Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kredietcrisis, Wie merkt het nu echt?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• kredietcrisis, Wie merkt het nu echt?

Ik ben wel benieuwd welke gummers het merken dat hun branche last heeft van de kredietcrisis.

Zelf zit ik in de consultancy en heb een paar grote klanten in de financiele sector. Januari is altijd een relatief rustige maand qua nieuwe projecten.
    We hebben wel wat mensen op de bank maar het is niet dramatisch. 2008 hebben we vrij goed afgesloten.
    Wat ik wel merk is dat de grote bedrijven minder budget hebben voor projecten en men veel met eigen mensen wil doen (en dat zal in een aantal gevallen niet gaan lukken)

Op dit moment merken we nog niet zo heel veel van de crisis, maar we verwachten wel degelijk een minder jaar in vergelijk met 2008.

Hoe is het bij jullie?
    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

niets nada noppes
    en met het tweede deltaplan in het vooruitzicht en de net aangedragen spoedwet infrastructuur zie ik de toekomst zonnig tegemoet.
    :-)
    "mijn" industrie begint net op dreef te komen met een verwacht hoogtepunt in de jaren 2011-2014
    E
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Het bedrijf waar voor ik werk levert ergonomisch woningaanpassingen.
      Qua omzet merken we het (nog) niet, opdrachten worden veelal verstrekt door instellingen, en dat blijft wel doorlopen.

Bij ons zit het grootste risico in het debiteurenrisico: de aannemers die als hoofdaannemer optreden bij woningaanpassingen en ons inhuren als onderaannemer.
      Nu al een geval waarbij de hoofdaannemer wel door de instelling betaald is, maar ons nu niet kan betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
        Wat ik wel merk is dat de grote bedrijven minder budget hebben voor projecten en men veel met eigen mensen wil doen (en dat zal in een aantal gevallen niet gaan lukken)
        Hier zal voor ons in de communicatiebranche heel veel van afhangen. Wat gaan die bedrijven doen? Overhead drastisch terugdringen en dus meer uitbesteden? Of juist zo veel mogelijk zelf doen?

In eerdere crisisperioden hebben we het eerste meegemaakt, dus dat bleek heel gunstig voor ons. Maar je weet 't nooit. Als je net een paar klanten hebt die niet makkelijk van hun mensen afkomen, kan scenario 2 zomaar in werking treden. En dan kan het in een klein bedrijf als het onze meteen hard gaan.

In scenario 1 komt er nog de vraag bij of bedrijven gaan uitbesteden aan bureaus of aan freelancers. De laatste tijd merken we wel steeds meer concurrentie van die laatsten, dus ook dat is oppassen.
        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Auto's, vriend. Wat dacht je zelf ?

Comment

Even los in welke tak van de consultancy zit, maar in dit klimaat is er ook werk. Besparingen door outsourcing en bedrijfsrationalisatie zijn nu erg populair kan ik je zeggen. Toch wel bedrijven gezien die de hand op de knip houden. De logistieke sector krijgt hele flinke klappen als ook de staalsector en aanverwante industrie (autoindustrie, duh).
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Hier net als bij Joshua. In de auto's en met een contract dat 1 maart afloopt en waar nog geen uitspraken over worden gedaan qua verlenging. Omzetting naar vast denk ik al helemaal niet meer aan. Meer hoef ik niet te zeggen?

Comment

Logistieke sector. Ja, we merken het.
                2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

WASHINGTON - De wereldwijde uitgaven aan informatietechnologie zullen dit jaar voor het eerst sinds 2002 dalen.
                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Niet in mijn sector (gas), in tegendeel zelfs lijkt het wel, helemaal nu met al die grote projecten en strategische doelen..., en wat Oekraine/Rusland op het moment doen is voor ons alleen maar goed...
                    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Ik werk bij het Rijk, en ik merk er helemaal niks van.... :-)

Comment

Ik zit in de zogenaamde 'ICT consultancy' en merk er nog niet veel van.
                        Het aantal aanvragen neemt de laatste maanden wel af, dus het wordt ietsje minder.
                        Bij ons bedrijf is echter iedereen aan het werk en zie ik de toekomst positief tegemoet. Ik denk dat de ICT-klappen vooral gaan vallen bij de grotere bedrijven die de laatste jaren heel erg zijn gegroeid. Die namen bijna iedereen aan (die geld kon verdienen voor het bedrijf) en daar moeten er nu/straks een aantal van weg natuurlijk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Kredietcrisis? Geen idee waar je het over hebt, is dat iets wat in de ochtend plaatsvindt?

