Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flikker toch op, mens!!!!

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het gaat om het doorsturen van een mail. Niet om het graven (wat al raar is).

Comment

• Een gedeelde mailbox op het werk is per definitie niet privé, en valt dus niet onder privacywetgeving. Het is vervelend om een duobaan te hebben met een collega die domme dingen doet, maar daar kan de wetgeving niet bij helpen.
      VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Het gaat om het doorsturen van mail.... Is toch raar?

Klopt WimD. Tis een raar mens.

Comment

• Doorsturen is raar, maar wat WimD zegt: als je vrouw privémail wil sturen, moet ze natuurlijk niet de gedeelde mailbox van het werk gebruiken...
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Is geen privé mail. Ze vraagt vrij aan haar chef (die daar over gaat)....gestoorde collega gaat struinen in de "Send items" en stuurt de mail ongevraagd ook even door naar de algemeen directeur. Zo moet je het dus zien. De mail is wel getekend door mijn vrouw. Dus vraag ik me af, of het wel een algemene mail is.

Stel hier op kantoor staat een zak met post. En ik zie allemaal dichte brieven liggen van mijn mensen voor mijn zaken partner. Ook al is het mijn briefpapier, mijn enveloppe en mijn kantoor, ik ze niet zomaar mag lezen en nog even aan iemand mag sturen. Dan wordt het verhaal op eens heel anders terwijl het eigenlijk hetzelfde is.

Gebeuren sowieso rare dingen daar op kantoor. Ze hebben het zelfde contract maar de meeste feestdagen vallen op de dagen dat die collega moet werken. Dus al met al heeft zij 10 dagen meer vrij dan mijn vrouw terwijl ze exact hetzelfde verdienen Ik ben wel bezig om dit juridisch uit te laten zoeken want dat klopt gewoon niet.

Comment

• Misschien dat ik het niet helemaal begrijp hoor maar wat is het probleem eigenlijk ?

Immers, je vrouw vraagt vrij aan haar chef, dat lijkt mij legitiem. Dan is er een malle collega die de e-mail foreward naar de directeur, raar inderdaad maar mag de directeur dat dan niet weten dat verlof is gevraagd ? of zijn de vrije dagen op en doet rare collega klikspaan boterspaan ? Of is collega jaloers omdat zij op dezelfde dag vrij wilde hebben ? Of omdat het aanvragen van vrije dagen niet via de e-mail mag ??

Dat het een rare collega is, dat is wel duidelijk maar wat is haar motief ? En, ondanks dat het misschien niet zo hoort, wat is het probleem ?

Belangrijk ook, wat vind de directeur ervan ? Dat zal hem toch ene grote rotzorg zijn zou ik denken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Minuteman Bekijk bericht
                Misschien dat ik het niet helemaal begrijp hoor maar wat is het probleem eigenlijk ?
                Dit.

1. Op maandagen kun je gewoon beter gaan werken, dan krijg je de meeste gratis vrije dagen en op maandagen kun je met je collega's het weekend verslag bespreken, dus hoef je niet zoveel te werken.
                2. Waarom verdienen jouw vrouw en die crazy collega hetzelfde? Zijn ze even oud? Hebben ze evenveel ervaring? Hoelang werken ze er al? Wie kan er beter onderhandelen over het salaris?
                Owh wacht. Alleen de laatste vraag is belangrijk.
                3. Wie is er niet tevreden? Jij of je vrouw?

De oplossing heb ik alvast.
                https://www.nationalevacaturebank.nl/

Comment

• Wat ik trouwens mis. Heeft jouw vrouw van haar chef vrij gekregen? Of heeft haar chef nog niet gereageerd en heeft die allerliefste crazy collega het uit behulpzaamheid doorgestuurd aan de directeur?

Comment

• De religieuze Nashville-supporters benadrukken dat ze alleen maar een 'ander geluid' willen laten horen: "Dat komt door de enorme invloed van de homo-lobby op de samenleving en wij willen een ander geluid laten horen, namelijk wat de kerk altijd heeft voorgestaan", zegt de predikant."

