Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ich bin ein Ier

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ich bin ein Ier

Op de historische dag dat Nederland de facto werd opgeheven, en ingelijfd bij een totalitaire supermacht, opende het NOS Journaal met het nieuws dat Barak Obama de strijd om het lijsttrekkerschap had gewonnen van Hillary Clinton. Over het feit dat ons parlement als een mak schaap had ingestemd met het Verdrag van Lissabon: geen woord. Niks naks. Nada.

De historische misrekening van Lodewijk de Zestiende, die op de dag dat de Bastille werd bestormd in zijn dagboek noteerde: “14 juli 1789. Rien”, is er niks bij (Het Frankrijk van Louis XVI vertoont trouwens nog meer frappante overeenkomsten met de EUSSR van Barroso: astronomische stijging van de voedselprijzen, en een torenhoge werkloosheid. Maar ik dwaal af).

Stel je voor dat het kabinet gisteren, geheel buiten ons om, Nederland definitief bij Duitsland zou hebben ingelijfd. Zou het Journaal daar dan ook geen stom woord aan hebben vuilgemaakt? Stel je voor dat de president van de VS voortaan zou worden benoemd door de staf van het Witte Huis en een handvol uitgerangeerde politici. Zou de NOS correspondent in Washington dat dan ook de gewoonste zaak van de wereld vinden, en ijskoud doorgaan met zijn jolige stand-ups alsof er niets was gebeurd?

En dan te bedenken dat het veel erger is dan dat. We zijn een provincie geworden van een pan-Europese dictatuur. Onze grondwet is voortaan volledig ondergeschikt aan die van de EU. Al onze wetten kunnen door dat Kremlin in Brussel worden overruled. De EU is nu officieel getransformeerd van een veredeld overlegorgaan tot een supranationale mogendheid, met alle bevoegdheden van een nationale staat, en een eigen president, een eigen minister van Buitenlandse Zaken, een eigen corps diplomatique en een eigen Openbaar Ministerie. De bevolking van de 27 lidstaten kan op dit monstrum niet de geringste invloed uitoefenen, want het Europees Parlement is net zo’n lachertje als de Doema. Het Duizendjarig Rijk is er toch nog gekomen. Het enige verschil is dat de bezetting niet door soldaten, maar door bureaucraten is uitgevoerd.

De EU blaakt altijd van morele verontwaardiging over de schertsdemocratieën in Rusland en Zimbabwe (en het Journaal komt ook altijd woorden tekort om daar schande van te spreken), maar de Russen en de Zimbabwianen mochten tenminste nog kiezen tussen Medvedev en Medvedev, respectievelijk Mugabe en Mugabe. Wij mochten niet eens voor de show naar de stembus! Barroso is gewoon door de bepoederde hovelingen in Brussel tot koning gezalfd! En straks wordt er eentje benoemd tot president van de EUSSR. (Ik zie nu al voor me hoe het Journaal enthousiast gaat speculeren over de kansen van Balkenende op deze ‘prestigieuze functie’: “Volgens onze correspondent Paul Sneijder wordt er in welingelichte kringen gefluisterd dat….”).

“We shall have World Government whether we like it or not. The only question is whether World Government will be achieved by conquest or by consent”, heeft iemand in 1950 in de Amerikaanse senaat verklaard. Hij heette James Paul Warburg. Was die man helderziend, of lag er toen al een zorgvuldig uitgestippeld plan, dat nu zijn voltooiing nadert? Er zijn al een Afrikaanse en een Aziatische Unie in de maak, en Bush heeft onlangs in alle stilte met Mexico en Canada een convenant ondertekend dat moet leiden tot de North American Union, met een eigen munt (de Amero), een eigen vlag, en als het een beetje meezit een eigen Goelag Archipel.

