Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een poging tot oplichten?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Of erger nog, dat ING haar mailverkeer niet droog houdt, en zo naast de gevoelige informatie ook de mailadressen loopt te morsen. Een lek in hun CRM lijkt me minder voor de hand liggend.

Maargoed, "ING" is genoemd, dus nu is mijn humeur verziekt. :)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
      Dus dan hebben we het over [email protected] ?
      LOL
      Hijackers, Arthur :)

Comment

• Ik dacht zelf aan Van de Punt :-).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
          LOL
          Hijackers, Arthur :)
          [email protected]

Die dan?

Comment

• Of [email protected]?

Dát was trouwens pas oplichting! Enkeltje Groningen kopen en dan moeten aankomen met een vertraging van 20 dagen! En in die dagen kreeg je geen geld terug van de NS.
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Complimenten voor de Multilul-domeinnamen! Zijn ze nog vrij? :)

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
              Da's in Dutch zijn geval wel een heel lucky guess, want dan hebben we het over [email protected] volgens mij.
              Sterker nog, zelfs een banknaam uit het verleden van de huidige bank. En zo veel van de geschiedenis van het Nederlandse bankwezen weten ze in Nigeria ook weer niet...

Inmiddels weer een reactie gekregen met een net iets minder standaard antwoord, maar wel weer met de bekende frase dat "Deze bestanden bestaan uit gegevens die zijn verworven via internet. Wanneer u uw gegevens invult voor het aanmelden voor bijvoorbeeld een forum bestaat de kans dat uw gegevens worden opgenomen in een dergelijk bestand."

Nee, doebe, ik zeg juist dat het e-mailadres exclusief voor ING wordt gebruikt en dus nooit op het vrije internet heeft rondgezworven - en zeker niet in de lekke gebruikersadministratie van gummen.org!
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door denheer Bekijk bericht
                Best wel slim. Tegenwoordig is het vrij bekend dat veel mensen een '[email protected]' gebruiken. Dus doe je wat phishing naar dit soort adressen omdat het nog net even iets betrouwbaarder over komt.
                Och, het Nederlands dat werd gehanteerd, kwam niet zo betrouwbaar over, hoor. :)
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

• lol @ trainkaping-fun.com :D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                    Och, het Nederlands dat werd gehanteerd, kwam niet zo betrouwbaar over, hoor. :)
                    Mwah, met de kwaliteit van het personeel dat vandaag de dag bij ING werkt zou het zo maar kunnen dat je nu een paar miljoen misloopt. ;)
                    Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

• Zou dit er eentje zijn :)

Beste Klant,

Zoals u reeds heeft vernomen hebben wij als ABN AMRO. enige tijd geleden te maken gehad met een fusie van de huidige ABN AMRO met het voormalige Postbank.
                      Voor de klant is er overigens weinig veranderd, echter achter de schermen hebben wij een totaal nieuwe internetapplicatie geprogrammeerd die aan de hedendaagse veiligheidseisen voldoet comform de Europese richtlijnen betreft het betalingsverkeer.
                      Bij een verbetering (update) van ons online veiligheidssysteem hebben wij bij uw rekening een foutmelding ontvangen met als code ASV-317.
                      Deze foutmelding is simpel te verwerken door de upgradepagina te downloaden die u kunt vinden als bijlage in deze mail.
                      Vul het formulier in en login op uw account.
                      Zodra u heeft ingelogd kunnen wij het proces afronden en krijgt u binnen 7 werkdagen een geautomatiseerde bevestigingsmail toegestuurd.
                      © 2007 - 2011 ABN AMRO
                      Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

• Nou dat lijkt me wel koosjer hoor. Iedereen weet toch dat de huidige ABN AMRO het voormalige Postbank heeft overgenomen??
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ja goed he. Echt ongelofelijk dat er mensen zijn die hier nog in trappen.
                          Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

• Trappen daar nog mensen in, dan?
                            Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                              Trappen daar nog mensen in, dan?
                              Heb 'm net verstuurd.

Niet goed?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prins Claus † Bekijk bericht
                                M'n GSM gaat over en ik zie een buitenlands nummer (+44), maar voordat ik kan oppakken houdt 'ie al op met rinkelen. Toch maar ff teruggebeld. Wordt er door een Nederlands sprekend persoon opgenomen. Voordat ik iets kan zeggen hoor ik een derde persoon die tegen die eerste praten over iets wat hij bij hem besteld zou hebben. Maar meteen opgelegd... Is dit een prank call? Of een scam en heb ik straks een torenhoge telefoonrekening?
                                Iemand anders dit toevallig ook een keer gehad?

