Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gummens grote jaren-negentig-draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gummens grote jaren-negentig-draadje

Ja, ja! Ook een jaren '90 draadje! :-)

Na die sombere jaren '80 met hoge werkloosheid, vrouwen met lichaamshaar en tuinbroeken, dunne leren stropdassen, Madness en Nena, kwam eindelijk de opluchting in de vorm van de jaren '90.
    Ja, natuurlijk ging Bon Jovi gewoon door alsof er niets aan de hand was, maar die rare kapsels waren tenminste weg.

De kroegen en de discotheken werden langzaam overgenomen door stoere mannen en vrouwen die eindelijk weer wat aandacht gingen besteden aan hoe ze eruit zagen. Okselhaar was verleden tijd en tuinbroeken ook.
    Daarnaast ging het met de muziek weer de goed kant op!

Nirvana natuurlijk :
    http://www.youtube.com/watch?v=sUUHNf0S5cA

Pearl Jam :
    http://www.youtube.com/watch?v=AFVlJAi3Cso

Rage Against The Machine (mijn favoriet uit die tijd :-) :
    http://www.youtube.com/watch?v=fkuOAY-S6OY

*duimt dat niemand aan "two brothers on the 4th floor" en "twenty 4 seven" etc denkt.*

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Rofl, mooi man dit :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

"Nummer 1 hits".

Weer een van de vele mogelijkheden om de menselijke behoefte aan kuddegedrag te voeden....
      You know that reality is immaterial

Comment

*Ehhmmm. Begint langzaam spijt te krijgen van dit draadje* :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

*geeft draadje nekschot, euh, -slag*

You know that reality is immaterial

Comment

O nee, nu komt Brun eraan natuurlijk.
            Dit is natuurlijk 1 van zijn helden. Dezelfde taal, dezelfde kleding, hetzelfde kapsel ;-)

Edit : Ik dacht trouwens eerst dat het Mc Gyver was. :-)
            Last edited by Harry; 06-02-09, 11:09.

Alfa Giulia 1300 (1966)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
              Ja, ja! Ook een jaren '90 draadje! :-)

De kroegen en de discotheken werden langzaam overgenomen door stoere mannen en vrouwen die eindelijk weer wat aandacht gingen besteden aan hoe ze eruit zagen.
              Ahem ... heel die grunge scene gemist?
              Rock on. RS.

Comment

Nee, maar die waren bezig met hun uiterlijk.
                Nette spijkerbroek, het haar moest precies goed of precies verkeerd zitten etc etc.

In de jaren ´80 kwam je met een oude zelfgebreide trui en een bruine corduroybroek gewoon overal binnen. Vraag maar aan brun. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ehm, RS, zie Harry's openingspost?

En Harry: je bedoelt dus de 'paarse jaren'? :)

*wacht op Hansv en zijn loflied op het beste decennium uit de geschiedenis der mensheid*

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                  vrouwen met lichaamshaar en tuinbroeken
                  Och, het veruit mooiste meisje van de klas droeg vaak een tuinbroek. En ja, daar keek je dwars doorheen. :)

En dat haar? Als ik nu al die gladgeschoren baby's zie, constateer ik blijmoedig dat ik in ieder geval écht geen pedo ben...
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                    Ehm, RS, zie Harry's openingspost?
                    Ja, maar hij had het over verzorgd ... :-)

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                    En dat haar? Als ik nu al die gladgeschoren baby's zie, constateer ik blijmoedig dat ik in ieder geval écht geen pedo ben...
                    100% agree, ik zeg niet dat je het moet laten groeien en hangen als het ware, maar zo'n volledig kale spaarpot op een volwassen meid is toch ook maar freaky. Goddamn.
                    Rock on. RS.

Comment

Ha, die Dutch;

"*wacht op Hansv en zijn loflied op het beste decennium uit de geschiedenis der mensheid*"

Je zult heel geduldig moeten zijn, want ik heb de eerste posts van dit draadje nog lang niet verwerkt.
                      Scherven brengen gelul.

Comment

van okselhaar naar schaamhaar in 9 posts... ;-)

Comment

Only on Friday. :)
                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

De jaren negentig zijn toch heel bepalend voor de situatie nu!

