Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CV Ketel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tja, daar hoort alle goede wetenschappelijke argumentatie mee te beginnen, niewaar Geelhoed: een duidelijke en niet aan misverstanden onderhevige vraagstelling en/of hypothese. Jammer dat het daar al mis ging; nu wantrouw ik je antwoord al bij voorbaat.
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Ha, die Geelhoed;

Oké, the big picture; bij één slecht en één goed geïsoleerde, maar verder identieke woningen gaan om half negen 's ochtends de thermostaten in de
      waakstand (15 graden bijvoorbeeld). Om half vijf slaat de boel weer aan. Ik beweer dat het dan minder energie kost om de goed geïsoleerde woning
      op eenzelfde hogere temperatuur te brengen dan een slecht geïsoleerde, simpelweg omdat de eerste in die tijd minder warmte zal zijn kwijtgeraakt.
      Scherven brengen gelul.

Comment

• Ja, Hans maar in welk huis staat het bad met warm water ????
        Veritatis simplex oratio est

Comment

• Ik beweer dat het kantoorgebouw in aanbouw hier buiten mijn raam weer een verdieping hoger geworden is.
          Net zo waar als jouw stelling en heeft net zoveel vandoen met de vraag van CM.
          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

• Ha, die Geelhoed;

Die bewering was eendachtig het obligate off-topic gaan op gummen.org allang geen directe reactie meer op Cobraman's vraag. Alsof het überhaupt gebruikelijk zou zijn Cobraman hier rechtstreeks van repliek te dienen. Gezien je ontwijkende antwoord hou ik het er dus maar op dat mijn laatste stelling wel degelijk hout snijdt.

W220L: dat bad staat lekker buiten op het terras, voor het onvervalste Finse sauna-effect. Wel geregeld een keteltje heet water erbij storten natuurlijk, en de schuifpui open laten staan voor het geval dat.
            Scherven brengen gelul.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
              Gezien je ontwijkende antwoord hou ik het er dus maar op dat mijn laatste stelling wel degelijk hout snijdt.
              Die had ik toch al bevestigd? Maar als je het graag ik drievoud ziet: hij snijdt hout, is juist en waar.

Comment

• Ha, die Geelhoed;

Nou, was dat nou zo moeilijk? ;-)
                Scherven brengen gelul.

Comment

• Het kostte me meer moeite dan dit bericht.... :}

Comment

• Heren, wat betaal ik voor een nieuwe ketel vandaag de dag inclusief plaatsen en afvoeren ouwe zooi?

De huidige is 17 jaar oud en hij kan dus zomaar vallen, zeg maar.

Dubbel warm water hoeft niet. Standaard twee-onder-1-kap hut uit de jaren 90.
                    You know that reality is immaterial

Comment

• Ik was bijna 2,5k kwijt voor het hele gebeuren. Moest wel mijn oude ketel verwijderd worden op een plek waar eigenlijk een stijger moest worden geplaatst (vorige bewoners waren zo bijdehand de oude ketel in het trappengat te plaatsen), moesten alle leidingen omgelegd worden en een nieuwe afvoer naar buiten aangelegd worden. En dan heb ik nog geluk met de prijs gehad.

Het kan dus goedkoper ;-)
                      2019 Volvo V60 T6

Comment

• Ik heb zo'n 1,5 jaar geleden m'n ketel vervangen voor een Daalderop 24/50+
                        Het apparaat heeft nog geen klap verkeerd gegeven, en pas een onderhoudsbeurtje gedaan waarbij niets aan de hand is. Ook snel en continu warm water, dus doet het goed.

was met installatie en verwijderen van oude zooi en uitslijpen van afvoergat (die moest groter) 2.400 euro. Offerte was een stuk hoger, maar ik heb het bedrag direct en contant gegeven, en dat scheelt nog wel eens.
                        Forza!

Comment

• Zou voor 2K moeten kunnen. Afhankelijk van merk/capaciteit ben je rond de 1K kwijt voor een knappe CV en de rest arbeidsloon/kleinmateriaal.

Kijk maar eens op http://www.warmteservice.nl/home.do
                          Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

• keteltje kost zon 1200 euro en arbeid maximaal 3 uur werk met twee man als die op dezelfde plaats terugmoet.
                            Dus 1500 a 1700 moet de max zijn.
                            Een onderschrift is zoooooooooooooooooo 2010

Comment

• Luco wint. :)

Tot 2000 lijkt me een prima prijs.

Comment

• ja hoor, koop maar zo'n submodale pruts geiser. En dan zeker hier komen janken dat er ijspegels aan de douchekop hangen. ;)
                                Forza!

