Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een poging tot oplichten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• w220l
    replied
    Goh, bijna... ;)

"Geachte Heer/Mevrouw,

Onze pakketbezorger heeft 28-04-2016 om 11:00 uur aan uw adress een pakket geprobeerd af te geven. Er was helaas niemand aanwezig om het pakket in ontvangst te kunnen nemen.

De zending afhalen op het postkantoor

Uw pakket ligt klaar op een PostNL punt bij u in de buurt. Bekijk uw track en trace informatie,. Neem de track en trace informatie uitgeprint mee naar het postkantoor. Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs (ID-Kaart, paspoort of rijbewijs) mee te nemen. De zending wordt veertien dagen na vandaag retour gestuurd, als het pakket niet opgehaald zal worden.

Met vriendelijke groet,

Herna Verhagen
    CEO PostNL

Leave a comment:

• MarcH
    replied
    Dat actualisatie formulier is wel erg handig. Je kunt zelf je nieuwe saldo invullen :-).

Leave a comment:

• Dr.Agan
    replied
    Ik wist niet dat ik een rekening bij SNS bank had maar ja toch maar formulier ingevuld :
    Beste heer/mevrouw,
    Uw rekening is op dit moment geblokkeerd.
    De reden hiervan is omdat u uw actualisatie formulier tot op het heden nog niet heeft ingevult.
    Om deze te laten deblokkeren wordt u verzocht de actualisatie formulier als nog in te vullen.
    Na het invullen van het actualisatie formulier zal uw rekening weer actief zijn.
    Actualisatie formulier
    Met vriendelijke groet,
    Ron de Gijs
    Directeur SNS Klantenservice

Leave a comment:

• Scudetto
    replied
    azjBdBm_700b_v2.jpg ....

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Maar dat ben ik feitelijk ook wel, toch? Misschien moet ik me maar overgeven aan de Feds, the jig is up!

Leave a comment:

• Gaas!
    replied
    Jasper, snel reageren anders zien ze je nog als een enorme miscreant, hoodlum and tout.

Leave a comment:

• Scudetto
    replied
    +1 dat je nog de moeite van het lezen neemt :)

/tldr

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Ahem. Gasten. Ik kreeg dus net mail van de FBI zelf he! Uit veiligheidsoverwegingen gebruiken ze daar tegenwoordig Gmail, trouwens. En uiteraard de bekende provider kbfb.ae.tn, wie kent hem niet zou ik zeggen.

Van: FROM FBI ([email protected]) Microsoft SmartScreen heeft dit bericht gemarkeerd als ongewenst.
    Verzonden: zaterdag 9 april 2016 13:15:43
    Aan: Recipients ([email protected])

ANTI-TERRORIST AND MONETORY CRIMES DIVISION FBI HEADQUARTERS IN WASHINGTON, D.C. FEDERAL BUREAU OF INVESTIGATION J. EDGAR HOOVER BUILDING 935 PENNSYLVANIA AVENUE, NW WASHINGTON, D.C. 20535-0001 Website: www.fbi.gov reply to : [email protected] Urgent attention needed e have been informed through our global intelligence monitoring network that the sum of $10.500, 000.00, has been released from a bank in Africa bearing your name as the beneficiary without dist certificate to clear your name and fund from every terrorist or drug or money laundering activities The bank knowing fully well that they do not have enough facilities to make this payment from any part of the world to your account directly, used what we know as a secret diplomatic transit payment (s.t.d.p) method to make the payment. direct transfers are difficult and secret diplomatic transit payment (s.t.d.p) are not usually made unless the funds are related to terrorist activities and we ask why must your payment be made in a secret transfer if your transaction is legitimate. We do not want you to get into trouble as soon as these funds reflect in your personal account, so it is our duty as an international agency to correct these little problems before this fund reflects into your personal account. e advice you to contact us immediately, as your funds have been stopped and are being held in our custody, until you are able to provide us with the dist certificate within 3 days from the country that authorized the transfer to certify that the funds that you are about to receive are terrorist/drug free or we shall have cause to impound the payment and subsequently prosecute you for cross border terrorist financial activites. based on our findings, our investigative department wish to warn you against some miscreants, hoodlums and touts who go about scamming innocent people by claiming to be who they are not and thereby tarnishing the image of this wonderful country. By sending out fraudulent emails without our official logo and emblem we shall release your funds immediately we receive this legal document and we will ensure that you receive your payment without any further delay. Note We decided to contact you directly by email to acquire the proper verifications and proof from you to show that you are the rightful person to receive this fund, because of the huge amount involved. Be informed that the funds are now with a top bank in the united state in your name and under the monitoring/custody of the FBI. At the moment, we have asked the bank not to release the fund to anybody that comes to them, unless we instruct them to do so, and only if we receive the dist certificate this is to enable us carry out a comprehensive investigation first before releasing the fund to you. hence, you are to forward your dist certificate to us immediately if you have it in your possession, if you do not have it, then let us know so that we will direct you to the appropriate authority to obtain the certificate then you are to send it to our office. And thereafter, we will instruct the bank holding the funds, to go ahead and credit your account immediately. If you fail to provide the documents to this office, we will prosecute you and take appropriate action against you for not proving the legality of the funds. Finally if you truly want to receive this funds without F.B.I troubles then Reconfirm your full name, occupation, age, contact address and telephone number to the above mentioned office either by phone or E-mail to facilitate the processing of your payment. ours Faithfully SPECIAL AGENT TIMOTHY GALLAGHER FOR FBI DIRECTOR MR,JAMES B. COMEY
    Goddomme man. Ik word rijk. Zien jullie ergens red flags? Ikke niet hoor.

