Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Creatie.info & Terugnaarjemaker.nl

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Creatie.info & Terugnaarjemaker.nl

Gezien vanochtend? Die blije christen* bij Goedemorgen Nederland? Vandaag miljeukvervuilt hij Nederland met 6.600.000 folders met een achterlijk verhaal der creationisten.
    Retecool, Bert Brussen, Sargasso, Luuk Koelman, Flabber, Endandit, GeenStijl, De Baasjes, GeenCommentaar, Komma punt log, Godvoordommen.nl, Barnhard.nl, Verbal Jam en VKMag hebben een poging gedaan een website in de lucht te brengen met de oproep deze folder 'retour' afzender te sturen, 'terugnaarjemaker' maar vooralsnog heeft de lot er in voorzien dat deze site niet werkt of de masale belangstelling er voor gezorgd dat deze niet bereikbaar is.

*Zouden de Islamfundementalisten de boodschap zo blij brengen, knielde iedereen van genot 5 maal daags op een matje
    fka v164

Dit draadje? http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=614
    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Val me gewoon niet lastig met die flauwekul.

De volgende stap is bellen tijdens het eten of ik even over God wil praten...
      fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
        Geef je telefoonnummer maar..... ;-)
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Goedemorgen Nederland! Vandaag krijgt u post uit Urk. In dik 6 miljoen Nederlandse brievenbussen wordt vandaag de brochure "Evolutie of Schepping" gegooid. Een propaganda initiatiefje van de heer Kees van Helden (Slenk 10, 8321 LD) uit Urk. Een nogal chris

Daar staat het adres.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

0527-68 8222 (06-494 64 577)
            fka v164

Comment

Ha, die Gummers;

Bij mijn moeder viel dat vod gister in de bus. Voor het betere zendingswerk wordt zelfs de eerbiediging van de zondagsrust kennelijk even opzij gezet.
              Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                Val me gewoon niet lastig met die flauwekul.

Liever dat dan over mijn pensioen. :)
                Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                  Bij mijn moeder viel dat vod gister in de bus. Voor het betere zendingswerk wordt zelfs de eerbiediging van de zondagsrust kennelijk even opzij gezet.
                  Op de Dag des Heeren mag je Gods werk toch doen?

Ben wel benieuwd naar die folder :p

Comment

Ha, die Geelhoed;

Maar des Duivelsch Werck toch niet?
                    Scherven brengen gelul.

Comment

Nee, da's op vrijdagmiddag op gummen! :D

Comment

Even online bekeken, maar allejezus wat een kleuterschool pamflet zeg.
                        De toename van entropie wordt ook nog even misbruikt....

Doet me denken aan: http://verzwegenwetenschap.nl/h3.html
                        Last edited by geelhoed; 23-02-09, 09:42.

Comment

Tsja, ben ook geen fan van zulk zendingswerk maar we krijgen toch dagelijks tonnen aan foldertroep in de bus? Tenzijn je zo'n JA/NEE sticker hebt. Dus die ophef begrijp ik eigenlijk niet.
                          Hier heb je minder last van dan Jehova's die aan de deur komen :)

Comment

Terwijl het toch duidelijk is wie de aarde gecreëerd heeft. Het is alleen jammer dat de Vogons binnenkort dit experiment vernietigen.
                            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Spaghetti, the supreme pastalicious being of monster created the universe and inhabits it to this day guiding those who believe to noodly goodness.

Comment

Ik durf na mijn evolutiedraadje hier eerder op Gummen nauwelijks er meer over te posten, bang dat ik weer voor evangelist word uitgemaakt, maar blijft staan dat die hele evolutietheorie m.i. zo lek is als een mandje en door veel wetenschappers zelf al bijna is verheven tot religie.
                                Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
                                  Ik durf na mijn evolutiedraadje hier eerder op Gummen nauwelijks er meer over te posten, bang dat ik weer voor evangelist word uitgemaakt, maar blijft staan dat die hele evolutietheorie m.i. zo lek is als een mandje en door veel wetenschappers zelf al bijna is verheven tot religie.
                                  Nee en de scheppingstheorie is waterdicht......
                                  Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Het mandje van Mozes anders wel hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AJB Bekijk bericht
                                      Nee en de scheppingstheorie is waterdicht......
                                      *DIEPE ZUCHT* gaan we weer. Erg vermoeiend om steeds wanneer je openlijk je vraagtekens zet bij de evoltietheorie in de evangelisten hoek geduwd te worden.

Voor alle duidleijkheid: Ik ben géén aanhanger van het scheppingsverhaal zoals beschreven in Genesis. Ook ik vind het jammer dat er EO figuren rondlopen die het feit dat de evolutietheorie aan alle kanten rammelt aangrijpen om hun versie van het gebeurene naar voren te schuiven.

Dat gezegd hebbende blijft staan dat de evolutietheorie zo lek is als een mandje. Nooit bewezen en gebaseerd op aannames.

