Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CV Ketel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Wie weet een goede monteur in regio Hilversum? We moeten echt iets doen aan het tapwater, want de douche wordt maar moeilijk warm. Het duurt soms wel een paar minuten... :-(

Comment

Hé een CV draadje. Dat je tapwater niet warm wordt is vreemd, want de ketel hoort direct aan te springen zodra warm water wordt getapt, en dat 'ie dan na een paar minuten toch aanspringt is nog vreemder. Zit er soms een warmwatervat in dat niet wordt opgewarmd?

Ik ben ook op zoek naar een compleet nieuwe installatie, inclusief al het leidingwerk.

Gek is dat de 1 zegt dat het plaatsen van een ketel in de kelder geen probleem is, en de ander zegt dat het verboden is. Volgens het bouwbesluit zou het wel moeten mogen. De VR ketel op zolder staat enorm in de weg.

Daarnaast zit je dan met vragen waarop geen antwoord is te vinden. Ik wil een tweede onafhankelijk cv circuit, voor badkamer, studeerkamer en een tweede kleine radiator in de gang (een Daalderop ketel dus). Ik wil dan de leidingen in de badkamer heen en weer laten slingeren onder de vloer -dus niet ingegoten maar een verwarming tussen plafond van de keuken en de vloer van de badkamer- met een eigen thermostaatkraan. Bij wijze van vloerverwarming dus. De ruimte van 25cm onder de vloer goed isoleren aan de onderzijde en de muurzijden. Niets over te vinden...
      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Ah, een nieuw huis gekocht ?

Vertel eerst eens over de bijbehorende driedubbele garage / schuur / loods etc :-)

Comment

Nieuw?! Meer dan 75 jaar oud man... Oprijlaan voor een auto of 5, maar slechts een enkele garage die nog steeds vol staat met rotzooi.
          Da's jammer, want een nieuwe collega heeft 1 van zijn TVR's in de verkoop.
          En koud... da's wel even tegenvallen na een nieuwbouwhuis.

Comment

In elk geval gefeliciteerd Arthur, na jullie lange zoektocht!

Comment

notvr ; omdat het verwarmingswater zo heet is heb je die thermostaat nodig anders worden je tegels 80 graden. Maar daardoor staat de ingang naar je vloerverwarmingscircuit maar op een kiertje open waardoor de stroomsnelheid van 't warme water minimaal is. Gevolg ; net na de thermostaat is 't zeg 35 graden maar 50 cm verder in de buis is koud. Oplossing, een aparte pomp die water door je vloerverwarming pompt. Zelfde issue trad nl op in de vloerverwarming van huis van familie ; zonder pomp niet voldoende stroming.

Ik zal even navragen of er nu een volledig apart circuit voor de vloerverwarming (in de badkamer) is aangelegd vanaf de zolder (waar de CV staat) of dat de pomp gewoon achter de thermostaat v/d vloerverwarming zit (lijkt me wle).

Voordeel van die pomp is dat je naast de thermostaat nog een extra middel hebt om de warmte te reguleren en dus ook rustig de temperatuur op maar 22 graden kan zetten, warm genoeg om het niet koud te laten zijn maar de opening in de thermostaat is dan ongeveer zo groot als een naald want die is meteen 22 graden als er water met een graadje van 70-80 langs komt fietsen vanaf de CV.

Comment

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik weet niet helemaal of je begrijpt wat ik wil. De ruimte onder de badkamer, ca 25cm hoog, wil ik opwarmen. Die ruimte wordt aan alle kanten geisoleerd, behalve aan de bovenzijde. De buizen lopen dus niet door de vloer, maar ca. 10cm er onder. De gesloten ruimte krijgt zijn eigen thermostaat op -zeg- 25 graden. Natuurlijk zal de stromingssnelheid heel laag worden, maar dat gebeurt pas boven 25 graden. Misschien wordt het wat uitzoekwerk met buisisolatie direct na de thermostaat, maar het lijkt me dat het werkend te krijgen moet zijn.

Comment

Ok vrije buizen in een open ruimte, soort kruipruimte, maar dan onder je badkamer. Het lijkt me dat de warmteafgifte dan niet echt optimaal is. Bij vloerverwarming heb je te maken met contact- en stralings-warmte. Met alle losse buizen (die een hele kleine oppervlakte hebben t.o.v. een radiator, denk aan rustig een factor 100 minder ! ) heb je vooral stralings-warmte en minimale convectie-straling.

Lucht isoleert goed (denk aan dubbel glas) waardoor die ruimte prima 25 graden wordt maar de rest zal amper opwarmen.

Denk aan een hete radiator die op 2 meter afstand niet voelbaar is, op 50 centimeter voel je de stralingswarmte en als je je hand erop legt verbrandt je je pas.

Als je denkt ach dat valt wel mee dan moet je maar eens een koelvin op een processor (van een PC) monteren zonder een perfect laagje koelpasta ertussen. Dat laagje is als een film maar zonder die film raakt je processor direct oververhit, ook al zit er een blok koper direct bovenop gemonteerd.

En je kan natuurlijk zelf wat experimenteren door een pan koud water op je verwarming te zetten (contact) en dan met een thermometer en een stopwatch meten hoe snel het water van de pan zeg 10 graden warmer is geworden. Herhaal experiment daarna door de pan naast de verwarming te zetten op +/- 20 cm en dan mag je blij zijn als die pan na een halve dag die temperatuur bereikt.

Comment

Het is 1 november en ik heb de kachel nog niet weer aan gezet sinds vorige winter. Toch wel lekker zo'n goed geïsoleerd appartementje! Het verbaast me eigenlijk. Ik heb het ook niet snel koud, het is nu graden binnen, 17,5 voor het koken, en ik vind het prima.

