Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CV Ketel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• CV Ketel

Onze CV ketel heeft momenteel last van lekkage (er druppelt water onder uit de behuizing) dus dat kan wel eens aardige reparatie worden.
    Nou is deze Nefit van 1994 en zal zijn langste tijd gehad hebben....

Heeft hier iemand kennis cq ervaring met CV ketels? Welke 3x modale ketel zouden wij eventueel moeten nemen? Het huis heeft een inhoud van 600m3.
    Ik hoor graag :-)
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

ik denk eerder aan een pakinkje dan aan een nieuwe ketel

Nefit, Vaillant allebei zeer ok

Als je maar in een hele grote boog om Agpo heen loopt.

E
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Daalderop Combifort® 38/80+

Inhoud boiler: 80 liter
      Tapcapaciteit: tot 25 liter/min.
      CW-klasse: 6

Heb een kleinere broertje daarvan. Top ketel.

Comment

Ketel huren bij NUON.

30 Euro per maand, geen gezeur ( incl onderhoud, spoedhulp bij storing etc....)
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Veel ketels gebruiken hetzelfde (RVS) binnenwerk...

Comment

AWT Thermomaster zou ik iig niet doen.

Nefit is prima. 14 jaar is niet echt oud trouwens.
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

heb sinds de herfst een ReMeHA HR ketel.
              Nederlands merk. goeie middenklasser.
              Werkt super (ook bij -20C ;-) , is stil (waterpomp) en zelf ontluchtend.

oude ketel: Vaillant...bwj 1987, de laatste 8j de ene reparatie na de andere!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                Ketel huren bij NUON.

30 Euro per maand, geen gezeur ( incl onderhoud, spoedhulp bij storing etc....)
                dan betaal je dus in 3-5 jaar tijd een nieuwe ketel?
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
                  oude ketel: Vaillant...bwj 1987, de laatste 8j de ene reparatie na de andere!
                  Mmm, sinds afgelopen woensdag hangt hier de Vaillant Solide VHR30-34 in huis (als je dat tenminste wil geloven, CM :)). Tot nu toe in ieder geval nog geen problemen ;-). Moet eerlijk zeggen dat 't geen echt bewuste keus is geweest: de installateur noemde deze in de offerte, het merk Vaillant ken ik, prijs leek me niet onredelijk, dus ik vond 't wel OK.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                    dan betaal je dus in 3-5 jaar tijd een nieuwe ketel?
                    Psies. Huren van CV ketels? Huur je ook je bankstel en/of keuken w220l?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                      Psies. Huren van CV ketels? Huur je ook je bankstel en/of keuken w220l?
                      Ja, heb je daar problemen mee ???

Natuurlijk niet.
                      Onderhoudscontract( spoedhulp bij storing, onderhoud, onderdelen, arbeidsloon etc... ) gemiddeld 10 Euro/maand.( oa bij NUON)

Huur 30 Euro/maand inclusief alles( ketel, onderhoud), dus ook spontane defecten, lekkages, te vervangen onderdelen etc...
                      Dus voor 20 Euro meer per maand kan ik Feenstra dag en nacht lastig vallen en heb ik er dus geen omkijken naar.
                      Contract voor 10 jaar.

CVketel nieuw incl montage e.d. 2300 Euro. ( die wij dus hebben)

Ik vind het prima.

Comment

ATAG een zgn "Blauwe Engel" Zonnegascombiketel.................geheel naar tevredenheid...................
                        If you can't dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit!

When they say nothing's wrong that's when you run

Comment

Zeg dat een nieuw cv ketel 1500-200 euro kost, is dat excl. montage of is alles tegenwoordig incl.?
                          Stond vanmorgen al om 8.30 uur naast mijn bed want de monteur komt tussen 9-5 uur langs. Zal je net zien dat ie pas om 5 voor 5 komt ofzo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                            Zeg dat een nieuw cv ketel 1500-200 euro kost, is dat excl. montage of is alles tegenwoordig incl.?
                            Stond vanmorgen al om 8.30 uur naast mijn bed want de monteur komt tussen 9-5 uur langs. Zal je net zien dat ie pas om 5 voor 5 komt ofzo...
                            Ik was inclusief montage (+nieuwe thermostaat) ongeveer EUR 2.500,- kwijt.

Comment

Monteur is geweest. De leidingen zijn dusdanig verkalkt dankzij de lekkage, dat het geen zin heeft de boel los te halen. Lekkage komt van de waterleiding, niet van de ketel zelf. Een en kalk dus het is niet iets van gisteren ofzo...
                              Leidingen vervangen etc. kost 600-700 euro.

Kortom: wordt dus een nieuwe CV ;-)

*legt sigaar terug in de kist*

Comment

Ha, die Cobraman;

Hoe lang woon je nu al weer in Roelvink Mansion?

[mompelt iets over verborgen gebreken]
                                Scherven brengen gelul.

Comment

In mei zitten we hier 4 jaar. De ketel is 2 jaar terug al eens gecontroleerd dus van verborgen gebreken kan je niet spreken. Ketel wordt dit jaar 15 jaar en is gewoon op vrees ik...