Comment

*DIEPE ZUCHT* gaan we weer. Erg vermoeiend om steeds wanneer je openlijk je vraagtekens zet bij de evoltietheorie in de evangelisten hoek geduwd te worden.

.
                                        Wie zegt hier nu weer dat jij evangelist bent? We mogen toch zeker wel onze vraagtekens zetten bij het scheppingsverhaal. ?
                                        Je vindt ons zeker ketters he?

;-)

Comment

Voor alle ketters die wat verdieping m.b.t. de evoltietheorie zoeken:

http://video.google.nl/videoplay?doc...on&hl=nl&dur=3

Comment

Dat gezegd hebbende blijft staan dat de evolutietheorie zo lek is als een mandje. Nooit bewezen en gebaseerd op aannames.
                                            Als de theorie bewezen zou zijn was het geen theorie meer.

Zoals gezegd is de evolutie theorie vele malen aannemelijker op objectieve gronden dan het creationisme.

Metro brengt het nieuws van de dag, maar dan nét even anders. Mensgericht en verrassend. We inspireren, informeren en prikkelen miljoenen lezers.

Comment

Wat een gelul allemaal. Mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus.

:)

Comment

Ha, die Gummers;

Op de site van de Volkskrant:

Grote kans dat de brochure ‘Evolutie of Schepping?’ binnenkort in groten getale op de deurmat van de afzender valt. Een groep behoudende christelijke organisaties verspreidt deze folder maandag per post onder de Nederlandse bevolking, om zo Darwins evolutieleer ter discussie te stellen. ‘Stuur die folder terug naar de afzender’, zegt een club webloggers die niet van de actie gediend is.
                                                De webloggers hebben met de tegenactie al duizenden mensen bereikt. Via hun gezamenlijke site terugnaarjemaker.nl hebben inmiddels al een paar honderd mensen een steunbetuiging achtergelaten. Veel bezoekers komen op de site terecht via het weblog GeenStijl, dat de actie ondersteunt. Volgens een van de initiatiefnemers, Bert Brussen, is het zo druk op de site, dat deze er sinds maandagochtend al een paar keer uit lag.
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Goed, foldertje zat, heel toepasselijk inderdaad Taeke, tussen een hele berg andere reclame. Als je als enigszins zelfstandig nadenkende consument die folder leest, dan kun je enkel maar glimlachen om zo veel dommigheid, ongeacht of je nu wel of niet vind dat er vragen bij de stelligheid van de een óf de ander te stellen zijn. Gericht op kinderen zei de blije christen bij GoedemorgenNederland, zelfs die trappen er (zo) niet in. Seats&Sofas folder niveau
                                                  fka v164

Comment

Van de terugnaarjemaker site

De dag des oordeels van het Darwinjaar komt met rasse schreden dichterbij. Deze week valt de folder van Creatie.info bij ons allen op de mat. In dit jaar waarin er terecht uitgebreid wordt stilgestaan bij Darwin, proberen deze fundamentalistische Christenen ons allen te overtuigen van de juistheid van hun visie op het ontstaan en ontwikkelen van het leven. Ik realiseer me dat dit preken voor eigen parochie is, maar de inhoud van de folder moet toch onder de loep genomen worden. De opbouw en de argumentatie van de folder zijn een duidelijk zwaktebod. Omdat de evolutietheorie niet alles verklaart, zou het ook best anders kunnen zijn, meer specifiek zoals het in Genesis 1-11 staat. Er zijn heel wat creatievere oplossingen bedacht door creationisten om ons van hun gelijk te overtuigen. Daarnaast is de gebruikte argumentatie velaal incorrect en deels bewust misleidend.

In de folder worden we voor de keuze gesteld over wat we willen geloven. Namelijk geloof in God of in de evolutie. Vervolgens wordt de wetenschap in twee soorten ingedeeld, namelijk technische en historische wetenschap. Reproduceerbaar en niet-reproduceerbaar is hun globale onderscheid. Nog even los van het feit dat men in de wetenschap geen onderscheid kent tussen technische en historische wetenschap is er een heel veld in de evolutiebiologie gewijd aan experimentele evolutie. Hierin speelt reproduceerbaarheid gewoon een rol. Als er al iets een zuiver historische wetenschap is, dan is het wel theologie.
                                                    Hierna gaat men vrolijk verder door te zeggen dat de evolutietheorie stelt dat het leven is ontstaan uit het niets. Wrong again, de evolutietheorie gaat over de ontwikkeling van het leven, niet over het ontstaan ervan. Hiervoor moeten we toch bij de mensen zijn die zich met abiogenese of de hypothese van panspermia bezighouden.
                                                    Misschien een idee voor de minder fundamentalistische gelovigen om hun pijlen daarop te richten? In tegenstelling tot over de evolutietheorie is hierover nog genoeg onzekerheid. Nota bene Andries Knevel zelf ijvert alleen nog maar voor de rol van zijn God bij het ontstaan van het leven.