Maar het ergste heb ik u nog niet eens verteld. Het verdrag van Lissabon voorziet ook in een Europees Arrestatie Bevel. Daarin worden de misdaden opgesomd die in de hele Europese Unie strafbaar zijn, inclusief 'racisme', 'xenofobie' en last but not least: 'islamofobie'. De begrippen worden niet gedefinieerd, zodat je er alle kanten op kunt.

Op grond van dit Arrestatie Bevel mag elke lidstaat die van oordeel is dat iemand waar dan ook in Europa de Europese strafwet heeft overtreden, de uitlevering van dat persoon eisen om hem eigenhandig te berechten. Oftewel: als Hirsch Ballin vindt dat Denemarken te slap optreedt tegen kwetsende cartoons, kan hij eisen dat Denemarken Kurt Westergaard aan hem uitlevert, zodat de goede man hier op water en brood kan worden gezet.

Maar het is nog erger, want de EU heeft grote uitbreidingsplannen. Ook de toetreding van Rusland, het midden oosten en noord Afrika staat al op de agenda.

Als het ooit zover komt (en de plannen liggen er, dus het gaat ervan komen), dan kan pakweg Turkije of Jordanië desgewenst in Italië of Denemarken cartoonisten wegens belediging van de Islam van hun bed laten lichten, waarna zij aan ter berechting danwel openbare steniging door Interpol worden overgedragen aan de Turkse of Jordanese autoriteiten.

Zei ik daar Jordanië? Sakkerloot! Dat is ook toevallig! Jordanië neemt alvast een voorschotje op de New World Order! Want wat lees ik op 3 juni de Copenhagen Post: 'Het Jordaanse OM heeft elf Denen gedagvaard om voor een Jordaanse rechtbank te verschijnen wegens blasfemie en bedreiging van de nationale vrede. Onder hen zijn de tekenaar van de Mohammed-cartoons en de hoofdredacteuren van tien Deense kranten die de gewraakte cartoons hebben gepubliceerd.'

Mijn laatste hoop is nu gevestigd op het referendum in Ierland. Het Verdag van Lissabon moet met algemene stemmen worden aangenomen, dus alleen de Ieren kunnen deze nachtmerrie nog tegenhouden. Doen ze dat niet, dan zijn we met ingang van 1 januari 2009 voorgoed de klos.

Heer, ontferm u over ons.

Voordat columniste Pamela Hemelrijk doorbrak op Frontaal Naakt, schreef zij onder andere voor Metro, het Algemeen Dagblad en De Gezonde Roker.
    You know that reality is immaterial

Stukje begint zo leuk en dan blijkt dat het Pamela toch maar weer om een ding te doen is, jammer
    fka v164

Comment

Jein.

Egal wat je hier van pamela vindt (en ik kan me enige allergie best voorstellen...), dat is een "juridische" gang van zaken die ik liever geen werkelijkheid zie worden... Don't shoot the messenger

Comment

Er is niets tegen te doen, maakt niet uit wat de uitkomst van het referendum in Ierland zal zijn. Wat "de heren" willen gebeurt gewoon. Is het niet linksom dan gaan ze wel rechtsom.
        Maar eerlijk is eerlijk, we roepen het allemaal over onszelf af want meer dan een kritisch stukje tekst en wat gehuil van de wolven is alles wat er tegen gedaan zal worden.

Buk maar diep voorover om het zeepje te pakken en ontspan maar gewoon, want die dikke Europese lul komt naar je toe deze zomer!!!!!

Comment

Overigens zouden de Ieren wel de grootste hypocrieten van Europa worden als ze tegen de EU stemmen, hè. Het land is alleen uit het moeras opgeklommen dankzij de Europese miljarden.

Voor de rest zie ik niet uitsluitend nadelen aan meer Europese bevoegdheden... heb de afgelopen tien, vijftien jaar meer gehad aan wat Europa heeft besloten dan aan wat de Nederlandse overheid heeft besloten. To put it mildly.
          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
            Overigens zouden de Ieren wel de grootste hypocrieten van Europa worden als ze tegen de EU stemmen, hè. Het land is alleen uit het moeras opgeklommen dankzij de Europese miljarden.

