Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klusvraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Klusvraag

A.s. maandag krijg ik de sleutels van mijn maisonette.

Nu heb ik een beperkt budget en ik zal nu eerst alleen maar de woonkamer en de slaapkamer kunnen gaan doen.

De woonkamer meet circa 5,15 bij 4,30 meter en de slaapkamer circa 3,675 bij 4,30 meter.

Zal ik met een budget van ongeveer 750 euro voldoende hebben om deze 2 ruimtes te kunnen verven en van simpel zeil op de vloeren te voorzien?

Heb hier totaal geen ervaring mee, vandaar.

Weet niet wat zeil kost. Laminaat is ook een optie.
    Kom je op ca. 40 m2 x 15 euro laminaat (per m2) zit je op 600 euro.

Heb je nog 150 euro voor de verf. Denk dat je dan een heel eind komt....
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Dat gaat wel lukken hoor!
      Laminaat in de kamer kan idd ook en is niet veel duurder. Wel meer werk.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Feli met je hut ;-)
        Oorspronkelijk geplaatst door WhiteRallye Bekijk bericht
        De woonkamer meet circa 5,15 bij 4,30 meter en de slaapkamer circa 3,675 bij 4,30 meter.
        Zal ik met een budget van ongeveer 750 euro voldoende hebben om deze 2 ruimtes te kunnen verven en van simpel zeil op de vloeren te voorzien?
        zeg 45 vierkante meter
        10tje de vierkante meter en je hebt laminaatje van de Ikea, de gamma of vulmaarin

dan lukt een zeiltje voor 5euro de m2 bij de kwantum hallen ook wel denk ik

je budget lijkt iig ruim voldoende

E
        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Hou wel rekening met evt ondervloeren etc vooral als de vloer niet mooi glad is. Kost toch ook snel weer een paar euro per vierkante meter.

Alfa Giulia 1300 (1966)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Het is vaak de raamdecoratie die een gaat slaat in het budget.

Comment

Ben net terug van de Kwantum en de Leenbakker.

Mooi zeil gezien voor de slaapkamer. Komt neer op 158 euro inclusief leggen.

Voor de woonkamer twijfel ik nog tussen een cheap-ass, maar mooi, kliklaminaat, die dan op circa 136 euro zou komen (inclusief ondervloer). Maar wel zelf leggen.
              Zeil in de woonkamer kwam neer op 226,50 euro inclusief leggen.

Totaal zou ik dan voor de vloeren op of 294 euro of op 384,50 euro neerkomen.

Dan zou ik nog 456 euro of 365,50 euro overhouden voor verf en gordijnen.

Mijn zwager is schilder geweest, dus die kan maandag dan wel een inschating maken hoeveel ik kwijt ben voor verf.

Als iig de woonkamer en de slaapkamer maar af zijn. De hal, keuken, overloop en de overige 2 slaapkamers zijn van later zorg. Elke maand een beetje.

Zal blij zijn als alles achter de rug is. Heb echt een schurfthekel aan klussen en dergelijke dingen; ook al is het voor mezelf.

Comment

Komt goed joh. Zoals je zegt gewoon elke maand een kamer doen, dan ben je dit jaar nog klaar. Steven is al 10 jaar bezig :-)

Verf kun je ook zelf checken hoor. Ga naar de Praxis en kijk wat muurverf kost. Op de verpakking staat altijd voor hoeveel vierkantemeter het is en dat klopt aardig.
                Laten mengen door zo'n bouwmarkt zelf is altijd goedkoper dan van de topmerken en is niet veel slechter.

'Luxaflex' is duur, rolgordijnen meestal niet zo. Ligt echter wel aan de maat.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Mijn zus werkt bij de Gamma, dus dat komt wel goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                    Komt goed joh. Zoals je zegt gewoon elke maand een kamer doen, dan ben je dit jaar nog klaar. Steven is al 10 jaar bezig :-)

Verf kun je ook zelf checken hoor. Ga naar de Praxis en kijk wat muurverf kost. Op de verpakking staat altijd voor hoeveel vierkantemeter het is en dat klopt aardig.
                    Laten mengen door zo'n bouwmarkt zelf is altijd goedkoper dan van de topmerken en is niet veel slechter.

