Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een poging tot oplichten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Zojuist een 'factuur' door de versnipperaar gegooid voor een CDtje genaamd 'Office 9 PRO, WIN, NED, CD Multilangual'

Of ik GAARNE BINNEN 14 DAGEN even € 295,12 wil overmaken op rekening van "Office Expert"

heel klein ergens onderaan staat dat het om een aanbieding gaat, ipv een factuur.
    Ze schijnen veel rond te gaan, dus bij deze gewaarschuwd. Dit zijn facturen die je heel makkelijk even snel tekent als je er niet goed op let.
    Forza!

Comment

Yup, kijk maar, behoorlijk alomtegenwoordig: http://www.google.nl/search?hl=nl&so...ce+expert%22+f

Wat een tuig!
      Mini Cooper Clubman
      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
      "Jasper val dood." - RH

Comment

oh, er zijn dus zelfs nog mensen die gaan bellen voor opheldering en dan alleen een in geprek toon krijgen. Wat een verrassing, ik had er nog wel een degelijke klachtenservice achter verwacht :)
        Forza!

Comment

Ook gisteren binnengekregen en meteen doorgefaxt naar het steunpunt fraude.
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
            Hello dear friend!!!
            This letter from Russian Internet dating agency "The Relationships".
            My name is Olga. I'm 28 years old from small city Zelenodolsk, 800 km from Moscow, Russia.
            I addressed to agency "The Relationships" and they sent my letter to you.
            I want to search good man for friendship and love.
            I'm not married and have no children. I'm woman with good body and great heart.
            I'm open for big love!!! So, please, answer to me if you have interest to me.
            As soon as I will have your answer I will write to you with my photo!!!

Please, answer to my e-mail address : [email protected]

Best regards,
            Yours Olga

Zou dit dan serieus zijn, krijg net dit mailtje binnen :-)
            Wat een kutwijf, ze zei dat ik de enige was.
            Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Die "factuur" ook al 2 keer gezien bij klanten de afgelopen week. Of ik dat misschien besteld had...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DBN Bekijk bericht
                Wat een kutwijf, ze zei dat ik de enige was.
                Dit is geen oplichting DBN, dit is liefde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                  Dit is geen oplichting DBN, dit is liefde.
                  Als je al eens een scheiding achter de rug hebt begint het verschil tussen die twee wel heel erg te vervagen :)
                  Honda Civic Type-R 2010 GrandPrixWhite

Comment

Ha, die Gummers;

"Hello, I am a Consultant\ Auditor of a bank. A client of mine died six years ago, Kenya plane crash and he has a lodgment fund of US$27.7M. And no one knows about the funds,The strategy is to use my influence to approve the funds to you,If you are interested forward your names and cell Phone/fax, profession, age and country so I can contact you on. My client name is Dr. George Brumley, you can confirm. http://www.sptimes.com/2003/07/21/Wo...die_in_K.shtml Thank You, Mr.M. Delikane‏"

En, gegevens toesturen maar?
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Twijfelgevalletje. Verhaal klinkt op zich best aannemelijk... ;-)

Comment

Dit is je big break Hans.

Doen!

Lucky bastard.

Comment

Nou idd. Ik zou willen dat mij zoiets eens overkwam....some guys have all the luck.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Antonie Bekijk bericht
                            ho ho vader,

het is corporeel, de corporaal zit in het leger.
                            ik zal bij je lutsermeeting in breukelen zijn. jij waarschijnlijk niet. aan die kutbak van je te zien.

Comment

Mailtje van het IMF, gezellig ;-)

INTERNATIONAL MONETARY FUND(IMF)
                              FINANCIAL MONITORY DEPARTMENT/UNIT.
                              100 Broad Street Main Ave Victoria Island, 20004
                              Phone/FAX: +234-813-669-4069
                              HEAD OFFICE NO: 23 ADEBOYE ST,APAPA LAGOS.

ATTENTION BENEFICIARY,

This is to intimate you of a very important information which will be of a great help to redeem you from all the difficulties you have been experiencing in getting your long overdue payment due to excessive demand for money from you by both corrupt Bank officials and Courier Companies after which your fund remain unpaid to you.

I am Mr. Joefrery Cole the Financial Counselor and Director Monetary and Capital Markets Department, IMF. I'm a highly placed official of the International Monetary Fund (IMF). It may interest you to know that reports have reached our office by so many correspondence on the uneasy way which people like you are treated by Various Banks and Courier Companies across Europe to Africa and Asia and we have decided to put a stop to that and that is why i was appointed to handle your transaction here in Nigeria.

