Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede dagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Goede dagen

Ik had, door een heel scala aan oorzaken, echt mijn week niet. Niks ging goed, elke dag bakken met frustratie en dan 's avonds nóg het gevoel dat er weer veel zaken niet goed zijn gelopen. Nouja, heeft iedereen wel eens.

Dan doet het toch goed als de zaterdag aanbreekt en je eerst drie uur gaat zitten ontbijten. Krantje erbij. En dan een beetje snuffelen in Meilenwerk, waar de score vandaag staat op twéé Aston Martin DB3's, een Alfa Romeo Montreal in werkelijk onberispelijke staat, een Maserati Merak, Sebring en een hele zooi die ik zo direct niet herkende, een Aston Martin Lagonda (met het digitale dashboard dus) en een heel rijtje Peugeot 404's waaronder een Injection.

Ja, dat helpt al.

Maar om dan nog even bij de vaste wijnboer binnen te lopen, die direct wijst op de tafel met open flessen 'proeft u maar wat', zodat je met een hele tas vol flessen naar huis gaat, waaronder de gummen-insidertip Feder Stahl (Stefan: proberen!), en thuis achter 't laptopje de eerste fles ontkurkt en dit zinloze decadente gedoe op gummen kunt posten, ja, dat ontspant toch echt heel behoorlijk.

Dus: proost. :-)
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Geniet er van Brun, een zelfde gevoel had ik vanochtend toen de skiles 99% perfect ging, de zon scheen en de vislunch goed smaakte. Nu genietend achter mijn laptop met een 2005 Beneventato Aglianicol

Groeten,
    Maurice
    www.carscoffeecigars.nl

Comment

Ah, herkenbaar. Vanochtend met voor de derde dag op rij met knallende hoofdpijn wakker geworden. Maar ik had gisteren beloofd Streamz GF naar Schiphol te brengen. Dus toch maar vanochtend de 320d aangezwengeld en, ondanks de A2 met z'n wegwerkzaamheden, met een glimlach naar Schiphol gereden. De hoofdpijn was al gehalveerd toen ik aankwam en toen ik weer thuis was zo goed als verdwenen.

Na wat gesleept te hebben met wielen voor de E21 voelde ik me weer prima.
      Nu zit een Cabernet (Casa Cirogna) uit 2006 in het glas. 'T is weer prima!

Comment

vanmiddag heerlijk tussen 17 en 19 uur een paar biertjes gedronken in een cafe in haarlem met een maatje.
        Veel smachtende 30 ers die op zoek zijn naar de ware aanschouwend en daarna lekker naar huis om met moeders de vrouw van een copieus diner te genieten.

Heerrlijk, zo'n zaterdagmiddag.

vanochtend in een fwd van duitse makelij proef gereden en daarna in je stalen ros van 14 jaar oud stijgen en de 6 cilindri laten brullen is als een orgasme.

ik geniet nu van een finse schnapps van 3 graden
        Last edited by 6bakkie; 15-02-09, 14:51.
        Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Schop.

Heb een weekje vakantie.

En ik doe helemaal niks. Geen fuck. Echt. Alleen beetje thuishangen. Nouja, thuis is weliswaar in Berlijn, dat wel, maar dat dit nou een cultureel hoogstaand weekje is, nou, nee.

's Ochtends begint het al, bij het uitzwaaien van Mutti de Frau die wel aan het werk gaat. Dan ga ik wat achterstallige mailtjes beantwoorden. Misschien een vrijwillig internetklusje opknappen. Vervolgens een lampje ophangen.

Rond de middag even naar de koffiebar hiernaast voor een of andere hippe espresso met een Italiaans broodje. Eee-PC mee, want er is daar WLAN, en dan kun je fijn op gummen neuzen.

Wasje draaien. In Der Spiegel neuzen. Even langs de MediaMarkt een computermuis halen.

Of een lijstje maken van de vele boeken die ik nog wil lezen.

Rond 16:00 de badkuip laten vollopen en een uur lang in bergen schuim liggen weken, met een goed glas wijn onder handbereik. Of een Jever/DAB/Pilsner Urquell.

Daarna sms't Freundin vaak hoe laat het vanavond wordt, en of we gaan thuishangen dan wel nog iets gaan doen. Dat kan, want de meeste winkels zijn tot 20:00 open. Of nog langer.

Gisteravond hebben we bijvoorbeeld wijn gehaald voor vrienden in Nederland. Er is hier een uitzonderlijk goede wijnkelder, die *altijd* wel iets ontkurkt heeft om te proeven, en waar we letterlijk nog *nooit* een slechte wijn hebben gedronken. De vriendenbestelling van gisteren bedroeg trouwens vele honderden euro's aan wijn. Hatsikidee. Toen lachte de wijnboer uiteraard nog meer, en trok als dank nog een proefflesje open. Sherry, nota bene. Die moesten we proberen, vond hij.

