Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telefoon

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Telefoon

"Goede morgen, met grumble grumble van EnergieDirect. U wilt vast ook wel dat de 20 euro prijsstijging per 1 januari ongedaan gemaakt wordt. Wij van EnergieDirect bieden u de laagste prijs.."
    " Wat is uw belang hierbij?"
    " Mijn belang? Ik heb geen belang."
    " U gaat mij toch niet vertellen dat u dit voor de liefdadigheid doet?"
    " Ik werk gewoon van 10 tot 18 uur, en krijg een vast uurtarief betaald. Ik heb hier geen belang bij. U wilt toch ook die twin.."
    " Ok, ik heb geen belangstelling."
    " Hoezo geen belanstelling, wilt u geen kor.."
    " Ik denk dat ik duidelijk ben geweest. Fijne dag verder." Kloink.
    * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
    * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Goede middag u spreekt met dinges van goedkopere zooi aanbiedingen, wilt u mischien over.....
    -Hoe komt u aan mijn nummer?
    Pardon?
    -Hoe komt u aan mijn nummer!?
    Wij hebben iedereen zijn telefoon nummer.
    -Dat komt goed uit, ik zoek het nummer van Klokgieter in Eindhoven
    Ja dat zou ik zo niet weten meneer, maar over die aanbie..................
    -Ja luister eens als je claimt alle nummers te hebben en bij de eerste die ik wil weten kan je me al niet helpen, dan zal er aan de rest van uw goedkope zooi aanbieding ook wel het een en ander mankeren.

*Redline verbreekt de verbinding.

Comment

die arme studenten toch die ook een centje bij willen verdienen :-).

"Mag ik uw leidinggevende even spreken?" is ook een goede om het gesprek wat korter te maken.

Comment

telefoonterreur

"Goede morgen, met grumble grumble van EnergieDirect. U wilt vast ook wel dat de 20 euro prijsstijging per 1 januari ongedaan gemaakt wordt. Wij van EnergieDirect bieden u de laagste prijs.."

" goede morgen! Fijn dat u het zo goed met mij en mijn financien voor heeft.
        Heeft u even een momentje?....."
        <leg telefoonhaak even op tafel en ga koffiezetten>
        <check even of de verbinding nog open is en denk "He, we hebben weer een fanatieke vasthoudende sukkel vandaag!" en leg de hoorn weer stilletjes op tafel>
        < bezoek het toilet, start de PC en de internet verbinding om het nieuws te checken>
        <check nogmaals of de telefoonverbinding nog steeds open is>
        tu-tu-tu-tu...

bij sommigen duurt het even maar uiteindelijk leren ze het allemaal!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Redline Bekijk bericht
          Goede middag u spreekt met dinges van goedkopere zooi aanbiedingen, wilt u mischien over.....
          -Hoe komt u aan mijn nummer?
          Pardon?
          -Hoe komt u aan mijn nummer!?
          Dat ging vandaag bij La Duts net even anders.

- Hoe komt u aan dit nummer?
          Dat staat in mijn systeem.
          - Welk systeem?
          Klik. Tuut-tuut-tuut.

En die 'klik' dus echt een microseconde na de m van systeem. Alsof er een supervisor zat mee te luisteren die dacht: 'O shit, daar komt die troel noooooit uit!'

Dus soms leggen ze ook iets eerder de hoorn erop. :)
          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Telefoonnummers

*schop*

DEN HAAG - Nederland beschikt voorlopig nog over voldoende telefoonnummers om uit te geven.

06-reeksen

Inmiddels zijn 46 miljoen mobiele nummers uitgegeven, oftewel 76,7 procent van het beschikbare aantal. In 2007 was dit nog 70,8 procent. Als deze stijging de komende jaren doorzet, kan Opta het ministerie van Economische Zaken vragen om nieuwe 06-reeksen aan te boren.
            46 miljoen uitgegeven nummers?

hoe kan dat nou?
            Ik heb inderdaad twee nummers, en dat hebben er veel denk ik.
            Maar hoe kom je dan in hemelsnaam aan 46 miljoen uitgegeven nummers?

Comment

Ik denk al die tijdelijke nummers die nodig zijn voor nummerportering naar een andere provider. Een simkaart moet toch een nummer hebben voordat je eigen nummer erop wordt overgezet. En dat nummer mag waarschijnlijk daarna niet zomaar worden weggeven aan iemand anders.

En vergeet niet dat mensen heel veel telefoons werkloos thuis hebben liggen die ze gratis met een prepaidtegoedje bij een of andere actie hebben gekregen.
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ha, die Ruud;

ik denk dat er heel wat gebruik wordt gemaakt van prepaid knakentoestelletjes zonder daarbij de mogelijkheid van nummerbehoud te benutten. Dat kost namelijk nogal duur, qua financieel te besteden monetair geld dat je daaraan moet uitgeven.
                Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                  Ik denk al die tijdelijke nummers die nodig zijn voor nummerportering naar een andere provider. Een simkaart moet toch een nummer hebben voordat je eigen nummer erop wordt overgezet. En dat nummer mag waarschijnlijk daarna niet zomaar worden weggeven aan iemand anders.
                  Aha, geen idee hoelang zo'n nummer niet opnieuw gebruikt mag worden

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                  En vergeet niet dat mensen heel veel telefoons werkloos thuis hebben liggen die ze gratis met een prepaidtegoedje bij een of andere actie hebben gekregen.
                  Is dat zo?
                  Bij ons niet in ieder geval.

