Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Märklin

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Märklin

En weer een slachtoffer van de crisis: Märklin. Verkeert sinds vandaag in surséance.

News, Nachrichten und aktuelle Meldungen aus allen Ressorts. Politik, Wirtschaft, Sport, Feuilleton und Finanzen im Überblick.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

NEEEEEE!!

Maar eigenlijk kan je hen geen slachtoffer noemen... Het ging al jaren slecht met de treintjesbouwers...
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Ik heb dan wel meer met Fleischmann, maar dit is niet leuk.

Comment

das niet zo mooi
        ik wist niet eens dat ze nog bestonden
        evenals de fleischman racebanen
        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Dit heeft niets met de crisis te maken. Een paar jaar geleden waren ze ook al op sterven na dood en begonnen treintjesbouwers al serieus te hamsteren. Hoe weet ik dat? Bij de modelbouwwinkel in Den Bosch waar mini-Me graag rond kijkt, hadden ze zelfs keurige pamfletten opgehangen om ongeruste bouwers gerust te stellen over de toekomst van hun Märklin.

Groet
          GJ

Edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4rklin
          Last edited by GJ; 04-02-09, 13:55.

Comment

@GJ: Ze hebben dus eerst al hun failliete moederbedrijf overgenomen zo te lezen, nadat ze zelf waren overgenomen?

Zonde, al had ik als kind Fleischmann (2 bijzondere Loc's heb ik nog).

Ik heb wel wat Marklin Sprint dozen en raceauto's staan. Volgend weekend komt mijn neefje bij ons logeren, dan gaan we het spul eens testen.

Comment

En dan te bedenken dat het merk ooit heel prominente klanten had.

(niet op de foto: Goering's modelbommenwerpertjes waarmee hij modelbommetjes op het modellandschap kon laten vallen (geen verzinsel))
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                En dan te bedenken dat het merk ooit heel prominente klanten had.

(niet op de foto: Goering's modelbommenwerpertjes waarmee hij modelbommetjes op het modellandschap kon laten vallen (geen verzinsel))
                lol "prominente "
                ha beruchte zou wat treffender zijn geweest
                jammer dat ie zn varkenslederen epilepsie pet niet op heeft
                zal ie wel vergeten zijn door de morfine ;-)
                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ik heb nog wat 50er jarenspul liggen, wordt dat meer waard nu?
                  Kopuh !!
                  "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                  BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                    Ik heb nog wat 50er jarenspul liggen, wordt dat meer waard nu?
                    Kopuh !!
                    Ik denk dat die zooi meer waard is dan die Impreza ;)

Comment

Hans, heb je dat nieuw gekocht/gekregen op je 18e verjaardag? :)

Comment

Dan is het wel heel erg oud ;)

Comment

Een deel van het Fleischmann-spul wat ik heb is uit de 60-er jaren, toen mijn pa het gekocht heeft.

Voor de goede orde, VOOR mijn geboorte :-)
                          Dus niet als "treintjes voor mijn zoontje"...

Comment

Jeugdsentiment man!

Märklin mag niet stuk vind ik. Wel apart nieuws, ookal mag het dan hoegenaamd geen verassing zijn voor sommigen, nog niet zo lang geleden is er nog een nieuwe Märklin-shop geopend in de Westerhaven in Groningen. Toen dacht ik nog, goh, is dat weer hip, leuk.

En nu dit :-(.

Comment

Mond houden, mannen!!!!!!!!!! Zowel Pa als ondergetekende kunnen dan wel op leeftijd zijn, maar we hebben in ieder geval wel een mooie jeugd gehad. Hier ligt ook nog heel wat meters Märklin. (En nog een meter of 20 Scalextric racetrack van een jaartje of 40 oud)

Comment

Die treinen reden tenminste nog op tijd...
                                Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                  Ik denk dat die zooi meer waard is dan die Impreza ;)
                                  Gevoel voor humor kunnen we Arthur niet ontzeggen ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                    Hans, heb je dat nieuw gekocht/gekregen op je 18e verjaardag? :)
                                    Even leren rekenen Dennis, voor mijn 12e natuurlijk :-)

Comment

Voor de liefhebber, heb nog aardig wat Marklin HO spul, ook scenery, losse wissels enz. Ooit afgebroken bij verhuizing en nooit meer opgebouwd.
                                      BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 - VW Golf 1.6TDI Bluemotion 2014 - BMW E36 328i Coupe - Honda CBR600F4i 2002 - Honda SH150i 2009

Comment

Wow, gewoon even een veertien (14) jaar oud draadje opgraven! Knot doet het zonder blikken of blozen.

Super!
                                        Wie dit leest is gek

Comment

Grappig om te lezen. Märklin heeft een doorstart gemaakt en draait tegenwoordig goed, begreep ik. Ook omdat modelspoor in de lockdowns herontdekt werd.

Comment

Na 2 jaar heel veel Marklin (de nieuwe serie H0 digitaal) met allerlei NS materieel en Loks (via Catawiki veilingen) en veel rails en wissels (via Conrad) heeft mijn zoontje weer wat anders als hobby...

Hoop dat het een beetje waardevast blijft allemaal. We zullen zien.
                                            ----------------------------------------------------
                                            F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                            ----------------------------------------------------

Comment

Working...
                                            X