Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een poging tot oplichten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Okay, wie gaat die gast zo lang mogelijk aan het lijntje houden? :-)
    Brun heeft dat laatst ook gedaan en de mailwisseling hier gepost. Hilarisch was dat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
      Scammer alert! ik heb er weer eentje:
      Hij was bezig onder de naam F en D op marktplaats, veel populaire auto's met NL kenteken, allemaal TE goedkoop aangeboden in het buitenland. (in dit geval een e91 118d touring 2006 voor 5800,- )

Best Regards,
      Een E91 118d? Als in: een 318d die een flinke smak heeft gemaakt? Die zou best eens slechts 5800 E waard kunnen zijn hoor... ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
        Een E91 118d? Als in: een 318d die een flinke smak heeft gemaakt? Die zou best eens slechts 5800 E waard kunnen zijn hoor... ;-)
        En een héle vroege E91, want in die tijd was het alleen nog maar de E90 :)

Comment

• Een 118d Touring? eh...

Comment

• 3-SERIE touring 2006, 318d

weet ik veel... ;-) het boeit ook niet want de auto bestaat niet! Er is geen auto te koop. Hooguit een illusie.

ik heb 'm dit gemaild:
            How about i hop on an airplane, inspect the car IN LIVERPOOL, we do the transaction if i am satisfied with the car, you (or your wife) get the agreed sum of money (cash, if need be), i get the car papers, and i drive my new car home? (after arranging insurrance.) No need to make it anymore complicated then it has to be, right?

antwoord van scam-artist:
            Hello,

I can`t meet with you,in this moment I`m in Norway and the car is already to the delivery company and all the shipping costs are already paid.
            I have a contract signed with the company and the car is already sealed in a container ready to be delivered.
            If you accept my proposal,send me your shipping info and we can start the deal.

Thanks

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee dus ik heb 'm dit gemaild:
            No thank you... no 'deal'.
            http://www.used-car-advisor.com/car-seller-scam.htm
            No need to contact me again.

Ik ben benieuwd of hij een plaat voor z'n kop heeft en alsnog de 'deal' wil doen.
            2Bcontinued...

PS voor diegene die nog even naar de 3-SERIE touring 2006, 318d willen informeren,
            dit was de orginele advertentie: http://auto.marktplaats.nl/bmw/43529...006-zwart.html
            zijn mailadress is [email protected] Go and have your way with him! ;-)
            Last edited by janspeed; 28-03-11, 19:45.

Comment

• Gister avond ook weer op TV. Hoe desperate ben je als je ergens 50.000,- gaat lenen om via een vaag BV'tje te gaan investeren in vakantiewoningen in Roemenie....

1) 50.000,- is boven de AFM grens.
              2) Vakantiewoningen
              3) Roemenie

3x alarm! Maar nee...die meneer kwam zo betrouwbaar over met zijn 9% garantie rendement....

Dan vraag je er i.d.d. om.

Comment

• Dear Customer:

We were notified by our database marketing vendor, Epsilon, that we are among a group of companies affected by a data breach. How will this affect you? The company was advised by Epsilon that the files accessed did not include any customer financial information, and Epsilon has stressed that the only information accessed was names and e-mail addresses. The most likely impact, if any, would be receipt of unwanted e-mails. We are not aware at this time of any unsolicited e-mails (spam) that are related, but as a precaution, we want to remind you of a couple of tips that should always be followed:

• Do not open e-mails from senders you do not know

• Do not share personal information via e-mail

Hilton Worldwide, its brands and loyalty program will never ask you to e-mail personal information such as credit card numbers or social security numbers. You should be cautious of "phishing" e-mails, where the sender tries to trick the recipient into disclosing confidential or personal information. If you receive such a request, it did not come from Hilton Worldwide, its brands or its loyalty program. If you receive this type of request you should not respond to it but rather notify us at [email protected].

As always, we greatly value your business and loyalty, and take this matter very seriously. Data privacy is a critical focus for us, and we will continue to work to ensure that all appropriate measures are taken to protect your personal information from unauthorized access.