Of in de zin van:
                  Ieder jaar (of korter) een nieuwe prepaidtelefoon met een nieuw nummer, en de oude blijven gewoon liggen en die nummers blijven dus "uitgegeven".
                  (doen wij ook niet trouwens)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                    Aha, geen idee hoelang zo'n nummer niet opnieuw gebruikt mag worden
                    3 maanden. dan wordt ie terug in de pool gegooid.
                    Als je een prepaid hebt, vervalt je credit pas na één jaar, dan nog drie maanden buffer, dan nog drie maanden voo hij terug in de pool komt.
                    GSM-kaarten worden ook serieus veel gebruikt in remote machines die moeten communiceren met homebase, redelijk veel vending machines en zo, die bij error een bericht versturen via GSM. dat soort gebruik is serieus frequent, niet achter elk nummer zit een persoon.
                    Rock on. RS.

Comment

3 mobiele telefoons met SIM-kaart, USB-stickMobielInternet met SIM-kaart
                      Track&Trace in de S met SIM-kaart, TRack&Trace voor de boot met SIM-kaart, huisalarm ook met SIM-kaart...

Tja, ik draag m'n steentje wel bij... ;-)
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

<begint de plausibiliteit van 46 miljoen nummers in te zien>

T*ring, 7 stuks !?

Op mijn vroegere werk hadden we ook vier extra sim-kaarten in de telefoon-computer-centrale zitten, om goedkoop on-net te kunnen bellen.

Maar inderdaad dan gaat het hard.

Comment

We worden de laatste maanden (meermaal) dagelijks gebeld door van die energiecontract lui. Daar waar vroeger de nummerweergave geblokkeerd werd, nu telkens met 085 nummers.

In het begin gaf ik nog netjes aan geen interesse te hebben, maar daar hebben ze hun script met antwoorden voor. En als je aangeeft dat je gaat neerleggen, blijven ze doorpraten. Als je dan neerlegt, bellen ze soms gelijk nog een keer. Ik neem nu niet eens meer op als ik een 085 nummer op het display zie en druk ze dus gelijk weg.

belmenietregister lijkt niet te helpen (al meermaals "ingevuld").

Is er een betere manier om van die telefoonterreur af te komen? En nee, geen luchthoorn of fluitje om ze mee te "begroeten", maar gewoon dat dit gedoe stopt.
                          Ride: 400 Nm bijtellingsschraper

Comment

Ik neem bijna niet meer op wat ik ken. Meeste nieuwe klanten (via via) appen me eerst en dan bel ik. Maar herken het wel ja.

Comment

Blijkbaar willen ze graag hebben dat je ergens in het gesprek een keer "ja" zegt om het creatief te verwerken in een opname. ;)
                              Hoe vaak er wel niet "spreek ik met...", en dan "maar ik spreek toch met..." "U woont toch in ..." wordt gezegd..

Gelukkig gaat het bij ons vaak al fout bij het noemen van onze achternaam door de beller en hang ik op met "nee, bijna goed, probeer het nog een keer"
                              Dan is het vaak een tijd over.

Comment

Je moet ze zeker niet gelijk begroeten met het fluitje nee.
                                Begin steeds zachter te praten. De moderne headsets detecteren dat, en passen het volume bij de beller aan.
                                Dan pas je fluitje gebruiken.
                                Last edited by smileyspeedster; 09-06-20, 14:30.

Comment

ik vond dit al zo'n probleem van vorig decennium..
                                  en toen zag ik, draadje uit 2009.
                                  tjonge...

laatste tijd weinig last, maar in de 90s en de 00s nog wel eens gebeld als ik in totaal andere tijdzones zat.
                                  toen vond ik dat niet leuk.

bel-met-niet register was hopeloos (je moest geloof ik een NL postcode etc.. ingeven.. en duurde allemaal veels te lang)
                                  dat register deugde volgens mij gewoon niet.
                                  Last edited by motard; 09-06-20, 15:22.
                                  It's work Jim, but not as we knew it.

Brommer; BMW R1250RT (met oversized Beauty-case erop, en soms met Panniers ernaast)

Comment

Tegenwoordig werkt het vrij goed, dat bel me niet. Af en toe inderdaad een losse flodder, maar bij mij is dat een paar keer per jaar. Meerdere malen per dag is goed irritant ja!
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prins Claus Bekijk bericht
                                      Belmenietregister lijkt niet te helpen (al meermaals "ingevuld").