Comment

Bij mij staat de CV zo nu en dan al te loeien, hopelijk over een week of 2 een spiksplinternieuwe Nefit.
                      AGPO is alweer 15 jaar oud
                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

AGPO is meuk, ik heb het ook helaas. Ik kan de CV niet eens aan doen! :-) Nee, geintje, maar ik hoor wel veel problemen met die AGPO ketels. Gelukkig ben jij er zo vanaf.

Comment

hij doet het al 5 jaar (zolang ik hier woon) prima! Maar ik ga 'm nu preventief ruimen......voordat ik er gelazer mee krijg als het -10 is. Ding is natuurlijk super onvoordelig nu.
                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

De fabrieksbezoekjes aan Agpo staan bekend als zeer goed :-)
                            Een onderschrift is zoooooooooooooooooo 2010

Comment

Ketel staat hier nu ook nog maar sporadisch aan. De Remehe Quinta die er sinds vorig jaar hangt doet het uiteraard nog probleemloos. Besparing op gas was 35% t.o.v. de 21 jaar oude Intergas-VR-ketel.

Jaarverbruik is niet al te hoog, maar dat komt niet door de isolatie in dit 80-er huis, maar door deze prachtige draaibare houtkachel die er hangt :)

Last edited by Pakkie; 01-11-10, 22:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pakkie Bekijk bericht
                                Jaarverbruik is niet al te hoog, maar dat komt niet door de isolatie in dit 80-er huis, maar door deze prachtige draaibare houtkachel die er hangt :)
                                [/IMG]
                                Dat rook kanaal van die rechter is een stuk beter weggewerkt dan die van de linker!

Comment

Ik vraag mij af hoe je met dit koude weer op gas kan besparen...

1. overdag op 16 graden en 's avonds de cv naar 21 graden laten loeien,

of

2. overdag op 18 graden laten staan zodat 's avonds de 21 graden sneller wordt bereikt.

Wat is zuiniger?
                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

*21* graden? Homo!
                                    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

De bonus was dus toch niet genoeg om de CV fatsoenlijk te blijven stoken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                        Wat is zuiniger?
                                        optie 1
                                        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                          optie 1
                                          Oke bedankt!

Maar...moet de cv niet meer energie leveren om van 16 naar 21 graden te gaan?
                                          Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pakkie Bekijk bericht
                                            Ik wil ook zo'n ding! Wordt nog wel een hele klus, want de schoorsteen in dit huis wordt al lang niet meer gebruikt en is zelfs weggewerkt.

Comment

Gas besparen ???

valt er een door de mand zeg.....................

Valt tegen he, de hele dag thuis.
                                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                                                Ik wil ook zo'n ding! Wordt nog wel een hele klus, want de schoorsteen in dit huis wordt al lang niet meer gebruikt en is zelfs weggewerkt.

Mwah, kan bij jou direct door de buitenmuur.

Valt toch niet op...
                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Niet helemaal on topic, maar heeft iemand ervaring met pellet kachels? Ik heb al wel wat folders doorgenomen waarin zomaar een besparing van 80% wordt beloofd. Dat lijkt me nogal veel, het is misschien wel te mooi om waar te zijn. Verder vraag ik me af hoe zo'n kachel in de praktijk werkt, hoe vaak je hem moet vullen, dat soort dingen.
                                                  Als zo'n ding echt doet wat ze beloven ga ik dat denk ik wel doen.
                                                  Groeten,
                                                  Bats
                                                  wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                                  *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                                  Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                                  Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                                  Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                                  de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                                  Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                                  Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

w220: Klopt, maar als er toch al een schoorsteen (twee zelfs, geloof ik) zit...

Comment

Ik vraag mij af hoe je met dit koude weer op gas kan besparen...

1. overdag op 16 graden en 's avonds de cv naar 21 graden laten loeien,

of

2. overdag op 18 graden laten staan zodat 's avonds de 21 graden sneller wordt bereikt.

Wat is zuiniger?
                                                      Naarmate je huis beter geisoleerd is, wordt optie 1 ook aantrekkelijker. En anders constant op 18 graden houden en een trui aantrekken. :)

Comment

Oke bedankt!

Maar...moet de cv niet meer energie leveren om van 16 naar 21 graden te gaan?
                                                        Ja, maar er lekt meer naar buiten als het 18 graden is dan wanneer het 16 graden is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                                          Naarmate je huis beter geisoleerd is, wordt optie 1 ook aantrekkelijker.
                                                          Zolang je niet actief gaat koelen niet hoor.

Comment

Ha, die Cobraman;

Zoals al gezegd hangt het vooral af van de hoeveelheid warmte die je huis weet vast te houden. Als de thermostaat hier om half twaalf in de nachtstand springt registreert hij na een nacht van acht uur vrieskou hooguit een graad of anderhalf temperatuurdaling. Overdag nog zelfs nog iets minder, dus lager zetten van de thermostaat levert alleen iets op als die lagere temperatuur ook daadwerkelijk wordt bereikt.
                                                            Last edited by Hansv; 09-12-16, 22:26.
                                                            Scherven brengen gelul.

Comment

Stookschrapen. Wat ontzettend Natasha Froger!
                                                              Mini Cooper Clubman
                                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                                Stookschrapen. Wat ontzettend Natasha Froger!
                                                                Ik zeg doen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                                  Stookschrapen.....
                                                                  Als, en ik zeg als, ik straks eventueel een pellet kachel heb die 80% bespaart, dan voel ik me van harte aangesproken;-)
                                                                  Groeten,
                                                                  Bats
                                                                  wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                                                  *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                                                  Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                                                  Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                                                  Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                                                  de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                                                  Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                                                  Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

Working...
                                                                  X