Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Postbank/ING bank service

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Postbank/ING bank service

Vorige week probeerde ik te pinnen bij een flappentap van de ING bank. Helaas, na het invoeren van mijn pinpas sprong het beeldscherm op "Deze pinautomaat is buitengebruik." en kreeg ik mijn pas niet terug.

Op dat zelfde moment gebeld met de ING bank, het voorval uitgelegd en een nieuwe pinpas aangevraagd. Deze inmiddels netjes ontvangen.

So far so good.

Totdat ik zojuist zie dat er 7,50 van mijn rekening is afgeschreven voor een nieuwe pinpas.

Geen probleem, even bellen. Nee hoor mijnheer. Ik heb hier staan dat u uw pinpas op straat bent verloren. Wij kunnen de 7,50 niet terugsturen. Mocht u het hier niet mee eens zijn dan kunt u een brief schrijven aan onze klachtenafdeling.

Ja jongens, kom op nou zeg ik nog. Jullie moeten toch kunnen nagaan dat jullie mijn pas gewoon hebben en dat ik hem niet ben verloren?

Nee, niet mogelijk. Nogmaals, indien u het er niet mee eens bent kunt u uw klacht schriftelijk kwijt bij onze klachtenafdeling.

Goedemiddag.
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

Ach, wanneer ik de nieuwsberichten rondom de ING de laatste tijd lees kunnen ze mijn 7,50 hard genoeg gebruiken.

Comment

Lekker verhaal!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Denk dat je zoiets met elke bank kan overkomen.

Comment

En je moet altijd schriftelijk je klacht indienen, want die mensen van het callcentre zijn totaal niet bevoegd om je ook maar 1 euro tegemoed te komen. Schrijven, dan komt 't vanzelf terecht bij de juiste persoon en heb je kans op succes. Kost je wel een A4-tje, een envelop en een postzegel. :)

Comment

Ja, tuurlijk. Zoiets kan bij elke bank gebeuren, maar de afhandeling lijkt me wel érg klantonvriendelijk. Zij hebben mijn pas nog, maar zijn te bedonderd om dat na te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
              En je moet altijd schriftelijk je klacht indienen, want die mensen van het callcentre zijn totaal niet bevoegd om je ook maar 1 euro tegemoed te komen. Schrijven, dan komt 't vanzelf terecht bij de juiste persoon en heb je kans op succes. Kost je wel een A4-tje, een envelop en een postzegel. :)
              Ja, denk je nu écht dat ik daar tijd voor heb? En Gummen dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                Ach, wanneer ik de nieuwsberichten rondom de ING de laatste tijd lees kunnen ze mijn 7,50 hard genoeg gebruiken.
                Denk dat ik het daar maar bij laat.

Comment

Had het overlaatst met mijn bank hier: pinde 40 euro, machine crasht, pin daarna 40 euro en krijg ze gewoon. Bij nazicht anderhalve maand later of zo van mijn rekening, blijkt dat er 80 euro vanaf te zijn gegaan. Ik stuur een mailtje naar de kantoordirecteur, antwoord me terug dat het geregeld wordt ... 40 terug op mijn rekening binnen de 4 dagen. Service. :-)
                  was geen echte grootbank trouwens ...
                  Rock on. RS.

Comment

Leve de kantoordirecteur :). Bellen naar het hoofdkantoor of de helpdesk is voor paupers. Gewoon je lokale kantoorchef op de zaak zetten.
                    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

iOnline, ik ben met je eens dat het klantonvriendelijk is. De fout ontstaat doordat de typemiep de pas als verloren opgeeft - wat-ie niet is. Ze had het filiaal in kwestie in moeten lichten, zodat zij contact met je hadden kunnen opnemen. Je had dan je pas op vertoon van legitimatie gewoon weer teruggekregen, kostenloos natuurlijk.

