gvd wat is het koud
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Winterse overpeinzingen
Collapse
X
-
Geniet er elke dag van, man.
Zondag zeven uur lang door Duitsland geglibberd met de quattro. Skitterend.
Gisteren al die prutsers links en rechts ingehaald die ochtends eerst een paternostertje van hun vijf Nacap-sterren knopen, om vervolgens met 't zweet in de bilnaad 's over de grijsgestrooide kurkdroge snelweg te sukkelen. Ook skitterend.
Vanochtend een rechtuitbrandertje bij het beroemde bochtje Gooiseweg-A10 op z'n nummer gezet. Ging op z'n zomerbandjes en met z'n 140 dieselpk's op de voorwielen bijna onderstuurd de ijsbult in, terwijl de 100 soeverein hoekend de snelweg opdraaide.
Ik mag lije dat het nog weken zo blijft vriezen. Echt waar. Mooiste winter sinds 1997.Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
-
Ik vind dit ook echt helemaal niks.
Weg met die sneeuw, kou, pekel etc etc! Zon en warmte wil ik!!
Winterbanden zijn nu wel handig overigens (ik heb ze niet :-), maar gelukkig is deze ellende normaal gesproken maar een paar dagen per jaar.
Ferrari 308 GTB QV (1983)
Alfa Giulia 1300 (1966)
Mazda Miata (1990 Daily driver)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
Psies, al die zomerbandglijertjes maar jammer dat 'winterbanden toch echt niet nodig zijn in Nederland'.
Maar wel huilen dat ze glibberend en vol met wheelspin de drempel over moeten.
Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk berichtIk vind dit ook echt helemaal niks.
Weg met die sneeuw, kou, pekel etc etc! Zon en warmte wil ik!!
Winterbanden zijn nu wel handig overigens (ik heb ze niet :-), maar gelukkig is deze ellende normaal gesproken maar een paar dagen per jaar.
Comment
-
Neuh, EG, 't was eigenlijk helemaal niet glad. Miniem sneeuwlaagje hier en daar. Maar zelfs dat gaat de capaciteit van sommige bestuurders al volledig te boven.Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Comment
-
Winter is leuk tot de kerst. Vooruit, tot O&N. Maar dan ben ik ook helemaal klaar met kou, donker, sneeuw en al die andere meuk. Kweethet. Is niet constructief. Maar ik kon er vanmorgen om half zeven bij -15 ff niks anders van maken toen ik de auto's stond te krabben.You know that reality is immaterial
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk berichtNeuh, EG, 't was eigenlijk helemaal niet glad. Miniem sneeuwlaagje hier en daar. Maar zelfs dat gaat de capaciteit van sommige bestuurders al volledig te boven.
Laat staan sneeuw of een heel klein beetje gladheid.
Maargoed ik hoef dus niet te jammeren dat ik geen RWD heb :)
Comment
-
Gewoon doorhoeken op zomerbanden. En zoals Brun aangeeft, gewoon lekker d'r tussendoor slalommen. Als je een beetje wegdek kunt lezen kan je van een kilometer afstand al zien wanneer je op moet passen en wanneer je gas kunt geven.
Parkeerplaatsen en gestrate weggetjes met weinig verkeer zijn deze dagen een beetje oppassen maar in de rest van NL is het gewoon volle pollen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk berichtgvd wat is het koudWhen men were men
Comment
-
Precies.
Sta je daar 's ochtends met de ijspegel aan de bungelsmurf een wak te hakken in je dichtgevroren Derrick-plee. Alvast vloekend omdat je weet dat je dadelijk wéér de BMW vrij mag krabben, en daarbij het verhaal van Herr Nachbar aanhoren dat 't "in Stalingrad damals genau so kalt war, und da gab's auch kein Gas von den Scheißrussen."
:-)Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk berichttoen ik de auto's stond te krabben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk berichtPrecies.
Sta je daar 's ochtends met de ijspegel aan de bungelsmurf een wak te hakken in je dichtgevroren Derrick-plee. Alvast vloekend omdat je weet dat je dadelijk wéér de BMW vrij mag krabben, en daarbij het verhaal van Herr Nachbar aanhoren dat 't "in Stalingrad damals genau so kalt war, und da gab's auch kein Gas von den Scheißrussen."