All Governmental and Non-Governmental parasites, NGOs, Finance Companies, Banks, Security Companies and Courier companies which have been in contact with you of late have been instructed to back up from your transaction and you have been advised NOT to respond to them anymore since the IMF is now directly in charge of your payment. You are hereby advised NOT to remit further payment to any institutions with respect to your transaction as your fund will be transferred to you directly from our source. I hope this is clear.

Any action contrary to this instructions is at your own risk. Respond with immediate effect and we shall give you further details on how your fund will be released. Also call me as soon as you send the e-mail ([email protected])so that you will be given an immediate response: Direct Hotline: +234-813-669-4069

DEPARTMENT DIRECTOR Mr. Joefrery Cole
                              INTERNATIONAL MONETARY FUND (IMF)
                              FINANCIAL MONITORY DEPARTMENT/UNIT
                              2019 Volvo V60 T6

Comment

Kijk eens op www.419eater.com

vooral de verhalen van Shiver metimbers. (in letters archive)

Comment

mailtje wat ik krijg:

Geachte toekomstige partner,

Hoewel u misschien wel ongerust over mijn e-mail zoals wij hebben niet voldaan aan voordat; Ik schrijf u namens de heer Chen Shui-bian. Mijn naam is De heer Song Lile en ik ben een top management executive hier op de Hang Seng Bank van Hong Kong.

Jouw rol zal zijn om:

[1]. Fungeren als de oorspronkelijke begunstigde van de funds.By te bellen naar de bank om hen te vertellen je bent de begunstigde.
                                  [2]. De middelen ontvangen in een zakelijk / prive bankrekening.
                                  [3]. Ik zal veranderen het document naar uw naam.
                                  [4]. Waarde van de fondsen: $ 19,5 miljoen US Dollars.

De heer Chen Shui-bian van de huidige profielen bezoek deze site:

...

Je kunt me mailen op [email protected] voor verdere details,

Met vriendelijke groet,
                                  De heer Song Li.
                                  jaja...

Comment

Krijg tegenwoordig bijna elke week van die onzinmail.
                                    Een onderschrift is zoooooooooooooooooo 2010

Comment

Deze kwam bij een vriend van me binnen, met de vooraankondiging 'mooiste spambericht EVER'. En ik moet zeggen, niet ongelogen...

Oorspronkelijk geplaatst door [email protected]
                                      Geachte meneren en mevrouwen!
                                      In verband met de uitgang van het bedrijf Patagonia inc. op de Europese markt en met het beginn van de commerciele project in Nederland verklaart het bedrijf Patagonia inc. een set voor de vacante post:
                                      MANAGER VAN BETALINGEN
                                      Patagonia is een noordamerikaans bedrijf, de leider van de elektronische handel in de fashion industrie met het hoofdkwartier in New-York. Patagonia was in het jaar 1998 gegrond en veroverte gauw bijna de eerste plaats in de Vereingden Staten van Amerika. Patagonia werkt met zulke in de hele wereld beroemde merken als Ralph Lauren, Prada, Gucci en met vele andere mee. Dankzij onze langjarige ervaring in de samenwerking met belangrijkste design huizen kunnen we onze produktie tegen de prijs, die 30-40% weiniger dan de marktprijs is, verkopen. Daarom nimt Patagonia altijd alleen de eerste plaatsen in de elektronische verkopingen op de noordamerikanse markt.
                                      Nu hebt u ook een mogelijkheid als een lid van ons Patagonia met ons mee te werken. Het is heel gemakkelijk. Wat moet u ervoor doen?
                                      Uw leeftijd moet vanaf 24 jaaren zijn. U moet in Holland domicilieren. Bovendien moet u ook een aardige, aktieve, verantwoordelijke, eerlijke, georganiseerde persoon met veel initiatief en met de bereidheid tot het leren zijn. Maar het belangrijkste is dat u een grote lust, bij ons te werken, moet hebben! U moet frij het Internet en zulke basisprogrammen als Microsoft Office( Word, Exel), Acrobat Reader enzovoort benutten. Voor het werk moet u een frije toegang tot het Internet hebben en het minimum van de Engelse taal kennen. In andere punten worden wij zelf u beleren.

Uw gebondenheid:
                                      de eerste maand: 09:00-15.00
                                      de tweede maand en alle andere: 09.00-18.00 Uw salaris: van 1800 EUR ( voor de proeftijd) tot 2500 EUR ( naar het jaarlijkse contract). Bovendien word u ook de commissie voor de verkoop( het zou 5% van het bedrag van de bestelling zijn) bekomen. Ze word onafhankelijk ervan,bent u op de proeftijd of werkt u full-time, gerekend.