Over fossielen stelt de folder dat sommigen geloven dat verschillende soorten door miljoenen jaren evolutie zijn ontstaan, maar dat er genoeg voorbeelden zijn van dieren die nog precies op die fossielen lijken. Deze keer maken de creafundi.s twee denkfouten, evolutie verklaart dat soorten kunnen veranderen, niet dat ze moeten veranderen. Daarbij betekent het feit dat deze dieren eruit zien zoals de fossielen nog niet dat ze hetzelfde zijn.
                                                    Het volgende hoofdstukje gaat over aardlagen. Volgens deze creationisten is het wel duidelijk dat een grote natuurramp eerst de kleine diertjes heeft bedolven en hierna de grote dieren, want die konden omdat ze groter waren vluchten. Over het hoe en waarom dat er in de bovenste lagen ook gewoon kleine diertjes liggen en dat er wel een zichtbaar verband is tussen aardlagen en de complexiteit van de organismen, wordt wijselijk gezwegen.
                                                    Vervolgens worden de voorgaande stukjes gecombineerd met de vaststelling dat de evolutietheorie stelt dat de aardlagen in miljoenen jaren zijn ontstaan. Dit is geen veronderstelling of geloof, maar een wetenschappelijk feit. Om in de termen van de schrijver van de folder te blijven, dit is technische wetenschap over de historie. Ze wekken op zijn minst de suggestie technische wetenschap wel te accepteren. Sinds geologen koolstof, kalium-argon en andere radiometrische dateringstechnieken gebruiken, kunnen we de leeftijd van organische verbindingen maar ook van rotsen vrij precies vaststellen. Het volgende argument van onze creationistische vrienden betreft de omstreden en inderdaad incorrecte embryotekeningen van Haeckel. Hier ga ik niet over uitweiden, maar deze tekeningen zijn niet bepaald een hoeksteen van de evolutietheorie te noemen.
                                                    Concluderend maken de schrijvers de cirkel rond. Het is technisch niet te bewijzen hoe de mens op aarde is gekomen, want het is vroeger gebeurd. Geschiedenis wordt altijd met een doel geschreven. Men liegt tegen ons in schoolboeken. Dus of we zelf dan maar even willen kiezen tussen de Schepping en evolutie.
                                                    Er is een zondvloed aan (indirect) wetenschappelijk bewijs voor de evolutietheorie, maar de folder negeert dit volledig zonder een alternatief te bieden. Onterecht wordt de veronderstelling gewekt dat de evolutietheorie met een doel bedacht is en onderschreven wordt. De evolutietheorie wordt alleen door vrijwel alle wetenschappers onderschreven omdat er zoveel bewijs is. Door een heel complex aan bewijzen uit verschillende wetenschapsvelden kwam Darwin 150 jaar geleden al tot de conclusie dat het niet anders kon zijn. Ondanks het feit dat hij het hiermee persoonlijk moeilijk had. Je zou hopen dat de relifundi.s van tegenwoordig dezelfde dapperheid ten toon zouden spreiden.
                                                    Halve waarheden, gefabriceerde feiten en lying by omission zijn het handelsmerk van de makers. Voor mij persoonlijk is het een opluchting dat de Nederlandse relimaffia niet verder komt dan een dergelijk misbaksel. Veel mensen buiten de eigen goegemeente zal het niet overtuigen. Misschien dat veel mensen zich dankzij dit onvoorstelbare gedrocht juist extra in de evolutietheorie zullen verdiepen.
                                                    Het enige punt dat de makers wel terecht maken, is dat de Bijbel wel een antwoord geeft op de "waarom ben ik hier?"-vraag. Maar ja, de evolutietheorie pretendeert daar ook helemaal niet over te gaan…
                                                    Dit stuk is geschreven door Hoite Vellema, en verscheen eerder op Sargasso.nl.
                                                    fka v164

Comment

Ik heb een nee-nee-sticker. Zeg ik daarmee automatisch nee tegen de schepping?
                                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Voor alle ketters die wat verdieping m.b.t. de evoltietheorie zoeken:

http://video.google.nl/videoplay?doc...on&hl=nl&dur=3
                                                        verdorie, vreemde taal en de ondertiteling doet het nie
                                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Geen sticker, maar ook geen folder.

Bezorger vond het niks, hele stapel in de TNTbrievenbus geflikkerd .
                                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Heb de folder mogen aanschouwen. Zonde van het papier en de inkt.

Had gehoopt op iets méér gefundeerde tegenargumenten en iets minder "dus dan moet het Genesis geweest zijn".

Comment

dus dan moet het Genesis geweest zijn".
                                                              Ach, ze denken daar in Urk dat het land in verwarring is?

:-)

Comment

Working...
                                                              X
                                                              😀
                                                              🥰
                                                              🤢
                                                              😎
                                                              😡
                                                              👍
                                                              👎