Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nick of je naam?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nick of je naam?

Dutch schreef net iets in een draadje, wat ik eigenlijk wel interessant vond; Dat hij op fora liever bij zijn Nick genoemd wordt, terwijl iemand wel weet hoe je echt heet. Ik snap dat wel.
    Mij maakt het niet zoveel uit, mijn Nick is tevens mijn echte voornaam en zo zijn er nog een paar hier.
    Maar ik ben wel benieuwd wat jullie vinden? Dan kan ik (en evt anderen) proberen eraan te denken om rekening mee te houden tijdens het posten.
    32
    Nick
    34,38%
    11
    Naam
    12,50%
    4
    Maakt niet uit
    53,13%
    17

The poll is expired.

Ik gebruik m'n voornaam als het even kan op fora. Een nickname heb ik niet. Achternaam laat ik expres achterwege, want die onzin die ik op een forum kalk hoeft niet in Google terecht te komen :)

Comment

Mijn Nick is mijn voornaam, dus dat is prima.
      Alleen door GH wil ik als weledelgestrenge worden aangesproken svp.

Vind voornaam = nick wel prettig bij meetings :-)
      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Fora = 'n nick
        Werk = naam
        Zoek en gij zult vinden, maar toch
        fka v164

Comment

Doe mij maar mijn nick, dan moet je ten minste schreeuwen.........

Maakt dus helemaal niet uit.
          Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

Heb me op een meeting wel eens voorgesteld als "Jeroen Baur". Begon er eentje te stuiteren dat het wel stoer is als je achternaam hetzelfde is als jouw auto ;)

Voor de rest zal het mij worst zijn, er zijn zoveel Jeroen Janssen's...

Gr Jeroen
            Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Nick, waarom dat anders aanmaken? Je mag me ook bij mijn naam noemen, hoor, maar ben al zo geconditioneerd dat ik erover lees :-) so RS it is.
              Rock on. RS.

Comment

Het maakt mij niet uit. Ik reageer op beide :)
                Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kZieNix Bekijk bericht
                  Het maakt mij niet uit. Ik reageer op beide :)
                  Hoe kan dat nou? Je kziet nix!?!
                  Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Doe maar Nick. Om de simpele reden dat het voor andere lezers dan de intimi dan ook nog te volgen is.
                    Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Om dit soort verwarring te voorkomen heb ik mijn zoon dus maar Nick genoemd. Probleem opgelost :-)

(NB: vernoemd naar Nick Cave, maar daar is zijn moeder het niet mee eens)
                      Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Tja, de gemiddelde HRM muts/toekomstige werkgever zal echt wel even zoeken op internet. Zie bijvoorbeeld http://www.wieowie.nl/. Als je dan veelvuldig onder eigen naam post in het NSFW draadje of in het Gummen café loopt te brallen over je gezuip wordt er wellicht anders naar je gekeken tijdens een gesprek.

En soms kom je dan vreemde zaken tegen. Vriendin van me vond zo haar naam op internet onder een petitie voor "zielige kindjes in Birma" of zo iets, omdat ze ooit op een festival een kaartje had ingevuld.
                        Last edited by Alfisto; 12-02-09, 23:25.
                        ---------------------------
                        Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

naam of nick maakt me niet uit, ook niet irl, ik luister dan ook naar Cav.

Comment

Ik hou het bij mijn voornaam. Wel zo makkelijk.

Comment

@Alfisto : gummen-café is alleen voor donateurs, dus dat ziet niemand.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht
                                Tja, de gemiddelde HRM muts/toekomstige werkgever zal echt wel even zoeken op internet. Zie bijvoorbeeld http://www.wieowie.nl/. Als je dan veelvuldig onder eigen naam post in het NSFW draadje of in het Gummen café loopt te brallen over je gezuip wordt er wellicht anders naar je gekeken tijdens een gesprek.

En soms kom je dan vreemde zaken tegen. Vriendin van me vond zo haar naam op internet onder een petitie voor "zielige kindjes in Birma" of zo iets, omdat ze ooit op een festival een kaartje had ingevuld.
                                Curieuze site, hij is nog aan het ratelen op mijn naam.
                                Lol @ de foto's (twee gevonden, één echt onbekend, de ander een ex lid van het CVB van mijn Hogeschool ???)
                                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

mijn echte naam komt wel vaker voor, dus zelfs dan blijf ik via google redelijk anoniem. Toch gebruik ik liever een nick op internet, je 'internet verleden' draagt langer mee dan je denkt/wil.
                                  Forza!

Comment

Maakt mij niet uit...
                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                                      Doe maar Nick. Om de simpele reden dat het voor andere lezers dan de intimi dan ook nog te volgen is.
                                      Goede extra reden. :)
                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

In mijn nick heb ik mijn Duits verbasterde voornaam verwerkt. :)

Voornaam is best, achternaam hou ik exclusief voor Linkedin. :)
                                        You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                          Goede extra reden. :)
                                          Dat lijkt me een belangrijke hoofdreden eigenlijk.

Mijn naam is uniek, ik heb er geen zin in dat als ik wat post op een forum dat mijn nog jaren en jaren achtervolgt als je mijn naam op google intikt. En dat kan ook met eventueel een voornaam als je een paar extra dingen weet als wat voor een auto's iemand gereden heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                            In mijn nick heb ik mijn Duits verbasterde voornaam verwerkt. :)
                                            Schnitzel is je voornaam?

