Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kinderen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Kinderen

Gezellig. Wat een verháál zeg :-)

Het is toch wel erg... Hoewel het verhaal wel wat eenzijdig wordt weergegeven, want ik snap ook best dat omwonenden helemaal gestoord kunnen worden van zo'n dagverblijf. Zeker als het er voorheen niet zat. Goed, megafoons en eieren zijn natuurlijk weer het andere extreme. Dan ben je gewoon ziek.

Maar toch. Het is wel weer zéér des binnenstad-Amsterdams om van die ongelooflijk keihard schreeuwende koters te baren, ze tijdens de opvoeding niet een béétje stilte bij te brengen (hoe moet dan ook, als pa en ma zélf al van die hardschreeuwende BLØF-lookalikes zijn) en ze elke dag samen met twintig keihard schreeuwende koters bij dezelfde crèche te droppen.

Ter vergelijking: hier in Den Haag aan 't rustieke schrijversplein zit ook een kinderdagverblijf, hooguit vier deuren verderop, mét buitenspeelplaats, en daar komt zelfs in hartje zomer nooit buitensporig lawaai vandaan.

's Toch een iets beter opgevoede clientèle, daar.
    Last edited by brun; 13-01-09, 16:35.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Ouders

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
    Maar toch. Het is wel weer zéér des binnenstad-Amsterdams om van die ongelooflijk keihard schreeuwende koters te baren, ze tijdens de opvoeding niet een béétje stilte bij te brengen (hoe moet dan ook, als pa en ma zélf al van die hardschreeuwende BLØF-lookalikes zijn) en ze elke dag samen met twintig keihard schreeuwende koters bij dezelfde crèche te droppen.
    Kortom, draadnaam is verkeerd. :)
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Lol, inderdaad. Maar die kan ik niet veranderen, zie ik nu...
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Amsterdammers

Of om onze wannabe-remigrant te pleasen...
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Nieuw rijken

En onze sappelende groep-één-lutsers...

Comment

WOEHAHAHA, met een megafoon kleuters uitschelden, goeie genade, droever wordt het toch niet. Ik raad dat heerschap aan te gaan werken tussen 9 en 5, of zo. Scheelt een hoop irritatie.

Verder een redelijk non-issue, woonde in het verleden ook vlak bij een school, en ja dan hoor je wel eens wat kinderen schreeuwen. BFD. Categorie "Hee ik ben in Amsterdam gaan wonen en nu erger ik me ineens KUPOT aan al die klerevliegtuigen!". :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

nou japser
              ik denk dat jij wel anders piept als je een creche naast je rijtjesvilla krijgt
              smorgens de lucht van ronkende 8cyl SUV's op LPG drie dubbel geparkeerd
              smiddags de afgelikte gezichten van de doorleefde moeders (ja 5dgn in de week werken voor de 5ton beleggings hypo voor een fucking vinex huis op 125m2)
              en tussendoor de gehele dag krijsende en gillende kleine jihad strijders op het schoolpleintje
              een wonder dat het bij een megafoon is gebleven man
              ;-)
              E
              يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Ha, die TSM;

Back with a vengeance? ;-)
                Scherven brengen gelul.

Comment

TSM heeft geen kinderen :-)

Hier liggen twee KDV's op nog geen 100 meter uit elkaar. Heb de mensen ertussenin nooit horen klagen (toen ik nog in de dorpsraad zat). Ow ja, ene creche staat aan de achtertuin van een behoorlijk riante villa (iets meer dan 4x modaal voor nodig om dat te kunnen kopen).
                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

*Snapt nu waarom het KDV hier midden in het park zit*

Comment

Steven moet naar de www.hansanders.nl
                      :-)
                      11-12-2008 hahaaaaa.
                      En als je in een buurt woont waar je voor 4mod euro een riante woning kunt kopen, dan zal het wel in de buurt zijn van dat gezellige woonwagenkamp aan de A2
                      :-))
                      LOL
                      E

Comment

Ha, die Gummers;

Als ik het hele lölverhaal goed begrijp gaat het hier om één enkele nutcase die zich aan dit gedrag schuldig maakt. Typisch....
                        Scherven brengen gelul.