Als u in ons aanbod geinteresseerd bent, zo stuur alstublieft uw resume( CV) op onze elektronische opschrift uit:
                                      [email protected]

Als onze Afdeling van Personeel Management uw resume goedvinden zal, zal onze manager u erover aankondigen. In dit geval bekomt u het aantwoord van onze corporatieve post met een breedvoerigere informative over die plaats, met de beschrijving van dit werk en met benodigte aanwijzingen voor de voortgang.
                                      Wij bidden u instantelijk alleen in Engels te beantwoorden. Alle aantwoorden in Nederlands worden niet besproken.
                                      Dank u voor aandacht!
                                      Hoogachtend!
                                      Het team van Patagonia
                                      De aankondiging van de zekerheid
                                      Dus dacht-ie, kom, laat ik eens terugschrijven:

Hallo die mevrouws of meneers Sabatino!

Uwedele contact - voorwaar dank u mij te schrjven komen!

U heeft een juister werker gevonden via uw elektronische bedoelingen-brief.

Uw handel in electroniciteiten intereesseert mij natuurlijk zeer hoog, verklarend daarvoor dewelke voor de korte werkgebondenheid tot drie uur zijn een droom, nog meer de te bekomen salariering voor waar deze uren niet veel moeite komen te kosten. Dit in het kaders van mijner motto: weinig uren, hoog verdienen - zijn wel de iedeale werk! IK veroverte in mijn werkgebied de grote achting, en nimt bij verkopingen - collega´s een hoge plaats wat betreft het punt aardige persoon zijn met enorme lust tot grote werken en vooral grote verdienen. Beleren van mij, dat is natuurlijk ideaal in 's kaders van andere dan de gezegde basisprogrammen, heel fijn, vooral in Microsoft programma's Word kan ik mij nog deugdelijker bekwamen om nu de brieven dezer beter te kunnen spellen.

Wel jammer dat u instandelijk bid niet in het Nederlands te mogen antwoorden. Helaas zo! Had dan zelf uwe schrijvens niet in kromme zinnen tot mij gerichtelijk gezonden, daar ik in uwe zelfde talen poog uwent kont te doen van interesses mijnerzeids - maar alas, tevergeefs zo ik nu blijk!

Maar nu groet ik u beleefd en verblijf in grote achting om verder te praten.

Salaris kunde u gewoon zenden per email, ik dan ook neit uren hoeven te werken en u tot last zijn.

Hoogachtend daarmee!

Pieters
                                      Grote Werker met Lust Verdiensten
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

@Dutch: tja, dat Neerlands snappen die negertjes natuurlijk niet. En al zekerniet wanneer ze dit door de Dutch to Nigerians Translatort (tm) halen ;)

En als je tijd genoeg hebt kan zoiets best vermakelijk zijn, zo is www.419eater.com natuurlijk bij iedereen hier bekend ;)

Comment

Dutch: brilliant *grote grijns*
                                          een dag niet gelachen is........een dag niet gelachen

Comment

Groots, Dutch! En we weten nu ook wie de vertaalalgoritmen voor Babelfish in mekaar schijt. :)
                                            Mini Cooper Clubman
                                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Echt zielig! Maar ik wil eerst een foto! (niet van die gaskachel)

Hallo,

Mijn naam is Elena, ik ben 33 jaar oud en ik ben schrijf u vanuit een provincie in Rusland.

Ik werk in de bibliotheek en na mijn werk heb ik toegestaan om de computer te gebruiken wanneer mogelijk te maken. Ik vond een aantal adressen op het internet, en ik besloot om je te schrijven deze brief.

Ik heb een dochter 9 jaar oud, haar vader liet ons, en wij wonen samen met mijn moeder.

Als gevolg van de ondraaglijke warme weer deze zomer, bijna alle van de aardappelen en groenten krijgen droog in onze tuin. Veel van het bos afgebrand. Wij waren gedoemd tot honger, en we hebben allemaal onze kleine besparingen op een paar zakjes te kopen aardappelen voor de komende winter (het is verschrikkelijk, omdat de prijs van aardappelen werd nu 2-3 keer duurder dan vorig jaar).

Onlangs verloor mijn moeder job als gevolg van diepe crisis in onze regio en nu onze situatie geworden hopeloos.

Gas en elektriciteit zijn erg duur, en we kunnen het ons niet veroorloven om ons huis Amy warmte meer.

De winter komt eraan en het weer kouder becaming elke dag. De enige mogelijke manier om onze huis te verwarmen is het gebruik van draagbare kachel die warmte uit het verbranden van hout. We hebben een hout-besparing in onze schuur en deze kachel zal onze Home hele winter zonder kosten voor ons te verwarmen.