M.vr.gr.,
                                Sander AKA ZKH
                                fyi ; klinkt als een scam maar over onbekende telefoontjes kan ik een boekje open doen:

m'n chinese gsm wordt regelmatig gebeld door rare nummers (chinees). Soms zijn die gewoon verkeerd verbonden ; de helft hier tikt een nummer in op z'n gsm ipv uit de lijst de naam te kiezen. Don't ask me why. Maar soms gaat de telefoon over midden in de nacht. 1 seconde. En dan wordt er opgehangen. Of ik krijg een SMSje van een onbekend nummer met de tekst 'where are you ?' in 't chinees.

De bedoeling is dat je terug belt. Als je hen belt kunnen de belkosten opeens heel hoog zijn. Zij pikken daar een deel van in (de telco ook natuurlijk). Het is illegaal en soms wordt er op TV weer eens een bedrijfje getoond met wat medewerkers die opgepakt zijn. Maar in de praktijk krijg bv m'n vriendin hier zeker 10-20 commercieele smsjes per dag. En telefoontjes. Van verzekeringen tot gewoon poging tot oplichting zoals couriers die een pakje voor je hebben maar je moet de transportkosten betalen. Eerst dokken, dan pas kijken.

Kortom in NL is het telefoon-leven nog vrij pril en maagdelijk.

Het is dus zo erg dat je hier je telefoon 's nachts uit MOET zetten anders wordt je zeker 3 keer per week om 4 uur 's nachts wakker van een telefoontje. Beetje lastig voor de bereikbaarheid helaas.

Comment

• Wat is dit nu weer voor onzin:

http://www.betaaldag.nl/home/?utm_so...utm_content=b2
                                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                    Wat is dit nu weer voor onzin:
                                    Gewoon korte termijn lening. Daar barst het van, gezien banken je nou niet bepaald makkelijk effe 250 euro lenen voor een week ofzo. (en je al over je rood staan limiet zit)
                                    En die woekerrente vergeten we voor het gemak.

Comment

• Dan zit je toch wel erg beroerd als 250E tekort komt en het voor zo'n woekerrente moet binnen hengelen.
                                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                                        Dan zit je toch wel erg beroerd als 250E tekort komt en het voor zo'n woekerrente moet binnen hengelen.
                                        Tik "snel en makkelijk geld lenen" eens in in google, dan zie je hoe erg het is.

Comment

• Acceptgiro in de bus, 295,12 euro voor het 'zakelijk pakket 2011'. Huh?

Aaaaah. Vermelding in de Biz Telefoongids. En natuurlijk in heel kleine lettertjes: Dit is een aanbieding en geen faktuur.

Wat ben je toch een treurig, mislukt ondernemertje als je met een bedrijfje als Biz Telefoongids je geld moet verdienen.

Overigens heb ik faktuur even keurig in factuur veranderd. Morgen gaat de gecorrigeerde 'aanbieding' retour met een kostenopgave van 425 euro ex BTW voor 'zakelijke tekstcorrectie'. En natuurlijk in heel kleine lettertjes dat het gaat om een aanbieding, niet om een rekening.

Zal ze leren. Biz Telefoongids. Hufters.
                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                            Acceptgiro in de bus, 295,12 euro voor het 'zakelijk pakket 2011'. Huh?

Aaaaah. Vermelding in de Biz Telefoongids. En natuurlijk in heel kleine lettertjes: Dit is een aanbieding en geen faktuur.

Wat ben je toch een treurig, mislukt ondernemertje als je met een bedrijfje als Biz Telefoongids je geld moet verdienen.

Overigens heb ik faktuur even keurig in factuur veranderd. Morgen gaat de gecorrigeerde 'aanbieding' retour met een kostenopgave van 425 euro ex BTW voor 'zakelijke tekstcorrectie'. En natuurlijk in heel kleine lettertjes dat het gaat om een aanbieding, niet om een rekening.

Briljante oplossing brun.
                                            Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                              En dat zijn ze: http://www.fraudemeldpunt.nl/overzic...gemeld-bij-saf

Comment

• Leuke mail vanmorgen:

After much attempts to reach you on phone, I deemed it necessary and urgent to contact you via your e-mail and to notify you finally about your outstanding compensation payment.

During our last annual calculation of your banking and Internet activities we realized that you are eligible to receive a compensation payment of $2,811,041.00 USD.This compensation is being made to all of you who have suffered losses as a result of fraud, accident or illness.

For more information, contact the UPS agent for the delivery of your cashier check ($2,811,041.00 USD).

United Parcel Service (UPS)
                                                Contact Name: Collins Abah
                                                Tel:+2348168636983
                                                E-mail: [email protected] <mailto:[email protected]>

Please take note that you will pay a shipping/handling fee of $245.00 USD to UPS.

Thanks for your patience.