Ik ben dus net uit bed gebeld door het UWV, daar gaat mn relaxte laatste dag als werkloze :-)
                          Let's kick some ass and chew bubblegum...
                          ----------------------------------------------------------------------------
                          '71 Alfa Romeo Giulia Super
                          '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                          '00 BMW E39 528iA Touring
                          '06 BMW Z4M Roadster
                          '96 BMW E36 328i trackracer
                          '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Afgelopen jaar is het bedrijf waar ik met veel plezier voor werkte falliet gegaan. Eind Juli werd uitstel van betaling aangevraagd, dus dat is voor de huidige crisis. Gelukkig voor mij was er toen meer dan genoeg werk. Ik heb wel veel rompslomp eraan gehad (salarissen die niet betaald werden, negatieve salaris stroken ivm bijtelling etc.) maar praktisch alles is inmiddels geregeld.
                            Het bedrijf waar ik nu voor werk heeft er nog niet zo veel last van, 2008 was een topjaar (beste in het 100+ jarige bestaan) en er komen veel grote klussen aan. Dat wil niet zeggen dat `we` er niets van gaan merken.

Ik heb zelf wel veel contacten met andere bedrijven, en er zijn toch echt grote bedrijven in zeer erstige problemen. Oa bij toeleveranciers in de automotive. Arbeidstijd verkorting, gedwongen ontslagen etc. zijn zaken die bij zulke bedrijven aan de orde zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                              Motoren, vriend. Wat dacht je zelf ?
                              See above

Comment

We hebben net een Hypotheekshop erbij gekocht :-)

Maar.....het is heel rustig hier op kantoor. Weinig nieuwe afspraken maar wel heel goed om eindelijk eens echt voor een dossier te kunnen gaan zitten en de "loose ends" af te kunnen handelen. Want dat schiet er wel eens in bij al die drukte.

Ben wel benieuwd hoe lang het nog gaat duren....

(En anders verkopen we gewoon de....M5 :( )

Oja....krijg mijn woning niet verhuurd terwijl ze er er kort geleden nog voor in de rij stonden. Heel irritant.

Comment

Hoger Onderwijs, projecten voor onderwijsvernieuwing.

Los van de kredietcrisis is de laatste jaren hier (eindelijk) een financieel besef ontstaan bij het management. Dus er wordt wel degelijk bezuinigd, maar dat heeft met de kc niets te maken.

Wel hebben wij als faculteit enorm veel last van de t-2 financiering (daar krijg je pas na 2 jaar de financiering voor de studenten die nu rondlopen/afstuderen). Aangezien wij elk jaar met ongeveer 5% studenteninstroom groeien, is onze financiering dus eigenlijk structureel te krap (niet precies 10%, maar wel ongeveer in die orde).
                                  Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                  Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Heb net het vonnis gekregen van een geschil met een ex-huurder. Toch eens kijken of die BMW 3.0 CS nog te koop staat.
                                    *crisis* Neen, doe toch maar sparen, you never know.
                                    Rock on. RS.

Comment

In de semiconductor merk je zeer zeker wel iets van een crisis (understatement). Collega's ontslagen....en er gaat nog veel meer gebeuren.
                                      All you need to remember is the number '70' .

Comment

NXP? Vreemd verhaal met die topman, van Houten. Op zaterdag met een heel artikel in de krant staan dat hij klaar is voor de uitdaging, en op maandag was het einde voorstelling voor Fransie...
                                        Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                        ----------------------------------------------------------------------------
                                        '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                        '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                        '00 BMW E39 528iA Touring
                                        '06 BMW Z4M Roadster
                                        '96 BMW E36 328i trackracer
                                        '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

