Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plasma of LCD [Nieuwe stijl]

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Toch interessant dat al die Horizon boxen "iets anders" doen ;-)

Twee weken geleden was ik al mijn geplande opnames kwijt,
    en vanavond zag ik dat een dagelijks op te nemen programma (get the fuck out of my house), maar 1 keer deze week wordt opgenomen. Het staat iedere dag in "de tv-gids" er staan meerdere rode rondjes bij en toch slaat dat gekke ding: maandag, dinsdag, woensdag over om donderdag op te nemen en vrijdag weer over te slaan.

Comment

• Ha, die Kijkers;

Na de laatste zalvende handoplegging van de Ziggo-monteur doet de Horizon hier inmiddels al een paar weken prima zijn werk. Het enige dat heel af en toe de kop opsteekt is het vreemde fenomeen dat het geluid net niet geheel synchroon loopt met het beeld. Bij een enkele zender of programma en dan nog alleen via de TV zelf. Schakel je op zo'n moment over naar de audioversterker is alle weer picobello!
      Scherven brengen gelul.

Comment

• Dat is een standaard optie denk ik Hansv ;-),
        heb de voorloper van de Horizon box een keer of vier omgeruild om er vanaf te komen.

Nu heb ik het inderdaad ook af en toe met de Horizon box, heb mezelf maar geleerd om er mee te leven.

Comment

• De afstandsbediening van onze ziggo horizon box doet het niet meer. Best wel een gemis. Gelukkig is een belletje genoeg en wordt er gratis een nieuwe toegezonden.

Maar wederom geen hoge score voor de betrouwbaarheid van de horizon. Functionaliteiten geweldig, betrouwbaarheid en stabiliteit slecht.
          Volvo V70 --- Lexus IS300h
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

• He, ik hier?

Ineens is mijn signaalsterkte zo slecht, dat de interactieve diensten het niet doen en de Horizon op offline staat, aldus het display. Netflix geeft foutcode 6010 en doet niks. Ik wilde net even een paar HoC's bingen verdomme.

Volgens ziggo zijn er geen storingen, alle stappenplannen en resets leveren niks op.

Meer Horizon ridders met problemen vanavond?

Oh ja: aansluit punten, wandcontactdoos, en splitters zijn allemaal al door diverse ziggo monteurs vervangen. We zitten op Horizon box 3 en afstandsbediening 2...
            Volvo V70 --- Lexus IS300h
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ik ook hier... Loewe in de kast... Ik ben er wel klaar mee. Kast is lelijk in de huiskamer (kast zelf past wel maar maakt de huiskamer klein, is nog van type, er kan een dikke beeldbuis in) en een vrouw die de kast niet weg wil hebben omdat ze niet steeds een zwarte TV wil hebben in de huiskamer. Alleen op de bank kan je normaal tv kijken want een beetje meer opzij en je kijkt echt om het hoekje. Aan de Loewe hangen via een kastje 4x Beolabs 6000 én een Mission Subwoofer. De speaker onder de TV doet dienst als centerspeaker. Nu viel mijn oog op The Frame van Samsung. Niet de beste TV voor dat geld maar wel een TV die voor ons een oplossing zou zijn. Als hij uit staat kan je kiezen uit 100 kunstwerken, een soort Spotify van kunst en je eigen foto's in paspartoe's. Is er niemand in de huiskamer dan gaat ie wel op zwart. Past zich aan, aan de omgeving dus ook bij gedimd licht zie je niet dat er een TV hangt.

Voor het zelfde geld koop je een LG of Samsung OLED of QLED. Nu is dit dus een Ultra HD 4K bladiebla scherm maar zonder dus Q of OLED. Dat geld zit in het design en de kunst.

Ik wil alleen mijn speakers niet kwijt (en mijn vrouw (nog) niet). Maar ik wil ook niet dat ik elke keer een handeling moet doen om iets aan te zetten. Nu heb ik al een kastje tussen de Loewe (model 2008?) en de speakers. Weet nog niet of ik die kan houden want de TV moet echt uit de kast wil ik dat nog kunnen zien. En de enige keer dat dat nog een keer gaat gebeuren is als de TV én kast weggaat.

Daarnaast wil ik nog een losse center speaker die er ook mooi uit ziet. Onder de TV wil ik een laag dressoir maar deze hoeft ook niet meer diep of groot te zijn. Dat zal een hoop ruimte gaan schelen.

Even wat ploatjes;
              Attached Files
              Last edited by Kleintje; 21-01-18, 11:19.

Comment

• Mooi man, zo'n TV die de woonkamer in de gaten houdt. ;)
                Veritatis simplex oratio est

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                  paspartoe's.
                  ;-)
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht

;-)
                    Hoe heette die dingen nou? Heb me rot gezocht :-)

Comment

• Heb er wel zin in. Moet alleen kijken hoe erg de “schade” achter de kast is. En wat er voor een kastje in de plaatst komt. Dat kan klein zijn. Heb al zitten kijken op MP naar een jaren ‘50 dresoir. Hoeft niet zo veel meer in dus kan klein zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht

;-)
                        Chique opgelost, PACO! :)
                        privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

Comment

• OMG! Ik zat er zooooo naast!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                            OMG! Ik zat er zooooo naast!
                            Heb je ook gevonden wat t betekent? Dat helpt om de term te onthouden.