Comment

Ha, die CM;

Met vijftien jaar mag je inderdaad niet mopperen, dat is ook de levensduur die fabrikanten meestal opgeven. Wil niet zeggen dat ze dan ook echt op zijn; de Vaillant in mijn vorige huis was 21 jaar oud en de gasservice wilde hem na vijftien jaar niet meer onderhouden. Mannetje dat het overnam verving af en toe een ringetje en zo bleef het ding maar branden en branden. Waarschijnlijk niet meer hyperzuinig in gasverbruik, maar ik ben dan toch meestal te schraperig om een nieuwe te kopen...
                                    Last edited by Hansv; 21-01-18, 21:17.
                                    Scherven brengen gelul.

Comment

Het wordt een Remeha Avanta CW5 (zeer compact en geruisloos), 29Kw en 9 l water/minuut. Boiler is niet nodig want op de begane grond hebben we een close-inn boiler.

Incl. montage, tiptouch Honeywell thermostaat klokkie en 175 euro korting VEH komen we op 2200 euries.

Vaillant maakt behoorlijk veel herrie en een Nefit is erg groot. Allebei bijna 2700-3000 euro dus die vallen af.

Remeha dus, de BMW onder de ketels ;-)

Comment

zo, die ketelboer gooit er lekkere marges op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                          zo, die ketelboer gooit er lekkere marges op.

Tja...

Comment

Hehe...de 1 serie onder de BMW's dan!

;-)
                                            All you need to remember is the number '70' .

Comment

Twee jaar terug nieuwe ketel laten plaatsen. Vaillant met bijbehorende thermostaat, ophangen, beugels, dakdoorvoer, montage enz enz enz voor 1600 all in. Overigens hebben Remeha, Vaillant, Rendamax etc. exact hetzelfde RVS binnenwerk, dus laat je nou niet alles wijs maken. Gewoon even een goede installateur langs laten komen, juiste vermogen (kW) laten kiezen en klaar is klara.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                                                Hehe...de 1 serie onder de BMW's dan!

;-)
                                                Ik zat meer aan cobra's in een raar jasje te denken.

Comment

bmw, proest. Met 9 liter warm water per minuut denk ik toch meer aan een daewoo matiz

Comment

Mmmmm W220L heeft een punt, de ketel kost dus ca. 1000 euro.

Incl. montage zit je dus op ca. 1500 euro. Das een groot verschil....

Feenstra is wel erg duur idd.

Comment

Ha, die Cobraman;

Feenstra is dan zeker ook de De Beier onder de verwarmingsinstallateurs.
                                                      Bukken!
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Gezeik met die nieuwe CV ketel....

Ding stond gisteren opeens te knipperen op een error. Geen verwarming en geen warm water. Tevens had ik al de indruk dat de heet water toevoer niet in orde was. Water was eerder lauw dan heet tijdens douchen...

Na lang wachten eindelijk zo'n storingsdoos aan mijn oor van Feenstra om het probleem te melden. Bleek dat de waterdruk te weinig was (dankzij een lekkage aan de retourkoppeling). Gisteravond bezoek gehad van de monteur. Die heeft de koppeling zo hard vastgedraaid dat die nu helemaal is misvormt. Wat een prutser was dat zeg. Hij kon de storing E10 ook nergens in zijn handleiding vinden.
                                                        Helaas hielp die actie niet om de lekkage te stoppen dus vandaag opnieuw gebeld.

"wanneer men overdag kon komen om het te verhelpen". Wat dacht je van vanavond. Overdag kan dus niet want ze komen alleen 's avonds voor storingen....
                                                        Omdat zij een fout hebben gemaakt met installatie mag ik zeker een halve dag vrij nemen. Wat een kutservice.

Wijze les: als je een storing hebt bel dan niet overdag maar 's avonds, want dan komen ze dus wel 's avonds :-)
                                                        Voor de rest is Feenstra gewoon een ballentent met ongeschoolde monteurs.

Comment

het blijft bukken met die premium bakken :-)
                                                          "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                                          BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

er zitten onervaren monteurs tussen, niet zo generaliseren. Ik heb een geweldige monteur van Feenstra laatst gehad die veel heeft vervangen op voorhand......dingen die vaak stuk gaan.
                                                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

tssss, feenstra......is echt reteduur.
                                                              en is onderdeel van Nuon...need I say more ;)

geef mij maar een lokaal werkend bedrijf.
                                                              maakt niet uit wat: verwarmingsman of installateur of garagist of autopoetser ;)
                                                              Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                                              A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                                er zitten onervaren monteurs tussen, niet zo generaliseren. Ik heb een geweldige monteur van Feenstra laatst gehad die veel heeft vervangen op voorhand......dingen die vaak stuk gaan.
                                                                Ik heb in het verleden veel slechte ervaringen met Feenstra gehad.
                                                                Een onervaren monteur vind ik niet erg, wel een monteur die ongeschoold is en de errorcodes niet herkend die gewoon in de handleiding staan.
                                                                Vervolgens de koppeling dusdanig verprutsen is ook niet erg professioneel.

Comment

Working...
                                                                X
                                                                😀
                                                                🥰
                                                                🤢
                                                                😎
                                                                😡
                                                                👍
                                                                👎