Helaas kunnen we niet kopen deze kachel in onze lokale markt, omdat de waarde van deze kachel is 8.425 roebel, en het is heel duur voor ons (Equivalent van 196 euro).

Ik hoop dat u ons kunt helpen. Als u een oude draagbare brander hebt, en als je het niet meer gebruiken, zullen we heel dankbaar zijn als je het kunt doneren aan ons en het regelen van vervoer van de kachel op ons (we wonen 200 km van Moskou). Deze kachels zijn verschillend, zijn ze meestal gemaakt van gietijzer en weegt ongeveer 100 kg.

Elena.

Postscriptum Mijn excuses voor fouten in deze brief heb ik het vertaald met behulp van woordenboek. Gelieve te antwoorden in het Engels, want ik studeerde op school en ik zal je begrijpen. Dank u zeer ... Interne Virusdatabase is verouderd. Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
                                              ----------------------------------------------------
                                              F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                              ----------------------------------------------------

Comment

Vers van de pers!!

Geachte zonnet.nl Gebruiker

HTK4S een virus werd ontdekt bij zonnet.nl Webmail-server en alle zonnet.nl webmail accounts moet onmiddellijk worden bijgewerkt om schade aan de webmail zonnet.nl te voorkomen.

U wordt gevraagd om de identiteit account hieronder om ons in staat stellen om te controleren en uw account te
                                                onderhouden met de nieuwe versie HTK4S anti-virus/anti-Spam 2011 te verstrekken. niet-geldige informatie te verstrekken, zal uw account tijdelijk worden geschorst van onze diensten.

Naam :..................
                                                Gebruikersnaam ...............
                                                Wachtwoord :............
                                                Geboortedatum :...........

Webmail Copyright © zonnet.nl 2011 Alle rechten voorbehouden
                                                Nou, gelijk maar gedaan, natuurlijk. Better safe than sorry! Ben al 10 jaar Zonnet-klant, die belazeren me heus niet.
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Hier, ook een mooie die (&&^[email protected]@##^ mijn anti-spammaatregelen wist te omzeilen:

Geachte meneer / mevrouw: Er moeten waard om er een paar minuten om onze website te bezoeken. te maken krijg je veel voordeel of winst. Wij zijn een grote groothandel op het internet. Al onze producten komen van originele bekende fabrikanten met volledige garantie. de prijs die we u kunnen bieden is lager dan elke andere dealers retail. Neem dan gerust contact met ons op indien u vragen, dan krijg je een bevredigend antwoord te krijgen. Contact opnemen met:
                                                  (www : uicric . com E-mail : uicric @ 188 . com MSN : uicric @ hotmail . com ):
                                                  Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

't Is dat ik niet tweet en er dus sowieso niet intrap, maar deze Russentruc wordt de laatste tijd toch wel erg ingenieus:

Oorspronkelijk geplaatst door Ivan Schoremski
                                                    Twitter [twitter-message-[mijn-emailadres]@postmaster.twitter.com] Verzonden: do 17-3-2011 11:27
                                                    Aan: Mij
                                                    CC:
                                                    Onderwerp: Twitter - You have 1 unread message(s)

Hello,

You have 1 unread message(s)
                                                    For more details, please follow the link below:
                                                    http://twitter.com/account/message/2...erid=579269265

The Twitter Team

Visit twitter.com »

If you received this message in error and did not sign up for a Twitter account, click not my account.

If you'd rather not receive newsletter emails from Twitter, you can unsubscribe immediately. To resubscribe or change other Twitter email preferences, visit your account settings to manage email notices. Please do not reply to this message; it was sent from an unmonitored email address. This message is a service email related to your use of Twitter. For general inquiries or to request support with your Twitter account, please visit us at Twitter Support.
                                                    Strak vormgegeven, precies volgens Twitter-richtlijnen (tenminste, dat stel ik me zo voor, want ik tweet dus niet), waarbij alle Twitter-linkjes uiteraard doorverwijzen naar een vaag .ru-adres (niet automatisch zichtbaar in je mailprogramma of browser) dat ik hier niet zal kopiëren, tenzij er liefhebbers zijn...

Comment

Die heb ik ook wel eens gehad ja. Ingenieus.

Ook populair is de "print deze PDF uit, er ligt een pakketje voor u op het postkantoor", al is die meestal nogal generiek, en ziet-ie er niet TNT of UPS uit of zo.
                                                      Mini Cooper Clubman
                                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

*kuch...