Comment

• Nee nee. Vanavond visite. Help me ff

Comment

• Dan moet de visite maar even wachten, dit is net even belangrijker

Comment

• Anyhow... Heb vraag maar ook even gesteld op Beoworld Forum. Want in de winkel kom je niet ver. B&O winkels verkopen nog net Loewe maar dan is er een dikke streep tussen de rest van de handel en deze winkels.

Comment

• Wat zijn jouw ervaringen met die Loewe TV Kleintje? Ik heb er eentje (Loewe connect) op de slaapkamer staan. Die kostte 3x zo veel als de Philips (die ook nog eens groter is) die beneden staat, maar wij zijn zó vreselijk klaar met dat ding dat we een gewone philips/Samsung/LG of weet ik wat kopen.
                                    Die Loewe is traag en niet intuitief. Wil elke dag de software updaten wat erg lang duurt, als het al lukt.

Comment

• Ik heb een Loewe Individual. Type Chassis SL1xx. Neem aan dat xx staat voor hoeveel inch. Bouwjaar... Ik weet het niet. Dacht 2008 nadat we de B&O hadden weggedaan omdat er gewoon geen aansluitingen op zaten die we nodig hadden. Die staat hier nog wel ergens in een draadje. Vanaf het begin vond ik de TV tegenvallen. Vooral bij donkere scenes zie je gewoon de lampen achter in de TV. Het is een 1080i TV met 3D glasses (nooit gebruikt) en een Blu Ray DVD Speler van Loewe. TV is exact 1 meter breed dus volgens mij is dat 40 of 42" Op een voet met center speaker. We gebruiken de TV nu eigenlijk alleen nog als monitor voor de Apple TV en de Ziggo Box. Eerst zat er nog een Ziggo kaart in de TV maar dat was allemaal zo beperkt.

Wordt nu tijd voor 55" en wat beter beeld. De Loewe gaat naar de nog te bouwen studio als monitor met de Apple TV (voor Youtube).

Comment

• Via Beoworld een oplossing gevonden om de speakers te koppelen. Werkt via HDMI Arc en een app voor de eenmalige instellingen maar schrik van de prijs. Whopping € 900,-. Nou ja. Maar eens snel verder kijken. Toch maar eens het kastje wat ik nu heb loshalen en kijken of daar een convertor voor is. Je moet wel speakers kunnen instellen. Handleiding Samsung downloaden maar. Best nog een uitzoekwerkje zo met dat oude spul erbij. Jammer dat ik het niet weg wil doen. Zou hoop gedoe schelen maar ik ben gewoon gek (.) van dat oude B&O spul (en de bedrading ligt onder de vloer)
                                        Last edited by Kleintje; 21-01-18, 16:32.

Comment

• Kan je niet een HDMI arc adapter bij Conrad kopen ? Ben je voor een tientje of 4 klaar..
                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

• Ik herken de opmerking van Scuderia over Loewe wel, maar hoe je het ook wendt of keert, het is het enige merk dat zonder stereotoren-meuk in je kamer (met Individual sound) toch een dijk van een stereo-installatie in je kamer biedt. En verder was het tot voor kort het enige merk met een ingebouwde satellietontvanger. Dat is handig, omdat je dan geen extra kastjes en afstandsbediening hebt.
                                            Voor de rest: ach, ik heb 8 Loewes in huis, varierend van 1 tot 11 jaar oud en ze geven best een goed beeld. Het is handig dat ze allemaal hetzelfde werken en allemaal dezelfde afstandsbediening hebben. Maar verder lijken ze me niet beter dan andere merken.
                                            Groeten,
                                            Bats
                                            wat ik bedoel is dat als ik iets zeg dat ik iets ga doen, dat dat in de regel ook gebeurt. --- TSM
                                            *klopt zelf op schouder* --- TSM
                                            Maar mijn accountant vond de A8 een sleeper (alhoewel hij dat negatief bedoelde haha) --- TSM
                                            Zeg, TSM, je wilt toch niet beweren dat je geen A8 gaat kopen omdat je niet kunt inparkeren. --- Brun
                                            Als je een A8 niet achteruit kan inparkeren heb je ook het recht op staand plassen verspeeld..... --- W220L
                                            de traditionele nieuwe auto draadjes zijn niet meer wat het geweest was --- TSM
                                            Ja motroos er zijn ook mensen die in 4 dagen meer benzine kosten hebben dan jij per maand verdient ---TSM
                                            Suv is er gewoon gekomen hoor....oh dat suv verhaal zit jullie nog steeds dwars he....hehehehehe *gniffelt in zijn vuistje*......sjongejongejongejongejonge zal ik dan ?...... nehhhhhhhh dan is de saga voorbij en dat zou zonde zijn---TSM

Comment

• Grmbl.. De 52 inch LED tv van Philips heeft hier zojuist de geest gegeven.

Het toestel is nu een jaar of 6 oud, zou het nog de moeite zijn om hem te laten repareren ? iemand ervaring ermee of in de kliko en met gestrekte draf op weg naar het rode pauper paleis ?

Comment

• Vaak het laatste. Zeker omdat er in de laatste jaar wel wat gebeurd is op TV-gebied en je nu een excuus hebt voor een leuke upgrade.
                                                Zo'n OLED 4K scherm van LG lijkt me wel wat.
                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Working...
                                                X