Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is dit een poging tot oplichten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Stéphane
    replied
    Ik werd vorige week op Instagram benaderd door een of andere dame. Hoe aardig ik wel niet was en wat ze allemaal wel met me zou doen. Helemaal geweldig natuurlijk. Was benieuwd wat de 'angle' was. Ze was naar eigen zeggen verpleegster in Houston en ze had er een 'wholesale' in Apple apparatuur naast bleek later. Spelletje beetje meegespeeld. Ze zou komende week voor 3 weken in Amsterdam zijn. Wat-een-toeval. Een verpleegster uit Houston, TX besluit spontaan om 3 weken naar Amsterdam te gaan in november, terwijl het weer dan natuurlijk fantastisch is. Uitermate geloofwaardig.

    Registered Nurse verdient genoeg in de VS trouwens, dus qua poen zou zo iemand het niet hoeven doen. Dat zogenaamde handelen dan dus. Ook al een fout in het verhaal.

    Lang verhaal kort: ze moest volgende week ook een 'aflevering' van Apple spullen doen. Gelukkig ging haar vriendin Jessica mee. Inderdaad. Met 2 dames een lading Apple spul leveren klinkt heel geloofwaardig want:
    - Kosten zijn nihil voor reizen;
    - Dan weet je zeker dat je met zijn tweeën opvalt als je met een lading nieuwe Apple spullen door de douane gaat;
    - Invoerrechten hoeven dan vast ook niet betaald te worden;
    - Marges (verkoopprijs-verschil) tussen NL en US voor Apple spul is marginaal als je al winst maakt op deze manier.

    Kortom: bullshit verhaal van hier tot Tokyo.

    Bij de FBI heb je een mogelijkheid tot aangeven van 'online fraude'. Dus dat heb ik maar gedaan. Gewoon omdat het kan. Had ze zich maar niet als Amerikaan moeten voordoen. Lekker de FBI op hun dak, waar dat dak ook moge zijn.

    Leave a comment:


  • DBN
    replied
    Gekregen op naam van de ega van DBN.
    Niet via mail, maar op echt ouderwets papier wat door een gleuf in je voordeur wordt afgeleverd.

    Was via de Kia.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Ja, ook gekregen. Mijn super dure rijwiel is daar verzekerd....

    Leave a comment:


  • Stinger
    replied
    Ja ook gehad. Geen actie nodig was ter info.
    En een soort van excuus.

    Leave a comment:


  • Breeze
    replied
    20 sep jl. ook deze mail gehad. Merkwaardigerwijs alleen gericht aan mw. Breeze, terwijl allebei onze voertuigen bij Allianz zitten. Geen aktie van onze kant vereist.

    Adri

    Leave a comment:


  • Vijf5
    replied
    (Nog) niet gekregen, maar zou het wel verwachten als er met name oude gegevens zijn buitgemaakt. Allianz wordt ‘standaard’ aangeboden bij BMW (nieuw en gebruikt) en heb daar in het verleden wel eens gebruik van gemaakt. Laatste jaren niet meer, aangezien premie en schadeherstel bij de dealer een bedroevend aanbod is.
    Dit gaat ze (tenzij ze kunnen aantonen dat hun beveiliging op orde was) vele miljoenen kosten. Benieuwd wat dit met de premie doet ;-)

    Leave a comment:


  • Ar
    replied
    Hebben nog meer mensen dit mailtje gehad? Via google zie ik dat de roof in januari geweest moet zijn.