De bananenhandelaar is de pisang,
                                          de tabakshandelaar is de sigaar,
                                          de bakker verdient geen brood meer,
                                          de herenmode is de das omgedaan,
                                          de lampenwinkeliers zien de toekomst duister in,
                                          de scheepvaart is de wind uit de zeilen genomen,
                                          de houthakker gooit het bijltje erbij neer,
                                          de kousenfabrieken zien er geen gat meer in,
                                          de horlogemakers zouden de tijd willen terugzetten,
                                          de confectie-industrie moet er een mouw aan passen,
                                          de tuinders heeft men knollen voor citroenen verkocht,
                                          de binnenschippers zijn aan lager wal geraakt,
                                          de chauffeurs zijn de macht over het stuur kwijt,
                                          de wegen zijn aan belasting bezweken,
                                          de wielrenners weten niet meer rond te komen,
                                          de badmeesters kunnen het hoofd niet meer boven water houden,
                                          de bierbrouwers moeten uit een ander vaatje tappen,
                                          de bioscopen daar valt het doek voor,
                                          de kwekers zitten op zwart zaad,
                                          de schoorsteenvegers komen op straat te staan,
                                          de stratenmakers kunnen wel op het dak gaan zitten,
                                          de mijnbouw graaft zijn eigen graf,
                                          de spoorwegen zijn het spoor bijster,
                                          de luchtmachtmaatschappijen vliegen de lucht in,
                                          de metselaars zitten in de put,
                                          de caféhouder is het zat,
                                          de kapper zit met zijn handen in het haar,
                                          de boer is uit het veld geslagen en
                                          de wapenindustrie ziet dat er geen schot meer in de zaak zit!
                                          Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Drukker dan ooit, maar dat is eigenlijk als sinds dat ik freelance ben gaan werken zo. Krijg gisteren nog weer een opdracht om in NL en Canada een flinke upgrade van een winkel te gaan doen. Dus weer leuk reisje ook in het verschiet.

Ik kom tijd tekort en hoop eigenlijk dat de crisis mij ook eens gaat raken. Kan ik eens lekker onbezorgd chillen ;-)

Comment

Yep, daarom ook een flinke stap terug A6 wordt A5:-)

Maar serieus, merk er nu nog niks van.
                                              Januari belooft iig de beste eerste maand sinds 2001 te worden.
                                              2 x ouwe premium meuk
                                              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Nope. Merk d'r niks van.
                                                You know that reality is immaterial

Comment

Merk er nog niks van, maar dat kan best veranderen. We leveren veel aan de vliegtuigindustrie, en die lijkt klappen te krijgen. Maar tot nu toe voor ons weinig aan de hand.
                                                  Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

ik ben benieuwd of dit draadje nu een afspiegeling is/word van wat er geroepen wordt.

Hoop dan ook dat er meer mensen reageren en dat we straks kunnen zien welke sectoren, genoemd in dit draadje, wel of geen last hebben.

Januari lijkt bij ons een goede maand te worden.
                                                    Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

D'r zijn er hier wel een paar die er wel wat van merken.....

BNR Nieuwsradio houdt ondernemend Nederland 24 uur per dag op de hoogte van al het nieuws. Live én on demand via podcasts en SMART Radio. BNR is positief, oplossingsgericht voor ondernemers die vooruit willen. Innovaties hoor je bij BNR als eerste. Topjournalistiek, intelligente programma’s, spraakmakende presentatoren, de beste experts. BNR is hét zakelijke platform van Nederland
                                                      All you need to remember is the number '70' .

Comment

Bij ons zijn net weer 3 nieuwe collega's begonnen. Er is deze week een begin gemaakt aan de bouw van een nieuwe hal. En we hebben het nog steeds erg druk na het record-jaar 2008. Ook weinig tekenen dat het rustiger gaat worden in de komende jaren.
                                                        Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
                                                        Lancia Thema 8.32 1988
                                                        Bimota SB6 1995
                                                        Suzuki GSX-R750 1985
                                                        Suzuki GSX-R750 1985
                                                        Suzuki GSX-R50 1987

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                          Yep, daarom ook een flinke stap terug A6 wordt A5:-)

Maar serieus, merk er nu nog niks van.
                                                          Januari belooft iig de beste eerste maand sinds 2001 te worden.
                                                          Djeez, ik doe één bestellinkje vanochtend en gelijk is het de beste maand sinds 2001...
                                                          fka v164

Comment

Hahaha, kijk voor zulke kleine bestellingen wil ik niet eens gestoord worden:-)

Nee hoor, geintje. Wist je trouwens dat jij in m'n top40 van 2008 staat wat omzet betreft!
                                                            En zelfs in m'n top3 wat leukste klanten betreft:-)
                                                            2 x ouwe premium meuk
                                                            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

top40, dat je zoveel klanten hebt :-)
                                                              fka v164

Comment

Ik merk er weinig van.
                                                                Ben als freelance IT consultant aan het werk.
                                                                Bij mijn klant loopt wel een kostenreductieprogramma (scrabble), maar dat is niet direct gelinkt aan de gevolgen van de kredietcrisis.
                                                                Wel wordt diezelfde crisis uiteraard gebruikt als aanleiding om te bezuinigen en "voor te bereiden op slechtere tijden".

Ik ben tot eind 2009 voorzien van (te) veel werk, dus ik heb niets te klagen.
                                                                Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Working...
                                                                X