:-)All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk berichtAuto's. Tuurlijk. Ik ben dan wel weer zo galant om de Fiat van buiten (en van binnen) ijsvrij te maken. Min of meer. :)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk berichtPsies, al die zomerbandglijertjes maar jammer dat 'winterbanden toch echt niet nodig zijn in Nederland'.
Ja jammer dat het nu al weken aan een stuk is he? :-P
Ik weet niet waar jij woont, maar wij hebben pas een paar dagen last van sneeuw. Dus nog steeds het gedoe niet waard elk jaar.
Als het nu nog 2 weken aanhoudt is het een ander verhaal en wordt 2009 het 1e jaar dat winterbanden nuttig waren sinds ze zo ge-hyped worden.
Gewoon gedrag en snelheid aanpassen is voldoende. Net als vroeger toen winterbanden nog niet werden verkocht.
p.s. Snelheid aanpassen betekent max 165 op de snelweg met dit weer. Geen enkel probleem. Snelwegen zijn droog en stroef door de pekel etc.Last edited by Harry; 07-01-09, 14:53.
Alfa Giulia 1300 (1966)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
Op de binnenbocht A5-A9 r Haarlem was het vanochtend even glad, voelde de achterkant los worden, was goed op te vangen. (en ja op normale banden (gebruik de term zomerbanden niet, je hebt banden en sneeuwbanden, de rest is marketing)) Blijkbaar helaas niet door de mensen die even later langs kwamen. A5 werd afgesloten.
Verder was het zeer goed te doen.
Comment
-
Op sneeuw zijn winterbanden echt geniaal. Zoals nu, gisteren en eergisteren. Dan wil ik nooit meer anders. Ik weet niet of op een droge snelweg bij -15 °C een winter- of zomerband beter is. Maar daar hadden we het niet over. We hadden het erover dat winter kut is. :)You know that reality is immaterial
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk berichtPsies, al die zomerbandglijertjes maar jammer dat 'winterbanden toch echt niet nodig zijn in Nederland'.
En eventjes rustig aan op het spekgladde woonerf, och, daar rijd ik toch altijd al stapvoets. Alleen ben ik nu niet de enige...
De Spider heeft ook geen winterbanden, want daar moet je het godganse jaar mee rijden alsof er ijs ligt. Dus.
[email protected] moffen. :)Mini Cooper Clubman
"I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
"Jasper val dood." - RH
Comment
-
When men were men
Comment
-
Maar ze vonden de oprit half glijdend schuin op wel weer leuk :-)
Dinsdagmiddag de boel de boel gelaten en lekker sleetje gereden met de jongens. Meer sneeuw graag!Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein
Comment
-
Ministerie van BuZa geeft ambtenaren ijsvrij.......................
Reporter; "Zo mevrouw, heeft u de toertocht al uitgezet?"
(raamstaar)ambtenaar; "egh, ja, richting de Bijenkorf"
Volgende "slachtoffer"......................
Reporter; "Zo mevrouw, das toch wel coulant he, zo`n ijsvrije dag".............
(raamstaar)ambtenaar; "tja je hebt werkpaarden en luxe paarden"................
En op de scholen kan er geen ijsvrij dagje meer af vanwege de 1040 uren norm.................
Stelletje arrogante aso fl.kkers daar......................ipv scholen en heel Nederland een keer tegemoet te komen vanwege de byzondere winterse omstandigheden......................
Of iedereen vrij, of iedereen aan het werk.....................Last edited by Romo; 08-01-09, 20:52.If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!
When they say nothing's wrong that's when you run
Comment
-
Ik vind het geweldig, dit weer. Kan niet lang genoeg duren, als je dan toch een winter wilt, dan liever zo eentje dan eentje met regen en dergelijke. ben ook meer pro-winter dan pro-zomer, maar dat is persoonlijk :-)
De Mondeo heeft er geen last van,, alleen een beetje hoesten en kuchen in de ochtend, maar voor de rest gaat alles vrij vlot.
Ms. RS heeft al 3 keer vast gezeten met de BMW, ding staat nog op GoodYear Eagle F1 III, dus echt winterbestendig zijn die banden niet. Maar om nu naar de bandenboer te lopen en 4 nieuwe wintersloefen te laten steken ... volgende week regent het weer, en dan zijn die Eagles gewoon het einde, serieus.
Dit geeft verder natuurlijk wel de mogelijkheid om eindelijk die LR Disco erin te praten, of op zijn minst een 330xd :-)
Nu scheid je het kaf van het koren, al die *imago* BMW rijders tegenover de mensen die weten hoe een auto werkt, haha.