Voor de rest zie ik niet uitsluitend nadelen aan meer Europese bevoegdheden... heb de afgelopen tien, vijftien jaar meer gehad aan wat Europa heeft besloten dan aan wat de Nederlandse overheid heeft besloten. To put it mildly.

Vertel?
            Oprechte interesse overigens.

Comment

Wat betreft het eerste: dit artikel zegt het wel vrij aardig.

Wat betreft het tweede: nou, kijk alleen maar naar het autorijden. De BPM bijvoorbeeld - eigenlijk een belasting die, als je de Europese regels strikt neemt, niet mag. Toch wringt onze eigen staat zich al jaren lang in elke denkbare bocht om vooral die luxebelasting maar te kunnen handhaven. Een Nederlander die met een auto op Duits kenteken vrij in Nederland wil rondrijden? Volgens de EU mag het. Volgens Nederland niet.

Hoge BTW-tarieven? Forse accijnzen op benzine? Dat besluit Nederland zelf. Zou de EU dat daarentegen supranationaal egaliseren, dan zouden we hier stukken goedkoper uit zijn.

Dan de fijnstofnormen en alle aanverwante milieuverboden, zoals nu weer in Amsterdam in aantocht is. En op grond waarvan de A4-verbreding en -verlenging al jaren wordt tegengehouden. Genoeglijk zeggen onze eigen bestuurders 'dat dit nu eenmaal moet om aan Europese normen te voldoen'. Dat de EU een paar maanden geleden zei dat Nederland de normen véél te strikt uitlegt, en dat er veel meer speelruimte is dan onze overheid beweert, dat vertellen ze ons hier dan weer niet.

Extreem hoge tarieven voor internationaal bellen, al dan niet mobiel? Als we de EU niet hadden, betaalden we ons nog steeds suf, want de de-monopolisering van de telecommarkt in de jaren negentig was een Europese beslissing. Als het destijds aan de landen lag, had iedereen z'n eigen nationale staatstelefoonmaatschappij aangehouden (zelfde ontwikkeling zie je nu op de postmarkt, trouwens).

Wegvallen van de grenzen en paspoortcontroles? Op Europees niveau bedacht. Hadden ze dat niet gedaan, dan hadden we deze zomer weer net als vroeger files van 20 km voor Arnhem, vanwege het vakantieverkeer en de grenscontroles.

En zo heb ik nog een hele zooi voorbeelden. Natuurlijk, Europa is duur en bureaucratisch. Maar dat is Den Haag ook. En zoals gezegd: uit Europa kwam voor mij persoonlijk meer goeds dan uit Den Haag.

EDIT: en dan natuurlijk het mooiste voorbeeld: de euro. Fantástische uitvinding voor wie regelmatig de grens over gaat (en welke gummer doet dat tegenwoordig niet). Enige nadeel: we hadden een tijdje een forse inflatie door de euro, alles werd ineens duurder. En wat bleek na een paar jaar? Wat vertelde ons minister Zalm even terloops? Dat Nederland zélf z'n gulden iets te goedkoop had ingewisseld. Dat verklaart ook meteen waarom in Duitsland de prijzen destijds veel minder hard stegen dan hier.
              Last edited by brun; 12-06-08, 10:22.
              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Brun, daar heb je waarschijnlijk best gelijk in. Maar het is een keer mooi geweest. Als we geen voordelen voor de burgers meer kunnen verzinnen, gaan we maar over op nadelen, lijkt nu de trend te zijn.

En ALS dat klopt met dat Europese Arrestatie Bevel, dan is me dat een stuk meer waard dan strippenkaarten die goedkoper geworden zijn.

Comment

Brun: klinkt allemaal mooi. Maar al jouw voorbeelden zijn dingen uit het verleden, waar die vermaledijde grondwet dus niet voor nodig was. Dit verraad van Lissabon gaat een paar stappen verder, en creëert de facto de EUSSR.