Introductie van de GSM, ik had er ook één, de Pocketline Swing :-)

De opkomst van internet! Netscape 1.0 in '94 :-)

Comment

Ok, ik ben duidelijk wat jonger wat muziek keuze betreft :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht
                                Ok, ik ben duidelijk wat jonger wat muziek keuze betreft :-)

http://tachtiger.web-log.nl/tachtige...ul_elstak.html
                                Laatst een hele reut van deze happy hordcore nummers gedownload. Charley & Theo, Party Animals, Nakatomi, Paul Elstak. Zo slecht dat het weer leuk is :-)

Comment

Man man, iedereen in z'n trainingspak :-)

Die troep wordt dus nog steeds verkocht. En dúúr dat die pakken waren, Cavello, Australian. Maar je was wel stoer, op school.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht
                                    Man man, iedereen in z'n trainingspak :-)

Die troep wordt dus nog steeds verkocht. En dúúr dat die pakken waren, Cavello, Australian. Maar je was wel stoer, op school.
                                    Heb er nooit in rondgelopen, maar ik vond het toen (en nu) wel grappige muziek. Ik was meer van de RATM T-Shirts. :-)

Comment

Uit het terugnaarhuisdraadje:

Als we de oude rekensom van Eigenhuis aanhouden is dat 3.5 * 3 * 30.000 (ongeveer, groveafrondfouten daargelaten), 315 dus. Incl. kk lijkt me.
                                      Ook zéér jaren negentig: tophypotheken. 3,5 keer is nu zo ongeveer de maximalehypotheeknorm natuurlijk. Maar ik kocht mijn Amsterdamse appartement in 1999 voor (toen) meer dan vijf keer mijn jaarinkomen. En de bank knipperde niet eens met de ogen. Schitterend man. :-)
                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Zit wat in ja... ik kocht in 1998 voor pak hem beet 4,5 jaarinkomens, maar er was ruimte om tot 6 tot 7 keer te gaan. Wat ik zelf gekkenwerk vond, dus niet gedaan.

Overigens kocht ik in 2007 ook nog wel voor iets van 4 keer het jaarinkomen, dus die 3,5 is wel iets van de laatste paar jaar.
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

ah, ook een draadje voor mijn tijd ;)

die swing telefoon inderdaad, haha.
                                          Ik had samen met de helft van de school de nokia 5110 toen.

incluis 24 frontjes.

Later opgevolgd door de übercoole 7110 met 'matrix'-schietklepje.

:)
                                          Forza!

Comment

De nineties waren kut.
                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

Ik had niet zoveel met Grunge, maar dit nummer van Soundgarden blijf ik echt top vinden.

Blind Melon vond ik toen ook wel leuk: http://www.youtube.com/watch?v=qmVn6b7DdpA

Ook de eerste Lenny Kravitz muziek: http://www.youtube.com/watch?v=TcU57tAKzng

Maar dat het ook heel fout kon :-))): http://www.youtube.com/watch?v=ipZDG6__Zfc

Groet
                                              GJ

Comment

Right said fred is cool idd!!

O, wacht effe... ;-)
                                                De jaren 90 is idd een extreme mix tussen heel erg gaaf en cool en verschrikkelijk slecht en kansloos.
                                                Beetje net als Gummen dus. :-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Die smerige auteursrechtfetisjisten hebben weliswaar het meeste van Youtube af geprocedeerd, maar hier en daar vind je 'm nog: Bob Ross.

The AOL.com video experience serves up the best video content from AOL and around the web, curating informative and entertaining snackable videos.

Wat ben ik destijds vaak in slaap gevallen bij die man. Instant anti-stress. Schitterend. In de 90's was ie altijd na middernacht op tv, op MTV geloof ik, of op een ander commercieel kanaal, dat weet ik niet meer.
                                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Heerlijk idd... Soort van levend Zen-moment die man. Geweldig.
                                                    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
                                                      levend Zen-moment
                                                      Ha, die Toon;

[vraagt zich af hoe hij het droeve nieuws zal brengen]

Ehm, luister....
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                                                      X