Bron: https://nos.nl/artikel/2266476-initi...-manifest.html

Ik behoor intussen echt tot de minst politiek-correcte mensen, dus daar kun je me niet op betrappen, maar kom óp zeg. Heeft die verdediger-van-het-denkbeeldig-vriendje-voor-volwassenen wel door dat die 'homo-lobby' uitsluitend en alleen bestaat omdat religieuzen zoals hij eeuwenlang elke afwijkende vorm van, nee sorry, überhaupt elke vorm van seksualiteit hebben onderdrukt? Terwijl ze zelf stiekem in 't donker aan minderjarige jongetjes zaten?

Als je die Nashville-discussie leest, dan schaam je je toch voor Nederland?

God (pun intended), wat verlang ik op dit soort momenten terug naar eind jaren '90, toen we als eerste land ter wereld het homohuwelijk invoerden en daar trots op waren.

Zo. Dat moest ik even kwijt. ;-)
                    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

• Ja, ik denk bij dit soort elke keer weer "goh, daar hebben we die orthodoxe Moslims helemaal voor nodig, sterker nog, die kunnen hier toch nog een hoop van leren aan kortzichtig religieus fanatisme" (en dan iets van "hoe lang na de zwangerschap is postnatale abrortus eigenlijk toegestaan?")
                      fka v164

Comment

• ge-post door een super-assertive "woman in business" (women-coaching, women-breakfast, women-authors, women-whateever)
                        zo iemand met weinig inhoud, ooit good-looking, en nu nog steeds goede PR en veel te veel makeup, en 10K twitter volgers.
                        zo iemand waar iedereen met een grote boog omheen loopt, want je wil niet aan de verkeerde kant van haar kritiek komen...
                        En dit is voorzover ik weet geen verbouwing, die heb je ook nog,

Quote van de nuchtere ex-vriendin na een dinner, 2014, naast het celebrity-author-gifmonstertje en nog enkelen (die vielen die dag van hun voetstukl.... Au)
                        "Those are not women in business, ... They only talk about things...
                        Colleagues A+V, They are the real women in business: They run the place!, but they will never talk about it like that."

Ach, deze white-male-loser kruipt terug in zijn hol en geniet van het uitzicht...
                        It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Zoals vaker heeft die Nashville-toestand een onbedoeld bij-effect wat die gasten niet voorzien hadden: die stunt van ze zorgt ervoor dat je überhaupt helemaal niet meer een open en eerlijke discussie over dit onderwerp kunt hebben. Of een persoonlijke mening. Want zoals zo vaak worden de discussies over dit soort onderwerpen dan enorm gepolariseerd naar zwart tegen wit door dit soort domme, ongenuanceerde statements.

Wel jammer, want op zich kan ik me wel wat voorstellen bij een uitspraak als "invloed op de homo-lobby op de samenleving". Vooropgesteld, iedereen mag van mij doen wat hij wil - homo, hetero, moslim, christenen - zolang hij/zij/het zich gedraagt en anderen er geen last van hebben, maar persoonlijk vind ik wel wat van de overvloed van bi-transgenderfluïdehomoheterolesbohermafrodieten geluiden die we de laatste tijd te verstouwen krijgen. Opeens is zoiets als gender een sociaal construct dat bedoeld is om zwakkeren te onderdrukken en is afwijkend de nieuwe normaal. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel de indruk hebben dat we daarmee onevenredig overvoerd worden en ik me afvraag in hoeverre dit nog verhouding staat met de "problematiek" zoals die gevoeld wordt. Niet in de laatste plaats omdat de entertainmentindustrie bovengemiddeld bevolkt wordt door mensen met deze levenswijze.

Ik bedoel, ik zag bij de Slechtste Chauffeur van Nederland een stel waar de man de vrouw was en de vrouw een omgebouwde man (incl. dikke jetsers) een kind hadden en samenleefden als een heterostel. Ook allemaal best en volgens mij ook echt een oprecht liefdevol stel, maar waarom moet dat met bootladingen aan aandachthoereerderij dan weer zo "in your face" op TV? En waag het eens raar of apart te vinden. Daar stoor ik me soms best wel aan.
                          En nu ben ik zeker een Vriend van Van Der Staaij zeker omdat ik dat toch op zijn minst wel bijzonder vind...
                          Last edited by PACO; 11-01-19, 09:55.
                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Eens.
                            Het probleem dat men wil aanpakken is intolerantie tav abnormaal gedrag, en daar ben ik het mee eens. Ook abnormale voorkeuren verdienen een gelijkwaardige maatschappelijke positie en behandeling.