Mensen die tegen dit verdrag zijn, zijn niet per definitie tegen Europese samenwerking, zoals politici wel eens suggereren. Ik ben voorstander van samenwerking, maar wél op vrijwillige basis, niet per decreet opgelegd vanuit Brussel. En dáár gaat het hier dus om.

Even nog wat feiten op een rij:
                  • Vaste voorzitter van Europese Raad van regeringsleiders
                    KW: Dit is de “President” waarover Balkenende en trawanten de burgers hebben voorgelogen dat die er niet zou komen. Ze hebben echter alleen de “naam” veranderd, niet de functie.
                  • Kleinere Europese Commissie (vanaf 2014 achttien leden, bij toerbeurt door de lidstaten voor te dragen)
                    KW: Dit betekent onder andere dat Nederland niet altijd een commissaris heeft die lid is van de Commissie die de dienst uitmaakt

• Minder vetorechten voor lidstaten en meer besluitvorming met (gekwalificeerde) meerderheid
                    KW: Dit betekent dat Nederland met praktisch geen invloed (Zelfs in het parlement maar ongeveer 2 % stemmen) toch moet gehoorzamen aan Brussel. Nederland als het D66 van Europa....
                  • Eén buitenlandcoördinator namens de Raad (lidstaten) én de Europese Commissie
                    KW: Dit is de “EU Minister van Buitenlandse Zaken” waarover Balkenende en trawanten de burgers hebben voorgelogen dat die er niet zou komen. Ze hebben echter alleen de “naam” veranderd, niet de functie.
                  • Meer invloed van nationale parlementen op EU-wetgeving
                    KW: De locale parlementen mogen onder bepaalde voorwaarden een “gele”kaart trekken waardoor de Commissie een voorstel moet “heroverwegen” maar dan toch haar oorspronkelijke regel mag uitvoeren.
                  • Gemeenschappelijk beleid voor asiel en immigratie
                    KW: Nederland moet zich daar dus aanpassen aan wat de EU beslist. Zie boven.
                  • Nauwere samenwerking tussen EU-lidstaten op terrein van politie en justitie
                    KW: Prachtig. Maar het moet toch iedereen duidelijk zijn dat je voor “samenwerking” niet “ondergeschikt” hoeft te worden. En met Robert Hörchner hebben we al kunnen zien waar Europese arrestatiebevelen toe kunnen leiden.
                  Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Maar Kiwi, precies dat bedoel ik nou: al het gedraai en gelieg rondom de Europese Grondwet / Verdrag van Lissabon is allemaal *Nederlands* gedraai en gelieg.

Ik geef volmondig toe: Europa is erg bureaucratisch. Maar liever één grote bureaucratie voor heel Europa dan talloze grote bureaucratieën in elk land. Naïeve gedachte? Misschien, maar ik vond de Europese Grondwet destijds een aardig begin.

Leuk trouwens dat je het verhaal van Robert Hörchner erbij haalt, want dat laat bij uitstek zien hoe smerig de Nederlandse justitie te werk kan gaan. Dat die zo'n ellende kreeg met Polen, lag niet aan het Europees Arrestatie Bevel, maar aan de manier waarop dat door onze eigen justitie is misbruikt. Ook op dát vlak hebben we een naam hoog te houden - bleek een paar weken geleden niet dat Nederland veruit nummer één staat in het aantal telefoontaps en internettaps?

Als er één overheid is die z'n burgers steeds vaker figuurlijk in het gezicht spuugt, is het de Nederlandse wel. Onze vrijheden en grondrechten zijn bij de Europese rechter en het Europees parlement serieus in betere handen dan bij onze eigen staat. We zijn erom als staat al vrij vaak door Europa op de vingers getikt, maar er gebeurt geen flikker, omdat Europa nu nog de macht niet heeft. Ik zal oprecht blij zijn als dat verandert.
                    Last edited by brun; 12-06-08, 10:47.