'Luxaflex' is duur, rolgordijnen meestal niet zo. Ligt echter wel aan de maat.
                    Twaalf!
                    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                      Twaalf!
                      Ik las net jouw blogjes. Succes! Man man man, ik zou er niet eens aan moeten denken!

Maar blijkbaar vind jij het niet erg om te klussen.
                      Ik snap niet dat er mensen zijn die dat uberhaupt leuk vinden om te doen, laat staan zo veel en zo lang.
                      Zelf hoef ik in principe alleen maar flink schoon te maken en te schilderen en eventueel zelf de laminaatvloer te leggen en dat vind ik al erg zat, ook al is dat voor mezelf.

Mijn streven is om volgend weekend de woonkamer en de slaapkamer af te hebben (muren, vloer en voorlopig een simpel peertje als verlichting; al heb ik al een schitterende plafonniere gezien (met LED en chroom John!) ) zodat ik er hopelijk zaterdag of zondag al in kan trekken.
                      Maar helaas kan ik alleen a.s. maandag vrij krijgen en de rest van de week zal ik in de avonduren moeten werken. Dus dat wordt krap aan.

Ik zal hier wel geregeld wat foto's van de vorderingen gaan plaatsen.

Comment

Geen idee of er een Verfkampioen bij jou in de buurt is, maar die hebben de beste (muur)verf voor de beste prijs. Daar laat ik al mijn verf mengen en de kwaliteit is minstens die van de Sigma/Sikkens voor de prijs van de zogenaamde merkmeuk bij de Gamma. Voordelen: afwasbaar, stootvast, kleurvast en egaler en makkelijker aan te brengen. Het verschil is duidelijk te zien en echt de moeite.

Wat betreft de rest: persoonlijk zou ik het meeste geld besteden aan de vloer in de huiskamer omdat je daar het meeste bent. Na een tijd ga je je ergeren aan goedkoop materiaal als je er iedere dag tegenaan moet kijken. Liever daar de bulk van het geld in en desnoods tijdelijk met tapijttegels of goedkoop vinyl in de slaapkamer, dan allebei de budget oplossing. Ik bedoel, het vakantiegeld is nog maar 4 maanden ver weg als dit grote uitgaven voor je zijn...

Succes.
                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

WhiteRallye

Hoe lang wil je hier blijven wonen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                            WhiteRallye

Hoe lang wil je hier blijven wonen?
                            Goede vraag! Je weet natuurlijk nooit wat er verder op je pad komt. Maar ik denk dat ik er de eerstkomende 5 jaar toch wel wil blijven wonen, misschien wel langer.

Ik ken daar wat mensen in de buurt, zit er 7 autominuten van mijn werk vandaan, mijn ouders en mijn zus en zwager zitten ook vlakbij en het is een ruime woning (maisonette, ruime badkamer, 3 slaapkamers) voor weinig (398 euro incl. water, excl. gas/electra).
                            En nu ben ik nog alleen, maar voor een vriendin en eventueel gezin is er voldoende ruimte.

Comment

Okee,

Zorg dan dat je, binnen je budget, een "thuis" creëert. Lekker relaxen in je eigen hok, met wel voldoende gezelligheid en warmte om deze gedachte

En nu ben ik nog alleen, maar voor een vriendin en eventueel gezin is er voldoende ruimte.
                              kans te geven.

<sprak de grijsaard>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                Geen idee of er een Verfkampioen bij jou in de buurt is, maar die hebben de beste (muur)verf voor de beste prijs. Daar laat ik al mijn verf mengen en de kwaliteit is minstens die van de Sigma/Sikkens voor de prijs van de zogenaamde merkmeuk bij de Gamma. Voordelen: afwasbaar, stootvast, kleurvast en egaler en makkelijker aan te brengen. Het verschil is duidelijk te zien en echt de moeite.