It is superb profession opportunity. Reputable agency is looking for energetic agent in Netherlands.
                                                        easy training is available. Brilliant profit ability.
                                                        Necessity:
                                                        Computer
                                                        I-net.
                                                        Must own personal bank account.
                                                        Candidates must be honest and commerce motivated.
                                                        Working only some hours per day.
                                                        Any person located in the Netherlands can be our representative.
                                                        Thank you for your time.

---
                                                        Morning News: la prima fontana a secco in bulgaria sar a rousse.

Comment

Waarom hebben we dit soort TV niet in Nederland, die gasten zijn WINNING!

http://www.dumpert.nl/mediabase/1390...or_de_gek.html
                                                          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Dear customer.

The parcel was sent your home address.
                                                            And it will arrive within 7 business day.

More information and the tracking number are attached in document below.

Thank you.
                                                            © 1994-2011 United Parcel Service of America, Inc.

Hhmmm..interessant! Toch maar eens op het zipje klikken zeker?!

Comment

Hee, wat leuk! Een UPS-verrassingspakketje dat je zelf mag uitpakken...

Comment

Scammer alert! ik heb er weer eentje:
                                                                Hij was bezig onder de naam F en D op marktplaats, veel populaire auto's met NL kenteken, allemaal TE goedkoop aangeboden in het buitenland. (in dit geval een e91 318d touring 2006 voor 5800,- )

Daar trappen we dus niet in.

De scam? Veel moeilijk gedoe met als eindresultaat voor de wannabe koper: wel betaald, geen autopapieren en geen auto.
                                                                http://www.used-car-advisor.com/car-seller-scam.htm

NB: de 'verkoper'/scam-artist heeft natuurlijk helemaal geen auto! Alleen een paar foto's van een willekeurige auto. Voor het geval het niet duidelijk was...

Ter lering ende vermaak hieronder wat hij schrijft:

Hello,

As mentioned in my previous message, the car is located in LIVERPOOL, UNITED KINGDOM. ( The car is currently placed into the transport company custody ). I left it there because if we understand to close the deal this company will take care of all the shipping arrangements, including to make the transfer of propriety onto your name to The Netherlands Consulate from United Kingdom. It is much easier for me to use the services that this company is offering because they will take care of all the paper work, including to make the contract of sale between You and me. Using this type of company will give You the chance to inspect the car before I receive the payment for it.

Right now I am in Norway, I have to work here for another 6 months.Once again you should know that my car is in a perfect condition, it has no technical or mechanical problems. It has no scratches or dents. In this moment the car has Dutch registration papers and Dutch license plates numbers. As I told you in my first e-mail, I'm dentist and I would like to make this deal as safe as possible for both of us.

The best way how I imagine to finish this deal is to use the services of a professional company which I already used before, when I bought a car for my wife from Ireland.They will handle the transport and all the other necessary services, so the transaction can be safe and smoothly.The car can be delivered to Netherlands in 3-5 working days. They can deliver the car and they can also handle registration document transfer to your name.Before leaving United Kingdom to Norway, I left the car in the custody of the shipping company. The mechanics of the delivery company along with the lawyers inspected the vehicle and documents and everything was 100% in order.

First of all you will have to send me your shipping information (full name and address).After I receive your details , my wife will contact the delivery company and make the shipping registration into your name and address. You will receive a notification from the delivery company as a confirmation that the car is in their custody and also you will be informed with details about delivery and payment.After you follow the company instructions and after you`ll send them the payment , they will start the delivery to your home address.Once the car arrives to you, you will have 5 days to inspect the car and documents.If you are not satisfied with the merchandise, the agents of the shipping company will take the car and deliver it back to England on my own costs and they will return you all your money back 100% in the same moment.I don't think will be necessary, the car is perfect, you'll love it.If you decide to keep it the agents of the shipping company will make all the documents to transfer the car in to your name.

The delivery cost will be covered by me, I will receive a considerable discount because I used the service before.I hope you are satisfied with my way of doing business. If you are going to accept my terms let me know so we would not waste our time.

Thank you for your time and have a nice day.

If you are ready to start the transaction please send me your:
                                                                - Complete Name
                                                                - Delivery Address like here:
                                                                Street:
                                                                City:
                                                                Zip code:
                                                                - Phone Number

Best Regards,
                                                                Last edited by janspeed; 28-03-11, 19:36.

Comment

Tja, auto's die elders staan, de verkoper werkt weer in een ander land en dan ook nog lekker een 'escrow' / shipping / agent bedrijfje er tussen.

Man, als je dan nog steeds geen nattigheid voelt, dan vraag je er om, om opgelicht te worden.

Comment

Working...
                                                                  X