Boernar Hunter
                                                Programme Manager
                                                United Nations Human Settlements Programme

De vraag is natuurlijk, koop ik een Jeep, Skoda, Vovlo of toch gewoon een VW?
                                                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• LOL @ brun. Ik hoop oprecht dat ze er zelf intrappen.

Comment

• Wederom zo'n vage, ik vraag me af wat de catch hier is. Waarschijnlijk willen je ze binnenlokken voor iets. Wel geinig dat ze normale mailadressen lijken te gebruiken. Overigens sta ik niet op zo'n portal dus een standaardmail.

Greetings, We have found your resume at one of the vacancies portals and we are offering a position in Netherlands.

Here is a description of a position with a guaranteed growth inside the firm. As a result of the recent earthquakes in Japan several charity organizations have been founded and we are one of these foundations. We know that numerous persons all over the world are eager to take part in the helping programs for the victims. If you wish to combine a virtuous business with a high income| then please study our offer. We have opened the new Department of charity of a big japanese bank and we invite you to work there.

Demands:
                                                    Basic computer knowledge (Word| Excel| Internet)
                                                    Cell and fixed telephone with permanent availability
                                                    Permanent Internet access
                                                    Accuracy
                                                    Attention
                                                    Responsibility

To receive further informationplease respond to this letter.

Best regards.
                                                    De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                                                      Wederom zo'n vage, ik vraag me af wat de catch hier is.
                                                      moneymule

http://www.fraudehelpdesk.nl/nieuwsb..._ratelines_com

Comment

• Er ligt hier een brief van de Energiewacht (Essent).

"wij hebben vernomen dat u de nieuwe bewoner bent van dit adres. blah blah. De vorige bewoners hadden onderhoudscontract met ons. blah blah. Handig. Geen zorgen. Blah blah. Wij hopen dat we de goede relatie die we met de vorige bewonders hadden met u kunnen voorzetten. blah blah. "

Maar nu komt ie:

"Mocht u het abonnement niet willen overnemen, dan kunt u dit aangeven op de antwoordstrook. Wilt u echter verzekerd blijven van een goed onderhouden toestel, en onze 24-uurs service, zeven dagen per week? Dan zetten we het abonnement voort op uw naam en starten wij binnen drie weken na dagtekening van deze brief met de facturatie van de abonnemenstkosten via een kwartaalfactuur"

Wat krijgen we nou! Ik heb nergens voor getekend en heb ineens een contract met Energiewacht? Ik moet zelf actie ondernemen, om het contract waar ik niet om gevraagd heb te ontbinden? Wat mij overigens tijd of geld kost. De dagtekening is bovendien al een paar dagen terug? Wat een brutaliteit dit!

Ik kan me niet indenken dat dit wettelijk in orde is. Dit is wel een erg agressieve verkooptechniek zeg. Ik wil uit principe al niet eens met die soort oplichters in zee. Wat als ik nu op vakantie was en die brief niet eens kan lezen binnen 3 weken. Dan zit ik dus aan een contract vast??!

Wat als ik niet reageer en ze sturen een factuur en betaal die niet. Hoe sta ik dan in mijn recht?

Comment

• GTFOH. Dat is hetzelfde als een krant zegt dat de vorige bewoner abonnee was en dat ze dat voor jou automatisch verlengen?? Kan nooit. Ik zou toch maar wel terugschrijven dat je hier niet van gedient bent. Dan zit je safe.

Comment

• Nou ja, ik wilde eigenlijk helemaal niets doen :-). Ik heb een goede rechtsbijstandverzekering.

Nee, beetje dilemma. Antwoordstrookje invullen bezorgt mij de minste ellende natuurlijk, maar het is wel een soort van principekwestie natuurlijk. Ik heb nergens opdracht voor gegeven, noch schriftelijk, noch mondeling en er is dus geen contract. Punt. Kom maar op met die factuur. Sturen we gelijk door naar Kassa!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                                                              ...Wel geinig dat ze normale mailadressen lijken te gebruiken...
                                                              Ik snap niet dat ze de echte emailadressen niet gebruiken. Gewoon van [email protected] of [email protected] of weet ik wat. Bankrekeningnummer vermelden waar de centen heen kunnen en je hebt geheid klandizie, ik bedoel centen.
                                                              Groeten,
                                                              Bats
                                                              wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                                              *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                                              Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                                              Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                                              Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                                              de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                                              Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                                              Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

• Eigenlijk zou je het er op aan moeten laten komen, Lennart. Wat een criminaliteit. Dan ben jij nog slim genoeg om direct alle alarmbellen af te laten gaan, maar hoeveel argeloze mensen zouden hier intuinen?
                                                                Ik zal ook eens rondvragen.

Comment

• ik krijg tegenwoordig wekelijks weer van die nigerian scam, zal ik er eens op ingaan anders ?
                                                                  :)
                                                                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Working...
                                                                  X