Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook zo stijf...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ook zo stijf...

Ik ben het duidelijk niet meer gewend, schaatsen.

Het was (schat ik zo in) wel genieten om over sloten, vaarten en kanalen hele stukken te schaatsen met de kinderen en/of met vrienden. Het knallen, kraken en zetten (scheuren :-) van het ijs stond me niet meer bij maar klonk vertrouwd, soort van. Het was denk ik een jaar of 15/20 geleden (in 1996/97 was ik net vader en kon toen natúúrlijk niet gaan schaatsen :-) dat ik een paar uur achtereen geschaatst had waar normaal gesproken boten varen.

Meer Gummers met (gevoelsmatig) verdraaide knieën, half bevroren tenen en kuiten als Edammer kazen?
    fka v164

Ik weet het, het klinkt heel mutserig.
    Maar ik ben niet het ijs opgeweest.. Ik ken zo m'n beperkingen en vond het niet verantwoord om m'n hoge noren uit het tijdperk Ard & Keesie weer onder te binden. Ik heb ze wel uit het vet gehaald en ze aan m'n jongste zoon uitgeleend.
    Wanneer de temperatuur weer boven het vriespunt komt klim ik weer op m'n racefiets op de polderwegen op Voorne & Putten onveilig te maken. Tot die tijd zal ik het met wekelijks 4x een uurtje sportschool mogen doen.
    Hyundai Kauai EV 64 kWh - my 20 - 34K + 14K km

Comment

Mijn benen voelen een beetje gespalkt aan ja...

Mijn zoon van 7 was niet van de schaats te slaan, en is ook als een plamk.

Het is dus niet de leeftijd, toch?
      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

:-)
        fka v164

Comment

Nee geen last van.

(Ook niet geschaatst trouwens..)

Comment

Ik en schaatsen: het was niks, het is niks en het wordt ook niks.

Maar (oudste) zoonlief heeft geschaatst (bijna twee uur lang), zijn broer heeft nog een half uurtje op de schaatsen van de broer gestaan (toen een blaar, kwamen we 's avonds achter), mdv heeft de hele tijd geschaatst en ik heb het na een meter of twee opgegeven. Niet verantwoord, er zouden onschuldige slachtoffers kunnen vallen.
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ik heb denk ik 3 keer geschaatst.
              In mijn hele leven. :-) En dat was 3 keer een drama.
              Ik ben er dus klaar mee. Ik zit bij voorkeur lekker binnen met een kopje Nespresso, verwarming aan, schaatsen op tv (op de achtergrond) en lekker een beetje lezen en de poes aaien.
              En een beetje lachen om die gasten die voorbij komen en nog 3km moeten lopen met schaatsen en een stoel op hun nek. Je ziet de mooiste roze jassen en mutsen voorbij schuifelen. Mensen hebben blijkbaar geen recente warme kleding meer en trekken dat van de zware winter uit 1978 maar weer aan.

(die ene opmerking is om in de stijl van de suggestieve topic-titel te blijven. Waar blijft CM eigenlijk? v164 zit duidelijk naar hem te vissen namelijk)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

La Duts was het afgelopen weekend subliem op de schaats. Tien jaar niet gedaan en toch binnen een paar tellen de snelste van het baantje. Puur op techniek.

En ikzelf? Vroeger vond ik het geen gezicht, zo'n blauwe op schaatsen. Dus nooit geleerd. En toen ik Shani Davis in zo'n pak zag, was 't al te laat om 't te leren...
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Gisteren 1,5 uur geschaatst, nadat ik eerst samen met m'n team op het strand 1,5 uur getraind had.
                  Een heel klein beetje spierpijn in m'n schenen is het enige wat ik overgehouden heb van het schaatsen.

