Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zomervakantie, mediterraan eiland, welke?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Zomervakantie, mediterraan eiland, welke?

De komende zomervakantie speelt door onze kop. Naast Italie en Spanje per auto, spelen mediterrane eilanden door onze kop. Malta, Cyprus, of Corsica, Sicilie en bijvoorbeeld Sardinie.

Ieder eiland heeft wel wat. Corsica of Sardinie zou in principe nog goed te combineren zijn met een autovakantie door Italie. Als de auto meekan, dan kunnen we overnachten in verschillende B&B's/Hotels en camperen combineren. Na een paar dagen weer verder trekken is toch wel een beetje ons ding, ipv op één plek vertoeven.

Malta, Sicilie en Cyprus zou ik liever alleen per vliegtuig doen en dan een huurauto scoren. Sardinie is al gekkenwerk qua afstand, maar door eerst op ons gemak door Italie te rijden en dan de oversteek te maken, is wel op een relaxte manier te doen, denk ik. Vliegen + huurauto kan altijd nog.

Wie heeft er met bovenstaande eilanden ervaring?

Een combinatie van rust, natuur en toch ook het (mondaine) stadsleven in bijv. kustplaatsjes met leuke winkelstraten, restaurants en bijv. musea staan bij ons hoog op de verlanglijst. Een strand hier en daar is natuurlijk makkelijk te vinden op een eiland, maar we hoeven niet per sé een strandvakantie. Dat lijkt me duidelijk. :)

Als jullie tips hebben voor de leuke plaatsen, hotels, campings, b&b's, restaurantjes en bezienswaardigheden: brand los.

Dat we evt. ook willen kamperen, neemt overigens niet weg dat we geen luxe hoeven. :)
    Luxe in de zin van: b&b/hotel met zwembad zijn welkom. Maar dan wel iets 'aparts'. Landelijk gelegen, te midden van een olijf boomgaard, of met een mooi uitzicht. Of ergens in een stadje, met mooi design ingericht, of juist authentiek. We vinden veel dingen leuk, mits 't maar mooi is.

Comment

Ik kan Corsica in ieder geval aan raden. Zelf daar 4 jaar geleden geweest en in Ile Rousse daar in een leuk hotel gezeten. Collega van mij komt van Sicilië dus als je daarheen gaat kan ik nog wel eens wat voor je aan hem vragen.

Comment

Ik zou Corsica doen om de Tour de Corse te herleven, ik zou naar Sicilië gaan voor een bedevaart naar de Targa Florio, maar van Italianen begrijp ik dat Sardinië echt de Geheimtipp is. Hoewel het waarschijnlijk meer rust, natuur en archeologie is dan mondain stadsleven (maar één serieuze stad, Cagliari).

Maar zou je er wel in de zomer naartoe gaan? Half Italië ontvlucht dan de steden naar die eilanden en 't is bloedheet.
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
          Maar zou je er wel in de zomer naartoe gaan? Half Italië ontvlucht dan de steden naar die eilanden en 't is bloedheet.
          Wel om rekening mee te houden, in augustus is echt 80% van Italië zelf op vakantie, en in eigen land, want spreekie nie tale nie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
            in augustus is echt 80% van Italië zelf op vakantie, en in eigen land
            Met als gevolg dat ook heel veel dicht is. Dus niet alleen tussen 12 en 4, maar gewoon dicht.
            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

moet het echt in de zomervakantie zijn? Sardinië is van 22-24 mei 2009 het mooist! :-)
              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Malta is wel aardig, wel genoeg krediet op je plastieken kaart nemen...
                ( 2x links, 2x rechts en je hebt het eiland gezien)
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Malta wordt snel saai en het eten is brak (teveel engelse invloed).

Ik zou hem onder aan het lijstje zetten.
                  You know that reality is immaterial

Comment

Ga naar Kreta: sauspaleizen en breezerdisco's genoeg ;-)

Nee, afgezien van de gebruikelijke toeristentraps vind ik het een mooi eiland waar genoeg te zien en te doen is. Jeepje huren en knallen maar.

Samos ben ik ook ooit geweest: mooi eiland, maar dat heb je echt in één dag gezien.
                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Fly-drive rondje op Sicilië.

Anders vliegen op bijv Catania, met huurauto stuk Sicilië doen, oversteken naar Calabrië en dan terugvliegen vanaf Lamezia Terme.

Zou het in juli/augustus niet daar gaan zoeken btw. Laat in mei is ideaal.

Comment

Wij vonden Malta wel lekker relaxed. Mijdt de toeristische dingen en ga lekker van ene naar andere stek wandelen. Je komt diverse niet verpeste baaien e.d. tegen.

Geen auto huren op Malta. Neem de bus. Belachelijk goedkoop, betrouwbaar, fun en het bespaart je zoeken naar parkeerplaatsen, ergeren aan het verkeer en pijn in je claxonhand - begrijp je alleen als je het hebt meegemaakt. Qua eten: lokale keuken is een beetje maf maar wel lekker. Vergeet vooral niet om kinni (?schrijfwijze?) te drinken. Een soort van vieze cola maar echt plaatselijk (en hoeveel grote steden ken je met een eigen drankje?).