Comment

• Tuurlijk. We gaan niet allemaal 1000 euro bijbetalen voor een ftalaftlalatenfilter. :) :)

Comment

• Wat je ook doet, geen AGPO ketel nemen. Voor het geval je niet overtuigd bent, het is Italiaans :-).

Comment

• Ik mot geen AGPO ketel.
                                      Ik mot geen AGPO ketel.
                                      Ik mot geen AGPO ketel.
                                      Ik mot geen AGPO ketel.
                                      Ik mot geen AGPO ketel.
                                      Ik mot geen AGPO ketel.
                                      Ik mot geen AGPO ketel.
                                      Ik mot geen AGPO ketel.
                                      Ik mot geen AGPO ketel.

(De indesit wasmachine doet het al 12 jaar. Ook italiaans) :)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                        Ik heb zo'n 1,5 jaar geleden m'n ketel vervangen voor een Daalderop 24/50+
                                        Het apparaat heeft nog geen klap verkeerd gegeven, en pas een onderhoudsbeurtje gedaan waarbij niets aan de hand is. Ook snel en continu warm water, dus doet het goed.

was met installatie en verwijderen van oude zooi en uitslijpen van afvoergat (die moest groter) 2.400 euro. Offerte was een stuk hoger, maar ik heb het bedrag direct en contant gegeven, en dat scheelt nog wel eens.
                                        Ik heb hier een 24/80+ hangen en uitermate tevreden met het ding. Ketel zelf was ~1650euro ofzo. En 'een mannetje' heeft 'm opgehangen. Was niet meer kwijt dan 2000e. Alle aansluitingen zaten reeds op hun plek, de nieuwe nieuwbouwCVketel er direct uitgesloopt en op Marktplaats gegooid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                          (De indesit wasmachine doet het al 12 jaar. Ook italiaans) :)
                                          Mijne hield het na 4 jaar voor gezien, benieuwd of de Miele het zes keer zo lang uithoudt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                            Het wordt een Remeha Avanta CW5 (zeer compact en geruisloos), 29Kw en 9 l water/minuut. Boiler is niet nodig want op de begane grond hebben we een close-inn boiler.

Incl. montage, tiptouch Honeywell thermostaat klokkie en 175 euro korting VEH komen we op 2200 euries.

Vaillant maakt behoorlijk veel herrie en een Nefit is erg groot. Allebei bijna 2700-3000 euro dus die vallen af.

Remeha dus, de BMW onder de ketels ;-)
                                            Doet het nog steeds goed. Kan zo halfnaakt zwetend door het huis lopen :-)
                                            Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• *trekt besteklade open en maakt joviaal gebaar naar Gummen-goegemeente*
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Jullie betalen gewoon teveel voor de ketel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luco Bekijk bericht
                                                  Jullie betalen gewoon teveel voor de ketel.
                                                  Aldus ketelbinkie :-)
                                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                                    Aldus ketelbinkie :-)
                                                    Ketels zit net zoveel marge op als op badkamers.
                                                    kijk hier maar eens, bv remeha
                                                    http://www.warmteservice.nl/groep/16...ketel-combi.do

Comment

• Met jouw verbruik zou je zo'n ding gratis bij je energie-abonnementje moeten krijgen ;-)
                                                      2019 Volvo V60 T6

Comment

• Mijn Vaillant VHR+, incluis plaatsing en demontage + verwijdering oude geiser en aparte verwarmingsketel: 2K
                                                        Is alweer 5 jaar terug, maar moet nu ook voor die prijs kunnen.

Gewoon even een opdrachtje op Werkspot.nl zetten.

Maarre: een koopketel in een huurpand?
                                                        Mag je hem straks weer meenemen? ;)
                                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Nee, sinds Duitsland de status nie wieder heeft gekregen, zijn we weer vastgoedbezitters. :)

Comment

• Dus je hebt je huurpand gekocht? Of nu een Baantjer-hut?
                                                            Gefeliciteerd dan maar ;-)
                                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Huurpand kopen? Een jaren 30 hut met 15 jaar achterstallig onderhoud, anderhalf tonnetje achterstallige isolatie/keuken/badkamer/vloeren/dubbelglas/etc... op veel te weinig grond, met ontzettende kutburen, geen eigen parkeerplek, voor 4 ton en geen euro onderhandelingsruimte? Nah. :)

Comment

• Dus weer terug naar de Tarthorst, maar dan ergens anders ;-).

Comment

• Lenny, die moet ook weg.

Comment

Working...
                                                                  X