Sincerely,

Jeffrey Diskin
                Senior Vice President, Customer Marketing
                Hilton Worldwide

Toch netjes...
                Veritatis simplex oratio est

Comment

• Voor je gemoedsrust, die databreach was er inderdaad: http://www.reuters.com/article/2011/...7F42DE20110404

Voor het geval je dacht dat het Hilton mailtje op zichzelf een phishing attempt was. :)
                  Mini Cooper Clubman
                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Dat dacht ik niet Jasper, ik was alleen bang voor m'n puntensaldo.... ;-)
                    Veritatis simplex oratio est

Comment

• Nou, ik had wel meteen het idee dat de afzender eigenlijk Jevgeny Dishkin was, Senior Con Artist Customer Swindle, Cheaters Worldwide, en dat onder het e-mailadres een mailto-linkje verborgen zat naar [email protected]. Want je moet maar toevallig van Epsilon hebben gehoord. Voor hetzelfde geld lees je per ongeluk Echelon.
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Nog een mooi gevalletje oplichterij. Mijn schoonouders (jep :-s) hebben zich laten pakken door een pannenset "aan de deur" te kopen. Pannetjes waren duuuuiiiiizenden euro's waard, en zij konden ze na wat moeilijk doen kopen voor € 100-.

Ja...je hebt dus mensen die daarop ingaan :-s

Die pannen staan nu hier. Cadeautje voor de verjaardag van mijn vriendin. Waardeloze rotzooi, dat die je van ver af. Maar goed, bij verkoop gaat de "luxe verpakking" niet open. Het merk: Steigenberger. 30 jaar garantie. Gewoon ff je gegevens achterlaten bij onderstaande site, en dan is je garantie geregeld.

En wederom: Ja....je hebt mensen die dom genoeg zijn om dan ook ONZE gegevens achter te laten :-(

http://www.steigenberger-worldwide.c...e/kochtopf-set

Mijn schoonouders zijn aardige mensen hoor, maar extreeeeeem vatbaar voor oplichterspraktijken. Ongekend. Ze krijgen een briefje in de bus met "je hebt een prijs gewonnen" enzenzenz......en ze gaan er gewoon op in.

GF heeft ze nu aan de lijn. Ze geloven niet dat het fake is. My god.

/rant

Comment

• Oei, dat ziet er idd. wel errug goeiekop uut!

Comment

• Haha, lekker dan!

Pannen koop je bij de Sola!

Comment

• LOL die website.

Die is volgens mij niet eens door Duitstaligen gemaakt, want unsere Freunden schrijven zelfstandige naamwoorden met een hoofdletter, en dat zie ik hier veuls te weinig.
                              Oliestoken voor het goede doel

Comment

• Ik twijvel nog.....

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Garry Moore
                                My associate has helped me to send your first payment
                                of $7,500 USD to you as instructed by Mr. David Cameron
                                the United Kingdom prime minister after the last G20
                                meeting that was held in United Kingdom, making you one
                                of the beneficiaries. Here is the information below.

MTCN Numbers: 6096147516
                                Sender First Name Is = Johannes
                                Second Name = Davis

I told him to keep sending you ₤7,500 USD twice a week
                                until the FULL payment of (₤820000.00 pounds)
                                is completed.

A certificate will be made to change the Receiver Name as
                                stated by the British prime minister, send your Full Names
                                and address via Email to: Mr Garry Moore

You cannot pickup the money until the certificate is issued to you.

Regards
                                Mr. Garry Moore.
                                Tel: +(44) 702 401 4955.

----------------------------------------------------------------
                                This message was sent using IMP, the Internet Messaging Program.
                                Het is wel de prime minister natuurlijk....
                                http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

• Maar zijn het nu lollars of pound-foolishes?

Comment

• [multilul]
                                    Garry Moore, die's toch dood?!
                                    [/multilul]

Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                                    Ik twijvel nog.....
                                    Over die cursus Nederlands? ;-)

Comment

• Skitterend weer! Mail via Marktplaats:

Beste netraam,

U heeft een reactie ontvangen op uw advertentie 'Jvc Everio S gz-ms120'.

