Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn ze nou helemaal debiel geworden in Amsterdam?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zijn ze nou helemaal debiel geworden in Amsterdam?

Het college van burgemeester en wethouders heeft dinsdag besloten om alle metro's van het type Zilvermeeuw te voorzien van kunst.
    Dit gebeurt na de geslaagde proef van het project 'Kunst in metrovoertuigen'. Twee kunstenaars namen in het kader daarvan de binnenkant van twee metro's onder handen. Uit onderzoek is gebleken dat reizigers de kunst als positief beoordelen.
    In totaal worden nu 44 metrostellen van kunst voorzien. De kosten hiervoor zijn 1.150.000 euro.

Error 404. Er is een fout opgetreden, de opgevraagde pagina kon niet gevonden worden.

WTF? Gaan die imbecielen nu 1.150.000 euro, u leest, een miljoen euro en honderdenvijftigduizend euro aan een paar stomme tekeningen in een metro uitgeven? Zijn deze mensen totaal ontspoord ofzo?

In een andere bericht lees je dat de verwarming van die Zilvermeeuw dingen het vaak niet doet, en daarom de mensen maar worden afgescheept met warme chocolademelk op het metrostation:

Error 404. Er is een fout opgetreden, de opgevraagde pagina kon niet gevonden worden.

Dit is toch gewoon niet te geloven? Voor die 1.150.000 euro fix jij ALLE verwarmingen van die klote metro's.

Haha EG, je begrijp het niet, elke cent die er in die stomme metro wordt gestoken is er één te veel.
    Elke cent die er in Kunst wordt gestoken is er één te weinig!
    Last edited by Sander; 07-01-09, 19:45.
    fka v164

Comment

EG, zoals jij het brengt lijkt het inderdaad idioot.
      Je geeft verder nulkommanul achtergrond informatie.
      Ik lees over een geslaagde proef. Wat hield die proef dan in?
      Als de proef bijvoorbeeld uit heeft gewezen, dat er door deze kunst 2 miljoen meer omzet gedraaid wordt, is het nuttig. (Zal wel niet, daar niet van :-))

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
        EG, zoals jij het brengt lijkt het inderdaad idioot.
        Je geeft verder nulkommanul achtergrond informatie.
        Ik lees over een geslaagde proef. Wat hield die proef dan in?
        Als de proef bijvoorbeeld uit heeft gewezen, dat er door deze kunst 2 miljoen meer omzet gedraaid wordt, is het nuttig. (Zal wel niet, daar niet van :-))

Kijk kunst subsidie. Ok leuk, interessant zal allemaal wel.

Maar als ik hoor dat soms (is meestal hoor, been there done that) dat die zilvermeeuw dingen problemen hebben met de verwarming dan denk ik waarom die 1.150.000 euro niet in de verwarming van de metro's stoppen? Ik vind dat raar. Want er word altijd gehuild dat mensen zo vaak de auto pakken, ja niet raar ook he als de verwarming van die dingen het niet doen.

Comment

Ja nogal wiedes dat die dingen geen verwarming meer hebben. Het zijn de allereerste metrostellen, uit 1976, die zijn 32 jaar oud en hebben nooit een grote opknapbeurt gehad. Ze staan op de nominatie om te worden vervangen.

Vind 't best mooi dat ze zoveel geld aan kunst uitgeven, maar om dat nou te besteden aan die oude rijdende Bijlmer-schroothopen...
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
            Elke cent die er in Kunst wordt gestoken is er één te weinig!
            Pleurt heen!

De 1% regel is de reden dat we roestige stukken staal van een kwart miljoen langs de snelweg hebben staan in plaats van een extra rijstrook.
            $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Kom geelhoed, no way in hell dat die auto van jou 250.000 euro kostte.
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Geelhoed, GFY
                fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                  Kom geelhoed, no way in hell dat die auto van jou 250.000 euro kostte.
                  :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                    Geelhoed, GFY
                    Beter dan je laten naaien via gemeenschapsgeld door de zogenaamde kunstenaars.
                    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Tsja, ik zou hier hard kunnen lachen om hoe Amsterdam zich laat naaien door wat kunstenaars, maar helaas zitten we hier in Rotterdam opgescheept met een buttplug kabouter van een kwart miljoen.

Apart volkje, die kunstenaars. Leven met hun kunstbeurs op kosten van de staat en naaien diezelfde staat dan ook nog eens af -en toe door wat van die "kunst" te verkopen aan ambtenaren die nog geen Picasso van een Van Gogh kunnen onderscheiden.
                      Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Hebben ze mooi geregeld toch? :)
                        You know that reality is immaterial

Comment

Gaaf ! Die verroeste balken erachter staan ook vlakbij Maarssen naast de brug over het Amsterdam-Rijnkanaal aan de N230. Waren ook vast 'over'...

Comment

Hahaha, nieuwsgierig geworden door dit draadje heb ik kunnen achterhalen om wat voor kunst het gaat in de Amsterdamse metro:

"Vrolijk, licht en schoon"
                            Initiatiefnemer Tjeerd Herrema: ‘Ik ben er heel enthousiast over. De twee kunstenaars Jetteke Ottevanger en Elke Tangerman hebben er echt iets moois van gemaakt.
                            Ik neem mijn woorden terug. In Amsterdam kunnen de kunstenaars beter ambtenaren naaien dan in Rotterdam.
                            Last edited by iOnline; 08-01-09, 11:07.
                            Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Working...
                            X