    Beste heer/mevrouw,
    U ontvangt deze e-mail omdat een verzekeringsproduct van Allianz Benelux N.V. (bijvoorbeeld een autoverzekering bij Allianz of Allsecur met recht op pechhulp of ongevalshulpverlening), uitgevoerd door Allianz Global Assistance, heeft of heeft gehad de afgelopen vijf jaar. Allianz Global Assistance vindt de veiligheid van haar gegevens en de continuïteit van de service aan haar klanten erg belangrijk en daarom zijn dagelijkse back-ups van haar gegevens op meerdere manieren opgeslagen. Bij een diefstal in een beveiligde locatie van Allianz Global Assistance is recent een kluis met daarin een deel van onze back-up gestolen. Allianz Global Assistance heeft aangifte van diefstal gedaan bij de politie en het onderzoek loopt nog. Direct zijn externe experts met ons aan de slag gegaan en hebben wij maatregelen genomen om herhaling te voorkomen.
    Wat is er gestolen?
    In de back-up zaten zeer diverse en vooral oude gegevens, maar deels ook persoonsgevoelige informatie. Daarom is er hiervan melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens. De gestolen back-up is alleen toegankelijk voor personen met de juiste specifieke apparatuur en kennis. Een team gespecialiseerde IT’ers en externe experts zoekt dagelijks naar indicaties van het ontsluiten en gebruik van de gegevens. Vooralsnog is er geen enkele aanwijzing dat de daders de gegevens hebben kunnen ontsluiten. Inmiddels is preventief een algemene waarschuwing voor phishing e-mails en SMS’jes op de website van Assistance Global Assistance geplaatst. Desondanks willen wij iedereen informeren die mogelijk betrokken is. Wij betreuren dat de gegevens die u aan Assistance Global Assistance heeft toevertrouwd nu gestolen zijn en wij werken er hard aan om de mogelijke gevolgen voor u te beperken.
    Wat betekent dit voor u?
    Wij sturen u deze e-mail omdat uw gegevens op de gestolen back-up staan en wij het van belang vinden u rechtstreeks te informeren. In de back-up zijn uw contactgegevens, verzekeringsgegevens (waaronder indien van toepassing uw voertuigkenteken) en mogelijk uw bankrekeningnummer opgeslagen. Op zich is dit geen reden tot zorg. Wat betreft het bankrekening nummer, wijzen wij er op dat zonder uw persoonlijke inloggegevens van uw bank kan er niets met uw rekening gebeuren. De daders kunnen wellicht proberen meer informatie bij u te krijgen. Bijvoorbeeld door u een e-mail of SMS uit onze naam sturen, waarin uw bankrekeningnummer genoemd is. Wij sturen echter nooit een betaalverzoek via e-mail of SMS. Ook sturen wij geen SMS-berichten over automatische incasso’s. Wij adviseren u daarom extra waakzaam te zijn op verdachte transacties of afwijkende vragen. Ontvangt u mail, SMS of post van ons die u niet vertrouwt, meld dit dan via [email protected].
    De schadegegevens omvatten gegevens die noodzakelijk waren om vanuit de alarmcentrale de hulp te verlenen. Dit zijn uw contactgegevens, maar er kunnen ook medische gegevens van u bewaard zijn. Dit kunnen nota’s zijn van medische instellingen, maar in sommige gevallen kan het ook gaan om informatie over een diagnose.
    Hebt u vragen?
    Allianz Global Assistance heeft een speciaal informatienummer geopend om eventuele vragen te beantwoorden. Deze medewerkers zijn echter niet bevoegd om uw medische gegevens te raadplegen. We houden een actuele lijst met vragen en antwoorden bij op onze website. Wij verzoeken u vriendelijk om eerst deze pagina te raadplegen. Mocht uw vraag niet beantwoord worden op onze informatiepagina dan kunt u ons bereiken op 0800-3345000.
    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
    Met vriendelijke groet,
    Chief Executive Officer



    Leave a comment:


  • Prins Claus †
    replied
    Rabo gaat sowieso helemaal stoppen met kastjes: https://nos.nl/artikel/2230872-rabob...bankieren.html

    Leave a comment:


  • OOPS
    replied
    En het gebruik van je/u door elkaar heen...

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Gelukkig staan er genoeg fouten in om den lezert te waarschuwen. ;)
    zo veilig mogelijk virtueel omgeving

    U ontvangt de handleiding per post toegestuurd.

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Ik kreeg best een goede phishing mail van de Rabo op mijn zakelijke mailadres (waar ik zelden tot nooit spam op krijg). De tekst is goed opgemaakt in de kleuren en het lettertype van de Rabo. De mail is ondertekend door Bart Leurs, die op Google/Linkedin etc ook bestaat als Chief Digital Transformation Officer.

    Gezien het feit dat de Rabo op het gebied van internetbankieren niet voorop loopt ten opzichte van de concurrenten als ING dus het aannemelijk is dat ze met een nieuwe scanner komen, en ik ook bankier bij de Rabobank en ik de mail op mijn telefoon las, was ik er bijna in getrapt.

    Geachte relatie,

    De Rabobank biedt haar klanten een zo veilig mogelijk virtueel omgeving aan om hun bankzaken te regelen. Achter de schermen ontwikkelt Rabobank haar systemen, zodat u in de toekomst nog sneller en eenvoudiger online kunt bankieren. Eerder dit jaar hebben we als bank aangekondigd dat we bezig zijn met een alternatief om de Rabo Scanner te vervangen. Het is eindelijk zover! De Rabobank introduceert de Rabo Scanner Plus. Dit is de opvolger van de Rabo Scanner die dit jaar komt te vervallen. We hebben de nieuwe Rabo Scanner Plus speciaal voor onze particulieren en zakelijke klanten ontwikkeld met als functie, meer en flexibele betaalmogelijkheden. De Rabo Scanner Plus maakt gebruik van nieuwe technologieën en biedt nu en in de toekomst meer mogelijkheden.