Comment

ik begrijp alleen de lol niet van eieren en meel gooien in het weekend
                          probeert hij een cake te bakken oid ?
                          E

Comment

Misschien gooit hij inderdaad met eieren, meel en rent hij er met een beslagkom achteraan?

Comment

Misschien wilde hij ze wel een koekje van eigen deeg geven...

* neemt nominatie "worst pun of the year"-award in ontvangst *
                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Euhm.

Mijn stelling was dus dat 't misschien ook best wel aan de kinderen zou kunnen liggen. Omdat ik, uit nabije ervaring, weet dat in sommige Amsterdamse wijken de demografie nogal is doorgeslagen naar gezinnen met ENORME kutkinderen.

Ik heb ze godzijdank noch in de vriendenkring, noch in de familie. Maar ik bedoel dus een bepaalde groep omhooggevallen autochtonenstelletjes met elk een iets te goede baan, iets te veel geld en vooral een hele grote bek. Zodat de kinderen in kwestie ook worden opgevoed met het idee: alles mag.

Moeilijk te omschrijven. Maar denk aan een papa-stereotype met een verwilderde bos haar, die iets in de financiële dienstverlening doet en een mama die vijftien jaar geleden de matras van 't corps was, maar nu elke ochtend kleine Jan-Jaap met de hippe bakfiets naar de crèche brengt.

En laten d'r in de buurt van het Vondelpark bijvoorbeeld wat van die gezinnen wonen. Als je daar dus een kinderdagverblijf begint (en daar gaat het in dit berichtje om), en de helft van de koters is uit zulke gezinnen afkomstig, dan is dat TOTALE terreur voor de buren. Want zodra de crècheleidster tegen de ouders van zo'n klein engeltje zegt dat hun kroost wel wat luid en onhandelbaar is, krijgt ze de wind van voren van die ouders en wordt de kroost in kwestie nog eens aangespoord om toch vooral maar te doen waar het zin in heeft.

Echt. Naast een kinderdagverblijf met zulke kids wonen is een hel. Die maken meer lawaai dan Schiphol. En luisteren, ho maar. Dan duizend keer liever tussen de Marokkanen.

Hoeft niet natuurlijk, geen idee of 't daar inderdaad zo is, maar het zou heel best kunnen. :-)
                                Last edited by brun; 13-01-09, 23:28.

Comment

Inderdaad. Marrokanen zeggen tenminste "meneer" als ze je aanspreken :).
                                  2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Dat vind ik dan toch de fout van het KDV brun.

1. KDV hoort regels te hebben waarin dergelijk gedrag niet getolereerd wordt.
                                    2. KDV hoort die regels na te leven, omdat dergelijk gedrag voor de andere kinderen nadelig is.
                                    3. KDV hoort dus kinderen die de regels niet naleven te verwijderen (na 2-3 keer ouders te waarschuwen).
                                    4. Aangezien ik verwacht dat ook in Adam er een wachtlijst is, is het voor het KDV geen probleem, er is altijd wel weer een nieuw kind wat de vrijgekomen plek kan opnemen. Zo niet, dan moet je als KDV verwachten dat alle goede kinderen binnen de kortste keren ergens anders zitten.

Ik ken deze KDV niet, maar als je bij onze KDV tijdens de lunch binnenkomt, dan vraag je je af hoe ze het zo verdomde rustig krijgen (let wel een situatie waarbij 2 ouders 10 kinderen in de leeftijd 0-4 hebben). Compliment van oudste zoon laatst (niet zo bedoeld): jullie zijn bijna net zo streng als bij de bso!
                                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

O ja, die types die jij omschrijft hebben toch een o-pèr?

Het zijn meestal kinderen die pas na 2 jaar op een kdv komen die inderdaad niet meer te corrigeren zijn. Je kunt ze goed herkennen, dat zijn de kinderen waarvan mamma eerst besloten heeft thuis te blijven voor de kids en bij de geboorte van de tweede toch ondekt dat a. niet zo leuk is en b. de lasten toch wel erg hoog worden. Of de kids waarbij opa en oma eerst leuk de kleine twee jaar hebben verwend en bij de geboorte van de tweede of om andere redenen (duh kind is onhandelbaar geworden) de verantwoordelijkheid weer terugleggen bij de ouders.

