Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CV Ketel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe ketel in 2005 laten hangen. Niets geen onderhoud of contracten tot nu toe. Wel een premium merk keteltje natuurlijk ;)

Comment

• Ik heb een vrij forse Remeha van een jaar of zes, zeven oud, die hier geplaatst is toen het huis gerenoveerd werd. Anderhalf jaar geleden zijn er wat pakkingen vervangen, maar voor de rest is ie probleemloos geweest. Volgend jaar weer eens een inspectie laten doen.
      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• *high fived in de lucht*

Ik heb ook een Remeha!! :-)
        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Remeha .. wat een pauper merk voor mensen die 't net niet kunnen betalen.

Daalderop en niets anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
            Ik heb ook een Remeha!! :-)
            Ehhhm.... Zo maar even naar de bouwmarkt, dan.
            Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

• Ketel zit erin. Ik had bij het verkooppraatje keuze genoeg. De keuze uit twee modellen is puur om mensen te lokken voor dat bedrag.

Het is een Nefit proline hrc24/cw4 geworden. Dus die met de hogere wateropbrengst 8l/min 60graden (t.o.v. de hrc24/cw3) en de luxste thermostaat die er was.
              Plus dat de laatste slaapkamer nu ook voorzien is van verwarming.

Alles bij elkaar 2500 euro wat w.m.b. prima is. 135 extra voor de ketel, 200 voor de andere thermostaat erbij en 700 voor de extra radiator en leidingwerk daar naar toe vanaf de instap prijs van 1465.

Mannetje van de prijsopgave was wel verbaasd toen ik riep dat de bosch en nefit hetzelfde apparaat waren. (bedankt joep ;-) ) en kon niet hoofdrekenen. Wat me wel tegenviel van iemand die bijna 50 was. Heeft veel zitten krassen en mopperen in de prijsopgave die uit de laptop kwam.

Wel een klein rot dingetje zeg zo'n nieuwe ketel, die oude was veel groter.

Iedereen bedankt voor het meedenken en mee ouwehoeren ;-)
              http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

• Mooi Jan, ga je veel plezier van hebben. Nieuwe Proline's zijn erg goed. CW4 is voldoende voor je? De CW5 Proline is er sinds kort ook namelijk.

[edit] En die thermostaat, een Moduline 300 of 400 denk ik? Mocht je die na verloop van tijd wat traag vinden, dan weet ik een modificatie voor je.
                Oliestoken voor het goede doel

Comment

• Ik hoop dat die Proline een andere driewegklep heeft dan de topline. Mijn nefit maakt al sinds aanschaf een teringkabaal als die klep schakelt. Dat omschakelen plus de herrie duurt zo'n 10-15 tellen......daar wordt je dus midden in de nacht echt wel wakker van. Nefit zegt het niet op te kunnen lossen. En bedankt.
                  Nooit geen fucking nefit meer voor mij.
                  All you need to remember is the number '70' .

Comment

• Ah, volgens mij hebt ik de zelfde ketel en thermostaat vorig jaar laten plaatsen, voor iets van 1800 euro ofzo ... installatie was erg makkelijk, en geen meerwerk.

Ding bevalt uitstekend, lekker stil, en inderdaad mooi klein tov het bakbeest wat er voorheen stond / hing. Er komt wel een bak condenswater uit zo'n ketel zeg, ik heb nog geen afvoer gemaakt, en er staat cementkuip als tijdelijke water opvang, maar die is echt in no-time vol.

gr
                    JPD
                    VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                      Ik hoop dat die Proline een andere driewegklep heeft dan de topline. Mijn nefit maakt al sinds aanschaf een teringkabaal als die klep schakelt. Dat omschakelen plus de herrie duurt zo'n 10-15 tellen......daar wordt je dus midden in de nacht echt wel wakker van. Nefit zegt het niet op te kunnen lossen. En bedankt.
                      Nooit geen fucking nefit meer voor mij.
                      Rumoerige 3-wegklep is een bekend euvel. De nieuwe generatie Proline gebruikt een ander exemplaar dan de Topline's. De opvolger van de Topline zal die tzt ook gaan gebruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JPD Bekijk bericht
                        (...) Er komt wel een bak condenswater uit zo'n ketel zeg, ik heb nog geen afvoer gemaakt, en er staat cementkuip als tijdelijke water opvang, maar die is echt in no-time vol.

gr
                        JPD
                        Dan moet je die hl rap gaan maken. Condenseren is een grondeigenschap van een HR ketel. In alle andere bedrijfssituaties dan vollast condenseert zo'n toestel (vuistregel) al gauw 0,15 liter condens per kW vermogen per uur. Afvoer heb je sowieso nodig, want ook de inlaatcombinatie sputtert water weg, dat ook afgevoerd zal moeten worden.