    Hoe werkt de nieuwe Rabo Scanner Plus?
    Als u online bankiert met de Rabo Scanner Plus hoeft u minder codes in te voeren omdat u veilig en geverifieerd bankiert. De Rabo Scanner Plus heb je nodig om opdrachten te bevestigen, samen met je betaalpas. De Rabo Scanner Plus is gekoppeld aan uw betaalpas. Wanneer u meerdere rekeningen hebt bij uw Rabobank, kun je de Rabo Scanner dus voor al uw betaalpassen gebruiken. Wel moet de betaalpas zijn van de persoon die is ingelogd. Wanneer je een opdracht wilt bevestigen, een overboeking wilt doen of bijvoorbeeld je gegevens wilt wijzigen.

    De voordelen van de nieuwe Rabo Scanner Plus
    Omdat de Rabo Scanner Plus anders werkt dan de Rabo Scanner, kunt u alleen gebruik maken van de nieuwe onderstaande functies in de nieuwe betaalomgeving van de Rabobank. U kunt gebruiken van de volgende functies als u in bezit bent van de nieuwe Rabo Scanner Plus:
    - Een automatische incassocontract voor zakelijke klanten
    - Belastingvriendelijk boekhouders rekenhulp voor zakelijke klanten
    - Inloggen met een zelfgekozen 5-cijferige toegangscode voor particulieren en zakelijke klanten
    - Overboekingen ondertekenen met je zelfgekozen 5-cijferige toegangscode voor particulieren en zakelijke klanten
    - Een gedetailleerd kostenpost overzicht, makkelijk voor de belastingdienst voor zakelijke klanten
    - Instant Payments naar Europese banken (SEPA-gebied) worden direct verwerkt voor particulieren en zakelijke klanten
    - Een vernieuwd betaalverzoek systeem, dat meteen verwerkt wordt in het gedetailleerd kostenpost overzicht voor particulieren en zakelijke klanten
    - Internationale overboekingen buiten de SEPA-gebied worden binnen enkele uren verwerkt voor particulieren en zakelijke klanten

    Hoe werkt betalen zonder de Rabo Scanner Plus?
    Vind u de Rabo Scanner Plus onhandig? Dan is het ook mogelijk om zonder de Rabo Scanner Plus je bankzaken te regelen. Dit stelt u eenvoudig in vanuit uw Persoonlijke Bankomgeving met uw Rabo Scanner Plus.

    De nieuwe Rabo Scanner aanvragen
    In verband met de nieuwe Europese regelgeving (PSD2) zijn klanten van de Rabobank verplicht om hun huidige Rabo Scanner te vervangen voor de nieuwe Rabo Scanner Plus. Deze voorwaarden staan beschreven in de Algemene bankvoorwaarden van de Rabobank. We bieden onze particulieren en zakelijke klanten de mogelijkheid om kosteloos de Rabo Scanner Plus aan te vragen. Houd er rekening mee dat eind dit jaar de nieuwe Rabo Scanner Plus niet meer kosteloos wordt aangeboden. Het gebruik van uw huidige Rabo Scanner wordt binnen enkele dagen gedeactiveerd voor gebruik. Klik hier voor het kosteloos aanvragen van de nieuwe Rabo Scanner Plus en volg de benodigde stappen. U ontvangt bij uw nieuwe Rabo Scanner Plus een nieuwe betaalpas met een uitgebreid handleiding over het gebruik van de nieuwe Rabo Scanner Plus en uw nieuwe betaalpas.

    Belangrijk om te weten
    Indien u al een nieuwe Rabo Scanner Plus heeft aangevraagd, kunt u dit bericht als niet verzonden beschouwen. U hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.

    Mocht u nog meer informatie over het gebruik van de Rabo Scanner Plus willen weten, kunt u dit lezen in uw Rabo Scanner Plus handleiding. U ontvangt de handleiding per post toegestuurd.

    Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,
    Rabobank

    Bart Leurs
    Directeur financiële bankzaken, Klantcontact, Service & Veiligheid
    Particulieren, Private Banking en Bedrijven

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    De spelfout is er inmiddels uit ;)
    Kreeg de sms net binnen...

    Leave a comment:


  • levensnevel
    replied
    thanks w220l
    done.