De vergrijzing op Gummen, even op de schaats en meteen zijn die oude mannen zo stijf als een plank :P

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht
                    De vergrijzing op Gummen, even op de schaats en meteen zijn die oude mannen zo stijf als een plank :P
                    Nou, ik zie liever La Dutch op de schaats dan meneer Dutch :-)

Comment

Zaterdagochtend bij Holysloot het ijs op, uiteindelijk via Monickendam naar Marken en Volendam geschaats (en weer terug). 1 valpartij toen ik stil stond, bovenop mijn knie. Hele avond mank gelopen. (schaatsen deed geen pijn)

Zondag ondanks pijn toch naar Nieuwkoop gereden. Nieuwkoopse plassentocht gereden, en met mij nog 600.000 mensen. IJs kompleet aan gort, veel scheuren, bedekt onder een laag schaafsel. Echt gevaarlijk. Na 3km lag ik al, weer op mijn knie natuurlijk. FF 5 keer schreeuwen, vloeken, tieren en weer door.
                      Toch hard geschaatst, in een ochtend + begin middag 60km. Uiteindelijk moeten stoppen omdat één van ons door zo'n onzichtbare scheur viel, en niet meer kon opstaan, benen werkten niet meer. Diagnose: (zelf gesteld: hij is chirurg)....afgescheurde spier/pees. Met de politiebus naar de start vervoerd, wij hebben het ritje uitgereden.

Vandaag een beetje blauw aan de knie en heup, maar verder weinig last. Toch een goede 120km gereden afgelopen weekend.
                      Vanavond ff leegknallen op de Jaap Edenbaan. Lekker even hard knallen en goed verzuren :-)

Comment

Mevrouw Dutch schaatst in een mooie houding! Knie voor je teen, schuin afzetbeen :-)

Comment

Oops, je kunt ook overdrijven :-)
                          fka v164

Comment

Hallo allemaal,

ik zoek het 'patsen met mijn MILF draadje'. Ben ik hier goed? :)
                            You know that reality is immaterial

Comment

Afgelopen weken veel geschaatst. Gisteren oa de hele middag. Heerlijk!

Ik wil er wel een paar schaatsen bij hebben (noren), want mocht het ooit weer eens gaan vriezen dan wil ik weer lange klappen maken ipv dat gedraai op ijshockey schaatsen.

Ik ben 1x onderuit gegaan, het ijs was op sommige plaatsen slecht. Commentaar van mijn oudste zoon (8jaar) die vlak achter mij schaatste:"Pa, wat doe je", waarop ik antwoorde:"vallen" :-)

Comment

Alleen mét schaatsen aan
                                fka v164

Comment

met alléén schaatsen aan?
                                  You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                    Hallo allemaal,

ik zoek het 'patsen met mijn MILF draadje'. Ben ik hier goed? :)
                                    Of je een MILF hebt maken wij nog wel uit!

Dus posten die dingen, met alleen schaatsen aan!

Comment

Heerlijk!

Ik schaats zo ook regelmatig op o.a. Jaap Eden baan... Donderdag overdag op de Loosdrechtseplassen geweest, een kleine 20km gedraait, s'avonds nog ff met m'n vriendin (buitenlandse en nooit eerder geschaatst... Viel mij enorm mee hoe makkelijk ze het oppakte). Zaterdag ff lekker op de Oostvaardersplassen weer 20km en gister op het Zuidlaardermeer met een groep vrienden 120km gemaakt... Ik ben nu dan ook een ENORME plank... Rug kan geen kant meer op :)

Comment

120 km Niels?? Jezus!!

Ik heb gisteren weer voor het eerst sinds een jaar 15 km geschaatst en dat ging me goed af, heb nu ook nergens last van, maar goed, spierpijn komt 24 uur later pas he.
                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

De ironie...

Ging bij de schaatsen ophalen voor de auto keihard op mijn plaat. Even geprobeerd te schaatsen, maar dat werd niets meer...

De ironie 2.. Mensen die je mank voorbij zien komen vragen hoe het schaatsen was.

Comment

Ik wilde gisteren gaan, maar kon mijn schaatsen niet meer vinden.
                                            Toen maar de zolder opgeruimd waar ik dacht dat ze lagen.

Ok moj.
                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OOPS Bekijk bericht
                                              Diagnose: (zelf gesteld: hij is chirurg)....afgescheurde spier/pees.
                                              OMG dat zijn de ergsten, artsen die zelf een diagnose bij zichzelf stellen.
                                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                              Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                120 km Niels?? Jezus!!