Comment

• @Gijs, CW4 is zat hier.

En inderdaad een 400 regelunit. Modificatie ben ik wel benieuwd naar.

@JPD zelfde prijs dus. De 700 verschil zit in de extra radiator die is geplaatst.

Ooh, en er zat al een afvoer. Daar is alles netjes op aangesloten. Leidingwerk ziet er een stuk netter uit nu, dan eerst met de oude ketel.
                          Last edited by Q4Jan; 02-01-12, 15:44.

Comment

• Gijs, dan heb jij het over de derde versie van die klep? Er is bij mij een jaar terug al eens een nieuw type ge-installeerd. Die was inderdaad een stuk stilller......voor een paar dagen; daarna was-ie net zo rumoerig als z'n voorganger.

Verder is 't een goeie ketel, denk ik, maar die klep maakt me helemaal gestoord.

Als het echt om een nieuw type klep gaat, dan ben ik benieuwd hoe goed Nefit's aftersale-service is.......
                            All you need to remember is the number '70' .

Comment

• "Skup"..

Feenstrameneer loopt net de deur uit, ketel is weer lek.
                              In november pakkingen en o-ringen vervangen en hee, die zijn nu alweer lek. ;)
                              Maar jammergenoeg moeten de onderdelen nog wel besteld worden.
                              Nou meneer, morgen wordt u gebeld voor een afspraak....

Ben ik blij dat ik dat kreng huur, weer een reparatie van zo'n 2 uur en wat onderdelen.
                              ( is inmiddels al reparatie 'bendetelkwijtgeraakt" )
                              Veritatis simplex oratio est

Comment

• Gelukkig zit James nog dik in zijn vacht...

Comment

• Die merkt er idd niets van.
                                  Ach, emmer onder de ketel, opstoken naar 22 in de kamer, ketel weer uit en dan duurt het 3 uur voordat het onbehaaglijk wordt.

Comment

• Inmiddels is het onbehaaglijk ;)
                                    Ventjes kunnen alleen sleutelen aan een koude ketel, vanmorgen even opgestookt naar 22.
                                    Monteur zou tussen 12 en 14.00 voor de deur staan.

Nah, die is er nog niet...

Ach, James zit gezellig buiten, en binnen is het inmiddels 15 graden.. ;)

Comment

• Ha, die W220L;

Als je toevallig op gas kookt en nog wat flinke aarden bloempotten hebt liggen is er nog wel wat aan te doen.
                                      Scherven brengen gelul.

Comment

• Monteur is een uurtje bezig en klaar.

Probleem is wel dat de ketel nu echt lekt... :)

Gelukkig liggen de benodigde onderdelen in Amsterdam-Noord en is ie nu weg om de warmtewisselaar en wat ander spul op te halen.
                                        Overigens warmtewisselaar nummer twee in 7,5 jaar.

Comment

• Lijkt wel een Alfa airco!
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

• Als je de huur nou eens gewoon verdubbelde W, dan heb je ineens een premium ketel die nooit meer stuk gaat!!!!!

Groeten,
                                            Bats
                                            wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                            *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                            Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                            Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                            Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                            de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                            Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                            Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

• Mwah, deze gaan normaal ook niet stuk, hoogstens een gloeiplug of een verstopping.
                                              Bij deze inmiddels 2 x warmtewisselaar , 1x hydroblok ( en dat wordt nu ook nummer 2, ding is lek), pakkingsets die er spontaan uitblazen, pomp en nig wat andere zooi.
                                              Morgen weer een dagje Feenstra.. ;)

Comment

• Ik had dat een paar jaar geleden ook: nieuwe ketel gekocht die volgens de installateur afgezien van wat afstofbeurtjes geen nieuwe onderdelen nodig had. Nou, binnen een half jaar stond de storingsdienst weer op de stoep en moest het ene na het andere onderdeel vervangen worden. In het begin nog onder garantie, maar als snel hield dat op. En iedere keer als er iets stuk was, dan kwam die storingsmonteur weer, die trouwens verdacht veel leek op die installateur. En iedere keer weer een ander onderdeel wat kapot was. Het was een ander bedrijf, maar ik vermoedde toch dat er iets niet klopte. Bleek achteraf ook zo te zijn. De reden:

Het was een CT-ketel.