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    www.fraudehelpdesk.nl

    Leave a comment:


  • levensnevel
    replied
    kreeg gisteravond via de SMS /iMessage om 23:07 uur een berichtje van +31686250155
    qte...
    [BUNQ]: Wij hebben uw rekening in de "quarantaaine zone" geplaatst. U dient uw apparaat voor 02-09 te bevestigen om blokkade te voorkomen:
    s93.top/Bunq
    ...unqte
    Nu heb ik helemaal niets met BUNQ van doen dus ik heb het berichtje gewoon weggegooid.
    Is er nog ergens een instantie waar ik dit soort fishing pogingen kan melden?

    Leave a comment:


  • WimD
    replied
    Some Tabasco? Je moet niet alles geloven wat op Facebook staat. Ik had echt een heel flesje nodig.

    Tabasco.jpg

    Leave a comment:


  • FrankS
    replied
    Dat heeft Pa S wel een keer gedaan dus. Zonde geld. Nooit meer wat van gehoord natuurlijk.

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Wel zo verstandig! Met die Friese incasso boeren wil je geen heibel tenslotte.

    Leave a comment:


  • Hansv
    replied
    Ha, die Gummers;

    krijg net een sms'je dat er nog een vordering van EU385,- uitstaat van het CJIB. Meteen maar even overgemaakt om verdere verhogingen te voorkomen....

    Leave a comment:


  • Prins Claus †
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
    Let wel op dat de offerte idd een offerte is en geen verkapte overeenkomst die je zelf moet opzeggen.
    Da's namelijk de handelwijze van deze toko..
    De mail bevat de offerte niet als bijlage, maar enkel een link. Daar klik ik liever niet op ;)

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Let wel op dat de offerte idd een offerte is en geen verkapte overeenkomst die je zelf moet opzeggen.
    Da's namelijk de handelwijze van deze toko..

    Leave a comment:


  • Prins Claus †
    replied
    De telefoon ging en ik hoorde mijn vrouw zeggen "Ik geef u even aan mijn man, die gaat daarover". Dan weet ik het wel, een telefonische verkoper!

    Het Nederlands Energie Collectief, of ik wist dat de prijzen van de stroom en gas gezakt waren en ik een beter aanbod kon krijgen. En dat we recht hadden op ondernemerskorting.
    Ik voelde aan alle kanten nattigheid, maar was nieuwsgierig naar hun aanpak.
    Nieuw was dat de verkoper aan de andere kant van de lijn, net zoals ik, Limburgs dialect sprak, wat waarschijnlijk een "vertrouwd gevoel" moet opwekken.
    Al snel bekroop me het gevoel dat ze onze gegevens van de KvK site hadden.
    Daarnaast leek het of ze veel informatie maar gokten en me aanvullende informatie op een slinkse wijze wilden ontfutselen.

    Ik ben er een eindje in mee gegaan, maar toen ze naar bankgegevens begonnen te informeren en erg opdringerig werden heb ik er snel een eind aan gebreid.
    Ik heb me wel nog een "offerte" via de mail laten sturen om te zien wie ik nu eigenlijk gesproken had. Na wat geGoogle kwam ik erachter dat het Nederlands Energie Collectief eigenlijk de NEM is.
    Een keer raden waar die goedkopere stroom en het goedkopere gas vandaan zouden komen :D

    Last edited by Prins Claus †; 08-05-19, 20:14.

    Leave a comment:


  • smileyspeedster
    replied
    Ome Jim hier heeft een remote tooltje op zo'n Indiase scammer pc draaien, en dat geeft leuke inzichten van hoe het in zijn werk gaat.

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Trouwens, Jasper: het zou mij niets verbazen dat dit soort volk de 'oudere mens' als doelgroep target omdat die (a) niet zo tech savvy zijn en (b) vaak wat meer geld op hun (bank)rekening hebben staan. Dus ik denk dat er in het marktsegment voor senioren-spul wel meer van dit soort lui proberen een trucje uit te halen.

    Leave a comment:


  • w220l
    replied
    Scud, https://www.veiligbankieren.nl/nieuw...zoek-whatsapp/

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Wat kunnen ze daarna met die ene cent? Een automatische incasso machtiging doen ofzo?

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Screenshot_20190317-182202_WhatsApp-768x1579.jpgScreenshot_20190317-182215_WhatsApp-768x1579.jpg
    Niet echt high tech dit soort Aldi criminelen. Wel laf dat ze op de advertenties met senioren telefoons azen (of effectief, het is maar hoe je het bekijkt).