Helaas geldt het wel, wat de Belgen zeggen. Bellen met het lokale filiaal werkt vaak 10 keer beter. Alhoewel niet elke geldautomaat in een filiaal zit, natuurlijk (maar dan is het dichtstbijzijndste kantoor vaak verantwoordelijk).
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                        Helaas geldt het wel, wat de Belgen zeggen. Bellen met het lokale filiaal werkt vaak 10 keer beter. Alhoewel niet elke geldautomaat in een filiaal zit, natuurlijk (maar dan is het dichtstbijzijndste kantoor vaak verantwoordelijk).
                        Is dat niet te veel vanuit de ABN of Rabo geredeneerd? Als 't een voormalige Postbank-automaat was, dan is er helemaal geen dichtstbijzijnd kantoor. Daarom was die bank ook zo goedkoop. En het nieuwe ING krijgt toch ook geen filialen met enige zeggingskracht, maar alleen 'winkels'?

Elk voordeel heb z'n nadeel.
                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ik denk dat de belgen eerder bedoelen "mijn kapitaal staat op jouw bank zodat jij als lokale bankchef alle stront voor me opvangt en me happy houdt. Kaart kwijt. Zoek het uit. Ik niet betalen." Maakt niet uit welke pinautomaat zich verslikte.

Comment

wooter, goed punt, maar zo'n attitude werkt pas vanaf een bepaald banksaldo. 'k Denk dat mijn lokale bankdirecteur me hard uitlacht. :)
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                              Ik denk dat de belgen eerder bedoelen "mijn kapitaal staat op jouw bank zodat jij als lokale bankchef alle stront voor me opvangt en me happy houdt. Kaart kwijt. Zoek het uit. Ik niet betalen." Maakt niet uit welke pinautomaat zich verslikte.

Ik zou het bovenstaande willen afkorten naar;

Jij bankchef, ik klant. Jij mij antwoord geven.

Heb ik goede ervaringen mee. :)
                              De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                wooter, goed punt, maar zo'n attitude werkt pas vanaf een bepaald banksaldo. 'k Denk dat mijn lokale bankdirecteur me hard uitlacht. :)
                                Jasper, het gaat niet over het "heden", het gaat over potentieel over langere termijn. LOL, zo houden ze je toch ook voor de zot met hun spaarplannen? Ik moet zeggen dat ze gewoon vriendelijk zijn, los van het banksaldo. Daar doen we - als echte gentlemen - hier op Gummen namelijk geen uitspraken over. :-)

*rolt zichzelf onder de tafel van het lachen en start een draadje op over banksaldi* hoe zeggen ze dat mooi, des gummens zeker.

Gewoon een goeie bank, met goed personeel, liefst niet teveel HQ-shit en geen grootheidswaanzin a la overnames in Oeganda en kantoren die de Sjeik el Rooienbiet niet zouden schamen.
                                Rock on. RS.

Comment

welke bank is wel oke?

Ik kan je een paar verhalen vertellen over de service en onbeschoftheid van Fortis en AbnAmro waar je ook koud van word.
                                  When life gives you lemons ask for salt and tequila

Comment

Rabobank heb ik al 25 jaar prima ervaringen mee.

Comment

Ik ben ex-Frotis klant. Service bestond niet. Alles was de schuld en verantwoordelijkheid van Brussel.

Wel leuk optrekje in Brussel, tussen het Koninklijk Paleis en het Parlement :).

Comment

Rabobank ben ik ook redelijk tevreden over. Maar uiteindelijk is elke bank natuurlijk gewoon kut. Noodzakelijk kwaad.

