Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale zelfinflatie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Digitale zelfinflatie

Ergernissen over online CV-achtige dingen, dus. Zoals LinkedIn - wat overigens briljant is, hou me ten goede. 't Gaat me meer om faux-pas van gebruikers.

Zoals daar zijn:

Een introductie over jezelf schrijven in de derde persoon enkelvoud.
    John Lutser is a dedicated business controller with a can-do attitude. He graduated Shitheap College in 1989 after a four year extensive learning curve. John's specialties during this period included panty sniffing and getting his face slapped by women. After obtaining his degree in Advanced FAP Management, he joined BSD Inc. as a backdoor servicing representative. Moving swiftly up through the ranks, Lutser headed the Advanced Rimming Department from 1993 through 1997...

Affijn, you get the gist. Zo'n sukkel heeft dus gewoon een romannetje over zichzelf in de derde persoon in zitten tikken. Vooral Amerikanen hebben hier last van.

Persoonlijke shit die weinig ter zake doet.
    Zo kwam ik een oud-studiegenoot tegen die een "opportunistic scubadiver" bleek te zijn geworden (whatever the fuck that is) en ook "proud father of <fuck failure 1> and <fuck failure 2>, loving husband of <insert jaren '70 meisjeshockeynaam>". GTFOH.

Vreselijk opgeblazen "prestaties".
    Bendover & Grabankles Associates
    Office Manager
    2002-2005
    During this time, I accomplished a number of amazing feats, such as alphabetizing the Laser toner supplies closet and streamlining our interdepartmental crossover communication by implementing a people-oriented 3M-based notification procedure (Post-Its). I won the 2004 Award of Excellence for my legendary contribution to the critically acclaimed and peer reviewed "Put Your Plastic Cups in the Bin at the End of the Day"-programme.

Goed, de toon lijkt me helder. Hebben jullie nog wat? Voor de HR-managers, het mag ook uit sollicitatiebrieven komen natuurlijk. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Mensen die elkaar lopen te recommenden. Bah.
    De enige recommendations die ik tot heden ontvangen/geschreven heb betreft de basisschool (of iig dat niveau :-))

AAARRGGHHHHHHHHH

Comment

Trouwens:

Jasper heeft een invite :-) Damn, we zitten sort-of in vergelijkbare branche...

Comment

Hé Jasper, link mij eens in ;-)
        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Iedereen krijgt een Invite!

Gummen zal nooit meer hetzelfde zijn. :-)

Inderdaad zijn sommige LinkedIn-profielen hilarisch. Misschien moest ik botweg mailtjes gaan sturen. Of ik ze tegen betaling kan helpen hun LinkedIn-profiel te redigeren. Ja, wat nou, je hebt toch 'business opportunities' onder je profiel staan, nou dan!

:-)
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Dat lijkt me -serieus- geen verkeerd idee!

Comment

Voor wie mijn onbescheiden profiel wil lezen, compleet met tot 'werk' opgeklopte hobby's: ik ben dus die figuur die zichzelf afficheert als autosportschrijvert. :)
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ja, ik erger me er soms ook aan. Helemaal omdat iedereen elkaar nalult.

Heb trouwens ook mijn bedenkingen bij LinkedIn: sta er wel op, maar heb er weinig tijd voor over. Sowieso dat hele "online verkopen" van jezelf, of het nu om Hyves gaat of een andere attention-whoring site.

Ik heb trouwens een hele theorie over dit fenomeen waarbij sommige mensen aan een soort digitale schizofrenie lijden omdat ze een virtueel construct van gezichzelf gebrouwen hebben waar ze op een gegeven moment ook IRL aan moeten voldoen, met alle problemen van dien. Volgens mij een hele nieuwe dimensie voor de psychologie.
                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Leuke van Linkedin is om sollicitanten alvast digitaal door de mangel te halen. Inderdaad op basis van de onzin, zoals jasper die beschijft. Tegelijkertijd zie ik wel voordeel van linkedin. En probeer mijn profiel zodanig in te richten.

Maar die derde persoon enkelvoud wordt door linkedin zelf ook gepropageerd.
                  Last edited by ingmar; 11-02-09, 18:56.
                  When men were men

Comment

Dat hele Linkedin ben ik ooit gaan gebruiken door RC, maar ik doe er in feite geen reet mee, net als hyves. Ik kan me voorstellen, dat als je echt afhankelijk bent in je werk, van je netwerk, dat Linkedin een handig hulpmiddel is. Maar net als met visitekaartjes: ik pleur het naar verloop van tijd weg. Net als een hoop nummers in mijn telefoon en mijn adressenbestand in mijn mailbox.