Ik dacht: ik ben toch geen oud wijf.

Een kwartier later waren de 'wow'-kreten verstomd, keek de wijnboer met een blik van 'ik zei toch dat het lekker zou worden' en schuifelden we met ietwat scheve tred richting metro.

Vanavond eens naar Dussmann, de mega-boekwinkel die tot middernacht is geopend.

Morgenavond uitgebreid koken voor onze voormalige huisgenote.

Donderdag kijk ik misschien nog even in Meilenwerk.

En voor de rest moet ik niets. He-le-maal niets. Man wat lekker.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

*kijkt jaloers*
            Forza!

Comment

Faulensen heet dat toch in het Duitsch? Heerlijk inderdaad. Geniet ervan!
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

Comment

Ben zoiets voor volgende week aan het plannen, maar dan in het rurale Wechel. In ieder geval, het hoort zo te zijn.
                Rock on. RS.

Comment

Klinkt goed Brun en volgens mij was je er aan toe!

De opbrengst van die berging boven op zolder in A'dam wordt er goed doorheen gezopen! :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                    De vriendenbestelling van gisteren bedroeg trouwens vele honderden euro's aan wijn.
                    Goh, gaan we zó veel flessen van die zooi leegdrinken? :)

Ja, zulke dagen zijn heerlijk. Ik heb trouwens wel het idee dat het heerlijke dagen zijn juist omdat het 'zulke dagen' zijn - dus vrij uniek.
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Klinkt goed, brun! Maar je ligt vast nog in je nest te rotten, dus voor 12:00 lees je dit toch niet. :)

Het gevaar met 'zulke dagen' is, dat er zo'n calvinistisch zeurstemmetje opduikt in het achterhoofd dat vindt dat je van alles moet gaan plannen en doen en ondernemen omdat het anders 'zonde van de tijd is'. Maar die krijg je met een paar goeie glazen prima stil. Vooral op tijdstippen van de dag dat het eigenlijk nog wat 'vroeg' is voor alcohol. :)
                      You know that reality is immaterial

Comment

Mwah, morgen heb ik inderdaad een dagje 'pret' ingepland.

Maar voor de rest kan het calvinistische stemmetje de pot op. :-)

Comment

Ha die Brun,

Momenteel hetzelfde... wel een paar 100 km verderop :-)
                          Gisteren naar de bios en lekker uit eten geweest, daarvoor het meisje even laten winkelen. al met al nog geen 60 euro (incl taxi de gehele dag) en nog beloond ook toen we thuis kwamen :-).

Nog wel bijna gesneuveld op een 750IL die te koop is voor nog geen 1600 euro.

Gelukkig werd ik wakker geschud in de bruidswinkel door mijn aanstaande in DE jurk te zien...

Comment

Toen besloot je toch maar niet te gaan trouwen en die Beemer alsnog te halen?
                            Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Ha, die iOnline;

Geloof me, zelfs bij een 750iL in autohanconditie met bijbehorende prijs is dat nog altijd een goedkopere oplossing....
                              Scherven brengen gelul.

Comment

Als je dan toch moet trouwen kan je dat het beste in PL doen...
                                De jurk is extreem goedkoop, zelfs als je het zo gek maakt als je kan bedenken heb je het met 500 euro wel gehad, een witte (lange) Audi A8 voor de gehele dag incl chauffeur 150 euro, fotograaf 400 euro, restaurant incl open bar 40 euro p.p. Kerk incl versiering 250 euro.

Al met al koop je daar bij auto Han geen knappe pen voor ;-)
                                Stond trouwens ook nog een hele mooie 318IS (rood) 2000 euro.. Deze was minimaal in autoHan of budgetBenz staat.

Zelfs de Polen vinden het al ouwe meuk :-D

Comment

Ha, die Fuseekogel;

Een bruiloft is net als de aanschaf van een 750i; een huwelijk is als het onderhoud.
                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Meestal komen de kosten van het huwlijk toch pas als je er weer vanaf wil?

Maar voor dit onderhoud ben ik niet zo bang hoor, sinds wij samen zijn staat het aantal ruzies of woorden wisselingen nog steeds op nul :-)

Nu nog even kinderen uit haar kop praten.....

Comment

Straks eens goed vroeg naar huis. Biertje drinken buiten in de zon. Ik twijfel nog tussen een Hefenweizen, een Kölsch, of een Karmeliet... Dan wat fatsoenlijks te eten koken met de muziek asociaal hard aan.

Dan als vrouwlief thuis is, de pannen en een fles Cremant leegmaken.