Bij ons op het kdv was er ook een onhandelbaar kind. Daar is vrij stevig met de ouders over gesproken en zelfs gesuggereerd dat ze daar eens hulp bij moesten halen. Kind is aardig bijgetrokken nu. Onze kdv heeft ook eens een kind geweigerd omdat het vijf volle dagen zou komen. Was niet goed voor het kind, want dan heb je ouders die hun schuldgevoel in het weekend afkopen met leuke dingen (dierentuin, speeltuin, cadeaux etc.). Weet niet wat daar mee gebeurd is.

Comment

Ik heb ze godzijdank noch in de vriendenkring, noch in de familie. Maar ik bedoel dus een bepaalde groep omhooggevallen autochtonenstelletjes met elk een iets te goede baan, iets te veel geld en vooral een hele grote bek. Zodat de kinderen in kwestie ook worden opgevoed met het idee: alles mag.
                                        *rilt*

In Haarlem heb je ze ook. Voor geen goud zou ik naast een KDV willen wonen waar de kinderen van zo'n stel ookun tijd doorbrengen.

Comment

Eens met Steven. Het is duidelijk dat Brun nul,nihil ervaring heeft met kinderdagverblijven. De twee die ik inmiddels uit eerste hand ken, hebben gewoon hun eigen, strenge regels en weet maar zeker dat de kids zich daar echt wel aan houden (zelfde eravring met kinderen rond een zeer geordende lunchtijd). Maar ja, als kinderen (buiten) gaan spelen, dan wil er nog wel eens lawaai zijn. Kinderen zijn vrolijk, spelen en schreeuwen dan ook wel eens, BFD. In dit geval werd er zelfs geklaagd als de kinderen op een warme zomerdag met leidsters "Jan Huigen in de ton" zongen. Get a fucking life, denk ik dan.

En dan heb ik het dus niet over mensen die klagen over adhd-neukfoutjes die in de supermarkt los gaan omdat ze hun dagelijkse portie ritalin niet hebben gekregen en pa en ma weigeren in te grijpen. Dat vind ik ook irritant.

Groet
                                          GJ

Comment

Moeilijk te omschrijven. Maar denk aan een papa-stereotype met een verwilderde bos haar, die iets in de financiële dienstverlening doet en een mama die vijftien jaar geleden de matras van 't corps was, maar nu elke ochtend kleine Jan-Jaap met de hippe bakfiets naar de crèche brengt.
                                            Niks moeilijk te omschrijven. Ik weet precies welke categorie je bedoelt.

En de combinatie van mijn alternatieve draadtitels dekt de lading precies. :)

Comment

In die laatste gevallen zeg ik altijd op het verontwaardigde 'dat mag toch niet' van een van mijn kinderen: "ja dat mag niet, maar niet iedereen is in staat om zijn kinderen goed fatsoen bij te brengen". Net hard genoeg zodat de ouders het horen :-)

Maar ja, ik woon dan ook niet in een grote stad waar ik voor zulk gedrag direct gefussileerd zou worden.

Comment

Maar ik bedoel dus een bepaalde groep omhooggevallen autochtonenstelletjes met elk een iets te goede baan, iets te veel geld en vooral een hele grote bek. Zodat de kinderen in kwestie ook worden opgevoed met het idee: alles mag.

Oh GOD, dit is dan wel weer spot-on. Mwahahahahaa. :)

Jan-Jaap is trouwens wel erg 80's, volgens mij heet krullenpapa zo en heten de kinderen Roderick en Myrthe. Bakfiets van de Fietsfabriek, check, bij voorkeur een labrador met boerenzakdoek meesleurend.

Affijn, JA, ik zie ook wel eens van "dat soort ouders". Staat op "middagfeestjes" (note to self: nooit meer naar "middagfeestjes" gaan) steevast luid lachend de glazen rose achterover te keilen terwijl op de achtergrond de ritalinsnuivertjes volkomen onbespied door ouderlijk gezag het ene na het andere toastje met dure Franse kaas naar binnen staat te schuiven, tot ergernis van de gastheer/vrouw: mijn zus in dit geval, die viert denk ik haar verjaardag ook wel weer gewoon 's avonds, komend jaar. :)
                                                Mini Cooper Clubman
                                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                  Oh GOD, dit is dan wel weer spot-on. Mwahahahahaa. :)

Jan-Jaap is trouwens wel erg 80's, volgens mij heet krullenpapa zo en heten de kinderen Roderick en Myrthe. Bakfiets van de Fietsfabriek, check, bij voorkeur een labrador met boerenzakdoek meesleurend.