En grote conspiracy man.

Koop ik nooit meer.
                                                Last edited by PACO; 09-02-16, 23:50.
                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• ROFL!

Dus die Nefit HR TinFoilHat Edition bij mij op zolder, daar zou ook wel eens wat mis mee kunnen zijn??

(Kan best met 18 jaar oud...)
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Lol!

Comment

• Jaren terug een Remeha gekocht, en we zitten er nog steeds warmpjes bij :-)

[Jasper]

Vooral op woensdag!

[Jasper]
                                                      Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

• Ach ja, woensdag.

Maar goed, Feenstra komt niet.
                                                        Goh....
                                                        Neh, er komt morgen een sleutelaar van Nefit om het hydroblok te vervangen.
                                                        Iets met garantie ofzo... ;)
                                                        Oja, of ik wel tussen 08.00 en 14.00 thuis wil zijn want "u wordt ergens tussen geschoven ".

Comment

• De laatste tijd ook wat ellende gehad, warmte wordt steeds minder. Ze kunnen wel onderdelen vervangen maar zonder garantie dat het beter wordt. Knoop doorgehakt en nieuwe ketel besteld. Atag CW5 ketel komt erin.
                                                          http://www.bloemendal-fotografie.nl

auto's
                                                          Citroen 2CV 1982
                                                          Saab 9-3 2.0T 2002
                                                          Citroen C1 2014
                                                          Solex 3800

Comment

• Zo, de Nefitter is weer de deur uit.
                                                            Nieuw hydroblok( bleek 2 jaar geleden al door Nefit een recall te zijn geweest om een gemodificeerd hydroblok te plaatsen, maar ach Feenstra he...), pomp en klaar.

Nah, da's weer een zgan ketel.... ;)

Comment

• Grr,sta je na een ruk week eindelijk onder je eigen douche geen warm water,want ketel leeg. Wat ook niet zo heel vreemd is als het er harder uit loopt dan je het er in kan tappen. :-(
                                                              Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

• Iemand hier ervaring met het Honeywell Evohome systeem? Klinkt mij als een systeem dat precies die dingen kan doen waar ik behoefte aan heb: De woonkamer in zones verwarmen, per zone een tijdschema instellen, en de ketel aan laten springen als er ook maar 1 van de zones warmtevraag heeft. Zie: https://tweakers.net/productreview/1...opentherm.html

Ik heb nu nog een 24 jaar oude Agpo Vr ketel die ik nog altijd aan de praat heb gehouden met wat klein onderhoud. Af en toe een nieuw thermokoppel er in en de branderruimte schoon zuigen is alles wat hij nodig heeft. En 1 keer het aangekoekte en bijna versteende stof van de ventilator gedremeld omdat de luchttoevoer onvoldoende was. Gasverbruik tussen de 1800 en 2000 m3 per jaar dus daar is geen mega winst te halen. We koken op inductie, maar de wasdroger op gas zal ook een 50m3 per jaar verbruiken vermoed ik.

Om wat sneller en meer warm water te hebben en omdat ik niet wil wachten tot de ketel het echt begeeft wil ik hem nu door een moderne VR ketel vervangen. waarschijnlijk een Atag omdat onze installateur (familie van GF, dus ook familiekorting) bij Atag zweert. Maar dan wil ik ook een andere thermostaat. De huidige stuhl thermostaat kan modulerend aansturen en heeft 3 programma's, dus dat is op zich voldoende. Maar ik wil dat de rest van het huis nog steeds verwarmd worden als ik voor in de kamer de losse kachel stook. Ik wil dus dat de radiator daar in de buurt dan uit gaat, en de ander radiatoren daar wel de de temperatuur blijven regelen. Ik wil echter niet per radiator de thermostaatkraan moeten verzetten als ik een andere temperatuur wil. Bovendien hoeft de badkamer bv overdag niet zo warm te zijn, dat wil ik juist in de ochtend en avond. Dat Evohome systeem leek me daar wel geschikt voor. Vandaar mijn vraag.

Comment

• Geen ervaring met de Evohome, wel met het Tado systeem. Verwacht geen grote besparingen idd, maar comfortabel is het wel :-)

Comment

Working...
                                                                  X