Half vijf lijkt me een mooi tijdstip om af te taaien...

't Komt helemaal goed vanmiddag!: )

Comment

Kölsch!

Ik ga nu vast :-).

Comment

Hik. De laatste twee dagen van mijn sabattical. En wat hebben we vandaag gedaan, brun?

He-le-maal niks. Ochtendkusje van Freundin gekregen. Daarna nog een beetje doorgeslapen. Bakje koffie gezet. Beetje op gummen gekeken. In bad gelegen. Een stuk uit een goed boek gelezen.

En vervolgens eens de metro gepakt. Om te beginnen de onderdelen voor de Audi 100-achterremmen gehaald. Vervolgens gedacht: ach, het is al half drie, laat ik eens een wijntje gaan proeven.

De wijnboer had wel héél veel flessen open vandaag, en verveelde zich nogal, dus was hij blij met een enthousiaste klant. Hetgeen ertoe leidde dat ik in tamelijk benevelde staat uit de stad ben teruggekeerd met tassen vol goede wijnen. Sterker nog. Ik heb twee keer zoveel geld uitgegeven aan wijn als aan Audi-onderdelen. :-)

Ja, het was een goede dag.

Wat zullen we vanavond eens doen? Ohja, da's waar ook. Ze vroeg me gisteren of ik het erg vond om de avond met drie vrouwen in plaats van één door te brengen.

Och. Wat zullen we ervan zeggen.

*schenkt nog maar eens in*

Comment

en je schrijft nog steeds goed brun, of moet ik hieruit afleiden dat je altijd wat wijntjes hebt geproefd voordat je wat neertikt :)

't wordt vast een mooie avond, dus dat lezen we graag morgen. Dan is het toch vrijdag en heb je weer niets te doen ;)
                                            Forza!

Comment

- "Brun, da's Gertrude. Doe jij even open, ik sta te koken namelijk"

* "Ha ha, laat dat maar aan mij over. Hopetee, even die laatste slok Appelation Quattre Modale Controlee d'rin *gulp*"

<klik rats ratel>

* "<burp> Kom d'r in, ik heb de boks al los hange....... WHAT THE FUCK????"

.... het werd inderdaad een memorabel avondje, daar in Berlijn. :)
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Jezus! Jasper. Moet dat nou. :-)

*rilt*

Comment

*grijpt naar een pak satestokjes*
                                                  Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                    -

.... het werd inderdaad een memorabel avondje, daar in Berlijn. :)
                                                    Hey! Maak je nieuwe liefde, uit het Frogeye-draadje, niet jaloers he!

**zingt verder, en wacht op PACO om in te haken**
                                                    Last edited by Boertje; 28-10-10, 18:31.
                                                    Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                                    ----------------------------------------------------------------------------
                                                    '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                                    '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                                    '00 BMW E39 528iA Touring
                                                    '06 BMW Z4M Roadster
                                                    '96 BMW E36 328i trackracer
                                                    '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

*ding dong*

En voor de tweede keer op deze memorabele avond strompelde "dear Bruno" zoals hij al genoemd werdt door Gertrude, en weliswaar ietwat onvast ter been door de hele fles wijn die hij inmiddels achterover had geslagen om het beeld op z'n netvlies wat te vertroebelen opende hij de deur...

En daar stond de lelijke tweelingzus van Gertude, "Hallo ich bin Heidi" begroete ze hem vriendelijk...arme Bruno voelde spontaan z'n edele delen verschrompelen tot een formaat waar een Hollandse garnaal nog om zou grinniken.

Memorabele avond my a**, kon nog net de verdoofde neuronen in z'n hersenen bereiken voor hij tegen de vlakte ging...
                                                      Last edited by Plane; 29-10-10, 08:26.
                                                      The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

rofl :-) En de vrijdag is begonnen hoor!

Door dit draadje krijg ik wel zin om vanavond een lekker flesje open te trekken.
                                                        Deze bv.

Krijgt 91 punten op winespectator, maar ik heb hem vooral gekocht om dat geweldige label natuurlijk. :-)
                                                        Maar nog nw wijntips, Brun??

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                        Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                        Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                        BMW 320Ci (van GF)

Comment

[CM]69 du Pape?[/CM]

Brun kun je nu beter naar aspirinetips vragen, denk ik. :)

Comment

GF 'trekt' deze wijn regelmatig open :-)

Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Nee, dat is uit ZuidAfrika. Jouw GF trekt zaken open uit NoordAfrika. :)

Comment

Zeg Brunnieboy; Dat is wel een verdomd klein Avatartje van je vriendinnetje nonchelant...edit...nonchalant tegen een Audi Quatro aangeleund. Hebbie niet wat groters ter lering én vermaak?

:-)

Comment

Working...
                                                                X