[/COLOR]

Leave a comment:

• EG
    replied
    Heb ik zelf ook gehad met Typhone.nl, Iphone 6 64 GB was 120 euro bij Typhone.nl en bij T mobile 269 euro oid.

Zelfde toestel, zelfde abbo, zelfde voorwaarden. Geen adders onder het gras.

Leave a comment:

• zoefie
    replied
    Misschien niet helemaal het goede draadje, maar ik probeer het toch.

Zoals in een digitaaldraadje staat ben ik aan het rond kijken voor een gsm abo met de Z5 compact. Nu kwam ik voor mij uit op een KPN abonnement basis met weinig Mb's, omdat ik dan van mijn vrouw Mb's kan gebruiken.

Dan moet ik voor het toestel nog eenmalig € 250,- bijbetalen bij de KPN en in de belwinkel. Nu kijk ik nog wat rond op internet, en kom weer uit bij mobiel.nl (in het verleden studentmobiel) en daar hoef ik nog maar € 100,- bij te betalen (gisteravond) en nu € 86,- voor het toestel. Dat vindt ik nog al een verschil.

https://www.mobiel.nl/sony-xperia-z5...etention=false

Maar zit er dan ergens een addertje onder het gras?

Leave a comment:

• DBN
    replied
    1 lamb madras and a peshwari naan please

Leave a comment:

• Eddieee
    replied
    Deze was het!

Leave a comment:

• DBN
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
    Ha, die Gummers;

Vanochtend een gemiste oproep op mijn mobiel van het nummer +44 20 7702 1777. Even gegoogled en bleek een vaak voorkomende poging tot scam te zijn. Jeluiden zijt gewaarschouwd!

Die kreeg ik vanochtend aan de lijn. Engels sprekend met zwaar indiaas accent. Begon over een bekend engelse/amerikaanse krant. Kan niet meer herinneren welke. Ofdat ie wat vragen mocht stellen. Heb toen bedankt en opgehangen. Heb nooit interesse in dat soort shit.

Vond het wazig verhaal idd.

Leave a comment:

• Hansv
    replied
    Ha, die Gummers;

Vanochtend een gemiste oproep op mijn mobiel van het nummer +44 20 7702 1777. Even gegoogled en bleek een vaak voorkomende poging tot scam te zijn. Jeluiden zijt gewaarschouwd!

Leave a comment:

• Roger
    replied
    Volgens het authentieke documenten hangt 'ie al sinds 1989 aldaaro. Zullen wel tropenjaren zijn ;-)

Jasper - Morons from outer space (met Mel Smith) was niet veel slechter ;-)

Leave a comment:

• w220l
    replied
    Eh, is het geen 25 jaar ????

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    LOL, ik moest meteen hier aan denken. :)

6693208.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Homeboys_in_Outer_Space

Slechtste show EVAH. :)

Leave a comment:

• Roger
    replied
    Te leuk - een Nigeriaan die al 15 jaar in de ruimte zit

Leave a comment:

• Taeke
    replied
    "De waarschuwing is voor oplichtingsmails in heel behoorlijk Nederlands opgesteld."

Ehm..

"....heeft u een ongelezen persoonlijke bericht"
    "...met wanneer u bankrekening verloopt"

Voor Telegraaflezers idd heel behoorlijk Nederlands.

Leave a comment:

• 58_spyder
    replied
    Nu krijgt Sinterklaas de Zwarte piet toegeschoven wegens oplichting:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...nten_op__.html
    'Sinterklaas' licht ING-klanten op AMSTERDAM - Sommige klanten van ING hebben een opmerkelijke oplichtingsmail gekregen. Ze ontvingen een officieel lijkend bericht van de bank. De mail was ondertekend door een 'medewerker', maar de zwierige handtekening, waarschijnlijk door de oplichters van internet geplukt, was die van iemand anders. Van Sinterklaas, namelijk, met de staf als letter t in de naam van de goedheiligman.