Is er een betere manier om van die telefoonterreur af te komen? En nee, geen luchthoorn of fluitje om ze mee te "begroeten", maar gewoon dat dit gedoe stopt.
                                      Dat Belmeniet-register geeft je het recht om een klacht in te dienen. Als ik toch een keer gebeld word, vraag ik heel vriendelijk om de precieze naam en het adres van het bedrijf te S-P-E-L-L-E-N, zodat ik een klacht kan indienen. Die gesprekken duren heel kort :-)
                                      Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Magirus Deutz (1976)

Comment

Vandaag weer twee keer gebeld (eigenlijk drie keer).
                                        Eerste keer er een klein lolletje van gemaakt en net gedaan of ik niks hoorde om alvorens ik neerlegde te zeggen "Ik hoor niks, ik ga nu het gesprek beëindigen." Resultaat was dat ze gelijk weer terugbelden. Toen maar weer direct weggedrukt.

Vanavond even een ommetje gaan maken en bij terugkomst zag ik weer een 085-nummer op de nummermelder.

Misschien maar eens nakijken of het telkens hetzelfde nummer is en een klacht indienen bij belmeniet.

Comment

Hebben we het over de good-old vaste lijn? Sinds mijn verhuizing heb ik dat nummer nergens meer geregistreerd staan, je kunt het dus ook niet opzoeken (denk ik). Alleen familie heeft dat nummer. Ik ben er echt nog nooit op gebeld door dat soort lui. Mobiel wel af en toe, maar meestal zonder herkenning dus dan neem ik toch al niet op.

Comment

Ja, gewoon thuis, nooit op de 06. Misschien dat ze het nummer via de KvK o.i.d. bemachtigd hebben. We staan niet in het telefoonboek.

Comment

Bel me niet register als je nog niet klant bent geweest bij die energietoko of tussenpersoon. Als je wel al klant bent geweest recht van verzet aanvragen meteen, dan bellen ze je hopelijk ook niet meer. Helaas zijn er nogal wat cowboys werkzaam in die markt.

Comment

Ze murmelen telkens een andere onverstaanbare naam. Dus geen klant bij geweest. Waarschijnlijk inderdaad cowboys.

Vanavond weer raak. Helaas net te laat met opnemen, want ik had met "Friture de vettige handdoek, mag ik uw bestelling?" willen opnemen. Kijken hoe ze zouden reageren :)

Comment

Intertoys, goedemiddag...
                                                  Noodhulp Leger des Heils, zegt u het maar..
                                                  Nabezorging Telegraaf, goedemiddag
                                                  Harry's bar, met Theo....

Dan is het "eh ???" o, sorry " en hangen ze op.

Vandaag overigens 3x door een 085- nummer gebeld.
                                                  ​​​​​​​Blijkbaar "het seizoen" ;)

Comment

Het lijkt wel of jullie het leuk vinden om gebeld te worden. Prins Claus die naar de telefoon rent en helaas net te laat is met opnemen :-)
                                                    Volvo XC70 D5 Geartronic (2012) - Ford Kuga 2.0 TdCi (2015) - Suzuki Jimny (2017) - Magirus Deutz (1976)

Comment

Dat gaat nu ook weer wat te ver Wim, maar ik laat m'n humeur er niet door bederven :)

De eerste volgende keer ga ik me beroepen op "het recht van verzet". De enige daarna overgebleven optie is een klacht indienen via Consuwijzer (wat v70 dus zei).

Comment

Mijn vrouw geeft de telefoon altijd aan ons zoontje, die dan heel mooi verhalen kan vertellen over wat een vierjarige allemaal meemaakt. Duurt meestal niet zo lang. :)
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik vind het zelf echt storend, omdat ik aan het nummer niet kan zien of het een telemarketeer is die belt, en ik veel serieuze telefoontjes via de vaste lijn krijg. Ik moet dus elke keer correct opnemen. Die Don't call me-systemen bestaan in alle landen, maar de cowboys blijven natuurlijk bellen. Het enige wat helpt, is lastig zijn, zodat ze je schrappen. Als je lollig doet, dan blijven ze bellen.

Comment

Mijn mobiel ingesteld om geen "anonieme calls" aan te nemen. Alle bellers met een onbekend nummer die niet in mijn contactenlijst staan neem ik niet op en daar check ik gelijk het nummer van online, indien spam: direct dat nummer blokkeren.

Ondertussen een mooie lange lijst met geblokkeerde nummers en ik wordt niet vaak meer lastig gevallen.

Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Net was het weer raak. Gelijk die gast onderbroken (wilde weer het bekende riedeltje afsteken) en aangegeven dat ik beroep wilde op het recht van verzet. Hij pareerde dat met dat dat alleen gold bij commerciële belangen (ze presenteren zich als onafhankelijk vergelijker). Ik had een discussie aan kunnen gaan over dat ze er wel degelijk commercieel belang bij zullen hebben, maar die moeite niet genomen en gevraagd of we van hun bellijst gehaald zouden kunnen worden. Hij gaf aan dat te zullen doen, dus nu is het afwachten.

Hopelijk was dit mijn laatste post in draadje :)

Comment

Working...
                                                              X