Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hotel / Vakantie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hotel / Vakantie

Wij gaan weer naar de Mille Miglia in 2009 en zoeken voor 15-18 mei een hotel in Portofino of direct omgeving.
    Hotel Splendido vond ik ietsje te duur (900 euro per nacht ofzo :-), dus de prijs is ook enigszins van belang. 200 euro per nacht vind ik goed.

Kortom : wie heeft ervaringen of is daar enigszins bekend?
    Santa Margherita ligt 3km vanaf Portofino en daar is wel wat beschikbaar nu, maar is dat een leuk dorp? Of zijn er leuker dorpjes in de buurt?
    Of weet iemand een fantastisch 'geheim' adres/hotel/huisje in Portofino zelf voor een nette prijs?

p.s. @Arjan : heb je nog een link naar dat hotel in Cannes waar je vorig jaar bent geweest?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Portofino is niet heel erg dichtbij Sirmione hoor, straks wordt je pizza koud ;-).
    Portofino is ook wel het meest mondaine plaatsje wat je kan vinden aan die kant van de kust, dus de hotels zullen wel dito geprijsd zijn, maar voor het budget wat jij noemt moet het wel lukken denk ik.

Comment

We zitten woensdag en donderdag in Sirmione idd. :-)
      Daarna direct (op vrijdag dus) door naar Portofino en dan na een dag of 3 door naar Cannes.

Maar volgens mij was Cavallino al eens in Portofino geweest, misschien heeft hij tips.

200 euro per nacht is trouwens niet veel in zulke populaire plaatsjes hoor! De hele wereld kent die mooie dorpjes en is er is weinig ruimte. Gevolg is dat de prijzen extreem hoog zijn en alles snel is volgeboekt.
      Vandaar dat we waarschijnlijk in een dorpje in de buurt moeten gaan zitten.

Alfa Giulia 1300 (1966)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Portofino is geregeld, alleen wordt Cannes een probleem.
        90% v/d hotels zit al vol namelijk.

Weet iemand nog een gaaf hotel in Cannes of dicht de buurt??

Alfa Giulia 1300 (1966)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
          Portofino is geregeld, alleen wordt Cannes een probleem.
          90% v/d hotels zit al vol namelijk.
          Dat is in elk geval niet erg als er meer dan 10 hotels zijn in Cannes :-).

Comment

Er zijn er uiteraard veel meer, maar een aantal zijn duur (500 euro p/n) en anderen zijn lelijk of staan op de verkeerde plek.
            Dus toch lastig.

Tips zijn dus welkom!

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Saint Tropez ipv Cannes?

Comment

Ik vind 300 euro p/n wel aan de pittige kant.
                Maar wel leuk hotel denk ik!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ze hebben ook prachtige appartementen

Rond de 200 per nacht.

Comment

Harry: Ga je echt in Portofino zelf zitten met het hotel? Ik ben wel benieuwd, als je een hotel hebt waar je lekker relaxed kunt genieten in 't zonnetje e.d., dan kan het er goed vertoeven zijn.

Portofino is echt mega klein. Ik had het er na middagje wel weer gezien. Even een lekkere bruchetta gegeten met een goed glas wijn tussen de middag, later nog een espresso gedronken, nadat we door wat tuinen gewandeld waren en op de uitkijktoren hadden gestaan en genoten van het uitzicht, de speedboten, de ronkende Riva die het haventje verliet, de zon en het mondaine leventje. Zo aan het eind van de middag had ik het wel weer gezien. Als je vrouw van Gucci tassen e.d. houdt, dan zal ze zich beter vermaken waarschijnlijk.

Wij waren in Santa Margherita Ligure op de boot gestapt en deden zo Portofino aan. Portofino is met de auto echt waardeloos te bereiken. Je staat minimaal een uur te wachten op één van de weinige (geregelde) parkeerplekjes. In Santa Margherita was het ook druk om te parkeren, maar dat kwam omdat er net één of ander festival was. Met de boot vaar je langs de kust naar Portofino, dus dat is veel cooler dan met de auto in de file. Je vaart dicht langs grote jachten in de zomer. En dat bootreisje kost je minder dan 't parkeergeld.

In Santa Margherita kun je lekker eten, goede restaurantjes en een mooi sfeertje (palmbomen etc.). Het is er vrij druk, meer winkeltjes. Maar ook niet de plek waar ik dagen wil vertoeven. Een paar uur was leuk zat. Ik vond de zuidelijker gelegen dorpjes waar wij zaten veel leuker. Geen (Duitse/Engelse) toeristen, wel veel voorzieningen, alleen Italianen/locals en heerlijk rustige stranden, baaitjes, etc.

Maar goed, Portofino e.o. moet je wel een keer gezien en meegemaakt hebben, want het is er natuurlijk wel erg mooi. Als je er in een villa of knap hotel zit, dan zul je er wel langer van kunnen genieten dan een middagje. Als je een zeilboot tot je beschikking hebt helemaal. Vanuit Portofino kun je ook naar Portovenere rijden (ook leuk plaatsje), parkeer daar gewoon down town in het dorp. Vanuit Portovenere kun je bijv. de trein of boot pakken naar Cinque Terre. Waarbij Vernazza het leukste is en Monterrosso en Riomaggiore ook aan te raden zijn. Tussen Monterrosso en Vernazza is de mooiste (zware) wandeling. Maar je kunt ieder dorpje ook per boot of per trein aan doen.

Wij hadden als uitvalsbasis het dorpje Moneglia, wat gelegen is in een baai en voorzien is van een strand. Je moet maar even googlen. Ziet er allemaal prachtig uit. Ligt overal precies tussenin.
                    Last edited by Dennis Cavallino; 02-02-09, 12:07.

Comment

Ow ja, mocht je ooit met de trein gaan daar, dan moet je er even rekening mee houden dat op de trein staat waar de trein vandaan komt. Dus als je dat niet weet en je stapt niets vermoedend in, met het idee dat je naar die plaats toe reist, ivp er vanaf, dan heb je kans dat je zo maar een uur moet wachten op het volgende stationnetje tot er weer een trein komt. :)

Comment

lol, goede tip van die trein. :-)

Maar wij zullen eerder met een boot gaan, denk ik. Vind ik meestal veel leuker.
                        We hebben een hotel in Portofino idd. Volgens mij met parkeerplaats, dus dat moet goedkomen. Wij vermaken ons daar wel en we kunnen vanaf Portofino overal naartoe gaan natuurlijk.
                        We zitten daar ook maar een paar dagen hoor, daarvoor in Sirmione en daarna dus in Cannes oid en dan nog verder Frankrijk in.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

En lekker in het voorjaar, ik ben jaloers :)

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