Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Comedy tip: Bill Bailey

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Comedy tip: Bill Bailey

Mensen die regelmatig naar de Beeb kijken kennen Bill Bailey van zijn vele optreden in de panels van shows als Never Mind the Buzzcocks en HIGNFY. Erg grappige gast met hele droge humor en hij ziet eruit - zoals hij zelfs zegt - als een "Klingon motivational speaker".

Hij heeft inmiddels vier one-man shows opgenomen die zeer de moeite waard zijn: Cosmic Jam, Bewilderbeast, Part Troll en Tinselworm.

Bailey is eigenlijk een komische multi-instrumentalist, want hij kan een aardig potje muziek spelen. De laatste twee shows zijn iets politieker geëngageerd dan de eerste twee en er zitten echt geniale vondsten tussen.

Dus voor mensen die houden van muziek (rock/metal, jazz, Kraftwerk), gortdroge humor afgewisseld met Bill Hicks-esque "musings" en slimme doordenkertjes: check it out. Ik heb inmiddels een boxset gekocht van zijn shows.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Even één van de meest populaire topics van Gummen schoppen ;)

De nieuwe show van Bill Bailey is inmiddels ook uit: Dandelion Mind.
    Vakwerk weer van één van de meest veelzijdige comedians ooit. Nu ik zijn laatste show zie denk ik dat die andere Bill (Hicks) dit weleens als hartewens had kunnen hebben: comedy succesvol vermengen met muziek spelen. Bill Bailey kan dat als geen ander.

Zijn leukste nummer wat ook als encore op Dandelion Mind staat: Midnight in Parliament Square

Last edited by PACO; 01-04-11, 23:50.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Zal ik dan maar een reactie tikken, voordat dit een solo wordt. ;-)

Ik ga wel even zoeken, sketch met muziek was okay voor mij, maar niet zo briljant als Hicks.
      Mischien vind ik het wel wat.
      http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Bailey is geweldig. Er was ook een super programma met hem en een volledig orkest op de BBC, waarin hij met humor allerlei muziek uitlegt. Filmscores en zo. Fantastisch gearrangeerd.
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

De vergelijking met Hicks zie ik dan wat minder. Allereerst is Bailey een veel betere musicus. Daarnaast was Hicks vooral verliefd op het achetype "rock star", en waren de toevoegingen van muziek in zijn comedy (Arizona Bay) meer Booth's pogingen om ook die kant van Bill te laten zien. Marblehead Johnson had koddige liedjes, maar een groot rockster is er aan Bill niet verloren gegaan.

Bailey heeft de skills om de twee kunsten te combineren. Hicks was een stand-up met een affiniteit voor Rock. Wel de beste stand-up ooit, dat dan weer wel...
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht

Bailey heeft de skills om de twee kunsten te combineren. Hicks was een stand-up met een affiniteit voor Rock. Wel de beste stand-up ooit, dat dan weer wel...
            George Carlin vind (vond) ik beter dan Hicks. Is een kwestie van smaak natuurlijk.
            All you need to remember is the number '70' .

Comment

De humor van Bailey en Hicks heeft veel overeenkomsten: allebei geïnteresseerd in complotten, UFO's, drugs, GOEIE rockmuziek (ook nu rekent Bailey weer af met prutmuziek), wars van commercie (zoals Bailey met zijn scherpe ASDA-sketch) en allebei hebben ze die wat spacy hippiereferenties. Hicks is natuurlijk veel meer geëngageerd en scherper, Bailey is beter verteerbaar voor een groter publiek. Allebei in op manier topacts.

Hicks was trouwens wel bezig met het combineren van muziek en comedy en is net als Bailey een mislukte muzikant (dat terwijl Bailey idd de betere musicus is). Ik denk dat Hicks wel bewondering gehad zou hebben voor Bailey en zo'n evolutie in zijn act had willen doen.

Comment

Bailey is echt helemaal geweldig. Zo heerlijk droog...

Dit is dan weer mijn favourite:
                '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Working...
                X