Wat je nu ziet gebeuren is dat men probeert iedereen te overtuigen dat bepaalde excessen zoals dat gender-gedoe "normaal" zijn. Dat is niet normaal. Het is zelfs behoorlijk abnormaal. Maar het mag geen probleem of beperking in kansen en mogelijkheden vormen voor die mensen.

Om dit probleem aan te pakken, moet je dus tegen intolerantie optreden en zorgen voor gelijkwaardige kansen en maatschappelijke positie, en niet aan de referentiekaders van de mensen gaan tornen.
                            Dus als er een kerel met adamsappel en roodgelakte knokige kolenschoppen in een diva-jurk met wierennerskuiten eronder met heupspasmen voorbij komt lopen, dan is dat een uitzondering. Dat wil ik graag zo blijven zien en ik wil niet dat van mij verwacht wordt dat ik dat normaal vind ;-)

Intolerantie zit voornamelijk in die religieuze hoek en daar moet je tegen optreden. En al helemaal als er geweld gepredikt wordt, want dat overschrijdt alle grenzen vind ik.

Afgelopen zomer was ik in LA een hapje aan het eten in een Vegan restaurant (omdat ze er ook een brouwerij bij hadden), en daar hadden ze drie toiletten: Heren, dames en eentje voor mensen die zichzelf genderneutraal vonden. Ik moest echt nodig pissen, en de herenplee was bezet, dus ben ik in die genderneutrale gegaan. Was een gewoon toilet. Ik snap dat dus niet dat die lui een eigen toilet willen.

Comment

• IN dat kader vond ik het onderstaande fragment wel leuk. Vooral de eerste drie minuten. Komt van een republikein ddww, maar de argumenten op zich zijn wel goed.

Comment

• Ik denk niet dat dinosauriërs als scud en Paco op dezelfde lijn zitten als van de staaij. Jullie zijn gewoon oude mannen met goede bedoelingen waarvoor de wereld soms te snel verandert. :)

Sommige uitingen van de lgbtbbq beweging zijn natuurlijk vrij expressief en dramatisch. Ik denk dan altijd maar dat ik niet degene ben wiens rechten worden ingeperkt, dus het maakt wat minder uit of ik het overdreven vind. Plus dat door social media er allerlei dingen uit Amerika overwaaien, en daar zijn mensen nu eenmaal dramatischer aangelegd. En het debat is daar veel gepolariseerder.

Zo'n derde plee in zo'n restaurant is gewoon een reactie op die onzinnige conservatieven die moeilijk gaat doen omdat een m2f transgender naar de dames plee gaat. Dat soort uitingen zou je hier ook zien als de van der staaij clan de grootste partij was.
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

• Hoezo dinosauriers? Dat is precies wat ik bedoel met die badinerende toon dat mijn referentiekader niet deugt omdat de wereld verandert.

De wereld verandert op heel veel vlakken en daarin ga ik prima mee. Waar de wereld niet in verandert, en dus niet "maakbaar" is zoals zo velen denken (bijvoorbeeld het introduceren van een nieuw geslacht), moeten we niet verwarren met zaken waarin de wereld wel verandert. XX en XY is daar een mooi voorbeeld van imho.

Comment

• Dat van die Dino was maar een grap, Fred Flintstone. :)

Ach je moet je afvragen wat het voor jou leven nou uitmaakt of iemand anders graag onzijdig wil zijn, of zichzelf seksueel identificeert als cirkelzaag. Niks toch.
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

• Helemaal niets inderdaad zolang niet van mij wordt verwacht het normaal te vinden.