Iemand die me daarna nog belt: die sla ik op. :)

Comment

Ik vind linkedin wel handig, vooral als je freelance projectmatig elke zoveel maanden(ok bij sommige overheden jaren) in een wisselend kernteam zit. Meestal vergeet ik de namen zo maar kan ik er wel iemand bijslingeren door weer in dat lijstje te gaan kijken. De beschrijvingen kijk ik geeneens naar en zie dat online verkopen ook niet zo (alsof ik een onbekend iemand zou benaderen op basis van zijn/haar omschrijving gtfoh).

Comment

Handig joh, LinkedIn. Het handige zit em er in dat mensen zelf hun contactgegevens bijhouden. Stel dat je ooit met iemand hebt samengewerkt, maar dat al weer 2 projecten/werkgevers geleden is. Dan kan je niet verwachten dat hij iedereen in z'n kennissenkring een mailtje/kaartje stuurt met nieuwe contactgegevens. Met LinkedIn is-ie zelf gemotiveerd om z'n gegevens bij te houden.

Verder altijd leuk om te kijken wie wie kent :-)

Bruno de R uploaded a new profile photo. Effe kijken :-)
                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

[email protected]'s voorbeeldteksten

Comment

@jaspert

leuk om te lachen die teksten ;-)
                            maar is dat niet de essentie van die incestueuze ego strelers kleffe netwerk club om je zelf te verhandelen? voor sommige voor elke prijs , jij ietsjes kieskeuriger maar dat maakt je niet ontschuldig ;-)
                            in weze ben jij met je profieltje net zon joker alleen iets minder zielig dan de lui die je belachelijk maakt
                            dat is zoiets dat als de ene caravan bezitter de andere caravan bezitter beschimpt dat ie een paupermerk caravan bezit
                            maar gemakshalve even vergeet dat ie zelf met de duurste en sjiekste caravan van de wereld evengoed ook voor lul rijdt

dat profiel van jou ,is op zich ook tot zwaar achter de komma en iedere scheet uitgemeten
                            trouwens ... waarom heb je je profiel nog bewerkt een dag voordat je dit topic opende ? ;-)

ik heb ooit eens voor de gein wat namen van collega's ingetikt
                            wat overigens grappig is dat vaak de ellebogers onder de collega's zon profieltje hebben , en de collega's waar je echt van op aan kan meestal niet
                            heb hard moeten lachen , vooral omdat je de personen achter de luchtkastelen kent
                            volgens mij is de inhoud van zon flutprofiel ,excellente inspiratie voor een bombayfilmpje op het juiste moment

wat paco overigens opmerkt over de opscheppers in overtreffende trap is de spijker op zn kop ,
                            die komen zichzelf uiteindelijk wel tegen als de woorden waargemaakt moeten worden
                            tis allemaal leuk die windhandel , maar ik denk dat je je aan het eind van de rit juist onderscheidt als je aan die onzin niet meedoet
                            Last edited by motroosje; 12-02-09, 05:10.
                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ik gebruik het ook, maar dan vooral om gevonden te kunnen worden door oude vrienden en of collega's.
                              En om wat te patsen natuurlijk. ;-)

Linkedin is handig om je zakelijke connecties in vast te leggen en je krijgt soms ook interessante aanbiedingen.
                              Een Hyves-profiel heb ik ook, maar vind ik veel minder belangrijk en nuttig. Misschien kan dat zelfs eerder in je nadeel werken dan in je voordeel.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik zit alleen maar in linked in omdat stapels collega's in linked in zitten. En bij het zesde invitiatiemailtje ging ik om.

Heb echt gewoon geen profiel maar op de een of andere manier groeit mijn contactgroep wel.

Bizar is dan weer wel dat je ziet dat er mensen zijn die werkelijk van week tot week hun werkzaamheden bijwerken: ben nu naar de conferentie in Praag e.d.
                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                  maar is dat niet de essentie van die incestueuze ego strelers kleffe netwerk club om je zelf te verhandelen? voor sommige voor elke prijs , jij ietsjes kieskeuriger maar dat maakt je niet ontschuldig ;-)
                                  in weze ben jij met je profieltje net zon joker alleen iets minder zielig dan de lui die je belachelijk maakt
                                  dat is zoiets dat als de ene caravan bezitter de andere caravan bezitter beschimpt dat ie een paupermerk caravan bezit
                                  maar gemakshalve even vergeet dat ie zelf met de duurste en sjiekste caravan van de wereld evengoed ook voor lul rijdt
                                  Haha, we konden er op wachten natuurlijk. De kroonprins van de afgunst geeft acte de presence (sorry, de positie van koning is al jaren vervuld). :)