Comment

Brun: ik snap je motivatie, en uiteraard ben ik het met je eens over de Nederlandse overheid.

Probleem is: hoe groter de democratie, hoe kleiner de invloed van het individu. Kijk, dat lokale gemeenteraadslid kun je nog aanspreken tussen de rekken van de Spar. Een tweedekamer-lid kun je wellicht nog een e-mail sturen, en eventueel een fatsoenlijke reply op krijgen. En jouw 1/8.000.000 deel van alle stemmen kan nog een heel klein beetje verschil maken.
                      Op Europees niveau werkt dat allemaal niet meer. Waardoor je een soort van Polit-bureau krijgt (de Europese commissie, heeft volledige macht, en is NIET democratisch gekozen), zonder effectieve controle door een capabel parlement. Want dat is in dit verdrag allemaal niet goed geregeld.

Een parlement met 22 verschillende talen heeft namelijk één groot probleem: gebrek aan wandelgangen. De meeste parlementsleden kunnen allemaal nauwelijks met elkaar communiceren.

Plus het feit dat nog meer centralisatie leidt tot véél meer macht voor lobbygroepen. Nu al wordt 90% van de Europese richtlijnen door lobbyisten voorgekookt. Als die nog bindender worden, en dat worden ze, is dat geen fijne ontwikkeling, voor niemand. En zo zijn er nog tal van nadelen op te sommen.

Alleen al het feit dat de EU-jaarrekeningen nog NOOIT zijn goedgekeurd door de eigen accountants is al een teken aan de wand: daar moet je niet te veel macht neerleggen.

Lees ook een www.bonde.com , de site van EP-lid Jens-Peter Bonde. Iemand die van binnen weet hoe het zit.

Comment

Kiwi,

Met je opmerkingen over de democratische controle van de Europese commissie ben ik het dan weer niet eens - die is, áls het Verdrag van Lissabon wordt aangenomen, in elk geval een stuk hoger dan nú het geval is.

Daarom bleef ik in het oude Europese Grondwet-draadje ook zo hardnekkig bij mijn standpunt. Iedereen stond te juichen dat 't ding werd afgewezen, want 'Europa was al zo groot en ondoorzichtig'. Terwijl het nu *juist* een voorstel was dat aan een flink deel van die (terechte!) bezwaren tegemoet kwam.

Maar goed, destijds bleek al dat sowieso bijna niemand in Nederland de moeite had genomen die Grondwet te lezen en zomaar een stem had afgegeven. Wat meteen mijn tamelijk elitaire mening onderstreept dat democratie sowieso helemaal niet zo'n heilig goed is, omdat veel mensen zonder verstand van zaken allerlei dingen mogen beslissen. Maak er dan een Gummencratie van - hier wordt in elk geval nog met goede argumenten over zulke onderwerpen nagedacht.
                        Last edited by brun; 12-06-08, 13:12.

Comment

Ik ben ook geen voorstander van democratie, het is immers niks anders dan de dictatuur van de meerderheid. En let's face it: de meerderheid is toch Telegraaf-lezend, Opel-rijdend, Oranje-juichend, Heineken-drinkend paupervolk. (Ietwat gechargeerd, ik geef het toe).

Het alternatief wat mij betreft is dan ook zo min mogelijk macht geven aan politici. Hoe minder ze te vertellen hebben, hoe beter het is.

De EU-grondwet doet juist het tegenovergestelde. En de zogenaamde verbeterde democratische controle is een farce. Het verdrag van Lissabon is onleesbaar (doelbewust onleesbaar gemaakt trouwens), maar de democratische controle stelt daadwerkelijk geen ene fluit voor. Zelfs als de nationale parlementen een richtlijn torpederen, dan nog hoeft de Europese Commissie daar niets mee te doen.