Wat betreft de rest: persoonlijk zou ik het meeste geld besteden aan de vloer in de huiskamer omdat je daar het meeste bent. Na een tijd ga je je ergeren aan goedkoop materiaal als je er iedere dag tegenaan moet kijken. Liever daar de bulk van het geld in en desnoods tijdelijk met tapijttegels of goedkoop vinyl in de slaapkamer, dan allebei de budget oplossing. Ik bedoel, het vakantiegeld is nog maar 4 maanden ver weg als dit grote uitgaven voor je zijn...

Succes.
                                Bedankt!

Budgettechnisch gezien was het mij beter uitgekomen als ik pas in oktober een woning aangeboden had gekregen, maar ik had nu de kans en die heb ik meteen gegrepen uiteraard. Dan maar ff sappelen en rustig aan doen, dat overleef ik ook wel.

Hoofdzaak voor mij is dat ik nu op korte termijn zo snel en goedkoop mogelijk iig geval de belangrijkste ruimtes (de woonkamer en de grote slaapkamer) klaar heb zodat ik erin kan trekken. Dat het dan misschien goedkoop oogt en kwalitatief minder is, boeit mij momenteel niet zo. Net zoals mijn meubels: dat is een allegaartje van gekregen spullen (is een complete inboedel bij mekaar!). Niet alles zal mooi bij elkaar matchen, maar dat vind ik op dit moment ook niet zo belangrijk.

Vanaf oktober ziet mijn financieel plaatje er stukken beter uit en vanaf dan kan ik ook langzaamaan dingen aanpassen naar mijn persoonlijke smaak en eisen. Ik heb al hele mooie spullen gezien, maar dat kan ik mij nu simpelweg nog niet permiteren. Komt wel. Ik ben ook maar in mijn eentje en heb een bescheiden salaris.

Verfkampioen heb ik nog nooit van gehoord, dus ik denk niet dat ze hier in de buurt (Nijmegen) zitten. Maar mijn zus werkt bij de Gamma en ik kan via haar korting krijgen dus dat scheelt weer.

Comment

Open haard dvd opzetten en het is meteen een stuk gezelliger! :-)

Comment

Ik zou er persoonlijk wel een laminaatje in leggen. Met een beetje redelijk kliklaminaat kan iedereen een knappe vloer neerleggen. Zorg wel voor een goede ondervloer, met name ook voor de geluiddemping.
                                    ------------------------------------------------
                                    We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Nog een dik uurtje!!!!!

Ik zal wat (gsm) foto's maken en wanneer ik tijd heb zal ik ze hier plaatsen.

Wish me luck!

Comment

Succes!!

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Succes met die rukbunker! ;-)

Comment

Kleine update:

Afgelopen maandag dus de sleutels gekregen, maar nog niet veel kunnen doen omdat er nog wat dingen geregeld moesten worden en er wat familie kwam kijken.

Overdag moest ik gewoon werken (ik kon helaas geen vrij krijgen) dus alles na het werk moeten doen (pffff). Gelukkig hielpen mijn ouders mij mij.

De hele woning is nu grondig schoongemaakt.

In het weekend gaan we de woonkamer en de grote slaapkamer schilderen en dan is het wachten tot de vloeren geleverd en gelegd worden. De vloeren ga ik morgenavond bestellen en daar zit een levertijd van 10 werkdagen op. En dan kan ik er in trekken (inkoppertje voor CM).

De woning is trouwens opgeleverd met een nieuw keukenblok, nieuwe betegeling in de keuken, nieuwe WC-pot plus bril, nieuwe tegels op de muur en op de vloer in de WC, nieuwe betegeling in de badkamer (vloer plus muren), nieuwe wasbak (ook op de WC), nieuwe douchekop plus houder en nieuw leidingwerk in de badkamer en op de WC. Oh ja, de intercom en de thermostaat zijn ook nieuw.

Last edited by WhiteRallye; 04-02-09, 21:40.