    Leave a comment:


  • Jasper
    replied
    Screenshot_20181027-212146_Messages.jpg

    Nou heb ik helegaar geen ING rekening.... Ongetwijfeld heeft dit te maken met mijn telefoonnummer op marktplaats sinds vanochtend.

    Leave a comment:


  • denheer
    replied
    Extreem ranzig bestaand filmpje opzoeken (cobraman weet er vast een paar) en deze naar ze mailen met de vraag:

    "Bedoelde je dit filmpje?

    Leave a comment:


  • Stéphane
    replied
    Ideaal dat ze het allemaal zo goed uitleggen. Heb je ze ook gevraagd om de video even met jou te delen dat het zelf kan delen met je vrienden?

    Leave a comment:


  • scuderia
    replied
    Die heb ik in het nederlands gekregen. Je kan niet eens meer rustig zitten te gazen op een thuiswerkdag!

    Hallo,
    Ik hou jе аl ееn tijdjе in dе gаtеn omdаt ik jе gеhасkt hеb door middеl vаn ееn trojаn virus in ееn аdvеrtеntiе oр ееn рorno wеbsitе. Indiеn jе hiеr niеt bеkеnd mее bеnt zаl ik dit еvеn toеliсhtеn. Eеn trojаnnvirus gееft jе dе vollеdigе toеgаng еn сontrolе ovеr ееn сomрutеr, of еlk аndеr арраrааt. Dit houd in dаt ik аllеs oр jе sсhеrm kаn ziеn еn jе саmеrа еn miсrofoon kаn insсhаkеlеn zondеr dаt jij hiеrvаn oр dе hoogtе bеnt. Zo hеb ik ook toеgаng gеkrеgеn tot аl jе сontасtреrsonеn.
    Ik hеb ееn vidеo gеmааkt wааroр tе ziеn is hoе jij jеzеlf bеvrеdigt oр dе linkеr hеlft vаn hеt sсhеrm еn oр dе rесhtеr hеlft ziе jе dе vidеo wааr jij nааr kееk. Mеt ееn druk oр dе knoр kаn ik dеzе vidеo doorsturеn nааr аllе сontасtреrsonеn vаn jе еmаil еn soсiаl mеdiа.
    Als jе dit wil voorkomеn mааk jе ееn bеdrаg vаn 1000 еuro ovеr nааr mijn bitсoin аdrеs (Als jе dat niеt wееt, zoеk mеt Googlе "Bitсoin koреn").

    Bitсoin adrеs: 1MxYxzd6eEBthFsPuCVWSUa7YT1SiUnfAd
    Zodrа dе bеtаling binnеn is wis ik dе vidеo еn hoor jе nooit mееr vаn mij. Ik gееf jе 72 uur dе tijd om dе bеtаling ovеr tе mаkеn. Dааrnа wееt jе wаt еr gеbеurt. Ik kаn hеt ziеn аls jе dе еmаil hеbt gеlеzеn.
    Aаngiftе doеn hееft gееn zin, dеzе еmаil is nаmеlijk oр gееn еnkеlе mаniеr tе trасеrеn еn mijn bitсoin аdrеs ook niеt. Ik mааk gееn foutеn. Als ik еrасhtеr kom dаt jе toсh ааngiftе hеbt gеdааn of dit bеriсht mеt iеmаnd аndеrs hеbt gеdееld zаl dе vidеo dirесt vеrsрrеid wordеn.
    Hеt dеlеn vаn dit bеriсht zаl еr nаtuurlijk ook voor zorgеn dаt аndеrеn dit gааn koрiеrеn еn dаn kom jе vаnzеlf wееr ааn dе bеurt.
    Dе groеtеn!

    Leave a comment:


  • WimD
    replied
    Ook een leuke:

    My name is Lainey. 1900iJ2002 is one of your pass, isn't it?

    I have the recording of your webcam which shows your nasty sexual actions and video you watched on the xxx video because that website was infected with my malware. You are actually looking engaging in the video.

    We have all of your mail as well as facebook friends because my malware gave me access to them.

    I will email your recording to your friends unless you send me 3000 USD via B I T C O I N S within the next 24 hours to the below address:
    B I T C O I N Address: 1EG54dd4jLR15Ti97odXNP8NUF6ramkPL3
    Please Copy and Paste address because it is case sensitive.

    Once money is received by me, I will destroy your video and every bit of details I have about you. If I do not receive the money, I will email your recording to every contact of yours. Just think regarding the awkwardness you will definitely get. Keep in mind if you happen to be in a romance, how it is going to affect?

    Want proof? Reply "Yes", and I'll email your recording to seven of your email contacts.

    Yours truly
    Lainey Garau

    Leave a comment:

Working...
X