Comment

• Jasper, ik denk dat je de uitwassen van deze "seksuele ambiguïteit" nogal onderschat; het gaat wat verder dan wat individuen die 'in de war' zijn. In Amerika wordt die discussie inderdaad veel feller gevoerd, maar loopt die op sommige plekken ook serieus uit de hand. Vooral op de universiteiten woedt al jarenlang een strijd tussen de mensen die vinden dat uit naam van deze gender zoektocht het recht voortvloeit om anderen die niet in dat alles mee willen gaan bij verstek te berechten. Zo werden er al verschillende professoren en leerlingen geweerd en weggestuurd omdat ze niet meewaaien met iedere bizarre genderwind die er waait en de vermeende rechten die sommigen daaruit willen afdwingen - ten koste van anderen. Mensen als Jordan Peterson verzetten zich daar al een aantal jaren tegen en met recht imo. Op die wind van genderdiscussies waaien ook zaken mee als "micro aggressions" "safe spaces" en "white male privilege". Allemaal hele discutabele, maar potentieel maatschappelijk ontwrichtende onderwerpen als ze tractie krijgen.

Ik maak me niet zozeer zorgen om de gevoelens en levensbeschouwing van het individu - moet je zelf weten, al identificeer je jezelf seksueel als een lesbische zeekomkommer - maar op het moment dat het een beweging wordt waar allerlei andere zichzelf sociaal en maatschappelijk verworpen figuren zich ineens bij aansluiten omdat het de scheet van de dag lijkt te zijn, dan krijg je snel ongewenste uitwassen. Daar mag je van mij uitwassen als extreme islamitische opvattingen van mij ook onder scharen - daar zitten ook disenfranchised lui tussen die zich willen doen gelden.

En waar stopt het? Er zijn ook mensen die zich oprecht identificeren als pedoseksueel. In hoeverre kunnen zij hier iets aan doen? Of mensen die met dieren willen trouwen of copuleren?
                                        Ik geef toe, niet exact hetzelfde, maar wel afwijkend van 'de norm', net zoals iemand die zich gender fluïde noemt of raciaal ambigu (Rachel Dolezal anyone?).
                                        In hoeverre moeten we straks die mensen ook rechten geven, zelfs als dat ten koste gaat van anderen?
                                        Moeten we accepteren dat abnormaal het nieuwe normaal is?
                                        Doen we met een aantal groepen toch bewust niet (pedo's, extremisten, dierenneukers).

Ik vraag me dus af waar de grens ligt met dit soort onderwerpen.
                                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

• Ha, die Gummers;

tweeëneenhalf uur en nog geen enkele ranzige respons. We worden oud.
                                          Scherven brengen gelul.

Comment

• ?? [In hoeverre moeten we straks die mensen ook rechten geven, zelfs als dat ten koste gaat van anderen???]

Alle rechten zoals we die allemaal hebben. Niks meer en niks minder.
                                            En dat is heel normaal, wat iets anders is al de norm.
                                            De norm qua acceptatie is dat we het normaal vinden wanneer mensen afwijken van de norm
                                            Uiteraard zal XY-xy nog lang de norm qua samenleven blijven of eerder X-xy-Y, of dat dan normaal is vraag ik mij weer af, maar goed :-)
                                            fka v164

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                              Wel jammer, want op zich kan ik me wel wat voorstellen bij een uitspraak als "invloed op de homo-lobby op de samenleving". Vooropgesteld, iedereen mag van mij doen wat hij wil - homo, hetero, moslim, christenen - zolang hij/zij/het zich gedraagt en anderen er geen last van hebben, maar persoonlijk vind ik wel wat van de overvloed van bi-transgenderfluïdehomoheterolesbohermafrodieten geluiden die we de laatste tijd te verstouwen krijgen.
                                              Eens. Ik woon in een kleinburgerlijk ministaatje waar de minister-president een getrouwde homo is. Dat is absoluut geen onderwerp van gesprek, en zo hoort het ook. We hebben in L geen gayparades, geen aandachtshoerderij van allerlei gendergroepjes, en dus ook geen religieuze mafkezen die daar dan weer op menen te moeten reageren.