De waarschuwing is voor oplichtingsmails in heel behoorlijk Nederlands opgesteld. In de mail staat dat de bankrekening van de klant verloopt en dat hij op een link moet klikken om in te loggen bij internetbankieren. Wie dat doet, geeft de gegevens aan de criminelen, die snel geld kunnen wegsluizen.

[ATTACH=CONFIG]n939211[/ATTACH]
    Attached Files

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Vraag hem eerst maar eens waarom een Amerikaanse marinier een Duitse wegwerpaccount heeft. En waar hij wil gaan rijden op Rota met z'n kutka. :)

Leave a comment:

• Beamer
    replied
    25
    Ik heb een Ford Ka te koop => http://link.marktplaats.nl/m1011311893
    Krijg ik net een mailtje van ene Barry;
    Hi, I am Barry from Naval Station Rota. Is the car still available for sale? Please reply to my email: [email protected]
    Lijkt me betrouwbaar, of nie ;-)

Leave a comment:

• Beestemans
    replied

We wish to welcome you to time-watch.com. You are now registered with our store and have account privileges: With your account, you can now take part in the various services we have to offer you. Some of these many services include: Order History - View the details of orders you have completed with us. Permanent Cart - Any products added to your online cart remain there until you remove them, or check them out. Address Book - We can deliver your products to an address other than yours! This is perfect to send birthday gifts direct to the birthday-person themselves. Products Reviews - Share your opinions on our products with other customers. For help with any of our online services, please feel free to contact us if you have any problem.Our Service e-mail is %s. Sincerely, time-watch.com Store Owner http://www.time-watch.com/ This email is sent in accordance with the US CAN-SPAM Law in effect 01/01/2004. Removal requests can be sent to this address and will be honored and respected.

Leave a comment:

• scuderia
    replied
    Leuke prijsjes :-)

http://www.time-watch.com/

De horloges lijken wel goede neppers te zijn, of de foto's zijn van echte Omega's en dan krijg je een nepper opgestuurd. Als je er al eentje krijgt opgestuurd uiteraard.

Leave a comment:

• ZamBeZi
    replied
    Het is eigenlijk Sim One, maar dat terzijde...

Leave a comment:

• motard
    replied
    LOL @ Simone Pachino,

ff gegoogled.. kon het niet laten.
    op FB is er trouwens een SP die er best zijn mag...

Recruiters en "agents" doen dat trouwens ook: mooi blond profieletje.. en dan in link-in verzoekje roepen dat ze werk in je vakgebied hebben.... bait.

Leave a comment:

• Stéphane
    replied
    Waar het om gaat met die FB dingen is informatie. Informatie over jou en dan niet of je op vakantie bent maar waar jouw interesses liggen. Daarom is like fishing ook zo'n ding op Facebook. Informatie is gewoon geld waard. Op LinkedIn gebeurt het trouwens ook.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    Da's echt extreem suf. Is die vent zelf zo afstotelijk dan?

Simone is niet eens zo heel mooi. Ga dan gelijk voor the full Bellucci als je toch uit je nek gaat lullen.

Leave a comment:

• Kleintje
    replied
    Grappig. Wilde net hetzelfde posten hier. Ik ben picky met het kiezen van mijn FB vriendjes... Maar wat een handel weer. Beetje nivootje phising in de hoop dat je vermeld dat je op vakantie bent.

Ik kreeg op een gegeven moment een verzoek via Linked in van Simone Pacino. Van een bedrijf waar we zaken mee doen. Type fotomodelletje. Bleek dat de eigenaar van dit bedrijf deze dame zelf heeft gecreëerd (komt uit de gelijknamige film Simone met Al Pacino). Rede snap ik niet zo maar blijkbaar wil niemand met hem rechtstreeks vrindjes worden op LI.

Leave a comment:

• Jasper
    replied
    LOL, Petertje toch. :)

Leave a comment:

• Harry
    replied
    De laatste tijd krijg ik via Facebook allerlei uitnodigingen van mooie dames die vriendjes met mij willen worden.
    Dat zijn dan profielen met een handvol foto´s van meestal een buitenlandse dame. Het profiel zelf bestaat pas kort en bevat amper informatie. Vaak ook pas 4 vrienden ofzo.
    Ik denk dan dat er een dikke Oostblokkert met vierkant hoofd achter zit, die graag wil weten wanneer ik op vakantie ben (om mijn huis leeg te halen) en met foto's van een lekker wijf aan het vissen is. Die verzoeken accepteer ik dus uiteraard niet.

Toch heb ik vaak al 1 gedeelde connectie met zo'n dame en dat is dan de eindbaas van een andere autosite die blijkbaar alle lekkertjes klakkeloos als FB-vrinden accepteert. ;-)

Leave a comment:

• Dr.Agan
    replied
    Nou Harry, als je aan mij de helft betaalt dan zorg ik dat je boete geseponeerd wordt:)

Leave a comment:

Working...
X