We praten dus echt over absolute macht voor Barosso cs., in een omgeving waar 75% van alle besprekingen behind closed doors worden gehouden, waar meer dan 10.000 actieve lobbyisten zich dagelijks inspannen voor bedrijven, goede doelen, etcetera, en waar vrijwel geen pers aanwezig is. De democratische waakhond is er niet, vooral ook door de onoverzichtelijkheid, de vele geheimen, en vooral de meer-taligheid.

Maar uiteraard hoop ik dat jij gelijk krijgt, en dat het allemaal beter gaat worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                            En let's face it: de meerderheid is toch Telegraaf-lezend, Opel-rijdend, Oranje-juichend, Heineken-drinkend paupervolk. (Ietwat gechargeerd, ik geef het toe).
                            Je drukt je nog mild uit man! Ik zou daar nog "bangelijk, racistisch en egoïstisch" aan toe willen voegen. :)

En democratie is inderdaad niet optimaal. Het vervelende is alleen dat in mijn ogen vrijwel alle alternatieven potentiëel slechter zijn. TENZIJ ik de macht overneem als Verlichte Dictator. Zo'n wit Pinochet-kostuum, met zo'n magistrale pet. Dat lijkt me wel wat. :)
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Beter zwart nemen, dat kleedt af.

Comment

I'm the Dictator. I don't give a fuck about public opinion. :)
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                  Je drukt je nog mild uit man! Ik zou daar nog "bangelijk, racistisch en egoïstisch" aan toe willen voegen. :)

En democratie is inderdaad niet optimaal. Het vervelende is alleen dat in mijn ogen vrijwel alle alternatieven potentiëel slechter zijn. TENZIJ ik de macht overneem als Verlichte Dictator. Zo'n wit Pinochet-kostuum, met zo'n magistrale pet. Dat lijkt me wel wat. :)
                                  Als ik "bangelijk, racistisch en egoïstisch" had toegevoegd, dan had ik dat Opel-rijdend moeten vervangen voor Badkuip-rijdend....en ik wilde juist alle gelijkenissen met bekende personen vermijden ;)

Verlicht despoot, lijkt me ook een leuke job. Denk dat ik me verkiesbaar ga stellen als Koning der Nederlanden.
                                  Dankzij het verdrag van Lissabon is troonopvolging namelijk niet meer toegestaan (discriminatie op grond van geboorte mag niet volgens het verdrag.)

ff serieus: Democratie kan in theorie niet werken, en dat blijkt maar weer dat de theorie en praktijk keurig samenvallen. Hooguit een Zwitsers model, dat werkt daar vrij aardig. Als verlicht despoot zal mijn slogan dan ook zijn: Nederland, het Zwitserland aan de Noordzee!

Comment

Mag ik de boek-film-musicalrechten ???

Eh, een Pinochet kostuum is met een broek Jasper..

En jij gaat dat combineren met een kilt ?? ;-)
                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

In de loop van vandaag moet het bekend zijn...

Comment

Ik ben ook geen voorstander van democratie, het is immers niks anders dan de dictatuur van de meerderheid. En let's face it: de meerderheid is toch Telegraaf-lezend, Opel-rijdend, Oranje-juichend, Heineken-drinkend paupervolk.
                                        Potverdorie, wat is Gummen toch mooi!!
                                        Heb echt het gevoel alsof ik mee mag kijken in de keuken van de elite, met de kans om betrapt en rucktsichlos verwijderd te worden...
                                        Heerlijk om te lezen hoe de vork nu echt in de steel zit.

Zou "de meerderheid" gewoon nog niet weten van zo'n select gezelschap als Gummen?

Groeten Roald.
                                        Last edited by Roald; 13-06-08, 08:01.

Comment

Hier komt het live binnendruppelen vandaag:

Sorry, we've looked high and low, as we say here in Ireland and there's not a sign of that page. Why not go back to the homepage to find something else?

Comment

Aan de hand van de nu getelde stemmen schijnt het naar een "Nee" te neigen.