Ik heb gisteren weer voor het eerst sinds een jaar 15 km geschaatst en dat ging me goed af, heb nu ook nergens last van, maar goed, spierpijn komt 24 uur later pas he.
                                                Ja ik weet het... Beetje te grote mond gehad waardoor ik er niet onderuit kon :).

Kost overigens de hele godganze dag om het te volbrengen :). (Zo voelt het tenminste....)

Comment

ik had vooral de eerste 5 minuten enorme pijn onder mijn voeten toen ik begon met schaatsen maar als je dan doorzet is er niks aan de hand
                                                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Lol: korte nuancering:

Meneer lag op zo'n zilverfolie-dekentje en na wat tasten voelde hij dat geen botten gebroken waren, dus dan moet er iets gescheurd zijn.

"ik loop morgen wel even langs, dan kunnen ze er even een MRI van maken"

Het zou me verbazen als hij vandaag zou kunnen lopen.....

@Niels: 120km! Damn :-) Ik was niet "leeg" gisteren, maar of ik nóg eens 60 verder zou kunnen....geen idee. Ik kan de Elfsteden nu wel beter in perspectief plaatsen! Schaats je wel eens op maandagavond op de Jaap Eden?

Comment

Nee dan dit!

Moedige schaatsers hebben gistermiddag bij het Friese Eernewoude een groot vrachtschip tegengehouden. De schipper uit het Drentse Meppel wilde met zijn duwbak naar Drachten varen.

De schaatsers waren met zijn honderden op de been, toen ze ineens een schip zagen naderen via de vaargeul. Enkele schaatsers waren hierop gelijk naar het dorp gegaan om andere schaatsers te waarschuwen voor de grote boot. Die wilden het verhaal pas geloven toen ze het enorme schip dichterbij zagen komen.

Hierop ging een aantal mensen middenop de vaargeul staan om de schipper te waarschuwen. Gelukkig zag de Drent de schaatsers, en legde de boot direct stil. De schipper heeft de politie beloofd pas na zonsondergang zijn tocht te vervolgen.
                                                      "Colourful fearsome cars were roaring in the woods again.
                                                      The sight and sound of the mighty Datsun 240Z will long be savoured"

Comment

Patsen met afstanden, dat kan natuurlijk ook. Toen ze nog wedstrijden schaatste, was de 500 m voor La Duts eigenlijk al te lang. Dus ook dit weekend was ze steeds na één rondje op. Bijkomen. Nog een rondje. Bijkomen. ('Ja, ik kan alleen maar hard, en ik doe al m'n best om zo langzaam mogelijk te gaan.')

Dus 120 km? Res-pect.
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Schaatsen in Belgie op een privevijver in Kapellen.

Ben niet echt stijf, maar heb dan ook geen kilometrs gedaan, eerder kleine rondjes :-) maar wel leuk, met 's avonds BBQ en drank, lichten op het ijs en muziek ... zeer sfeeriek en in deze tijden van Global warming: uniek.
                                                          Rock on. RS.

Comment

Damn.....

Vanavond ben ik op de Jaap Edenbaan tegen de grond geklapt.
                                                            Op de binnenbaan probeerde ik iemand in te halen. Diegene kwam iets meer naar binnen dan ik verwachtte, waardoor ik een ijzer te ver naar links heb gestuurd......op de metalen ondergrond. In mijn val 2 schroeven gemaakt over de gele opblaasafbakening, en beland op het binnenterrein (asfalt en beton).

En dat doet pijn.

Blijkbaar hebben mijn schaatsen een mooie vonkenregen gemaakt, en dat mijn val er flink indrukwekkend uit. Schaatsbaan in rep en roer, EHBOer erbij enzenz. 't Valt verder mee hoor. Elleboog goed open geschaafd (was toch al wild vlees :-)) en van links naar rechts mijn schouderbladen wat lichter geschaafd. En stijf dus :-)

Schaatsen zijn 100% bot, moet wel een paar mm vanaf geslepen worden áls ze nog te redden zijn...ach.

Je maakt weer eens wat mee.....een week Skiën geen probleem, maar schaatsen ho maar :-)

Comment

Oeps...
                                                              fka v164

Comment

dat klinkt niet best.

Niemand meegenomen met je rond-cirkelzagende schaatsen toen je door de lucht vloog?
                                                                Forza!

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