Deze reactie is afkomstig van diana0092u:
                                      Beste netraam,Mijn naam is Diana Kuypers, ben 40 jaar en kom uit België.De den at ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer geinteresseerd ben in het product dat u aanbiedt . Graag zou Ik zou graag willen weten of het artikel staat is zoals beschreven?, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon in Nigeria is,Graag zou ik direct voor het product willen betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief zendkosten .Ook zou ik u direct willen vragen om uw rekening nr , Naam ,.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon in Nigeria.
                                      .Mvg,D, Kuypers,
                                      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Op zulke momenten zou je eigenlijk een verschrikkelijk goede Motroosje-imitatie willen typen, gewoon om de reactie te zien. :D
                                        De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Lol, ik ben er ook een keer in getrapt. Messenset gekocht langs de snelweg bij ac leiderdorp. Vond het al zo gek, kerel wilde 125 hebben, ik had echt niet meer dan 22,45 bij me, en dat was ook goed. Wtf...... Op kantoor aangekomen even gegoogled, het was imitatie van een bkend merk, maar idd 20-30 euro...... Dus ik naar collega. Kijk eens wat mooi. Kost dat vraagt ie.... Ik zeg 125. Collega trekt portemonaie en betaald........ Wtf ? Volgende dag had ik natuurlijk wroeging en heb hem 100 terug ggeven ;-) tranen over de wangen van het lachen allebei :-)
                                          يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• Jee, wat een mazzel man! Ik rij dag in dag uit ruim 200km per dag op de snelweg, maar nooit, maar dan ook nooit heeft iemand mij een messenset aangeboden. Ik moet gvd iedere dag mijn pizza gewoon pauper doormidden scheuren :-).

Comment

• Ze hebben mij zo'n 15 jaar geleden die bekende Omni-Audio speakers vanuit een busje aangeboden op een parkeerplaats. Was toen aardig wat over te doen in de media.

Ze doen het nog steeds. LOL :-)
                                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Heel verhaal had hij
                                                Hij was messen vertegenwoordiger en hij kwam van een beurs
                                                Sets stonden niet in de boeken
                                                Dus klep open en idd daar lag een halve stand een paar opgerolde vlaggen, mooie hakblokken en een stuk of 6 van die koffers met zgn solingen messen
                                                Ik moet er nog om lachen :-)
                                                Erik
                                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

• [email protected]

Bij mij doen ze het ook nog, als ik ze van zolder afhaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                    Ze hebben mij zo'n 15 jaar geleden die bekende Omni-Audio speakers vanuit een busje aangeboden op een parkeerplaats. Was toen aardig wat over te doen in de media.

Ze doen het nog steeds. LOL :-)
                                                    Is mij ook gebeurd, in Delft op het stationsplein, een jaar of 15 geleden.

"Nee, dank u wel, ze zullen vast goed zijn, maar ik heb net twee zuilen gekocht."
                                                    Wat ook echt zo was.
                                                    Anders had ik 2 jaar geleden zelf iemand moeten oplichten...:)

Comment

• Zo hebben ze mij ook ooit speakers aangeboden bij de Pathé in Eindhoven. Niet gekocht maar er zijn ongetwijfeld volksstammen Tokkies die er wel in trappen.

Ik dacht toen nog dat zeggen dat je geen geld hebt (ze vragen ook studenten) goed zou werken maar daar worden ze alleen maar fanatieker van. Rare lui die oplichters.
                                                      De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Dat er echt mensen zijn die destijds in die speaker-truc trapten, OK. Dat PACO er daar een van was, mwahahahaha. :)

Ouwe statusgeile tokkie dat je d'r bent, een beetje grote woeferts voor weinig scoren uit een verroeste Transit!
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• *gaat rustig zitten voor het ouderwetse spervuur aan Raakeind-grappen*
                                                          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Beste Lennart,

U heeft een reactie ontvangen op uw advertentie 'Yamaha Fazer 600 (RJ02) 2001 z.g.a.n.'.

Deze reactie is afkomstig van Agelina:
                                                            Beste Lennart,
                                                            Do you still have the bike merchandise for sale and what is the condition ?
                                                            Oplichter?

emailadres afzender is nogal apart: 443ck apestaart notsharingmy punt info

Comment

• Angelina? Ik zou het toch warm houden dat contact :-)
                                                              Attached Files
                                                              Last edited by Parohl; 28-06-11, 07:15.
                                                              "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                              BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                                Oplichter?

emailadres afzender is nogal apart: 443ck apestaart notsharingmy punt info
                                                                "bike merchandise"

Nee man, gewoon een geinteresseerde koper!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                                  Oplichter?

Lennart,
                                                                  Ik zou er niet zo 1,2,3 vanuit gaan dat het een oplichster is want laten we eerlijk, zo'n Fazer is toch echt een wijfenbike of niet dan ;-P

Comment

Working...
                                                                  X