Ga niet in Valetta zelf zitten, maar er tegenover: wandeling, bus- of bootverbinding en je hebt al weer wat te doen.

Malta/Gozo heeft trouwens ook een stonehenge. Moet je uiteraard wel van houden.
                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Goeie tips tot nu toe.

Helaas zijn wij gebonden aan de schoolvakantie.
                          Weet iemand, Stéphane?, hoe de drukte in de zomer op Corsica is?

Als we naar Corsica gaan, dan rijden we er gewoon heen en pakken ergens de boot. Tentje mee en we zien wel waar we terecht komen. :)

Comment

Ok, Corsica it is!

We gaan lekker met de auto via Nice.
                            Als voorbeeld nemen we deze reis: http://www.andersreizen.nl/?/info/fr04n01i.html, maar dan ipv telkens hotels en b&b's ook kamperen tussendoor. Damn wat een mooi eiland.

Comment

Wel een bedevaart naar de betere etappes van de Tour de Corse, hè? Of zoals hij nu helaas heet, de Rallye de France.

De rallyrotten hier weten wel waar je moet wezen. En even een roosje leggen op de plaatsen waar Bettega en Toivonen het leven lieten.

*wordt sentimenteel*

Comment

Wij zitten ook aan een zonnig eiland te denken voor de zomervakantie.

Mijn neef was laatst op Tahiti, volgens hem het mooiste paradijs op aarde:

Opzich niet verkeerd. Geen vd Valk hotel das wel jammer...
                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                  Ga naar Kreta: sauspaleizen en breezerdisco's genoeg ;-)
                                  Man, zelfs IK wil daar niet meer heen! Baggerbedoeling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk bericht
                                    Man, zelfs IK wil daar niet meer heen! Baggerbedoeling.
                                    Ach wat, zolang je maar baggert met een condoom ;-)
                                    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Mooi man, je hebt ook bijna alles al gehad op Gummen.
                                      Oké, wij zitten eraan te denken om eens (juni waarschijnlijk) naar Sicilië te gaan. Zijn er mensen met ervaringen en tips?

Ik heb dit draadje ook al gelezen:

Een trip via www.sicilieperklassieker.nl lijkt ons wel iets bv. (voorkeur voor Fiat Spider dan, maar misschien lastig qua bagageruimte)
                                      Eventueel combinatie met Lipari als dat te doen is.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ja Sicilië is leuk, paar jaar geleden rondje in 3 weken gedaan van Taormina --> Cefalu --> Trapani --> Agrigento --> Noto --> Siracusa --> Catania in Agriturismo's. Herken wel de rijstijl van de Sicilianen in de rant van Brun, dat was soms echt gekkenwerk. Maar super genoten van het landschap, het eten en de aardigheid van de mensen daar.

Zie in mijn bookmarks nog wat van de Agriturismo's welke wij bezocht hebben en goed zijn bevallen:

Clicca per saperne di più…

baglio, san vincenzo, menfi, ristorante, cucina tipica, sicilia, agrigento, vino, agriturismo, cantine, enoteca, trapani,

Agriturismo a Trapani, a metà strada tra il centro storico e l’aeroporto di Birgi, in Sicilia occidentale, offre alloggio in appartamenti. Immerso nel verde e dotato di piscina, campo da tennis, calcio, basket, parco giochi, mini zoo.

Comment

Sicilie is top. Wij hadden een mobilhome op een camping: https://www.vacanceselect.com/nl/cam...ts=7&persons=4
                                          Fantastische vakantie gehad.

Tip: doe een dagcruise naar o.a. Vulcano, Lipari, Stromboli etc. Helemaal geweldig.
                                          “You’re gonna need a bigger boat”

Comment

We willen zo'n rondreis doen met Giulia of 124 spider.
                                            Lipari oid zit daar niet bij maar alles kan natuurlijk en lijkt mij erg leuk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                            Alfa Giulia 1300 (1966)
                                            Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Sicilië is top! Rondreis is aan te raden met z'n tweeën. Ivm kind hebben wij destijds een hotel gekozen, net buiten Cefalu. En vanuit daar diverse plaatsen bezocht. Een auto heb je er zobizo nodig.

Er valt veel te zien. Enkele aanraders:
                                              Palermo
                                              Cefalu
                                              Agrigento
                                              Etna
                                              Siracuse
                                              Taormina
                                              Binnenland/park in noordossten
                                              En je komt vanzelf op fantastisch kustweggetjes her en der.

Voor de rest moet ik het plakboek opzoeken. :-)
                                              Let wel, de afstanden zijn soms best flink en het rijdt niet bepaald door.
                                              Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Harry, lees dit draadje nog eens. Daar wordt door diverse gummers ook hun ervaringen met Sicilië e.d. vermeld:
                                                Horloges, huizen, vakantie, camera's, klussen en (uit) eten

Comment

Working...
                                                X
                                                😀
                                                🥰
                                                🤢
                                                😎
                                                😡
                                                👍
                                                👎