Comment

Niet verkeerd toch?
                                              Gaat vast goedkomen met die vloeren en de verf.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WhiteRallye Bekijk bericht
                                                Mijn zus werkt bij de Gamma, dus dat komt wel goed.
                                                Tip van iemand die net geschildert heeft: Geen latexverf van het eigenwinkelmerk van de gamma kopen. Het lijkt veel goedkoper, maar is uiteindelijk echt véél duurder dan Histor of flexa of weet ik veel wat, het dekt namelijk absoluut voor geen ene meter en het smeert ook niet lekker.

deze nog niet eens 1/3e modaal crisisstudent heeft 1 stukje muur 7 keer met die meuk gedaan omdat ie die pot toch had, niet meer kon ruilen en niet alsnog fatsoenlijke verf wilde halen voor deze op was.

Comment

Rofl, 7 lagen? Daar word je idd niet vrolijk van :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                    Rofl, 7 lagen? Daar word je idd niet vrolijk van :-)
                                                    Het kan erger, de pilaar hier achter mij heeft er 11. Met dank aan de donkerbruin-tot-zandroze ondergrond die de vorige eigenaar mij cadeau gedaan heeft :), maar dat was dan weer eigenwinkelmerkmeuk van de praxis en toch maar 1 pilaartje, die MIOB-gf natuurlijk in een modieuze kleur wilde hebben :) (hardleers, ik weet het)

Comment

Ik moet nog een muur van bordeauxrood naar een lichtere tint krijgen. Hoe doe ik dat het snelst? Kosten boeit niet, ik heb geen zin om 10 keer te moeten verven...
                                                      You know that reality is immaterial

Comment

Verver (spuiter) inhuren....

En anders van die superdekkende merkverf nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                          Ik moet nog een muur van bordeauxrood naar een lichtere tint krijgen. Hoe doe ik dat het snelst? Kosten boeit niet, ik heb geen zin om 10 keer te moeten verven...
                                                          Eerst zwart of donkergrijs schilderen, dan met goed dekkende latex er overheen (tenzij het een lichtere bordeau tint is, dan hoeft het niet).
                                                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Dank voor de reacties. Het is de kleur van beaujolais primeur zeg maar. Heel behoorlijk rood. :)

Donkergrijs als intermediate zou dus goed zijn; ik denk dat ie uiteindelijk licht/titaangrijs gaat worden...

Comment

In september moesten wij het oude appartement opnieuw schilderen. Daarvan had één kamer lichtgroene muren en een andere kamer oranjerode muren.

Heel mooi hoor, maar dat moest dus allemaal terug naar wit (in D moet je, als je een huurwoning verlaat, die vaak opnieuw schilderen voor je hem kunt opleveren). Freundin zag de bui al hangen en moest gelukkig werken. Dus bleven huisgenote K (overigens geheel Stefans type, qua donkerharig Krakow-uiterlijk, maar dat terzijde) en ik alleen over.

Wij naar de bouwmarkt in haar Seat-driecilinder. Toevallig was net de witte latex in de aanbieding. Dus het autootje van onder tot boven volgestouwd met verfspullen. En voor de zekerheid, op aanrader van de Baumarkt-meneer, ook één grote pot topkwaliteit-latex meegenomen.

Echt, de Mercedes-Benz onder de muurverven, heren. Een driekeermodaal dagloon per liter, zeg maar.

Dat hebben we geweten. Van de aanbiedings-latex moesten we zelfs nog potten bijhalen, want dat blééf maar vlekken geven. We hebben twee volle werkdagen staan klooien. Maar de Mercedes dekte in één keer. Alleen de felgekleurde muren moesten later nog een extra laagje hebben. Uiteindelijk was het voordeel met de goedkope meuk nihil.

(bijkomend probleem: hoe leg je de dame in kwestie uit wat er zo vermakelijk is aan al die klodders goedkope, vaalwitte latex in haar gezicht en haar?)
                                                              Last edited by brun; 05-02-09, 13:33.
                                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Zeg, als je er geen foto's bij hebt, laat het dan gewoon lekker achterwege, ja?!?

Comment

Working...
                                                                X