*volgt SS39 in het blokkeren van Gummen op het thuisnetwerk*Rock on. RS.
Comment
-
Inmiddels is men hier aan de sneeuw gewend en wordt er als vanouds weer 60 kmh in de (ongestrooide) 30 kmh zones gereden, het liefst 's ochtends vroeg tussen de fietsende scholieren.
Voorlopig troost ik mij mentaal met de gedachte (ik heb een vrij levendige fantasie) om er zo 1tje echt een keer zo heel erg te bewerken dat zelfs z'n hond hem niet meer herkent.
Echt. Gewoon in zo'n smal 30 kmh straatje met zo'n bumperklevende proleet achter je. Meestal een Touran of zo'n Hyudai 'SUV', of gewoon een ontzettend aftandse Passat uit het jaar kruik. Overgewichtig figuur met slonzige hondekop achter het stuur. Snor. Al 10 jaar niet meer gelachen. Een tank benzine is 3 keer meer waard dan de 'kleren' die die aanheeft. Hondestickers achterop de auto. Alsof je aan z'n verlopen harses nog niet kan zien dat ie een hond heeft.
Alarmlichten aandoen. Stoppen. Auto op handrem. Motor uit. Sleutel uit contact. Gordel af. En uitstappen. Dikke voorhamer uit kofferbak pakken. En zonder een woord te zeggen er op los beginnen te rammen op alles wat je raken kan. Stapt ie uit; krijgt hij de volle laag. Stapt ie niet uit, dan net zo lang op auto en ruiten rammen tot je er toch bij kan. Heerlijk lijkt me dat.
Verder is het ook een goede test of je het niet onaardig klinkende motto 'gibt niemandem das recht dich zu ärgern' ook in de praktijk kan brengen. Maar toch, optie 1 blijft ook prikkelen.You know that reality is immaterial
Comment
-
SS, true. Het superioriteitsgevoel van de de Hyundai/Tupperware SUV rijders schiet dezer dagen door het dak heen ... eindelijk kunnen ze het volle potentieel van hun auto gebruiken. Ze drukken je dan ook met het grootste gemak van de weg af, proberen je te snijden en zijn onrustiger dan ooit ... Alsof ze nu ineens wel kunnen rijden. Tsss.
*legt e voorhamer in de kofferbak*Rock on. RS.
Comment
-
Men zegt altijd (ook hier, afgunst is geen Duitser vreemd, ze hebben er alleen moeilijkere woorden voor) dat X5 en Cayennerijders zulk tuig is. Daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee.
Waar ik problemen mee heb, zijn de mensen die bovenstaande niet kunnen betalen, dan het 'koreaanse alternatief' (as if) nemen en dat ingebeelde gebrek aan status dan maar in rijgedrag gaan compenseren.
Toon mij een Duitse Hyundai/Kia SUV rijder en ik toon u een volslagen mongool, die denkt dat kartoffelsalat met bratwurst om te eten is, met kutkinderen en die in meer opzichten dan jij en ik - met ruim voldoende Petite Champagne Cognac uit onze beider geboortejaren bij de hand - kunnen bedenken maatschappelijk volledig overbodig is.Last edited by SchnitzelStephan; 09-01-09, 09:22.You know that reality is immaterial
Comment
-
Man, wat was 't vanochtend prachtig buiten.
Laaghangend zonnetje, bomen bedekt onder de rijp, weilanden onder een dun laagje sneeuw, zachtjes zingend ijs. Een sprookjeslandschap.
*hoopt dat 't morgen nog zo, want dan gaat-ie erop uit met de camera*Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
...Meestal een Touran of zo'n Hyudai 'SUV', of gewoon een ontzettend aftandse Passat uit het jaar kruik. Overgewichtig figuur met slonzige hondekop achter het stuur. Snor. Al 10 jaar niet meer gelachen.
Waarom moet jij in elke post JasperB erbij halen?? ;-)
Alfa Giulia 1300 (1966)
BMW 320Ci (van GF)
Comment
-
Da's duidelijk... Soort zoekt soort ;)
Hier geen Hyundais die voor me inschieten; in de wagen-pikorde rangschikt een lage met xenon-oogjes priemende BMW en een vaart toch nog altijd hoger :D.
Comment
Comment