Comment

Rabo gaat prima doorgaans. Door de structuur van een cooperatie en het feit dat kleine kantoren gewoon hun eigen broek moeten ophouden, is er over het algemeen een goede mentaliteit en klantvriendelijkheid.
                                          Ik kom weleens wat mensen tegen die wat minder ter zake kundig zijn, maar ze zijn altijd wel bereid om je te helpen en iets uit te zoeken of iets voor je te regelen, ook al ligt dat niet altijd binnen hun letterlijke takenpakket. Dat vind ik altijd prettig als je het idee krijgt dat jij als klant centraal staat en er niet alleen maar gekeken wordt of dat qua kosten wel uitkomt op dat moment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                            Rabo gaat prima doorgaans. Door de structuur van een cooperatie en het feit dat kleine kantoren gewoon hun eigen broek moeten ophouden, is er over het algemeen een goede mentaliteit en klantvriendelijkheid.
                                            Klopt dat is in mijn beleving het belangrijkste verschil wat de klantvriendelijkheod positief beinvloed. Men staat dichter bij de klant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                                              Had het overlaatst met mijn bank hier: pinde 40 euro, machine crasht, pin daarna 40 euro en krijg ze gewoon. Bij nazicht anderhalve maand later of zo van mijn rekening, blijkt dat er 80 euro vanaf te zijn gegaan. Ik stuur een mailtje naar de kantoordirecteur, antwoord me terug dat het geregeld wordt ... 40 terug op mijn rekening binnen de 4 dagen. Service. :-)
                                              was geen echte grootbank trouwens ...
                                              Argenta?

:-)

Comment

Nope, kleintje, Delta Lloyd, ik zet meer en meer over op Delta Lloyd, waar ik begonnen ben - ooit - bij KBC (die me afgezet hebben met mijn studentenlening), dan overgegaan ben naar de Generale Bank (later Fortis), een deel heb lopen bij AXA (vooral hypotheken), zit ik nu privé bij DL - was vroeger Naeghelmaeckers maar die zijn doorverkocht aan DL.

Met die heisa rond Fortis en ook enorm geklungel met kaarten en pasjes + het ongevraagd overzetten van mijn 'home office', ben ik daar aan het weggaan ... of tenminste iets minder actief. gebruik het voor lopende zaken, maar niet echt intensief.
                                                Last edited by rocketscience; 29-01-09, 13:10.
                                                Rock on. RS.

Comment

Tien punten voor 'Sjeik el Rooienbiet' in dit draadje. RS kent z'n Suske en Wiske, merk ik. :-)
                                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                    Tien punten voor 'Sjeik el Rooienbiet' in dit draadje. RS kent z'n Suske en Wiske, merk ik. :-)
                                                    Ik had kunnen weten dat brun het zou opmerken ... ik was aan het wachten en al lichtelijk ontgoocheld dat het JB - aka Amstelveense Bank&Verzekeringswezen - het niet opgemerkt had ... die verdenk ik namelijk van stripfreak (het boekje, niet de bar) te zijn.
                                                    Rock on. RS.

Comment

Ik heb ook nog ergens 200 S & W's liggen, kende 'm dus ook wel. :-)

Comment

En dat, terwijl ik Suske en Wiske-uitgaven vanaf de jaren tachtig niet meer kon uitstaan, RS! Alleen de oudste strips zijn echt mooi.

Zelf meer van 't Guust Flater-gebeuren, zeg maar.
                                                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Volg het al tijden niet meer, je moest eens weten wat voor brol ze nu uitgeven ... 'studio Vandersteen' is duidelijk niet 'Wlly Vandersteen'.
                                                          Rock on. RS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                            En dat, terwijl ik Suske en Wiske-uitgaven vanaf de jaren tachtig niet meer kon uitstaan, RS! Alleen de oudste strips zijn echt mooi.

Zelf meer van 't Guust Flater-gebeuren, zeg maar.
                                                            Al eens achter zijn bureau in Brussel gezeten? Ook zo'n museum waarvan veel mensen -vooral vrouwen- niet begrijpen waarom we dat leuk vinden.
                                                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Delta Lloyd in Belgie?

Je hebt hier wel Delta Lloyd bank. Is meer voor sparen en beleggen.... Niet voor betaalrekeningen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                                                Al eens achter zijn bureau in Brussel gezeten? Ook zo'n museum waarvan veel mensen -vooral vrouwen- niet begrijpen waarom we dat leuk vinden.
                                                                Hoe?! Er is een Guust Flater-museum? Gaaf! Waar?

Comment

Working...
                                                                X