Arme jij!

Comment

Ik ging eerder als Arthur2 door het leven, om reden van ^ soort dingen...
                                              Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Maakt mij niet zo heel veel uit.

Maar goed mijn nick is dan ook mijn naam.

Alleen voornaam word lastig als er meerdere mensen met de zelfde naam zijn.
                                                Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfisto Bekijk bericht

Blijft redelijk stil daar afgezien van enkele Simracing(.nl) dingen waar mensen zo graag willen dat je met je eigen naam racet. Doen we dus ook niet weer. Ik ben trouwens dankzij dat gebeuren al eens door iemand 'gevonden'. Was in dat geval niet helemaal erg(of zelfs positief) maar ik ben er niet van gediend. Voornaam vind ik op zich niet erg, maar daar moet het dan ook bij blijven. Ik zie het probleem met nicks ook niet. Die zijn meestal makkelijker uit elkaar te houden dan 6 mensen met dezelfde voornaam(ook al weet je de achternaam ook).
                                                  Every second of your life is a part of your song

Comment

Ach, maakt mij niet uit.

Vind het overigens af en toe wel bijzonder onhandig op meetings, als je wat Gummers aanspreekt die je best wel kent en bijvoorbeeld zegt, "hee kZieNiks, FreudeamFahren, V4 hoe is die, alles goed" en dat je je dan ongans zit te piekeren hoe die gasten ook weer in het echt heten:-)

Zelfde zou zijn met Motroosje en Geelhoed, maar goed die komen nooit op meetings, dus dat probleem is er niet.
                                                    2 x ouwe premium meuk
                                                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

In 2004 had ik een keer een afspraak met iemand van Deloitte. Die vent opende het gesprek met: 'zo, jij houdt van auto's én je hebt je skatediploma gehaald?'

Ik: Dat eerste klopt, dat tweede niet, maar wel leuk dat je de moeite hebt genomen om op mijn naam te googlen.

Ik had er zelf geen problemen mee, maar de grap is dat mensen dus alles maar als de waarheid zien op internet, terwijl er dus meerdere met dezelfde naam zijn. Ik geloof dat ik nu 4 anderen met dezelfde naam heb gevonden via internet. Allemaal familie van elkaar, maar we zien elkaar nooit op feestjes, zo ver zit 't uit elkaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                        Ach, maakt mij niet uit.

Vind het overigens af en toe wel bijzonder onhandig op meetings, als je wat Gummers aanspreekt die je best wel kent en bijvoorbeeld zegt, "hee kZieNiks, FreudeamFahren, V4 hoe is die, alles goed" en dat je je dan ongans zit te piekeren hoe die gasten ook weer in het echt heten:-)

Zelfde zou zijn met Motroosje en Geelhoed, maar goed die komen nooit op meetings, dus dat probleem is er niet.
                                                        Ik weet alleen de namen van KzieNiks en Motroosje niet, die anderen wel. :)

Wat ik lastig vond waren gasten die vroeger hun echte naam op het forum hadden gewijzigd in een andere oer-hollandse naam. Zoals Jeroen die zich Stefan noemde herinner ik me. Dát is onhandig! :)

Comment

Hahaha klopt, we hebben/hadden vele Jeroens hier, de ene noemde zich Sam, de andere ook een normale hollandse naam, kortom je zag door de bomen het bos niet meer. En wat te denken van Djurre die zich Boris noemt terwijl we ook een echte Boris hebben:-)
                                                          2 x ouwe premium meuk
                                                          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Op meetings is het wel onhandig. Waar is brun? xxxx? Die staat daar. En op weg daarnaar toe al weer vergeten wat xxxx was, dus bij dat groepje toch maar weer 'wie is brun?'.

Maar dat is ook weer de charme eigenlijk wel....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                              Hahaha klopt, we hebben/hadden vele Jeroens hier, de ene noemde zich Sam, de andere ook een normale hollandse naam, kortom je zag door de bomen het bos niet meer. En wat te denken van Djurre die zich Boris noemt terwijl we ook een echte Boris hebben:-)
                                                              Ja die discussie begreep ik idd niet - iets met BorisGF bij een Djurre ofzoiets. Maar ach ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                                                Op meetings is het wel onhandig. Waar is brun? xxxx? Die staat daar. En op weg daarnaar toe al weer vergeten wat xxxx was, dus bij dat groepje toch maar weer 'wie is brun?'.

Maar dat is ook weer de charme eigenlijk wel....
                                                                Nou, als je brun zegt weet ik meteen wie je bedoelt, als je had gevraagd: "Waar is xxxx?" had je als antwoord gekregen: "Welke?" Ik kan je zo 2 Gummers noemen met dezelfde naam die ik IRL gesproken heb en ik weet van één dat de achternaam ook nog eens met dezelfde letter begint(kan ook voor de andere gelden, weet ik alleen niet).

Nicks zijn wat dat betreft unieker(indien goed gekozen) en wat mij betreft dus beter. Ik geef gelijk toe dat ik een database-freak, ben dus het kan een afwijking zijn, maar ik zie de nick als unieke sleutel en de echte naam erbij onthouden lukt mij over het algemeen wel.
                                                                Every second of your life is a part of your song

Comment

Working...
                                                                X