Daar kan Nederland een puntje aan zuigen :-)
                                              VolvoXC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017)

Comment

• Hadden we hier ook bijna gehad, alleen kwam er toen een intolerant mannetje het mediaterrein op ;-)

Comment

• Onze minister president is toch ook homo? Hij is alleen wat te bang voor verlies van conservatieve stemmers om het toe te geven. :)
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

• Ha, die Gummers;

[realiseert zich ineens de titel van dit draadje en grinnikt....]
                                                    Scherven brengen gelul.

Comment

• *kijkt nog eens over schouder*

Dit ?
                                                      https://www.trouw.nl/opinie/handig-w...rrol~a9fc10f0/

(ik vind het wel bij de titel van het draadje passen)
                                                      It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW F800ST (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                        Onze minister president is toch ook homo? Hij is alleen wat te bang voor verlies van conservatieve stemmers om het toe te geven. :)
                                                        Volgens mij weet iedereen wel dat hij homo is. Ik vraag me af of hij zichzelf een dienst bewijst door in de kast te blijven zitten.

Comment

• Het ging me er ook helemaal niet om wat 'normaal' is - dat is sowieso een subjectief begrip.

En ik krijg ook HTFU-jeuk als ik een instabiel persoon lees of hoor slachtofferhuilen dat hij/zij/het zo weinig begrip krijgt van de gemeente omdat die zijn/haar/zijn (heh, de Nederlandse taal is genadeloos) nieuwe gender nog niet erkent. Vooral als je dan doorkrijgt dat die persoon dit modieuze thema vooral gebruikt om aandacht naar zichzelf te trekken en niet omdat hij/zij/het zich solidair voelt met de (behoorlijk grote!) groep mensen die al wél hun hele leven serieus knokken voor hun transseksualiteit.

Ik heb twee jongens gekend die zich in een lang proces tot meisjes lieten transformeren en als je hoorde wat die in hun omgeving moesten doormaken, hoe knalhard ze werden uitgekotst, dan schaam je jezelf weer dat je mens bent. En bewonder je hen dat ze 't tóch doen. Dan denk je echt: "Ook al zijn ze eraf, jullie hebben nog steeds ballen."

Tja en op 't moment dat er een religieuzen-Stasi-manifest opduikt dat zulke mensen minder grondwettelijke vrijheden wil toekennen, dan gaat dat voor mij echt veel te ver. Iedereen is gelijk, ongeacht wat ik van die persoon vind.

Nog veel meer verbaas ik me erover dat die Nashville-denkers het homohuwelijk weer in twijfel durven trekken. Bestaan er na al die jaren écht nog mensen die daar een probleem mee hebben?
                                                          Last edited by brun; 14-01-19, 13:13.

Comment

• Geen idee of dit een eigen draadje verdient. Misschien past het hier ook wel, gezien de discussie langzaamaan verschuift naar de algemene krankzinnigheid van het bestaan.

https://gizmodo.com/biology-lab-stri...les-1831720097

Comment

• Dr Watson doet een Baudetje. Misschien kan hij de zetel van Hiddema overnemen?
                                                              Mini Cooper Clubman
                                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                                Het ging me er ook helemaal niet om wat 'normaal' is - dat is sowieso een subjectief begrip.

En ik krijg ook HTFU-jeuk als ik een instabiel persoon lees of hoor slachtofferhuilen dat hij/zij/het zo weinig begrip krijgt van de gemeente omdat die zijn/haar/zijn (heh, de Nederlandse taal is genadeloos) nieuwe gender nog niet erkent. Vooral als je dan doorkrijgt dat die persoon dit modieuze thema vooral gebruikt om aandacht naar zichzelf te trekken en niet omdat hij/zij/het zich solidair voelt met de (behoorlijk grote!) groep mensen die al wél hun hele leven serieus knokken voor hun transseksualiteit.
                                                                Instabiel persoon, moest gelijk hier aan denken. Niet om te lachen, ik denk dat Patrick uit Emmen gewoon een serieus geestelijk probleem heeft.

https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/transgender-met-spijt

Comment

• Zonder ironie: het lijkt me goed dat er aandacht wordt besteed aan transgenders die spijt hebben. Op die manier zullen anderen nog een paar keer nadenken voordat ze de stap zetten. En als je bedenkt hoeveel dit de samenleving allemaal kost ...

Comment

Working...
                                                                  X