Maar goed, dit draadje ging niet over LinkedIn specifiiek, meer om "CV-opleukerij" of hoe je het ook wilt noemen. Ik gebruik LinkedIn om redenen die anderen hier ook al genoemd hebben: het is handig om zo een netwerk bij te houden dat niet (of nauwelijks) veroudert omdat iedereen z'n eigen gegevens bijhoudt, en het levert soms interessante aanbiedingen op (kan handel zijn, kan een baan zijn, kan kennis zijn).
                                  dat profiel van jou ,is op zich ook tot zwaar achter de komma en iedere scheet uitgemeten
                                  trouwens ... waarom heb je je profiel nog bewerkt een dag voordat je dit topic opende ? ;-)
                                  't Is een online CV, niet meer en niet minder. En volgens mij registreert LinkedIn bijvoorbeeld het accepteren van een invite al als "bewerken". Ik ga natuurlijk niet toegeven dat ik alles snel heb aangepast omdat ik IRL motroosje's direct leidinggevende ben, buiten zijn weten om. :)

ik heb ooit eens voor de gein wat namen van collega's ingetikt
                                  wat overigens grappig is dat vaak de ellebogers onder de collega's zon profieltje hebben , en de collega's waar je echt van op aan kan meestal niet
                                  heb hard moeten lachen , vooral omdat je de personen achter de luchtkastelen kent
                                  volgens mij is de inhoud van zon flutprofiel ,excellente inspiratie voor een bombayfilmpje op het juiste moment
                                  Heh. Tja, jij ziet natuurlijk weer overal oneerlijkheid en achterbaksheid. Zo van "Als ik het niet ken en die lul die vorig jaar die promotie kreeg wel, dan MOET het wel iets voor achterbakse zaadhappers zijn". Misschien heb je gelijk. Of misschien ben je naief. :)

wat paco overigens opmerkt over de opscheppers in overtreffende trap is de spijker op zn kop ,
                                  die komen zichzelf uiteindelijk wel tegen als de woorden waargemaakt moeten worden
                                  tis allemaal leuk die windhandel , maar ik denk dat je je aan het eind van de rit juist onderscheidt als je aan die onzin niet meedoet
                                  Nou ja, er komen in het geval van LinkedIn twee dingen bij elkaar:

a) CV's, voor veel mensen een medium waar het een soort van geaccepteerd is om te liegen, of in elk geval erg te overdrijven;
                                  b) het internet, waar miljoenen zich een tandje of tien stoerder voordoen dan ze werkelijk zijn.

't Is dus geen wonder dat je op sites als LinkedIn lachwekkende dingen aantreft, zeker als dat bij mensen is die je IRL kent.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Een beetje in dezelfde lijn, maar iets anders had ik gisteren weer aan de hand. We waren op de Erasmus om mastersstudenten te recruiten voor het bedrijf (ik ga natuurlijk mee om lekkere kippetjes te kijken) en dan kun je ook zo lachen om wat die gasten op hun CV zetten en wat er vervolgens dan voor je zit ;-)

Zetten ze allerlei exotische bestemmingen en talen op hun CV om wat kosmopolitischer over te komen... om vervolgens redelijk af te gaan wanneer ondergetekende ze even voor de gein test op die vaardigheid (spreek je maar twee woorden over de grens: zet het er niet op!).

Zo had ik vorig jaar een of andere opgeblazen plofkop van een Duitse jonkheer. Het pedante mannetje beantwoordde aan alle clichés van een over het paard getild erfgenaampje en hij zag er ook nog uit als een jongere mini-me versie van die VVD-varkenskop Van Baalen. Je weet dat deze irritante flapdrol niets hoeft te kunnen om de rest van zijn leven geramd te zitten, aangezien pappie vast wel een jobje regelt bij één of andere investment banker roversbende. Een hoop valse lucht kwam eruit, had van alles gedaan en sprak zelfs opeens Arabisch na een stint in één of ander oliestaatje. Needless to say dat er weinig overbleef van al zijn veronderstelde kwaliteiten. Dit soort gasten fileren we fijntjes met een smile op ons gezicht ;-)

Gisteren hadden mijn collega's er ook één: gastje beweerde dat zijn 'grootste assets' zijn (onmetelijke) skills waren die hij onze kumpanie zou binnenbrengen. Een hoop geblaat, hij had veel ervaring maar was pas fucking 23! Volgens mij heb ik een gatentrui die dateert uit de tijd dat zijn moeder met zaadvragende ogen zat te wachten op de melkboer.

