Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Festivalcrisis (Zijn ze helemaal van de pot gepleurd?!? )

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Festivalcrisis (Zijn ze helemaal van de pot gepleurd?!? )

Stel je haalt kaartjes voor Graspop, Pinkpop, Werchter, Mystery Land of wat dan ook je ding is. Je denkt lekker alternatief te gaan wezen.

Eerst de prijs voor voor jouw kaartjes en die van bijvoorbeeld 2 vrienden, zeg 4 x €140 (tot €169 voor Werchter).

Of je dan ook nog maar ff 4 x €4.15 aan "servicekosten" wilt afrekenen voor 1 transactie.

Je haalt een t-shirtje of 2 van de band waarvan je op dat (dronken) moment echt overtuigd bent dat het geweldig was en nog wat prullaria voor zo'n €77,70

Biertje en eten maakt je nog eens €300 lichter (ik reken dan ff voor mij en mijn significante andere, want van de rest van de groep is het niet altijd goed controleerbaar wat er gebruikt wordt behalve dan in categorieën normaal of veel!).

Dan wordt je voor het vermaak in jouw vrije tijd ook nog eens continu in de gaten gehouden gehouden door een hedendaagse vorm van Gestapo die men Security Company noemt. (Niet dat ik ooit gezien heb dat er beveiliging nodig was op een festival. In tegendeel, een peloton ME op Dynamo Open Air lokte juist aggressie uit door te menen de "24 uurstent" om 12 uur 's nachts leeg te moeten vegen.)

Dus een weekendje zuipen, kotsen en matige geluidskwaliteit (van bands die lang geleden al hun hoogtepunt hebben gehad) op zo'n festival kost je met zijn tweetjes per saldo zo'n €666,-...

Ik zeg: "lang leve PayLogic". Daar betaal je maar 1 euro per transactie ongeacht hoeveel kaartjes je haalt. :-)
    ---------------------------
    Lullen gaat beter dan rijden.

tja ik ken het;-)

beste remedie, is gewoon niet meer gaan , moeten ze vanzelf goedkoper als ze klandizie willen hebben

"Je denkt lekker alternatief te gaan wezen."
    joh? wist je niet dat het 1 groot commercie circus is ? of ben je gewoon naief?

hier wat klinische "juridische " text van je eigen hand
    verander auto in festival en daar ga je

Ik denk dat we het hier over een gevalletje cognitieve dissonantie hebben volgens de marketing. Oftewel, je twijfelt of je wel goed hebt gedaan aan het festival .

In de basis is het volgens mij zo, dat de verkoper een mededelingsplicht heeft, dit houd in dat hij je moet informeren over eventuele gebreken, enz. Dat betekent echter niet dat je als koper niets hoeft te doen. Als koper heb je namelijk een onderzoeksplicht, dat houdt in dat je navraag moet doen over bepaalde zaken.

Bij een festival met 2 personen van €666,- zullen beide plichten minder zwaar wegen dan bij een huis van 8 ton, kan ik mij zo voorstellen.

Dus genoeg gejankt Alfisto en gefeliciteerd met je festival waar je ongetwijfeld best veel plezier aan beleeft heb!
    Last edited by motroosje; 14-02-09, 07:58.
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Geld moet ergens vandaan komen.

CD's kopen en niet meer downloaden........
      Veritatis simplex oratio est

Comment

W220l heeft het door.

Al sinds de LP door de CD is vervangen, proberen platenmaatschappijen je af te persen. En toen het illegale mp3-downloaden gemeengoed werd, wisten ze alle autoriteiten voor hun karretje te spannen om met Stasi-achtige methodes je internetverbinding af te luisteren, zodat ze je een rekening kunnen sturen.

Maar nu zelfs dát niet meer echt geld in het laatje brengt, gooien ze het over een andere boeg: je mag je scheel betalen voor (vaak slechte) concerten en festivals.

En al die gewillige muziekconsumenten maar weer betalen. Zodat ze op over- en overvolle modderveldjes met de voeten in andermans kots kunnen staan om dronken te luisteren naar bands die zonder computer geen fatsoenlijke gitaarsolo meer kunnen spelen.

Nee, dan vroeger! Toen je wist dat elke 25 gulden die je voor een lp neertelde, rechtsstreeks naar de eigenaren ging van de hotels die je favoriete band hoogstpersoonlijk had gesloopt nadat ze tien gewillige meisjes uit het publiek achter elkaar hadden zwanger gemaakt op hun hotelkamer. Dát waren nog eens tijden. :-)
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

De platenmaatschappij vangt toch niets voor een optreden? Die inkomsten zijn volgens mij voor de promotor en de band. En aangezien de band zo goed als niets verdient aan de CD verkopen vanwege het illegale gedownload en de afperspraktijken van de platenmaatschappijen (in willekeurige volgorde) gaan dus de prijzen van de tickets omhoog.
          ------------------------------------------------
          We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

MarijnL slaat de spijker op de kop:
            * Vroegah werd er geld verdiend met één hit, de CD die erop volgde en was de Tour een soort van show om CD's te verkopen.
            * Toen kwam mp3, en downloaden en zo
            * Nu verdiene ze geen ruk meer aan die CD's - exit platenfirma's die enkel de IP hebben op de nummers, maar wordt het grote geld verdiend door merchandising, concerten en product placement/testimonials (lees BN X kuist elke dag zijn sch&&thol af met toiletpapier Z).
            Daarom hebben de Clearchannels van deze wereld nu alles in handen. Cdtje maken kunnen die gozers zelf, en op Internet zetten ook, maar een worldwide tour spelen voor 1.000.000 mensen, dat is andere koek. Het gaat zover dat je nu artiesten in pakketten koopt: je wilt HippeBandX op je festival, dan moet je kwelende trut Y erbij nemen. Al die festivals worden trouwens opgekocht door die grote jongens, including Werchter.
            En dat beperkt zich niet tot festivals, ze beheersen alles: radio, tv, live, internetradio ... its all them. Zij bepalen wat jij hoort en wat jij leuk vindt ... en de meeste mensen vinden het nog niet erg ook niet.
            Rock on. RS.

Comment

Gelukkig heb ik ook nog LP's ....
              ( en cd's uit de prehistorie)
              Veritatis simplex oratio est

Comment

Het heet niet voor niets al jaren het Mojopolie.
                Echt een drama als je iets wilt organiseren zonder bemoeienis van Mojo.
                En daar betaal je dus voor.
                Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Het is bijvoorbeeld ook de aanleiding voor Radiohead geweest om hun digitale download experiment te doen.

Ik heb ook een keer op Buzz Out Loud gehoord dat een vader (bekende rockster) en een zoon (aspirant bekende rockster) allebei hun nummers verkochten via iTunes. Alleen kreeg de vader via zijn platenmaatschappij iets van een stuiver per download en de zoon als onafhankelijke muzikant 65 cent. De volumes lagen iets anders natuurlijk maar het ontliep elkaar niet heel erg in totale inkomsten (Pa had natuurlijk ook nog de CD verkopen e.d. erbij).

Wat je nu ook ziet is gasten als Jonathan Coulton (van de Portal tune) nummers van CD's gewoon gratis weggegeven om de CD en de optredens te promoten.
                  ------------------------------------------------
                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Working...
                  X