Comment

Als ik "bangelijk, racistisch en egoïstisch" had toegevoegd, dan had ik dat Opel-rijdend moeten vervangen voor Badkuip-rijdend....en ik wilde juist alle gelijkenissen met bekende personen vermijden ;)
                                              Van het groene forum mis ik eigenlijk jou tirade over groningse ambtenaren nog het meest.

Als de stroom uitviel moest je afstemmen op RTV noord weet je nog?
                                              Hoe konden ze zo imbeciel zijn, de neusppulkende raamambtenarten, etcetra, enzovoort.

Jammer dat je daar niet meer gereageerd hebt, op mijn commentaar.
                                              Last edited by geelhoed; 13-06-08, 12:21.
                                              $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Kiwi was op het groene forum aan het proefdraaien met de ignore-functie.

Toch wel succesvol.....
                                                Veritatis simplex oratio est

Comment

Geelhoed: tirades op ambtenaren zijn standaard, hoor. Don't worry.
                                                  Dat ik niet heb gereageerd spijt me daadwerkelijk, ik wist niet dat ik daarmee je ziel had gekwetst.

On-topic: lijkt inderdaad een Nee te gaan worden. Ben benieuwd welke goodies Ierland gaat krijgen om het toch een Ja te laten worden. Want dat dit NEE geaccepteerd gaat worden door de EU is natuurlijk uitgesloten.

@Roald: Democratie is nu eenmaal een slecht systeem. Volgens velen is het echter het beste dat we hebben. Mocht dat zo zijn, wat ik daadwerkelijk betwijfel, kun je maar zorgen dat de democratie zo min mogelijk macht heeft. Je gaat immers de macht niet in handen leggen van een slecht systeem, toch?
                                                  Mijn standpunten daarover zijn waarschijnlijk wel bekend, wat mij betreft is ieder baas over zijn eigen leven, eigen inkomen en eigen levensgeluk en route daarnaartoe. Helaas vind de meerderheid voor mij dat ze daar beter over kunnen beslissen dan dat ik zelf kan.

Comment

Geelhoed: tirades op ambtenaren zijn standaard, hoor. Don't worry.
                                                    Dat ik niet heb gereageerd spijt me daadwerkelijk, ik wist niet dat ik daarmee je ziel had gekwetst.
                                                    Dat valt nogal mee hoor, ik begreep het uitblijven van een reactie wel.
                                                    Het tikt wat moeilijk met het schaamrood op de kaken natuurlijk.

Ik ben het overigens eens met je opvatting over volledige democratie.
                                                    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

De eerste is binnen. En het is een NEE!

*zet Rising of the Moon in*

Comment

De Eerste Kamer stemde vanmiddag in met het Verdrag van Lissabon dat het Europees bestuur van nieuwe spelregels voorziet. Nederlands drie jaar oude nee is nu definitief een ja.

Formeel ging het gisteravond en vandaag in de Eerste Kamer over Europa, maar vaker leek de Socialistische Partij het hoofdonderwerp. In de persoon van senator Tiny Kox vertegenwoordigde deze partij de laatste stuiptrekking van het Nederlandse verzet tegen het Europees Verdrag, de opvolger van de veelbesproken Europese Grondwet.

Bij gebrek aan medestanders (afgezien van de eenmansfractie van de Partij voor de Dieren) wierp hij zich op als enig overgebleven representant van de meerderheid van de Nederlandse bevolking die in 2005 ‘nee’ zei tegen de Europese Verdrag.

Nog één keer zei hij het: „Het Verdrag van Lissabon botst op de wil van de bevolking, steekt slecht in elkaar en zal het functioneren van de Europese Unie eerder bemoeilijken dan vergemakkelijken.”
                                                        Bron
                                                        2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

*strooit crematie-as van "Democratie in Nederland" uit*
                                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Beter de as van balkie uitstrooien...

Comment

Mooi. Die Ieren zoeken het maar uit wat mij betreft.

Comment

Comment

Working...
                                                                X