Affijn, JA, ik zie ook wel eens van "dat soort ouders". Staat op "middagfeestjes" (note to self: nooit meer naar "middagfeestjes" gaan) steevast luid lachend de glazen rose achterover te keilen terwijl op de achtergrond de ritalinsnuivertjes volkomen onbespied door ouderlijk gezag het ene na het andere toastje met dure Franse kaas naar binnen staat te schuiven, tot ergernis van de gastheer/vrouw: mijn zus in dit geval, die viert denk ik haar verjaardag ook wel weer gewoon 's avonds, komend jaar. :)
                                                  Och wat weten jullie toch weinig. ;-)) Dit zijn de poplaire namen:

Verder zou ik mijn handen dicht knijpen als mijn zoon van 5 stiekem toastjes met Franse kaas naar binnen zou slaan. Het is nogal een moeilijke eter namelijk (understatement). Maar goed die is dan weer wel zo goed opgevoed dat ik een open zak chips op tafel kan laten liggen zonder dat hij eraan komt (en hij zal het altijd eerst vragen en dan ook chips uit gaan delen aan alle aanwezigen ipv het zelf nar binnen te schrokken).

Comment

Pas op voor de oppas

Geen idee waar ik dit bizarre bericht kwijt kan, hier dan maar...

Comment

Ik heb járenlang tegenover een school gewoond. Elke ochtend idd een hoop auto's van mamma's en pappa's. Aangezien ik meestal mijn autootje de avond daarvoor had geparkeerd heb ik daar eigenlijk weinig last van gehad. Hoogstens die anderhalve keer in het jaar dat er een ouderavond was.

Het geluid van spelende/schreeuwende kinderen hoorde ik dagelijks. Eerlijk gezegd had ik daar ook geen last van. Sterker nog, wanneer ik nu uit het (open) raam van m'n huidige eengezinswoninkje naar het stille pauper-hondenpoepparkje tegenover ons huis kijk mis ik soms het geluid nog wel 's...

Met een megafoon peuters uitschelden-->Behoorlijk triest. M.i. werk voor psychiater.
                                                      Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeneas Bekijk bericht
                                                        Geen idee waar ik dit bizarre bericht kwijt kan, hier dan maar...
                                                        http://www.dumpert.nl/mediabase/7421..._(topic_).html
                                                        Yup, had gelezen. M.i. had dit bericht beter in het Ausweis Bitte draadje gepast. Blonde zwarte potlood zuigende doos en coke snuivende blownegert mogen geeneens aangepakt worden omdat hen filmen, zelfs in je eigen huis, niet mag in NL. Erg vreemd hoe ze in NL met privacy omgaan.
                                                        Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                                                          Yup, had gelezen. M.i. had dit bericht beter in het Ausweis Bitte draadje gepast. Blonde zwarte potlood zuigende doos en coke snuivende blownegert mogen geeneens aangepakt worden omdat hen filmen, zelfs in je eigen huis, niet mag in NL. Erg vreemd hoe ze in NL met privacy omgaan.
                                                          Volgens mij mag het wel alleen had de bond van wetsovertreders(inbrekers) er bezwaar tegen. Ja, zo leef je in een heel slecht land als je alle idiote bezwaren meteen als verworven recht onthoudt. Het ging in dit geval zelfs om het op internet plaatsen van thuisgefilmde beelden en niet het filmen zelf.

Het nieuws, weer en verkeer uit Groningen, Assen, Emmen en andere plaatsen van Dagblad van het Noorden

Inderdaad een idiote klacht, maar geen recht. Overigens vind ik het niet raar dat de OvJ hier toestemming voor moet geven. Dat ik bij iemand op bezoek kom(zonder bijbedoelingen, he) geeft hem niet zomaar het recht mij deel uit te laten maken van een internetfeed.
                                                          Every second of your life is a part of your song

Comment

Working...
                                                          X