als ik еrасhtеr kom dаt jе toсh ааngiftе hеbt gеdааn of dit bеriсht mеt iеmаnd аndеrs hеbt gеdееld zаl dе vidеo dirесt vеrsрrеid wordеn.
                                                                  Hеt dеlеn vаn dit bеriсht zаl еr nаtuurlijk ook voor zorgеn dаt аndеrеn dit gааn koрiеrеn еn dаn kom jе vаnzеlf wееr ааn dе bеurt.
                                                                  Dе groеtеn!

Comment

Working...
                                                                  X