Pluszijde is dat er soms leuke hertjes tussen zitten. Zat gisteren weet tegenover een half Libanese/Nederlandse: lang, donkerbruin haar met felblauwe ogen, deed aan ballet. Beetje verwaand, maar wel lekker ;-)
                                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                      Pluszijde is dat er soms leuke hertjes tussen zitten. Zat gisteren weet tegenover een half Libanese/Nederlandse: lang, donkerbruin haar met felblauwe ogen, deed aan ballet. Beetje verwaand, maar wel lekker ;-)

Hallo, ik ben Yasmina en ik wi.. *aangenomen*

:)
                                      Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                        Volgens mij heb ik een gatentrui die dateert uit de tijd dat zijn moeder met zaadvragende ogen zat te wachten op de melkboer.

Whahahaha. BRILJANT!

Ik heb ook LinkedIN, van start tot eind vol leugens. Gewoon voor de kift ;-)

Comment

Moet er ook eens in kuisen. Ik heb mijn huidige job wel gevonden via reconnecting met ex-collega's over linkedin. Dus ik klaag er niet over. Maar een beetje jobinflatie, ja, dat kom je regelmatig tegen.
                                          Wat betreft reco's ... tja, ik moet er nog altijd schrijven voor al die andere mensen. Including van die nono's die je eigenlijk te lomp vind om het te helpen donderen. Maar toch. Misschien JB's teksten eens als baseline gebruiken :-)
                                          Neen, dan liever Facebook: geef jezelf ineens helemaal bloot. Dat dient enkel om ouwe lieven en verloren vlammen terug te vinden :-) Ha.
                                          Rock on. RS.

Comment

Trouwens, in mijn sector is zo'n linked-in wel verplicht voer. Ik kan begrijpen dat als dliekeelmodaal chef-bouwvakker, meester-assistent slagersgast worstendraaier extraordinaire of gloepéén professioneel koeiemelker je een iets ander netwerk hebt, dus je ignorance is je vergeven :-) Whoea. Is it Friday yet?
                                            Rock on. RS.

Comment

@PACO: dat soort prutsers herken je meestal direct aan het feit dat ze praten over het feit dat hun skills je *cumpanie* kan redden, maar ze gaan nooit echt in op wat die skills dan zijn. Vreemd toch allemaal.
                                              Rock on. RS.

Comment

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...9__.html?p=1,2
                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik doe ook echt geen ene reet met haifs meer.
                                                  In het begin was het leuk, maar ik word een beetje moe van al die lui die zichzelf tot doel hebben gesteld zoveel mogelijk 'vrienden' te krijgen. Tsja, dat heeft geen nut natuurlijk.

Comment

Uit het Telegroflinkje:

In de Verenigde Staten wekte fastfoodketen Burger King onlangs nog veel woede met de 'Whopper Sacrifice'-campagne. Amerikanen die tien vrienden schrapten van hun Facebook kregen een gratis Whopper. De verwijderde contacten kregen een mailtje met daarin de mededeling dat ze waren verwijderd in ruil voor een hamburger.
                                                    Eens kijken. Hoeveel gummers heb ik in m'n LI-netwerk zitten? :)
                                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Nou ??

;-)
                                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

OMG! Harry has a new profile photo! Ik denk de konijnenoren er al bij! ;)

*zet eerste vinkje*

Ben nu bij de D en heb m'n eerste Whopper al verdiend. :)

Comment

Eind 2007 heb ik op LinkedIn al shift-delete gedaan.
                                                          Eind 2008 op Hyves.

Hoezo trendsetter? ;-)
                                                          Last edited by Arjan; 12-02-09, 14:05.

Comment

Heb nooit een hijfs of LI aangemaakt.

IMHO echt iets voor mensen die geen leven in de echte wereld hebben en naar houvast zoeken ;-)

(kommaar kommaar :-)))))

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
                                                              Eind 2007 heb ik op LinkedIn al shift-delete gedaan.
                                                              Eind 2008 op Hyves.

Hoezo trendsetter? ;-)
                                                              Bij beiden ben je er na 5 jaar af geflikkerd vanwege nul contacten bedoel je? :)
                                                              You know that reality is immaterial

Comment

Stephan, val dood.

Comment

Working...
                                                                X